Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dat komt gewoon over alsof je als inwoner op de tweede rang bungelt. 'Zoek het maar uit met je zooitje vandaag/ deze week'. Sammie schreef:Het is maar enkele dagen per jaar, dus kan er ook een heel jaar nagedacht worden over fatsoenlijke uitvalswegen voor de bewoners en om die overlast voor die groep zo min mogelijk te beperken. Kleine moeite, groot plezier. Voor iedereen (!). Nu wordt het gewoon simpel weggewuifd met ach moet je er niet wonen of ach het is maar eventjes. Dat is geen vrijbrief om geen fatsoenlijke organisatie op te tuigen waar over nagedacht moet worden.
...
, snap TS zeker wel . slimmerik schreef:Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen.
slimmerik schreef:Tjonge wat een overtrokken en egoistische reacties. Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen. Zonder dat soort festivals etc. wordt het een dooie boel in je gemeente. En als je daarvoor kiest, kies dan zo'n plek. Maar ik vind niet dat het overgrote deel van de gemeenschap de dupe hoeft te worden van een stelletje azijnpissers.
Sammie schreef:slimmerik schreef:Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen.
Het geeft ongetwijfeld een boest, maar het is wel triest gesteld met je toko als je je geld moet verdienen in 1 tot ca 4 dagen festival en de rest van het jaar dik verlies draait. Daar hebben we het nl. overal we het hebben over 'overeind gehouden worden door dat soort evenementen.' Er zijn honderden zo niet duizenden cafés en campings die niet in de buurt van een festival of evenement zitten. Hoe zouden die dan het hoofd boven water moeten houden? Volgens mij gewoon van de bewoners uit de omgeving en enkele tot vele verdwaalde toeristen.
En gek genoeg heb ik hier nergens overtrokken of egoïstische reacties gezien. Wel om iets meer begrip voor iemand die overlast ervaart vanwege een feest, festival of noem maar op. Iets meer nadenken zodat het voor iedereen leuk blijft, voor de bezoeker en voor de bewoner. Nu is het heel lastig om het iedereen naar zijn zin te maken, maar momenteel is de verhouding wel wat zoek in de reacties. De bewoner heeft gewoon dikke vette pech, want de bezoeker moet het maar naar z'n zin hebben. Volgens mij moet het prima te doen zijn om daar wat meer evenwicht in te krijgen. Dat zowel de bewoner als de bezoeker het naar hun zin hebben. Het liefst nog samen. Dat iemand klaagt over geluidsoverlast wil niet zeggen dat er dan helemaal geen muziek gedraaid moet of kan worden. Dat iemand klaagt over een afgesloten weg naar zijn of haar huis wil niet zeggen dat het evenement maar gecanceld dient te worden. Daar zit nog wel een brede middenweg in. Gelukkig maar
slimmerik schreef:Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar. Tja en dat je een paar uur niet met je auto koffiemelk kunt halen in de door jou gewenste super.....vreselijk......
slimmerik schreef:Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar.