Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:33

Sammie ; Weet niet of ik het daar mee eens ben hoor. Het zijn maar een paar dagen daar moet je als bewoner maar even doorheen slikken, terwijl er super veel mensen zijn die daar lang naar uitkijken !

Hele jaar is het rustig en een paar dagen tja dan is er een feest ;p

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:42

Ik snap je beredenering Sammie. Maar je moet je voorstellen de TT zet wel Assen op de kaart in deze periode. Het zijn 4 dagen (goed, nu 5) per jaar. En TT festival is nou eenmaal verspreid door de stad.

Als het echt een probleem voor iemand is, zou je voor in de toekomst kunnen overwegen om met de TT elders te verblijven.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:43

Haha grappig om de verschillende reacties te lezen.

TS ik begrijp dat je je rust nodig hebt, gelukkig is het 'maar' 1x per jaar. Vervelend voor (sommige) bewoners, maar zoals Loyce zegt, een feest voor de mensen die er een heel jaar naar uit kijken!

Sterkte :(:) :')
Heb je al oordopjes geprobeerd? Werkt bij mij perfect.
Slaap dan zo door de onweer en het gesnurk van mijn vriend heen. Ideaal!! :D

Gewoon zulke.. super zacht en werken uitstekend:
Afbeelding
Te verkrijgen bij elke drogist :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:45

Ja, jij vind t het werkelijk nodig dat een bewoner van 8 tot 22.00 z'n huis niet in kan, dan wel verplicht de hele dag binnen zit. En dat je die hele periode niet eens naar de huisartsenspost, apotheek of zelfs niet naar school/werk toe kan, want dat ligt aan de andere kant van de afgesloten weg? Ik vind dat een falen van de organisatie. Prima dat er festivals, evenementen gehouden worden. Maar niet ten koste van alles. Zeker niet ten koste van de bewoner. De suggestie dan ga je maar op vakantie vind ik ook van de zotte. Voorbehouden of dat überhaupt toegelaten wordt door je portemonnee is dat nu net de kern van het aangekaarte probleem. De overlast voor de bewoners is dan te groot. En dan moeten zij vertrekken?? Dat zijn imo echt weer typisch opmerkingen die iemand maakt die zelf nog nooit te maken heeft gehad met dergelijke festivals, evenementen en wedstrijden voor je deur of in je straat.

Het is maar enkele dagen per jaar, dus kan er ook een heel jaar nagedacht worden over fatsoenlijke uitvalswegen voor de bewoners en om die overlast voor die groep zo min mogelijk te beperken. Kleine moeite, groot plezier. Voor iedereen (!). Nu wordt het gewoon simpel weggewuifd met ach moet je er niet wonen of ach het is maar eventjes. Dat is geen vrijbrief om geen fatsoenlijke organisatie op te tuigen waar over nagedacht moet worden. :)

Overigens gaat dit niet specifiek over TT Assen hoor. Krijg ook sterk de indruk dat ts het niet zo heel serieus bedoeld dat er opmerkingen gemaakt moeten worden over dan had je er maar niet moeten wonen of ga lekker op vakantie. Die ik - nogmaals - ook erg zot vind.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-06-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:46

Toch vind ik dat ze meer respect mogen hebben voor de nachtrust van de bewoners. Ook al is het maar een paar dagen.

Gewone burgers moeten na 22u stil zijn of in elk geval niet meer voor nachtlawaai zorgen maar zodra het geld in het laatje brengt voor de stad of gemeente mag het ineens de hele nacht duren. Daar zet ik dan toch serieus vraagtekens bij.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:49

Maar waarom vanaf 8 uur niet? Overdag zijn vrijwel alle wegen weer open, of is alles met soms een kleine omweg te bereiken.
Wellicht zijn er wat uitzonderingen, maar dan minimaal.

Heel zwart wit? TT is al jaren. Iedereen die hier in het centrum gaat wonen/woont, die weet dit. Het zijn maar vier dagen per jaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:55

Dat is dan ook een voorbeeld, gewoon zo uit de praktijk, maar dat dus niks met TT te maken heeft..

En idd zoals je zelf al zegt.. Erg zwartwit. Dat is imo geen argument om de overlast niet zoveel mogelijk te beperken. Dat soort gedachtegangen geven mij het gevoel dat het een vrijbrief is om vooral niet na en mee te denken met diegenen die het dorp of stad in stand houden als het festival-, evenement-, wedstrijdgedoe weer over is. En die zijn er dus 361 dagen per jaar. ;) Dat komt gewoon over alsof je als inwoner op de tweede rang bungelt. 'Zoek het maar uit met je zooitje vandaag/ deze week'.

slimmerik

Re: Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:04

Tjonge wat een overtrokken en egoistische reacties. Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen. Zonder dat soort festivals etc. wordt het een dooie boel in je gemeente. En als je daarvoor kiest, kies dan zo'n plek. Maar ik vind niet dat het overgrote deel van de gemeenschap de dupe hoeft te worden van een stelletje azijnpissers.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:10

Ik kan je een stapelbed bieden in mijn tuinhuisje. Niet heel luxe maar alles wat je nodig hebt en vooral rust. Behalve vrijdag, dan vieren mijn buren hun 5 jarig huwelijk.
Ik woon in Blijham, niet al te ver dus en wie weet, misschien houden we er wel een vriendschap aan over en maken we er een jaarlijkse traditie van...

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:12

Sammie schreef:
Het is maar enkele dagen per jaar, dus kan er ook een heel jaar nagedacht worden over fatsoenlijke uitvalswegen voor de bewoners en om die overlast voor die groep zo min mogelijk te beperken. Kleine moeite, groot plezier. Voor iedereen (!). Nu wordt het gewoon simpel weggewuifd met ach moet je er niet wonen of ach het is maar eventjes. Dat is geen vrijbrief om geen fatsoenlijke organisatie op te tuigen waar over nagedacht moet worden. :)

Er was niets gezegd over de wegen voor mijn eerste reactie. Ik vind wel dat het veilig moet blijven, dat er uitvalswegen moeten zijn en dat je jezelf vrij kan verplaatsen. Kwestie vertrapping e.d. bij eventuele brand of paniek te voorkomen. Maar dat heeft niets te maken met het 'lawaai' waar ik op doelde. In mijn gehuchtje is niet zo veel te doen. Af en toe straatwerken, feestjes, festivals wat verderop. Tuurlijk hoor ik deze ook, en fijn is dat niet. Maar voor de rest is hier geen zak te beleven. Dus als ik wat hoor ga ik ook niet lopen klagen. Ik doe de rolluik omlaag, oordopjes in en slapen maar.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:20

Ik woon ook in Assen én ga naar het festival. Ik vind het heerlijk. Één keer per jaar is er wat te doen en meteen zeuren er mensen.

Die baan was er al voordat de meeste mensen hier kwamen wonen, evenals het festival. Kun je er niet tegen? Ga dan niet in Assen wonen. Maar dat is mijn, waarschijnlijk door sommige mensen niet zo'n leuke, mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:22

Van mij mogen ze drie keer per jaar TT organiseren, als dat ale idioten hier ervan weerhoudt om juist in de natuurgebieden met hun snerpende krengen veel te hard rond te rijden :(:)
Waarom moet iedereen in een straal van 15 km weten dat jij met je motor een hobby hebt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:23

t Is leven en laten leven... Iedereen gaat wel eens naar een festival - en volgens mij denken maar weinig mensen dan aan overlast voor event. bewoners :-)...
Iedereen komt wel eens aan de beurt - in Assen ieder jaar vaste prik met de TT, zeer voorspelbaar. Daar kun je je prima op voorbereiden. Vind je het niet leuk, dan baal je een paar dagen of je smeert 'em.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:27

Eens per jaar :j , snap TS zeker wel .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:29

slimmerik schreef:
Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen.

Het geeft ongetwijfeld een boest, maar het is wel triest gesteld met je toko als je je geld moet verdienen in 1 tot ca 4 dagen festival en de rest van het jaar dik verlies draait. Daar hebben we het nl. overal we het hebben over 'overeind gehouden worden door dat soort evenementen.' Er zijn honderden zo niet duizenden cafés en campings die niet in de buurt van een festival of evenement zitten. Hoe zouden die dan het hoofd boven water moeten houden? Volgens mij gewoon van de bewoners uit de omgeving en enkele tot vele verdwaalde toeristen.

En gek genoeg heb ik hier nergens overtrokken of egoïstische reacties gezien. Wel om iets meer begrip voor iemand die overlast ervaart vanwege een feest, festival of noem maar op. Iets meer nadenken zodat het voor iedereen leuk blijft, voor de bezoeker en voor de bewoner. Nu is het heel lastig om het iedereen naar zijn zin te maken, maar momenteel is de verhouding wel wat zoek in de reacties. De bewoner heeft gewoon dikke vette pech, want de bezoeker moet het maar naar z'n zin hebben. Volgens mij moet het prima te doen zijn om daar wat meer evenwicht in te krijgen. Dat zowel de bewoner als de bezoeker het naar hun zin hebben. Het liefst nog samen. Dat iemand klaagt over geluidsoverlast wil niet zeggen dat er dan helemaal geen muziek gedraaid moet of kan worden. Dat iemand klaagt over een afgesloten weg naar zijn of haar huis wil niet zeggen dat het evenement maar gecanceld dient te worden. Daar zit nog wel een brede middenweg in. Gelukkig maar :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:39

slimmerik schreef:
Tjonge wat een overtrokken en egoistische reacties. Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen. Zonder dat soort festivals etc. wordt het een dooie boel in je gemeente. En als je daarvoor kiest, kies dan zo'n plek. Maar ik vind niet dat het overgrote deel van de gemeenschap de dupe hoeft te worden van een stelletje azijnpissers.

Ja joh, zo egoïstisch dat mensen er van balen dat ze nergens naartoe kunnen.
Een collega van me is notabene een been kwijtgeraakt, doordat de ambulance tegengehouden werd toen er een feest in Amsterdam was, terwijl hij met spoed geholpen moest worden.
Als je niet eens ongehinderd een artsenpost kan bereiken door zo'n feestje, dan klopt er toch iets niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:41

Sammie schreef:
slimmerik schreef:
Vergeet niet dat middenstand overeind gehouden wordt door dat soort evenementen.

Het geeft ongetwijfeld een boest, maar het is wel triest gesteld met je toko als je je geld moet verdienen in 1 tot ca 4 dagen festival en de rest van het jaar dik verlies draait. Daar hebben we het nl. overal we het hebben over 'overeind gehouden worden door dat soort evenementen.' Er zijn honderden zo niet duizenden cafés en campings die niet in de buurt van een festival of evenement zitten. Hoe zouden die dan het hoofd boven water moeten houden? Volgens mij gewoon van de bewoners uit de omgeving en enkele tot vele verdwaalde toeristen.

En gek genoeg heb ik hier nergens overtrokken of egoïstische reacties gezien. Wel om iets meer begrip voor iemand die overlast ervaart vanwege een feest, festival of noem maar op. Iets meer nadenken zodat het voor iedereen leuk blijft, voor de bezoeker en voor de bewoner. Nu is het heel lastig om het iedereen naar zijn zin te maken, maar momenteel is de verhouding wel wat zoek in de reacties. De bewoner heeft gewoon dikke vette pech, want de bezoeker moet het maar naar z'n zin hebben. Volgens mij moet het prima te doen zijn om daar wat meer evenwicht in te krijgen. Dat zowel de bewoner als de bezoeker het naar hun zin hebben. Het liefst nog samen. Dat iemand klaagt over geluidsoverlast wil niet zeggen dat er dan helemaal geen muziek gedraaid moet of kan worden. Dat iemand klaagt over een afgesloten weg naar zijn of haar huis wil niet zeggen dat het evenement maar gecanceld dient te worden. Daar zit nog wel een brede middenweg in. Gelukkig maar :)

Inderdaad! Beetje sneue toko heb je, als je alleen op die locatie kunt bestaan, van die 4 dagen per jaar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:26

Ik ben het eens met Meloen, ik vind de TT elk jaar weer heerlijk. Tussen 6.00 en 18.00 is het hele centrum prima te bereiken en daarna alleen voor hulpdiensten.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat wij alleen met bepaalde winden wat horen van de campings en hij dit jaar net de andere kant op gaat. Toch vind ik het altijd heerlijk om in slaap te vallen met de muziek van de stad op de achtergrond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:58

Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar. Tja en dat je een paar uur niet met je auto koffiemelk kunt halen in de door jou gewenste super.....vreselijk......
En ik heb nergens gezegd dat horeca die het van die evenementen moeten hebben de rest van het jaar verlies lijden. Maar met de boost van dergelijke evenementen kunnen ze wel investeringen doen in hun bedrijf waardoor die bedrijven levensvatbaarder worden. Daar is niets sneu aan.....wel aan dat gejammer....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:16

Knap dat jij bij in alle dorpen en steden komt waar evenementen gehouden wordt...? Aangezien je zo stellig zegt dat het onzin is dat huizen niet bereikbaar zijn... De praktijk blijkt anders, iets waar jij helemaal niet over kan oordelen omdat je nooit in heel Nederland kan zijn als daar ergens een evenement is. In plaats van stellig 'onzin' te gooien, terwijl je dat helemaal niet kunt weten zou je natuurlijk ook gewoon kunnen aannemen en om wat meer informatie en voorbeelden vragen.

En dan dat 'gejammer' over verlies lijden. Jij stelt zelf dat deze evenementen noodzakelijk zijn zodat die bedrijven overeind gehouden worden. Als je de context niet snapt van 'middenstand wordt overeind houden door dat soort evenementen' betekent.. dan snap ik wel dat je nu beargumenteerd dat ze de rest van het jaar geen verlies lijden. Maar heel simpel.. Als ze dat al niet doen, hoeven ze ook niet overeind gehouden te worden door te evenementen. En 'levensvatbaarder' zelfde laken het pak.. Geen verschil dus. Als reguliere (horeca)ondernemer moet je het hebben van al je klanten niet wat er in 1 dag of 1 week binnenkomt. Dan is je bedrijf gewoon niet rendabel en nooit levensvatbaar. Bovendien snap ik dan nog steeds niet wat de beredenering is achter die gedachtegang. Bewoners geven aan overlast te hebben van *een* evenement, dat mag niet gezegd worden, want de middenstand moet wel geld verdienen.

Het lijkt mij een kleine moeite om even mee te denken met directe omwoners ipv bijv. een briefje in de bus te doen dat je van x tot x tijd je huis mag verlaten/ mag betreden. En eer je roept dat het onzin is.. Ik heb er hier gewoon eentje liggen hoor.

Jammer dat er hier niet gewoon fatsoenlijk over gepraat kan worden, gelijk moeten er al weer termen als onzin en gejammer gebezigd worden. Met zulke termen breng je de discussie op scherp, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-06-16 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:18

Ik voelde me juist heerlijk Assense, als ik 's morgens wakker werd van het geluid van die motoren. :D
Ik vind het wel wat hebben, al woon ik er inmiddels niet meer. Eén keer per jaar een week lawaai, overlast én gezelligheid moet kunnen toch. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:24

slimmerik schreef:
Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar. Tja en dat je een paar uur niet met je auto koffiemelk kunt halen in de door jou gewenste super.....vreselijk......

Ik snap dat wel... Ik herinner me de start van de Tour de France in utrecht nog. Wat een organisatie was dat. Mijn werk lag midden in dat gebied, er was nauwelijks communicatie naar de bedrijven over hoe de medewerkers op het werk moesten komen, alles moesten we zelf vragen en er kwam geen fatsoenlijk antwoord op. Als er wat gebeurde en het peloton kwam langs hadden we pech en kon de ambu/brandweer niet komen. Alles zat potdicht en de medewerkers konden hun auto een paar km verderop parkeren en dan gaan lopen :7

Zo goed is het gesteld met het organiseren van evenementen. In mijn geval was het hopelijk eenmalig, is er niks ergs gebeurd behalve dat medewerkers illegaal dat gebied moesten bewandelen. Maar als het jaarlijks zo gaat zou ik toch echt flink balen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:36

slimmerik schreef:
Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar.

Yeah right. Weet je hoe lang je erover doet om in een ziekenhuis te komen als er zo'n evenement is? Been there, done that. Het is tien minuten lopen van mij naar het ziekenhuis. En toch deed de ambulance met mij erin er een half uur over door die afsluitingen ivm een of andere wielerronde. Dus bereikbaar: ja. Maar niet voldoende.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:40

Zucht Sammie. Je leest selectief en trekt dingen (bewust(?)) uit zijn verband. Ik ga daar geen energie in steken. Ieder dorp of stad geven vergunningen af voor evenementen waar veiligheid op nummer 1 staat. En als je een gebied niet uit kunt dan zijn er hulpdiensten aanwezig in dat gebied Gaat het mis en is dat niet zo dan zijn er (menselijke) fouten gemaakt. En die zonder fouten is: werpe de eerste steen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:53

Ik ga ook geen energie steken in mensen die een simpele opmerking gejammer vinden, gaan lopen zuchten en onzin roepen over iets wat ze niet kunnen weten, die steevast mensen niet geloven, zelfs geleverd 'bewijs' wordt genegeerd en gewoon niet feitelijk in gaan op een vraag of opmerking.

Enige gejammer dat dit topic op deze manier verziekt wordt. Door die manier van discuseren en dan een ander probeert te beschuldigen van wat je zelf doet. Laat de keien maar gewoon liggen.