Relatie en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:23

Hij is wat ouder dan jou, dus snap dat hij het rustiger aan wil doen. Je zit nog in de datefase. Als je bij hem op de boerderij komt, zie je ook zijn ouders en broer, snap best dat hij dat nog niet wil. Mijn vriend is ook wat ouder, paar keer goed gekwetst en daar heb ik ook heel wat geduld voor nodig gehad :') . Na vier maanden werd ik pas voorgesteld aan zijn ouders en mocht ik op de boerderij komen. Door niet te pushen heb ik nu een fantastische vriend :D

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:10

Hoi ts,

Van beide kanten is er wat van te zeggen. Jij wil hem meer zien dan nu, daar heb jij behoefte aan in een relatie. De man die je hebt getroffen heeft dat een stuk minder en wil meer zijn eigen ding en gedoetje behouden. Ja er valt wat van te zeggen dat jullie "pas" 6 weken samen zijn en zijn gedrag daarom compleet begrijpelijk zou is.

Anderzijds, en dit is het belangrijkste, voor jou werkt duidelijk het niet. Jij wil vanaf het begin al meer contact en meer het gevoel dat het serieus is, daarnaast wil je actiever betrokken worden in zijn wereldje. Jou wensen daarin lijken totaal niet te passen bij hem. Dat zegt verder niks over dat wat hij doet fout zou zijn maar alles over dat het gewoon niet matched. Haal dat ook zeker niet door elkaar, jullie hebben er beiden andere ideeën over, de één is daarbij niet beter dan de ander! ;)

Op basis van wat jij verteld lijkt mij het dan ook het meest waarschijnlijk dat jullie niet goed bij elkaar passen. Ja je kan het altijd meer tijd geven, mogelijk past het dan uiteindelijk wel maar moet je dat willen? Waarom niet gelijk een relatie dat vanaf het begin past?

Dat veel bokkers zouden zeggen dat 6 weken bij elkaar wel erg weinig is om veel bij elkaar te zijn is onzin. Het is maar net hoe je het wil. Als jij behoefte hebt aan een vriend die jou al veel sneller betrekt en contact wil hebben dan moet je daar naar op zoek gaan. En dat kan prima, genoeg mannen die evengoed te behoefte hebben die jij hebt.

Ik heb dat ook, vanaf het begin heb ik graag veel contact, veel betrokkenheid naar elkaars wereldje, wensen en behoeften en relatief snel voorstellen aan elkaars familie etc. Nou en dat heb ik zeker gevonden. Tussen mij en mijn vriend klikt het op alle vlakken zo absurd goed dat wij vanaf een week of 4 nagenoeg altijd bij elkaar waren (buiten onze dagelijkse bezigheden).

De kern, het is echt maar net wat jij zoekt in een relatie. Zoek daar je partner op uit, probeer een relatie niet te vormen naar jouw behoefte als die niet passen bij je huidige vriend. Dan heb je als gevolg de onbegrepenheid en botsingen in wensen die je nu ervaart.

Wil je het toch een kans geven, laat hem dan evengoed in zijn waarde. Jouw behoefte zijn niet de zijne, je zal dus afscheid moeten nemen van jouw ideaal plaatje want dat is duidelijk niet zijn ideaal plaatje. Nou zal hij je hier en daar dan natuurlijk ook tegemoet moeten komen. Daar zal je flink over in gesprek moeten en zo een tussenweg bepalen. Maar nogmaals, moet je dat willen? :)

Succes

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:08

Als ik je startpost lees vraag ik me oprecht af of hij je wel leuk vindt.
Hij gaat om half 6 maar naar zijn werk om te kijken offie nog iets kan doen? Like whut. Als je moet werken, prima. Maar je gaat toch niet even langs werk om te kijken of je nog iets kunt doen.

Daarnaast een afspraak met vrienden vergeten. Als die afspraak zo belangrijk was, was hij het niet vergeten en hij had ook de afspraak af kunnen zeggen en kunnen aangeven dat hij een date had met jou.
dat begrijpen ze vast wel toch?

Dit lijkt met het type jongen dat leeft om te werken. Geeft niet, maar daar moet je wel van houden/tegen kunnen.

Als je er nu al tegenaan loopt bij hem, terwijl jullie nog niets hebben? Denk je dat hij dat dan dusdanig kan veranderen dat jij tevreden bent en dat hij toch nog oke is met de indeling van zijn leven?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:23

Tja... je kent de sector. Dan weet je ook dat je een man als vriend hebt waar je altijd op 2 staat. En dat begint nu al.

Ik dacht het ook te kennen, maar een partner als boer is gewoon heel anders. Die werken hele dagen, zitten met hun hoofd bij hun bedrijf. Kunnen niet een paar uur rustig zitten etc.

Geef hem de tijd, probeer gewoon korte momentjes te pakken samen. Misschien is het wat koudwatervrees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:29

Ik zou zelf eens lekker de boot af houden en niks laten horen. Graag of niet toch!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:32

Ik zei ook altijd ik trouw met een boer, nou het werd een loonwerker, die zijn nog veel erger haha! Die zijn echt bijna nooit niet thuis.

Ik ben bijna 7 jaar samen met hem en ik ben er redelijk aan gewend. Af en toe moet ie wel eens flink afremmen van mij omdat ik anders 'vergeten' wordt. En dan gaan we op zondag samen wat doen. Maar die dagen zijn schaars want wij hebben vaak familiare verplichtingen op de zondag. Dus geniet ik extra van de tijd dat we samen zijn.

Ja mijn vriend houd enorm van zijn werk, en ik sta vaak op een gedeelde eerste plaats maar ik kan er goed mee omgaan. Ben nu na bijna 7 jr er aan gewend.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:53

RoyceMack schreef:
Als ik je startpost lees vraag ik me oprecht af of hij je wel leuk vindt.
Hij gaat om half 6 maar naar zijn werk om te kijken offie nog iets kan doen? Like whut. Als je moet werken, prima. Maar je gaat toch niet even langs werk om te kijken of je nog iets kunt doen.

Daarnaast een afspraak met vrienden vergeten. Als die afspraak zo belangrijk was, was hij het niet vergeten en hij had ook de afspraak af kunnen zeggen en kunnen aangeven dat hij een date had met jou.
dat begrijpen ze vast wel toch?

Dit lijkt met het type jongen dat leeft om te werken. Geeft niet, maar daar moet je wel van houden/tegen kunnen.

Als je er nu al tegenaan loopt bij hem, terwijl jullie nog niets hebben? Denk je dat hij dat dan dusdanig kan veranderen dat jij tevreden bent en dat hij toch nog oke is met de indeling van zijn leven?

Hij heeft geen gewoon werk maar is boer, daar houdt de werkdag niet om 6 uur op hoor.. En dat hij langs gaat om te kijken vind ik niet raar. Zou hem inderdaad wat lucht geven en je afvragen of hij jou wel zo leuk vindt als jij hem.. :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:06

Als je met hem verder wilt wordt het voor jullie beide alles goed afstemmen op elkaar. Als je boer bent dan heb je heel veel werk te doen en ook in het weekend en op feestdagen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:30

Bon, niet zo een heel fijne situatie. Ik herken er zelf een stukje van, maar voor die boer is zijn werk meer dan ooit ook zijn hele leven. Hij is erin groot geworden en zal er van moeten leven. Je kan de koeien niet even zonder eten laten staan en het melken een uurtje opschuiven werkt uiteraard ook niet. Op 6 weken tijd zitten jullie nog echt in een héél pril begin van jullie relatie, ik vind het dan ook erg verstandig van hem om jou niet voor te laten gaan op alles. Voor hetzelfde geld ben je hem over 3 weken beu, daar zit die dan mijn zijn investering van tijd in jou := Er zijn nou eenmaal mensen met een grote passie en bij hem is dat ook nog eens zijn werk.
Ikzelf heb een relatie met een nogal gedreven motorrijder. Maar ik heb dan ook iemand gevonden die NIET gaat lopen zeuren als ik zeg dat ik de komende 5 weekenden op dressuurconcours ga. Die gaat netjes mee, zal wel eens zuchten als 'ie er vroeg uit moet, en doet zijn best om mijn jasje, zweepje,... vast te houden. Het is zelfs zo dat die liever heeft dat ik dressuurles neem op de dag dat wij hadden afgesproken, zodat die kan komen kijken en ik eens een keertje een beker meeneem de week nadien _O-
Dus ik vind dat zo een relatie twee kanten op moet kunnen. Gewoon eens lekker afspreken en dan kijken wat zijn reactie is, als jij om half 6 zegt "Hmm, ik ga nu toch even naar *vul in* want *vul reden in*" Als hij dan ineens boos gaat lopen doen, dan weet je ook dat hij zelf niet zo erg flexibel is. edit: ik zie dat je zelf in de melkveehouderij zit, je kan altijd vragen op je werk of er iets speciaals is en je 'vrij' houden daarvoor. Denk dat jouw werkgever dat ook zal waarderen.

Gewoon een keertje toepassen, bekijken en erover praten. Want communiceren is de sleutel tot bijna elke oplossing. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:06

Wat boer zijn inhoud weet ik echt wel; ik heb zelf 2 jaar op een melkveebedrijf gewoond en 7 dagen in de week meegedraaid, 's nachts het bed uit voor koekalverij etc.
Het gaat mij er ook niet zo zeer om dat hij druk is, prima, ik hoef hem niet elke dag te zien. En ik snap ook wel dat hij niet meteen al zn vrije tijd in mij stopt, maar ik vind het niet leuk dat hij bepaalde beloftes doet en niet na komt...

Ik zou vd week bij hem slapen, 4 nachten. Uiteindelijk is er maar 1 door gegaan. En elke keer is er een andere smoes. Ene keer afspraak met vrienden vergeten, andere keer was hij moe en vandaag moest hij opeens bbqen met zn broers...

Dat hij me leuk vind weet ik wel vrij zeker.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:13

Nou.... Dat vraag ik me af of hij je echt leuk vind.. Als je met iemand afspreekt en je gaat zomaar ineens bbq'en? Of niemand weet nog van je bestaan af.. := Ik zou echt pissed worden als iemand zo vaak de afspraak af zegt.. Maar aan de andere kant 4 nachten bij elkaar slapen als je elkaar nog maar 1,5 maand kent. Zou zelf ook wel een beetje benauwd worden ofzo..

Hoe weet je zo zeker dat ie je echt leuk vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:13

Ik denk als ik dat zo lees dat hij je zeker heel leuk vindt ja, voor af en toe een uurtje <<)
Het lijkt met jouw verhaal niet bepaald of hij jou ziet als echt relatie materiaal.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:16

Vraag dan eens een tijdje niets en laat het van hem komen. Je weet pas wat je mist als je het niet hebt.. dus laat hem, stel even niets voor, en kijk het eens 2 weekjes aan of er iets van hem uitkomt. Gebeurt er niks, nou dan kun je altijd nog eens praten hoe hij het voor zich ziet. Maar voor nu, in deze korte tijd, zou ik hem even wat ademruimte geven en eens kijken wat er van hem uitkomt.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:17

Ik zou ook echt even een tijd niks meer zeggen. Laat hem maar even actie ondernemen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:50

hahaha, jij hebt de tweelingbroer van de mijne te pakken zeker?
was in het begin ook steeds afspraakjes afzeggen, met uitvluchten afkomen, koetjes die moesten kalven of plots heel erg moe zijn, want ja werken op de boerderij vraagt heel veel van je....
Geef hem de tijd die hij vraagt, ook al vraagt hij het met uitvluchten en niet rechtstreeks ;) Het is zijn manier om aan te geven dat hij tijd nodig heeft, niet te snel, zekerheid dat je blijft ook als het wat moeilijker gaat. Wat niet wil zeggen dat je het maar zijn beloop moet laten. Nu en dan eens op je strepen staan. Want jij bent ook iets waard.

Niet geloven wat de boekjes zeggen, niet geloven wat andere mensen je aanraden, niet geloven in die vaste waardes "het loopt toch altijd zo en zo". Jij weet wat je voor deze kerel voelt, en je weet wat hij voor jouw voelt, daar heb je geen andere mensen voor nodig. Je bent amper anderhalve maand ver, bij mij heeft het 9 maand geduurd voor er echt schot in de zaak kwam. Maar ik kan me geen beter ventje dromen hoor :)

Mijn broer kon het zo mooi zeggen: "als je voor de hoofdprijs wil gaan, mag je niet gaan verwachten dat het makkelijk gaat en je het in je schoot geworpen krijgt. Het is de hoofdprijs, geen troostprijsje"
Als jij een toekomst ziet met deze vent, dan vecht je er voor. Dan neem je nu die enkele domme hindernisjes die hij je nu voor je neus gooit en bewijs je dat jij naast hem hoort te staan :)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:03

Lieve TS, anderen mogen misschien van alles denken of vinden, maar als het voor jou niet goed voelt of er klopt iets niet - en dat al zo snel - dan heb ik zo het idee dat dit 'm niet gaat worden. Want het is het nu al niet. En dan maakt het geen ene hondendrol uit wat anderen vinden. Het is immers jouw relatie en jouw gevoel! ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:35

Ashkerlon schreef:
hahaha, jij hebt de tweelingbroer van de mijne te pakken zeker?
was in het begin ook steeds afspraakjes afzeggen, met uitvluchten afkomen, koetjes die moesten kalven of plots heel erg moe zijn, want ja werken op de boerderij vraagt heel veel van je....
Geef hem de tijd die hij vraagt, ook al vraagt hij het met uitvluchten en niet rechtstreeks ;) Het is zijn manier om aan te geven dat hij tijd nodig heeft, niet te snel, zekerheid dat je blijft ook als het wat moeilijker gaat. Wat niet wil zeggen dat je het maar zijn beloop moet laten. Nu en dan eens op je strepen staan. Want jij bent ook iets waard.

Niet geloven wat de boekjes zeggen, niet geloven wat andere mensen je aanraden, niet geloven in die vaste waardes "het loopt toch altijd zo en zo". Jij weet wat je voor deze kerel voelt, en je weet wat hij voor jouw voelt, daar heb je geen andere mensen voor nodig. Je bent amper anderhalve maand ver, bij mij heeft het 9 maand geduurd voor er echt schot in de zaak kwam. Maar ik kan me geen beter ventje dromen hoor :)

Mijn broer kon het zo mooi zeggen: "als je voor de hoofdprijs wil gaan, mag je niet gaan verwachten dat het makkelijk gaat en je het in je schoot geworpen krijgt. Het is de hoofdprijs, geen troostprijsje"
Als jij een toekomst ziet met deze vent, dan vecht je er voor. Dan neem je nu die enkele domme hindernisjes die hij je nu voor je neus gooit en bewijs je dat jij naast hem hoort te staan :)

Hihi moest hier stiekem een beetje om lachen. Echt zon typische vrouwenpost :D
En heel lief geschreven. Ik respecteer jouw mening/zienswijze hoor begrijp me niet verkeerd.

Zelf zie ik het wel een beetje anders.. Ik kan mij niet voorstellen dat je je zo gedraagt en laat behandelen. Na 6 weken ken je elkaar amper.. En dan al 4 nachten samen slapen vind ik heel bijzonder. Maar goed dat is natuurlijk ook maar net wat je zelf 'normaal' vindt. Als hij dan 3x heeft afgezegd gaat er dan geen belletje rinkelen?

Het hele verhaal komt ook op mij over alsof jij hem leuker vindt als hij jou. Hij vindt je waarschijnlijk wel leuk maar is niet tot over z'n oren. Want dan kunnen álle mannen tijd maken. Je kan het misschien nog wel ombuigen maar dan moet je het initiatief echt bij hem neerleggen en je even 'koest' houden.

Ik hoop echt voor je dat het wél wat wordt want ik lees dat je echt gek op hem bent!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:43

Mijn vent was dan geen boerenzoon maar we hadden wel flink last van afstand (250km). Ik mocht pas na een jaar (!) bij hem thuis komen en familie ontmoeten. Inmiddels wonen we samen. Is niet altijd makkelijk geweest en heb er na een heftige periode (ziekte en overlijden) een punt achter gezet die ik 2 weken vol gehouden heb. Woon nu al een half jaar bij hem, wat hij ook doodeng vond, dus 3 maanden mijn appartement aangehouden. Nu wil hij en ik sowieso niets anders meer!

Dus ik ben het eens met Ashkerlon. Alleen ik zou niet afwachten ik zou hem op de man af vragen. Maar hem niet in de hoek drukken, maar gewoon vertellen hoe jij het ervaart en wat het met jou doet en hoe hij erin staat. En akkoord, 6 weken is nog niet lang, heel pril zelfs. Sommige mannen hebben wat meer sturing nodig. Als jullie er open en eerlijk over kunnen praten lijkt mij dat het goed moet komen.

Succes :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:38

jep ik ga met de meeste mee he"s not that into you

Kijk voor een andere leuke boer die wel tijd vrij wil maken voor je ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:27

Misschien he moet je hier niet aan beginnen ik denk dat hij teveel vastgeplakt zit als ik dit zo lees, wel heel lastig hoor

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:58

amoj schreef:
Dat hij me leuk vind weet ik wel vrij zeker.

Mag ik vragen waar je dat uit op maakt?

Ik ben van mening dat als iemand 3 van de 4 dagen een smoes verzint om niet samen met jou te hoeven zijn zijn interesse in ieder geval niet bij jou ligt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:37

Zoals ik al eerder heb schreven ik denk dat hij je vooral heel erg leuk vind als hij behoefte ergens aan heeft..
Niet leuk om te lezen maar het is wat ik denk...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:25

Als hij echt bindingsangst heeft, zijn 4 nachten samen dan niet heel benauwend na 6 weken?

Mijn advies: ga met elkaar in gesprek, jullie moeten samen de relatie doen. Daar kunnen wij als bokkers alles van vinden, maar het is jullie relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:35

Zal straks even uitgebreider reageren, maar gisteravond een heel gesprek gehad. Hij twijfelt of we wel bij elkaar passen...

Vind het heel moeilijk hier nu mee om te gaan... Ik vind hem zo leuk maar dit maakt mij wel onzeker :(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:40

Als hij na 6 weken daten niet hopeloos verliefd is maar twijfelt of jullie wel bij elkaar passen zou ik hier niet teveel energie meer in stoppen, hoe verdrietig ook.