Nog plek op hbo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:39

JudArthos schreef:
Bij mijn eerste hbo had een jongen zich 2 weken van te voren aangemeld :') gewoon proberen een gesprek te regelen, proberen kan altijd!

Oh wij waren al twee weken onderweg toen er iemand bij kwam. Heeft het ook maar paar maanden volgehouden. :')

Zoe_97

Re: Nog plek op hbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:46

je kan in belgië je studie starten de meeste beginnen nu zelfs pas met inschrijven

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:53

LizzieLover schreef:
future_vet schreef:
En die 2 andere opleidingen dan? Hoe kan je daar afgewezen voor zijn?

Edit: ik zou wel een studie doen die je ook van plan bent om af te maken, anders is t geldverspilling

Die waren ook allebei docent beeldende kunst en vormgeving

Oh dus je had je maar voor 1 opleiding op verschillende locaties ingeschreven?

Ik zou toch een tussenjaar nemen, als je nu zomaar een studie kiest, is de kans heel groot dat je die studie niet gaat afmaken

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:07

Hebben ze je ook verteld waarom je bent afgewezen en je een alternatief aangeboden?
Bij ons op de Hogeschool kijken ze altijd of ze een andere opleiding hebben die beter bij de student past. In het geval dat ze dat hebben en je wilt die andere opleiding doen, past de school je inschrijving aan en is het geen probleem dat je later bent.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:20

Ergens anders die studie volgen zoals hier word gezegd in België?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:21

Misschien proberen of je nog terecht kan bij de opleiding creatieve therapie of de opleiding kunstzinnige therapie?
Die opleidingen combineren creatief werk met sociaal werk.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:25

Als je googled op een lijst met opleidingen na decentrale selectie, krijg je een lijst en soms zijn er bepaalde opleidingen op een school niet vol. Zo ben ik vorig jaar ook nog last minute toegelaten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:25

Docent ckv werkt met toelatingsopdrachten en gesprekken en wil je het onderwijs in dan kun je beter een ander vak kiezen want ook hier is bijna geen werk in te vinden. Misschien iets met ict oid??

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:31

Sammie schreef:
JudArthos schreef:
Bij mijn eerste hbo had een jongen zich 2 weken van te voren aangemeld :') gewoon proberen een gesprek te regelen, proberen kan altijd!

Oh wij waren al twee weken onderweg toen er iemand bij kwam. Heeft het ook maar paar maanden volgehouden. :')

Ik schreef met op 29 september in en studeerde versneld af :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:59

Sammie schreef:
JudArthos schreef:

Deze jongen was ook na 1,5 weer weg ofzo.. Maar het gaat om het idee zeg ik dan maar :D