Droger wat mag er wel en niet in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Droger wat mag er wel en niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:48

handdoeken, beddengoed, ondergoed en sokken gaan er bij mij in. Bovenkleding gaat er niet in, slijt te hard en kans op krimp.
wij hebben een warmtepomp-droger welke zuinig is qua energieverbruik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:50

Als je een kat, hond of ander dier hebt. Niet er indoen! Servies en bestek is ook af te raden, net zoals electronische apparaten.

Kleding mag wel :j

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:06

Hier gaan alle vormen van kleding en beddengoed in de droger.. Behalve bh's en fijne materialen.. De wasmachine gaat na het wassen op centrifugeren.. Dat scheelt bijna de helft in droogtijd..

Ben nu aan het sparen om van het raam een deur te laten maken en een overkapping op de aanbouw, zodat de was daar kan drogen.. Een beetje wind is er altijd..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:15

Wij hadden de droger 5 haar ongebruikt op zolder staan. Nu met de vierde op komst, hebben we hem toch tevoorschijn gehaald. Scheelt een heel stuk, behalve dat ik ze niet beiden tegelijk aan kan doen. Maar ook dat maakt niet uit, doe ik gewoon eersten was wat niet in de droger mag.

Ik doe er handdoeken, ondergoed (geen bh), spijkerbroeken, truitjes van katoen in. De fijne stoffen hang ik op.

Ben wel bang voor de jaarafrekening straks, maar dit gemak is me toch ook veel waard..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:27

Hoeveel zijn jullie ongeveer extra kwijt aan de jaarafrekening door de droger (en hoe vaak staat ie dan aan)?

Ts: Ik heb dezelfde droger als jij en kwak bijna alles erin. Voornamelijk beddengoed, handdoeken en ondergoed (behalve beha's). Met kleding hangt het er vanaf van welke stof het is etc. Een nette spijkerbroek doe ik er niet in, maar een joggingbroek wel.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:28

Ik gooi alles er in zelfs wol want ik heb een wol-stand op mijn droger. T-shirts koop ik meestal wel een maat groter want de eerste keer in de droger krimpen ze iets,daarna niet meer. Beddengoed droog ik alleen want dan wordt het geen bal en dan kreukt het niet. Ik heb niet eens iets van een droogrek,ik zou echt niet zonder mijn droger kunnen.

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:37

hahaha: ik las de titel helemaal verkeerd! Hier in Zweden betekend 'droger' drugs dus ik dacht wat een raar topic: welke drugs wel en welke drugs niet ? (teveel aan mijn nieuwe taal gewend :D )

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:39

Alleen handdoeken, sokken en ondergoed gaan in de droger hier. En in de winter beddengoed.
De rest hang ik op, kleine moeite en ook zo maar droog

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:57

Hier gaat echt alles in de droger op katoen-stand op bh's na of wanneer ik nieuwe kleren heb want die kunnen in het begin krimpen. Ik krijg kleren anders echt niet droog (dan drogen ze zo langzaam dat het gaat stinken) en op het balkon is ook een slecht idee met allemaal rokende buren. Ik was in het begin echt super voorzichtig maar kleren kunnen gelukkig best wat hebben ;).

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:17

Hier gaat beddengoed, handdoeken, thee- en vaatdoeken, spijkerbroeken, fleece kleedjes, ondergoed en werkkleding van man er in.

Op het droogrek gaat alle bovenkleding, sportkleding, bh's (dit was ik ook met de hand) en nette broeken. Heb een heel handig droogrek waar veel op kan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:18

Bij mij gaat er alleen ondergoed, sokken, handdoeken, basic-hemdjes en beddengoed in. Bh's en kleding gaan altijd aan het wasrek. Vind het persoonlijk echt zonde om alles in de droger te doen.. Wordt overigens ook afgeraden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:20

Sinds het meeste dat ik koop van de primark afkomstig is, stop ik bijna niks meer in de droger :+
Dat spul krimpt al bijna als je er naar kijkt dus dat is echt niet voor de droger bedoeld haha.

Wel doe ik er mijn beddengoed in. En mijn zus gooit wel een deel van haar kleding en die van mijn vader erin + handdoeken, de kookwas etc.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:27

SuperAssie schreef:
Sinds het meeste dat ik koop van de primark afkomstig is, stop ik bijna niks meer in de droger :+
Dat spul krimpt al bijna als je er naar kijkt dus dat is echt niet voor de droger bedoeld haha.

Wel doe ik er mijn beddengoed in. En mijn zus gooit wel een deel van haar kleding en die van mijn vader erin + handdoeken, de kookwas etc.

Ik dus juist. Vind het niet zo erg dat het niet jaren meegaat als het van de Primark komt. Niet te klein kopen en dan komt het goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:29

Alles , behalve m'n blazers, pakken en zakelijke jurkjes. of iets van zijde of wol. Oh ja, lingerie ( dure dan, goedkoop en sport gaat er gewoon in )

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:33

Ik heb precies dezelfde ts!
Ik doe alles zo'n beetje erin, behalve bh's, wollen vestjes en colbertjes. Kleding op lage temperatuur. De rest gewoon zonder strijkvrij programma

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:35

Ik doe alles in de droogkast, ik strijk ook niet. Plooi alles op als het droog is en klaar is kees :-)

Ik koop ook amper kleren die niet in de droger kunnen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:42

Ik doe alleen handdoeken,beddengoed, sokken en werkshirts van vriendje er in.
Mijn dure Gstar spijkerbroeken hou ik angstvallig uit de buurt! :=
Ook heb ik altijd van die fijne naadloze strings/hipsters van die hele zachte stof, die durf ik er ook echt niet in te doen.

Als ik mijn beddengoed meteen opvouw als de droger klaar is,heb ik trouwens juist geen kreukels. (Heb ook een antikreukfunctie,misschien helpt dat ook?)

Wat ik er ook fijn aan vind,is dat de meeste kattenharen in het stoffilter verdwijnen. Als ik m'n was ophang ben ik eeuwen aan het ontharen :')

In de zomer staat hij nooit aan. Ik heb een heel groot balkon met 2 waslijnen. Niks lekker dan was die buiten heeft gehangen <3

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:45

Ik heb dezelfde droger :p
Ik gooi er bijna alles in, behalve m'n rijbroeken met die siliconen dingen erop en wedstrijd kleding ook niet,
Jasjes etc stop ik er ook niet in.
Bloesjes wel want er zit zo n kreukvrij functie op wat het strijken weer wat makkelijker maakt..
Hele nette kleding doe ik er ook niet in.
Kleding slijt sneller wanneer je het in de droger stopt..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:45

Ik heb niet eens een droger := nooit gemist ook, mijn was droogt ook zonder droger. :P het verbaast me eigenlijk dat iedereen hier een droger heeft :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:48

In de zomer gaat er niks in :+

In de winter alles behalve rijbroeken en echt fijngoed zoals mooie bloesjes.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:49

Jildau schreef:
SuperAssie schreef:

Ik dus juist. Vind het niet zo erg dat het niet jaren meegaat als het van de Primark komt. Niet te klein kopen en dan komt het goed. :D

Nou ik koop liever mijn broeken gewoon "op maat" dan dat ik eerst 2 maanden als een zoutzak rond loop voordat ze een beetje gaan passen :P
Vond het eerst een ellende om alles op te hangen. Nu gaat het wel. Alleen in de zomer droogt het niet goed binnen dus ik probeer mijn wasjes te timen op dagen dat ik het buiten kan ophangen :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:49

verootjoo schreef:
Ik heb niet eens een droger := nooit gemist ook, mijn was droogt ook zonder droger. :P het verbaast me eigenlijk dat iedereen hier een droger heeft :')

Een topic over "wat stop ik in mijn droger" zullen over het algemeen geen mensen op afkomen die geen droger hebben :Y)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:50

verootjoo schreef:

Ik heb binnen geen ruimte om de was op te hangen ( tenzij ik het in de woonkamer wil hebben staan) en buiten droogt het echt niet als het regent...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:52

Maartje1990 schreef:
verootjoo schreef:

Een topic over "wat stop ik in mijn droger" zullen over het algemeen geen mensen op afkomen die geen droger hebben :Y)

Daar heb je een punt :)* :7 ik ga weer :')

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:02

Sunrise_ schreef:
Ik heb dezelfde droger als jij TS. Ik gebruik 'm voor baddoeken/handdoeken/theedoeken/poetsdoekjes/beddengoed/sokken/douche- en wcmat. Eigenlijk voor praktisch alles behalve de kleren die ik op 30 graden was.

Op welke stand zet jij hem dan? :)