Niet kunnen wennen in een woonwijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Niet kunnen wennen in een woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:13

Ik denk niet dat het probleem is om in een woonwijk te wonen, maar in jouw woonwijk, de woonwijk waar ik woon is erg rustig, geen hangjongeren, geen rokende of luidruchtige buren.
Een etagewoning is natuurlijk nog veel meer mensen om je heen dan een normaal rijtjeshuis.

Heb je de mogelijkheid om te verhuizen? Een mooi huis met ruimte buitenaf is waarschijnlijk niet direct te betalen maar een betere omgeving dan je nu hebt wel.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 20:04

Bedankt voor alle input hoor +:)+
Begin mij nu ook wel iets meer te realiseren dat ik ook wel echt luidruchtige buren heb, los van hoe ik dat vind. Misschien moet ik ook gewoon meer op m'n strepen gaan staan, maar wil geen conflicten.

Firebird, dankjewel voor je tip! Ik ga me daar zeker in verdiepen! Oei, wel een flink bedrag. Maar goedkoper en simpeler dan verhuizen :')
Hoelang kon je de koptelefoon op hebben voordat je pijn in je oren krijgt?
Oordopjes kan ik niet verdragen, maar ook van koptelefoons krijg ik binnen het uur al wel pijnlijke oren, maar dan meer m'n oorschelpen. Dit zijn trouwens ook geen misselijke koptelefoons, ik heb meerdere modellen van Sennheiser. Krijgertjes van m'n broer, want die had ik ook niet zomaar gekocht. Maar die zijn wel echt op muziek luisteren gemaakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:13

En wat bedoel je met 'op je strepen staan'.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:43

Kan de wijkagent je anders niet helpen met bemiddelen?
Misschien zijn er nog wel meer omwonenden die last van jouw herrieburen hebben, en dat jullie dat niet van elkaar weten? Dan sta je wat sterker en word jij niet zo persoonlijk op aangekeken.

Ik ben in heel rustig dorp opgegroeid en woon sinds 16 jaar in de binnenstad bij mijn vriend in een hoekhuis in de binnenstad. Op zich een vrij rustige straat mag niet klagen maar ik kan maar niet wennen aan de binnenstad. Het is er altijd druk en er is altijd geluid (met geluid bedoel ik dan schreeuwende mensen/kinderen, auto's, trein, sirenes van hulpdiensten, brommers etc etc.).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:01

Ik denk dat het vooral aan de geluidswering in je appartement ligt. Ik woon in de binnenstad, tussen de kroegen. Ik hoor bijna niks van buiten en de onderburen hoor ik al helemaal niet, tenzij ze in het trappenhuis lopen.

Ik zou heel voorzichtig zijn met het aanspreken van je buren op hun geluid en roken, eerlijk gezegd vind ik het nogal naïef dat jij nu, tijdens je topic, concludeert dat je je niet aanstelt en dat je luidruchtige buren hebt. Want wij weten niet hoe het klinkt. Misschien zit je te miepen, misschien zijn het tokkies, misschien ligt het aan je geluidswering.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:24

Denk dat het inderdaad niet persé het wonen in een woonwijk is, maar dat je in een oud en dus gehorig complex woont.

Een woonwijk kan namelijk ook heel rustig zijn, waarbij je wellicht wel last hebt van buren in de zomer als je in de tuin zit maar die je niet hoort als je binnen zit omdat e.e.a. goed geïsoleerd is.

Als je er echt overspannen van dreigt te raken, zou ik gaan nadenken of je niet tijdelijk weer bij je ouders kan wonen om vandaar uit te sparen en je goed gaan oriënteren.

Voordat je een huis uitkiest, ga er op verschillende tijdstippen langs en vraag in de buurt hoe het wonen er is. Loop er wat rond en observeer.

Zo hebben wij nu een heerlijk huis, en zijn we er op een zondag naar gaan kijken. Een rustige laan zou het zijn. Maar doordeweeks is dit een drukke weg met veel verkeer. Deze fout maken wij dus niet weer!

We zijn nu veel kritischer aan het kijken en observeren: loopt er een buslijn langs, hoeveel auto's komen er per minuut langs? Hoe ligt de tuin (nu is onze tuin op het noord-oosten dus weinig zon)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:59

Ik zou voorzichtig zijn met 'het op je strepen staan'. Je buren mogen gewoon roken en tv wat aan de harde kant aanzetten (tenzij het echt over fikse geluidsoverlast gaat). Heb je echt overlast, dan kan je de politie bellen. Zij kunnen dan bij jouw thuis komen om te checken hoe erg de overlast is en vervolgens aan de deur gaan bij je buren. Verder kun je niet veel meer doen. Ja, aan de deur gaan en vragen of zij zich willen aanpassen maar dat had je al gedaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:28

Wat vervelend voor je ts. Ik kan me er vanalles bij voorstellen. Het is inderdaad wel een beetje de wijk waar je woont. Ik woon ook in een woonwijk maar dan wel aan de rand van de stad met rondom me heen alleen gezinnen met kinderen en ouderen.

Dus op de nodige feestjes op zaterdagavond heb ik eigenlijk totaal geen last van mn buren. Hoop dat je een oplossing kan vinden waar je vrede mee hebt want zo'n ongemakkelijk gevoel hebben lijkt me vreselijk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:36

Goof schreef:
troi schreef:
Zo te horen ben jij simpelweg niet geschikt voor een normale woonwijk. De meeste dingen die je beschrijft horen bij normaal leven en zullen altijd weer terug komen. Ik zou gaan verhuizen en buiten uit gaan wonen. Daar wordt je veel gelukkiger van.

Totaal niet mee eens.
Dit heeft niets te maken met het leven in een woonwijk, je hebt gewoon pech met je buren.
Ik woon in en woonwijk en heb geen geluidsoverlast, geen hangjongeren en geen stank. Helemaal prima en rustig. Top.
TS ik zou toch een lange termijn plan maken en tzt gaan verhuizen. Hier word je niet gelukkig.

Wat goof zegt. Ik woon ook in een woonwijk ( rustig dorp, dat wel), maar echt geen last van de dingen die je benoemd. Dit is echt pech lijkt me. Had je om je heen 'nettere' mensen wonen, dan was dit niet zon probleem geweest.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:30

Mischa schreef:
Bedankt voor alle input hoor +:)+
Begin mij nu ook wel iets meer te realiseren dat ik ook wel echt luidruchtige buren heb, los van hoe ik dat vind. Misschien moet ik ook gewoon meer op m'n strepen gaan staan, maar wil geen conflicten.

Firebird, dankjewel voor je tip! Ik ga me daar zeker in verdiepen! Oei, wel een flink bedrag. Maar goedkoper en simpeler dan verhuizen :')
Hoelang kon je de koptelefoon op hebben voordat je pijn in je oren krijgt?
Oordopjes kan ik niet verdragen, maar ook van koptelefoons krijg ik binnen het uur al wel pijnlijke oren, maar dan meer m'n oorschelpen. Dit zijn trouwens ook geen misselijke koptelefoons, ik heb meerdere modellen van Sennheiser. Krijgertjes van m'n broer, want die had ik ook niet zomaar gekocht. Maar die zijn wel echt op muziek luisteren gemaakt.

Ik denk dat dat erg persoonlijk is. Je hebt verschillende pasvormen, sommige vallen over je oor en andere zitten op je oor. Ik heb zelf een on-ear model (de QC3) waar ik erg blij mee ben maar de over-ear modellen schijnen het geluid nog beter te dempen... Het is net wat je prettig vindt natuurlijk. Daarnaast zijn er nog andere merken, dan zou je eens moeten rondkijken welke pasvorm voor jou het meest geschikt is.

Zolang het maar in de categorie 'active noise cancelling' valt, daar is nog best wat keus!

Toch blijf ik erbij zeggen, verwacht geen wonderen. Het is zeker prettiger met zo'n koptelefoon maar het is uiteindelijk geen vervanging voor verhuizen. Als je eenmaal op het punt zit dat je er emotioneel onder bent, is 'ze maken geluid' een belangrijkere trigger dan 'het geluid klinkt hard'. En met die koptelefoon gaat het geluid dan wel zachter worden, maar je kan je natuurlijk gewoon blijven ergeren!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:56

Ik weet ongeveer wel hoe je je voelt TS (heb er paar maanden terug een topic over geopend) :(:) Onze wijk/buurt is heel net en allemaal fijne mensen, behalve onze buren. Wat een afgrijselijke mensen. Ik kan je weinig tips geven, bij ons heeft niets geholpen. Wat wel enorm fijn is, zijn goede oordopjes. Niet die foam dingetjes die je in model moet knijpen zegmaa haha. Wij hebben de Alpine Sleep Soft gekocht, en dan hoor je nog wel dingetjes als de wekker, regen tikken op het raam, maar niet die achterlijke aso muziek van de buren die overal doorheen dreunt. Ik kan slecht tegen oordopjes maar deze zijn erg prettig.

Verhuizen was mijn andere optie, maar dit koophuis is echt precies wat we zochten en schitterend uitzicht, daarbij hebben we al ons geld en energie in de verbouwing gestoken en laat ik mij pertinent niet wegtreiteren door het loeder van hiernaast. Maar als jouw huis toch niet echt je 'droomhuis' is, zal verhuizen veel makkelijker zijn.