Janine1990 schreef:Volgens mij doet een narcist zichzelf nooit iets aan, die houdt namelijk veel te veel van zichzelf.
Roep dat niet te hard.....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:waxmeltsenzo schreef:Dit ook bij je eigen huisarts neerleggen vind ik een heel goed plan.
Iets doet mij denken aan narcisme bij haar dus. En dat veranderd nooit en is voor jullie geen doen om je continu aan te passenHaar familie inlichten vind ik ook een ding wat moet gebeuren en haar voor de keuze stellen of ze praat met een professioneel iemand en een eerste gesprek met een familie lid of iemand van jullie erbij. Mogelijk kan de huisarts haar om te beginnen uitnodigen voor een gesprek en haar dan doorverwijzen
succes!
Volgens mij doet een narcist zichzelf nooit iets aan, die houdt namelijk veel te veel van zichzelf.
waxmeltsenzo schreef:Een Narcist kan wel degelijk een poging wagen, alles om aandacht.
Ik ken er dus een die meermalig pogingen gewaagd heeft. Ook meermalig briefjes heeft neergelegd dat hij zichzelf van kant zou maken, let wel ze zorgen wel dat het op tijd opgemerkt wordt en dan eisen ze de periode daarna alle aandacht op.
Wil hier niet meteen overkomen als de expert met mijn beperkte kennis hiervan
Lalidan schreef:Mja, mijn stiefvader was een narcist, en die heeft er toch echt, heel bewust, een einde aan gemaakt. ]
Askja schreef:Weet haar familie thuis wat er is gebeurd?

ElineS schreef:Hoezo word er meteen weer van narcisme uitgegaan? Je kent alleen een kort verhaal van een tweede persoon op internet en er word een diagnose uitgerold alsof het niets is. Hmm..
waxmeltsenzo schreef:ElineS schreef:Hoezo word er meteen weer van narcisme uitgegaan? Je kent alleen een kort verhaal van een tweede persoon op internet en er word een diagnose uitgerold alsof het niets is. Hmm..
Overdrijven is een vak apart.
Er wordt helemaal geen diagnose gesteld er word mee gedacht en ik gaf aan dat ergens iets mee doet denken aan narcisme. Dat is iets anders dan zeggen dat het om Narcisme gaat.
Een diagnose kan alleen gesteld worden door een arts.
ElineS schreef:Dat is waar, maar er volgen daarna wat postst over narcisme, alsof zij dat heeft, en dat vond ik onprettig.
Ook prima, maar het mag wel wat minder aanvallend Janine. Of vat ik dat ook verkeerd op. Het is toch allemaal wat. Zo jammer dat er maar één stuk in mijn hele post word uitgelicht en word behandeld door jouw alsof ik iets heel ergs heb getypt. Ik heb hier met maar één doel gepost, om TS te helpen, en hopelijk heb ik dat met de rest van mijn post ietwat kunnen doen. Misschien moet je je daar meer op focussen en die paar zinnen gewoon aan je voorbij laten gaan. Pot, ketel enzo. Laat TS zelf bepalen wat ze met mijn reactie doet
ElineS schreef:Dan zit ik foutOok prima, maar het mag wel wat minder aanvallend Janine. Of vat ik dat ook verkeerd op. Het is toch allemaal wat. Zo jammer dat er maar één stuk in mijn hele post word uitgelicht en word behandeld door jouw alsof ik iets heel ergs heb getypt. Ik heb hier met maar één doel gepost, om TS te helpen, en hopelijk heb ik dat met de rest van mijn post ietwat kunnen doen. Misschien moet je je daar meer op focussen en die paar zinnen gewoon aan je voorbij laten gaan. Pot, ketel enzo. Laat TS zelf bepalen wat ze met mijn reactie doet
Janine1990 schreef:ElineS schreef:Dan zit ik foutOok prima, maar het mag wel wat minder aanvallend Janine. Of vat ik dat ook verkeerd op. Het is toch allemaal wat. Zo jammer dat er maar één stuk in mijn hele post word uitgelicht en word behandeld door jouw alsof ik iets heel ergs heb getypt. Ik heb hier met maar één doel gepost, om TS te helpen, en hopelijk heb ik dat met de rest van mijn post ietwat kunnen doen. Misschien moet je je daar meer op focussen en die paar zinnen gewoon aan je voorbij laten gaan. Pot, ketel enzo. Laat TS zelf bepalen wat ze met mijn reactie doet
Ehm, ja, ik denk dat je dat verkeerd opvat. Ik zit namelijk achter een computer, ik lees platte reacties en kom ook met een plat antwoord. En dat is dat ik de reacties kennelijk anders heb opgevat dan jij. En dat ik dat enorm afbreuk vind doen aan het topic, want het topic draait meteen om iets anders dan het oorspronkelijke onderwerp.
Daarnaast is dit iets dat ik regelmatig zie gebeuren in dit soort topics. Gewoon zo jammer dat er nauwelijks meer een bepaald woord genoemd kan worden, dat doet afbreuk aan de hulp die iemand als TS zou kunnen krijgen, zeker ook met betrekking tot het 'lijdend voorwerp'.
Het feit dat mensen die met dit soort woorden (in dit geval narcisme) komen worden berispt, is iets waar TS niets mee kan in mijn ogen. Het heeft namelijk niets te maken met het lijdend voorwerp en/of TS. Maar met degene die het woord heeft gedropt en degene die iets vind van degene die het woord heeft gedropt.
Wat betreft paar zinnen aan je voorbij laten gaan... En pot die de ketel verwijt......... I rest my case.