Eerstejaars WO studenten 2016-2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley

Re: Eerstejaars WO studenten 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:48

Ik ben een soort van eerstejaars dit jaar, heb de afgelopen 2 jaar aan een uni in Canada gestudeerd en ik ga nu mijn studie afmaken in Utrecht. Ik ga LAS doen aan de UU. Maar omdat ik wel al een behoorlijk aantal studiepunten heb vanuit Canada die ik kan meenemen, hoef ik in Utrecht ook minder lang over mijn studie te doen. Dus voor de UU ben ik officieel gezien een eerstejaars student, maar ik hoef nog maar zo'n 1,5 jaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:15

Ik meld mij toch het weer af. De studiekosten zijn onwijs hoog wat ik niet had verwacht. Gewoon te hoog. Ik ga nu een jaartje werken en volgend jaar aan mijn premaster en dan master aan de uni beginnen. Voor nu is de bachelor grofweg veeeeeeel te duur -O-

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:29

*gooit dit topic eens even omhoog* :+

Is er iemand die al een introweek erop heeft zitten? Die van mij is vandaag afgelopen en de 29e begint de inleidende week voor mij.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:11

Ja ik! Ik had vorige week Eurekaweek en mijn eerste schooldag is op 5 september :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:16

Eigenlijk wel maar ik ben niet gegaan :')
Wel heb ik net mijn boeken opgehaald (letterlijk, ik zit nu in de trein naar huis haha)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:38

Ik heb woensdag pas mijn introweek

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:56

hoi hoi!

Ik meld me ook (zie dit topic nu pas :o ) ik ga notarieel recht studeren aan de radboud universiteit in Nijmegen. Ik heb mijn intro er net op zitten haha :D Ik ben 'gewoon' afgelopen jaar geslaagd voor mn gymnasium dus nu op naar de volgende stap!

Paniek slaat alleen wel een beetje toe als ik maar hoop dat ik mijn werkgroepen goed heb aangevinkt op mn rooster (je bent automatisch ingeschreven het eerste semester maar moet daarna wel zelf je rooster uitzoeken) en ik niet weet hoe ik mn boeken voor de werkcolleges moet bestellen (wel voor de hoorcolleges, maar voor de werkcolleges moest je ze ergens bestellen en dan op de campus ophalen haha). Dus ik denk dat ik toch nog even een van mijn 'papa's' of 'mama's' ga appen. Dan is zo'n introductie toch wel weer fijn geweest :')

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:22

Ik heb ook vorige week mijn intro van Leiden gelopen. Ben nu nog steeds aan het bijkomen, maar had het wel verschrikkelijk naar mijn zin gehad!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:37

Char_lotte schreef:
Ja ik! Ik had vorige week Eurekaweek en mijn eerste schooldag is op 5 september :)

Precies hetzelfde voor mij :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:20

Roosters? Somebody help me. Waar kan ik die vinden?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:26

Hoi laat ik me ook maar eens melden. Ik heb afgelopen jaar al technische wiskunde gestudeerd en ga komend jaar beginnen aan diergeneeskunde. Ben dus al goed wegwijs in het studeren dus dat scheelt enorm

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:43

jilinda schreef:
Char_lotte schreef:

Ga jij toevallig ook psychologie studeren aan het Erasmus? :D

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:20

Marrie_L schreef:
Roosters? Somebody help me. Waar kan ik die vinden?

Begin nu ook een beetje bang te raken, dus als iemand de roosters al weet zou ik ook wel willen weten waar ik die van mij kan opvragen. :j
Ik weet wel welke boeken ik moet bestellen, maar voor mijn groepje was het intro voornamelijk feesten en elkaar leren kennen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:22

Mijn rooster is ook nog niet online :) en weet seker dat ik goed kijk

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:57

Char_lotte schreef:
jilinda schreef:

Ga jij toevallig ook psychologie studeren aan het Erasmus? :D

Jaaa *\o/*

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 01:36

Over het rooster van de ru: zoals ik heb begrepen kun je nu in Osiris vinden voor welke werkgroep combinatie je bent ingeschreven. Vervolgens via portal.ru.nl kun je naar je persoonlijke rooster en achter elk vak rechts kun je dan alle vinkjes weghalen behalve die voor je hoorcolleges en de werkgroepcombinatie waarvoor je bent ingeschreven. Zie daarvoor ook het filmpje over het rooster (rechts onder op de pagina www.ru.nl/rechten/studenten/studiestart) maar ik vind t dus nogal eng omdat ik niet zeker weet of ik goed kijk op Osiris (zo duidelijk staat t er nu ook weer niet, je hebt btw ook een mail gehad via blackboard dat je bent ingeschreven voor een werkgroepcombinatie volgensmij staat daar ook ergens verstopt in welke) en ik ben bang dat ik verkeerd kijk ofzo omdat je dus geen bevestiging krijgt van school dat je het goede rooster hebt uitgevogeld / je niet gewoon een rooster aangeleverd krijgt :=

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:57

Ik zie dit topic nu pas :Y) . Kom me toch nog melden! Ik ben Marieke, 18 jaar, en studeer Biologie en Medische Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Heb nu net 9 dagen intro erop zitten, en moet nu weer een beetje gaan wennen aan het 'normale leven' haha. Moet alles met roosters enzo ook nog uitzoeken, maar daar heb ik nog een klein weekje de tijd voor :)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:03

Wat doen jullie eigenlijk met agenda's? Ik ben nog steeds naar eentje opzoek, maar je komt eigenlijk alleen van die lesuur-agenda's tegen in de winkels en geen agenda's met gewone uren daarin aangegeven.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:42

Ik heb toch maximaal 2-3 colleges per dag, dus doe het gewoon met een lesuren agenda en schrijf het op volgorde van eerste tweede derde vak op.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:53

Ik gebruik mijn iPad als agenda en neem die met toetsenbord mee naar college voor aantekeningen :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:00

Floriske schreef:
Ik heb toch maximaal 2-3 colleges per dag, dus doe het gewoon met een lesuren agenda en schrijf het op volgorde van eerste tweede derde vak op.

Dit ga ik ook doen inderdaad. En dan twee/drie regels per vak ongeveer en qua tijden gok ik dat ik daar vanzelf een systeem in krijg (derde regel is dat tijdstip enzo)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:53

Hoi!

Ik meld mij ook even. Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo en ga Spaanse taal en cultuur studeren aan de Uva. Ik woon nu al op mijn nieuwe kamer in Amsterdam, maar aangezien ik hier nog niemand ken en niemand ken die naar de Uva gaat, is het nog lekker rustig in m'n uppie :Y) .

Dus zijn er hier toevallig eerstejaars die ook in Amsterdam op kamers gaan of er al wonen en een keer iets willen afspreken? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:05

Sjisi schreef:
Hoi!

Ik meld mij ook even. Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo en ga Spaanse taal en cultuur studeren aan de Uva. Ik woon nu al op mijn nieuwe kamer in Amsterdam, maar aangezien ik hier nog niemand ken en niemand ken die naar de Uva gaat, is het nog lekker rustig in m'n uppie :Y) .

Dus zijn er hier toevallig eerstejaars die ook in Amsterdam op kamers gaan of er al wonen en een keer iets willen afspreken? :)

Meee :) student en woon in A'dam :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:56

Citaat:
Floriske schreef:
Over het rooster van de ru: zoals ik heb begrepen kun je nu in Osiris vinden voor welke werkgroep combinatie je bent ingeschreven. Vervolgens via portal.ru.nl kun je naar je persoonlijke rooster en achter elk vak rechts kun je dan alle vinkjes weghalen behalve die voor je hoorcolleges en de werkgroepcombinatie waarvoor je bent ingeschreven. Zie daarvoor ook het filmpje over het rooster (rechts onder op de pagina http://www.ru.nl/rechten/studenten/studiestart) maar ik vind t dus nogal eng omdat ik niet zeker weet of ik goed kijk op Osiris (zo duidelijk staat t er nu ook weer niet, je hebt btw ook een mail gehad via blackboard dat je bent ingeschreven voor een werkgroepcombinatie volgensmij staat daar ook ergens verstopt in welke) en ik ben bang dat ik verkeerd kijk ofzo omdat je dus geen bevestiging krijgt van school dat je het goede rooster hebt uitgevogeld / je niet gewoon een rooster aangeleverd krijgt :=

*Bericht weggehaald op verzoek van gebruiker*

In Osiris onder het tabje uitschrijven als het goed is

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:44

Ik meld me ook maar even hier :D
Ik ben Bente en ik ben 19 jaar. Ik heb vorig jaar Psychologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit maar helaas heb ik het jaar net niet gehaald en nu ben ik dit jaar begonnen met pedagogische wetenschappen ook op de Erasmus.

Voor de mensen die ook naar Erasmus gaan :D
Ik ben dit jaar secretaris van RSR Marcroix, wij zijn een studenten sportvereniging waar natuurlijk de paarden centraal staan. We hebben geen ontgroening, alleen gezelligheid! Woensdag 23 september hebben we een open dag dus als jullie het leuk lijkt kunnen jullie altijd langskomen. Je kan rijdend lid worden maar ook gewoon lid worden zonder te rijden en gewoon gezellig op woensdag komen eten en meedoen aan alle leuke uitjes die we organiseren