Heb ik juist gehandeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Heb ik juist gehandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:28

Maak je niet te druk, nergens zijn zo veel mensen het zo vaak met elkaar oneens als op de weg. Als jij het gevoel hebt dat je het goed gedaan hebt, dan is dat het belangrijkste en zou ik het gescheld snel vergeten. Dat soort momenten zul je helaas nog vaker tegen gaan komen in je auto rijd carriere!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:00

Ik snap dat het je bezig houdt, maar dit is zoon ding dat je los moet laten hoe moeilijk ook.

Je kunt er niets meer aan veranderen, je kent de regels prima, zoals je ze hier typt en het is niet zo dat rouwstoeten altijd voorrang hebben, maar dat het gewoon uit respect zo is geregeld dat je zoon stoet nooit doorkruist en voorrang geeft.
Lukt dat niet, dan is het jammer dan. Deze stoeten hebben naar mijn kennis geen officiele voorrangsregels. Dus dan heb ik jij alsnog gewoon voorrang en dus goed gehandeld. Misschien niet helemaal volgens de wensen en verwachtingen van die bestuurder.. maar ik vind het eerlijk gezegd ook respectloos dat hij in een lijkauto gaat schelden. De mensen achter hem in de autos maken zich waarschijnlijk wel druk over andere dingen dan een bestuurder die voorrang heeft maar niet kan stoppen voor de rouwstoet.

Maak je niet druk en probeer het los te laten.
Volgende keer zorg je gewoon dat je ruim optijd stopt en netjes aan de kant gaat zodat de stoet er langs kan. Geen probleem.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:35

Maak je niet druk, jij heb goed gehandeld. Ik vind het ook respectloos dat sommige mensen maling hebben aan een rouw stoet maar dat is wanneer mensen bewust doorrijden. Je heb goed gehandeld, de chauffeur van de rouwwagen niet naar mijn idee. Probeer het los te laten!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:42

Kan gebeuren toch? ;) Komen nog wel meer vervelende situaties in het verkeer.
Hoewel, ik heb hetzelfde stuk ook gelezen op FB, ik heel goed begrijp dat je je er nu rot om voelt. Je wilt graag je respect tonen en je aan de regels houden, en dan krijg je zo'n scheldkannonade... :n
Niet echt charmant van de betreffende bestuurder...

Je moet maar zo denken, jij hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was, je hebt nagedacht over wat je ging doen, je hebt geprobeerd te handelen naar de best mogelijke optie op dat moment.
En dan krijg je een tirade over je heen van de andere bestuurder... Tsjah... Wie heeft er het meest om over na te denken voor het slapen gaan vanavond? Ik denk de bestuurder van de lijkwagen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:45

piezze schreef:
Lijk is zich doodgeschrokken denk ik
_O-

wat ontzettend disrespectvol... :x

TS: was niks aan te doen, naast dat je dus gewoon voorrang had. Ik vind dat die bestuurder zich gewoon als een ploert gedragen heeft. Hij is de enige in dit verhaal die niet juist gehandeld heeft.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:01

TS jij was zeker niet fout, maar de chauffeur van de lijkenwagen wel. Je mag een rouwstoet niet onderbreken/doorkruisen, maar dat wil niet zeggen dat ze op alles voorrang hebben. Als ze een rood verkeerslicht tegenkomen moeten ook zij gewoon stoppen.

Citaat:
Voor het eerste voertuig van de rouwstoet gelden de normale voorrangsregels.

Aangezien er op zijn weghelft een blokkade was had hij dus moeten stoppen en niet jou de schrik van je leven geven. Had die meneer het bij mij geflikt was ik naar zijn baas gestapt over hoe hun personeel zich gedraagt.

Tobbes schreef:
Wat je ook eventueel had kunnen doen is auto stil zetten en het gene die in de lijkenwagen rijdt het probleem laten oplossen.

Wat Tobbes schrijft, doe dat maar de volgende keer ;) Je kan nog zover vooruit kijken, en je verhaal zo te lezen doe je dat ook wel (aangepaste snelheid enz) soms kom je in een situatie dat je denkt what the f*** ;) Ik heb hier heel veel smalle wegen en als je dan groot verkeer tegenkomt, die dan ook nog denken dat ze king of the road zijn, tja dan zet ik mijn blik aan de kant en ze zoeken het maar uit. En ik heb mijn grote rijbewijs, en zal nooit opzettelijk een andere weggebruiker het leven zuur maken. Maar er zijn momenten dat ze het met hun grote woord maar uit moeten zoeken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:54

Maartje1990 schreef:
piezze schreef:
Lijk is zich doodgeschrokken denk ik
_O-

wat ontzettend disrespectvol... :x

TS: was niks aan te doen, naast dat je dus gewoon voorrang had. Ik vind dat die bestuurder zich gewoon als een ploert gedragen heeft. Hij is de enige in dit verhaal die niet juist gehandeld heeft.

Hm ja denk dat diegene zich omdraaid in zijn graf nu.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 01:15

Vroeger hadden begrafenisstoeten voorrang. Dat is al ruim 20 jaar niet meer. Wel kun je ze volgens fatsoensnormen respecteren en indien mogelijk voorrang geven. Maar in jouw geval gaat dat niet op. Je hebt goed gehandeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:42

Ts, ik zou even uitzoeken, samen met je begeleider, waar en wie er begraven werd en dan echt een melding maken van het gedrag van de chauffeur. Het feit dat er nu zo'n ophef word gemaakt over begrafenisstoeten betekend niet dat ze dan ook meteen maar aso moeten gedragen want dat deed deze chauffeur. Je mag een stoet niet doorkruisen en indien je normaal kunt stoppen is het netjes om dat te doen maar hier kon je echt niets meer aan veranderen, trek het je niet aan.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:52

Bah wat een nare reactie van die stoere man zeg.
Zo kinderachtig dat hij een meisje als jij uitscheld, flinke vent hoor.
Ben benieuwd of hij zo stoer was tegenover een mannelijke chauffeur.

Jij hebt keurig gehandeld meid!

Ik maak vaak vervelende situaties mee als ik met mijn dochters meerijdt.
Dominant rijgedrag om te intimideren.
Als mijn man achter het stuur zit, gebeurt dit nooit.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 13:39

Bedankt voor alle lieve/fijne reacties allemaal.

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet "bang" om dit vaker mee te maken en weet ook dat ik vaker in zulke situaties terecht zal komen. Ik vroeg mij alleen af of ik fout zat en hoe ik de volgende keer beter kon handelen in een situatie zoals deze.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:34

Gewoon boos kijken en verder kalm blijven. :o :+

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:48

ik vind rouw auto/wagen wat respectvoller klinken en over de situatie kunnen we naar mijn idee weinig zinnigs melden omdat we er niet bij geweest zijn

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:05

Oh ja, dat soort dingen ga je nog meemaken :+ .
Ik moet regelmatig langs een wegversmalling. Ik ben ruim van tevoren zichtbaar, pas mijn snelheid netjes aan, en nog gebeurd het zo nu en dan dat de andere kant meent ook op te rijden. Meestal zijn het dezelfde types, 50+ers met een vrouw naast hun die kijkt alsof dit dagelijkse kost is :+ . Sommigen zijn zo brutaal dat ze mij gewoon bijna van de weg afrijden als ik niet bruusk achteruit ga, anderen zitten naar mij gebaren te maken dat ik de wegidioot ben, dat zij voorrang hebben en dat ik degene ben die moet stoppen voor hun.
Tja, ik heb aan mijn kant een blauw bord met een witte pijl...aan hun kant staat een rood rond bord met een zwarte en rode pijl...maar nee hoor, ik ben gek :+ . Heb intussen al aan minstens 5 verschillende personen gevraagd of ik nu echt zo dom ben en iets niet snap, maar schijnt toch dat ik nog altijd voorrang heb in die situatie.

Dan wijs ik gewoon vriendelijk naar hun verkeersbord, maar meestal zijn ze te boos en te veel in hun "ik heb gelijk" dat ze niet willen kijken. Haal ik mijn schouders maar op en rij ik glimlachend door, ga mijn dag niet laten verpesten of het verkeer achter mij ophouden om iemand uit te leggen hoe een van de basisverkeersborden in zijn werk gaat.