Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 20:09

_Linn_ schreef:
Haha ja maar dan moet je wel heeel specifiek naar iets op zoek :P Het lopen gaat met de dag beter dus ik verwacht snel weer te lopen :P
Maar hoe pak ik dit aan dan? Ik heb net een gratis profiel gemaakt op die site van filmfiguranten....en dan? Ik zie dat er best veel studentenfilms mensen zoeken...doen jullie dat dan ook?

Ik heb dat nog niet gedaan.
Dynamic casting heeft ook altijd heel veel en hele leuke opdrachten.
Mocht je iets aanspreken en denk je aan het plaatje te kunnen voldoen gewoon reageren met dat wat ze willen weten.

_Linn_

Re: Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:16

Ik heb alleen niet echt goede foto's die ik kan plaatsen haha. Heb nu bij de site van filmfiguranten een foto in mijn basketbaltenue erop gezet haha maar daar zie je wel goed mijn gezicht (oh is die in mijn profiel trouwens) maar verder heb ik niet echt een goede foto waar ik helemaal op sta...ja of het moet met mijn paard zijn haha.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:59

Oh my gosh ik kreeg een (standaard maar oke) mail terug dat het top is dat ik morgen kom figureren voor de film Hartenstrijd (vervolg op Hartenstraat). Oh ik vind het meteen spannend haha. Ik kan ondertussen lopen zonder krukken (al nog niet helemaal normaal haha) dus dat scheelt ook. Gosh ik ben meteen nerveus :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:12

Ga dit even volgen. Ik heb zelf een week figuratie gedaan in een grijs verleden voor "Combat" een TVserie van Veronica. En borst aan borst met de nog jonge Tygo Gernants gestaan jaja...

Zoonlief wil de acteerwereld in (is nu 14) en denkt ook over figuratie. Dus kom maar op...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:35

Oh kan mijn vorige bericht niet meer editen dus maar een nieuw antwoord.

Ze vroegen of ik om 07.00 uur al aanwezig kan zijn ipv om de normale 08.30 uur omdat ze dan nog 2 mensen te kort komen....wordt dus akelig vroeg mijn bed uit haha. Wat heb ik er toch voor over haha.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:10

Zilfstar: Tygo is echt geniaal, echt heel leuk! Mega veel lol gehad met hem op de set vrijdag!

Super leuk _Linn_ laat je weten hoe het was?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:19

Ik ga zaterdag misschien figureren in een jaren 50 mini serie :):)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:27

phormicola schreef:
Ik ga zaterdag misschien figureren in een jaren 50 mini serie :):)

Leuk! Waar is dat?
Veel plezier! We horen graag hoe het was!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:37

Uiteraard laat ik weten hoe het was! Ik ben echt zeer benieuwd!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:54

Met spoed mensen gezocht voor morgenochtend (Flikken Maastricht). 21 t/m 60 jaar, M/V. 07.30 in een café in Maastricht. Interesse? Mailen naar figuratie.flikken@avrotros.nl, je krijgt een DVD van seizoen 10 als bedankje!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:57

xJolijn schreef:
Met spoed mensen gezocht voor morgenochtend (Flikken Maastricht). 21 t/m 60 jaar, M/V. 07.30 in een café in Maastricht. Interesse? Mailen naar figuratie.flikken@avrotros.nl, je krijgt een DVD van seizoen 10 als bedankje!

Gaaf! Ik had heeeel graag gewild alleen moet ik morgen nog naar school voor afronding project :( Enig idee tot wanneer dr nog opnames zijn voor flikken?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:00

De opnames van Flikken zijn nu tot en met halverwege juli, dan tot half augustus een maand vakantie. Vanaf dan weer tot 30 september :)
En volgend jaar seizoen 12, die data zijn nu nog niet ingepland, (maar het is in principe dezelfde periode, dus dan kun je uitgaan van eind mei tot september).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:05

Weet niet of het nog bestaat, maar vroeger hebben wij via Kitseroo in Amsterdam eenmalig gefigureerd in de film Minoes. Zaten geen kosten aan verbonden, maar het verdiende ook niet idioot veel. Er werden geen kilometers vergoed (we moesten een aardig eind rijden), maar daarentegen werd er wel de hele dag door heerlijk gekookt en mocht je eten en drinken wat je wilde. Voor mijn man en mij samen kregen we toen 75 euro in totaal, dus zo'n 37,50 euro per persoon en daar gingen dan nog benzinekosten van af. We hebben het voor de lol gedaan, dus eigenlijk was het alleen maar leuk dat we achteraf nog wat kregen. :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:38

Ik heb ook regelmatig gefigureerd via Hebbes, oa in de serie Overspel en de film Süskind en reclamefilmpjes ed. Waren betaalde opdrachten (niet megaveel hoor). Leuk om te doen maar nu te weinig tijd voor helaas. Als je met goede foto's staat ingeschreven bij Hebbes krijg je veel oproepjes binnen!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:10

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:42

de link bestaat niet.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:50

in 2007 gefigureerd in gtst.
zaten de week ervoor bij de artiesteningang van de studio's en raakte aan de praat met Yolanthe cabau van kasberen. zij had dit geregeld voor mij ( onderweg naar morgen zat al vol)
was echt super leuk :j

daarna eigenlijk niet meer gedaan wegens te druk zijn

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:13

Sammie schreef:
de link bestaat niet.

Klopt, zag ik ook! Maar ik had de link wel nog gezien, 1 minuut daarna was hij weg haha! Ik denk dat ze inmiddels zijn voorzien en hem daarom hebben verwijdert. Gok ik..

liesJ, gaaf!!!

Ik zit inmiddels in een Whatsapp groep met allerlei figuranten van de set en zij hebben dan ook weer vrienden toegevoegd, etc. en in die app worden opdrachten besproken en setselfies gedeeld *\o/* . Super leuk! Alleen nu zit ik op school en wordt dan echt jaloers op al die foto's en verhalen haha!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:57

Of het was een nep berichtje!
Wat leuk zo'n groep, met welke serie hebben jullie die? :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:33

Zo mijn figuratie dag zit erop. Helaas bijna niet ingezet, maar 1x. Maar komt veel ook doordat ik nog steeds niet goed kan lopen. Ik loop vrij langzaam nu door mijn been waardoor ik vanmorgen iets achter bleef en dus niet bij de eerste groep zat. Terwijl ik dus wel al om 7 uur daarvoor aanwezig moest zijn. Dus eerst paar uur gewacht en toen twee keer kort ingezet voor soort van dezelfde scène. Een aantal moesten nu ook blijven en daarvoor werd ik niet gevraagd omdat die scène uit wat lopen en fietsen bestaat. Dus helaas houdt mijn been me tegen nu. Maar desondanks was het zeker wel leuk om te kijken hoe zoiets gaat en ga ik zeker wel kijken naar meer om te doen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:15

Ik ga morgen ook nog voor Flikken Maastricht figureren! Bedankt voor de link :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:23

Zoeken ze voor flikken Maastricht alleen mensen van 21 t/m 60 jaar? Of ook wel eens jonger?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:24

Neehoor ook jonger! Alle mensen van alle leeftijden kunnen zich opgeven! Wel zijn er heel veel aanmeldingen in de leeftijd van 12 t/m 18, maar niet geschoten is altijd mis en bij scenes waar veel figuranten nodig zijn kun je evengoed gevraagd worden. Of op dagen waarop er niet veel mensen beschikbaar zijn etc. :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:07

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:09

Ah ik ga donderdagmiddag weer terug naar de pijp in A'dam voor een andere film haha, en deze is betaald, super chill!