Welk bedrag geef jij uit bij deze gelegenheden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:49

Ik vind het ook heel erg liggen aan hoe nuttig het is. Nuttige cadeaus zoals een blender oid mogen duurder zijn dan mascara oid.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:50

Zag nog niet zo lang geleden een hele mooie tekst voorbij komen:

"Jij had geld nodig en ik gaf je 10 euro. Iemand anders gaf je 200 euro. Mij keek je niet meer aan en je vond diegene van 200 euro geweldig. Je bent alleen vergeten dat diegene het heel breed heeft en ik je mijn laatste tientje gaf."

Kortom: het gaat niet om het bedrag, maar om het gebaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:50

Het ligt er een beetje aan wie het is, maar meestal ergens tussen 15 en 20 euro. Laatst bruiloft van mn oom en dan als avondgast en heb ik geloof ik €40 voor mij en mn vriend gedaan. Ik vind dat mensen het niet voor het geld moeten doen. Als je jarig bent is het leuk om wat te krijgen maar ik vind een bloemetje/plantje al genoeg. Zeker als ik weet dat diegene niet teveel te besteden heeft. Heb liever dat iemand komt voor de gezelligheid en voor jou dan dat iemand zich moeilijk moet voelen omdat ie iets kleins of geen cadeau heeft.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:51

ha ja, soms geef ik ook liever iets meer uit en weten dat het kwaliteit is, dan minder en het binnen de kortste keren in de vuilbak beland.

en idd vind ook de gueste belangrijker, heb zelf ook liever iets dat mss amper een tientje kost, maar goed over nagedacht is, dan bv een standaard kadoverpakkign parfum oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:51

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het ook heel erg liggen aan hoe nuttig het is. Nuttige cadeaus zoals een blender oid mogen duurder zijn dan mascara oid.
Dit inderdaad. :j

Trouwens zou ik zelf ook niet blij zijn met een duur cadeau, ben sowieso heel slecht in cadeaus aannemen van een ander. :o
Maar heb liever iets waar over nagedacht is, dan iets dat alleen maar status overbrengt. :j

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:56

dag gast bruiloft 50,-
avond gast 20,-
geboorte 20,-
1e verjaardag 15,-
andere kinderverjaardagen +/- 10,-
verjaardag van vriendjes van kinderen max 7,50
verjaardag broers/zussen 30,- (volgens rouleersysteem max 2x per jaar aan de beurt)
verjaardag ouders tot 50-,
verjaardag vrienden 12,50
en met andere vrienden afgesproken geen cadeaus te geven, maar 1x per jaar samen uit eten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 09:58

Ik ben niet zo van de echte cadeaus, misschien omdat ik dat zelf ook niet graag krijg.
Vaak is het een envelopje of cadeaubon dan kan je zelf naar keuze iets uitkiezen.
Bij een geboorte vaak wel iets van de geboortelijst als er nog genoeg open staat om uit te kiezen.
Ik neem overigens nooit iets mee voor de oudere broertjes en zusjes. Die dag draait niet om hen.

Met mijn beste vriendin is de afspraak dat we met verjaardagen elkaar trakteren we op een etentje. Super gezellig en een goede deal om elkaar toch zeker te blijven zien en te spreken.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:00

Voor verjaardagen zoek ik altijd een cadeau uit die bij degene past. Ook afhankelijk van mijn financiële situatie, wat ik op dat moment beschikbaar heb.

Wel pas ik het uiterste bedrag aan degene wie er dan jarig is. Mijn vriend die heeft twee nogal zuinige vrienden, terwijl zij fulltime werken. Daar krijg je altijd een of ander action prul van. Daar ga ik dan ook niet veel geld aan uitgeven. Maar voor de meeste vrienden zit ik tussen de 10 en 15 euro voor verjaardag.

De bruiloften die ik tot nu toe heb meegemaakt ging ik nog mee als dochter van mijn ouders. Ik was toen wisselend 12 tot 16 jaar. Daar hebben mijn ouders toen voor een cadeau gezorgd.
Laatst een groot feest gehad van mijn schoonmoeder en mijn tante. Daar zijn de bedragen wel wat meer opgelopen. Maar dat waren dan ook bijzondere feesten (50 en 60 jaar geworden).

luuntje

Re: Welk bedrag geef jij uit bij deze gelegenheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:02

Ik kom rond de bedragen van 'lucifertje' uit.

Mijn zusje is gek van trollbeads en die krijgt vaak een bedeltje.
Neefje heb ik een boek van Escher gegeven.
Een vriendin neem ik mee naar een hightea.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:11

Cabelona schreef:
Mijn vriend die heeft twee nogal zuinige vrienden, terwijl zij fulltime werken. Daar krijg je altijd een of ander action prul van. Daar ga ik dan ook niet veel geld aan uitgeven.
Het was er op wachten, hé.. Wat is er precies mis met dat het van de action vandaan komt. Succesformule, Nederland komt er graag om te kopen, maar het krijgen is blijkbaar te min? En betekent dat zij fulltime werken ook dat ze geen schulden of hoge vaste lasten hebben? Dat ze bakken met geld hebben? Kun jij in hun portemonnee kijken?

Kwantiteit boven kwaliteit?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:17

Ik geef wat ik op dat moment kwijt kan, dat kan dus best verschilllend zijn.

Wees blij met alles wat je krijgt, hoe klein, goedkoop, lelijk het ook is, het gaat toch om het gebaar?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:19

Ik heb geen vaste bedragen. Ik zoek naar iets leuks dat bij de persoon past, en dat kan de ene keer iets van 10 euro zijn en de andere keer iets van 25 euro. Maar ik heb het zelf niet erg breed, dus ik probeer meestal iets zelf te maken zoals een tekening of naambord of gewoon een zelfgemaakt bloemstuk bijvoorbeeld. Zo koop ik ook wel eens bij de Action zo'n teak schaal en zet daar bijvoorbeeld wat vetplantjes met wat leuke versiering in. Koop je zo'n ding kant-en-klaar dan geef je er misschien 30 euro voor, maak je het zelf dan ben je voor 10 euro klaar. Dus op die manier probeer ik toch altijd speciale kado's te geven.
Maar het ligt er dus ook echt aan wat ik kan vinden. Ik heb mijn ma wel eens twee kaartjes voor cirque du soleil gegeven. Behoorlijk duur, maar dat wilde ze graag eens zien. Nou, prima. Maar het jaar erna kan ik net zo goed aankomen met een gieter van de Action, als dat dan toevallig iets is wat ze goed kan gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:19

Wij maken zelf dingen :)
Afbeelding
Dit bijvoorbeeld. Plantje is wel gekocht voor 1,95 :)
Dit was voor mijn schoonmoeder, die er heel blij mee was trouwens.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:28

Ik ben een zeikers als het over cado's gaat :+ Ik maak heel veel dingen zelf, dit vinden de meeste mensen heel erg leuk. Denk aan een t shirt zelf beschilderen of het maken van eigen verjaardags kaartjes. Mijn moeder is ook zo, die haakt vooral veel knuffels ed. Als ik hoor dat vrienden of neven/nichten geslaagd zijn voor hun examen, ik sta bij de primera om kaarten te kopen of ik trek mijn tekenspullen te voorschijn. Ik geef ze er ook vaak wat geld bij, maar ze zijn meestal al dolblij met de kaart.

Maar dan vind ik het zo enorm vervelend dat niemand in mijn familie een kaartje had gestuurd of even had gebeld. Ik heb van mijn opa en oma een kaart gekregen en geld, van mijn buren, maar voor de rest niemand!! Mijn tante heeft me zelfs geen verjaardags cado gekregen, sorry, maar dat vind ik enorm kwetsend :\ Niet dat ik persee geld wil oid, maar wel even dat je even aan me denkt oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:30

Zo heb ik wel bij een 'vriend' gehad, waarvoor ik allemaal appelflappen en andere hapjes had gemaakt voor zijn verjaardag, of ik de pinautomaat niet had kunnen vinden.. Nou, dan sta je met de bek vol tanden. Gelukkig waren andere gasten op zijn verjaardag wél te spreken over mijn eten :Y)

Als ik wat krap zit maak ik graag wat lekkers voor de mensen, of vraag of ze bijvoorbeeld belang hebben bij een kamerplant en laat ze tussen al mijn verschillende plantjes kiezen. Dan stek ik deze voor ze en doe ze in een leuk potje :j Als ik geld geef is het 7,50/10 plus zelf eten meenemen.

Op een bruiloft zit ik rond de €25 :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:32

Ik heb ook geen vaste bedragen.

Laatste geboorte heeft mij 33 euro gekost, best een flink bedrag voor een geboorte vond ik maar het kado was het meer dan waard dus heb ik daar geen moeite mee.

Verjaardagen binnen de familie houden wij op 10-15 euro per stel. Vaak wordt het bij elkaar gelegd en er een kado van gekocht. Moet leuk blijven en je krijgt het net zo hard weer terug dus dan is dat prima.
Moet er een keer wat meer bij is dat ook prima.
Maar goed, wij werken beide fulltime en hebben geen kids.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:38

Spruit schreef:
Zo heb ik wel bij een 'vriend' gehad, waarvoor ik allemaal appelflappen en andere hapjes had gemaakt voor zijn verjaardag, of ik de pinautomaat niet had kunnen vinden.. Nou, dan sta je met de bek vol tanden. Gelukkig waren andere gasten op zijn verjaardag wél te spreken over mijn eten :Y)

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow:
:x 8)7 :evaw:

De smileys drukken het beter uit dan welke woorden ook. Dat is toch van de zotte.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:43

Jeetje ik zou het zó leuk vinden als iemand de moeite doet iets te bakken. De leukste cadeaus hoeven helemaal niet de duurste te zijn..

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:44

Wat leuk om te lezen wat iedereen doet en erover denkt. Ik ben zelf niet zo rechtlijnig met kado's. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik erg weinig naar verjaardagen ga (vind ik gewoon niet leuk) en zeer zelden een bruiloft of geboorte heb in mijn omgeving. Maar voor mijn ouders, zus, lief, beste vriendin koop ik iets op het moment dat ik het tegenkom wanneer ik denk JA dat past. Mocht het niet rond een verjaardag zijn, dan krijg je het toch, mocht ik niks vinden rond je verjaardag, dan krijg je niks :+ . Ik ben wel groot voorstander van dingen doen als kado. Mijn beste vriendin kreeg een appje, houd die datum vrij, we gaan naar Beyoncé. Tja dat was wel prijzig, maar met haar verjaardag had ze niks gehad. Nu net een bonnen gekocht om solex te rijden en te steengrillen. Mooi 1 voor vaderdag, 1 voor mijn lief die bijna jarig is en 1 voor mijn moeder die bijna jarig is. Gaan we gezellig met z'n alle. Ik vind het ook leuk om iets te maken als ik tijd heb.
Van mijn ouders verwacht ik meestal een kado rond de 50 euro, maar dat is ook afhankelijk van de financiële ruimte op dat moment. Het mooiste kado dat ik van hun heb gekregen was een boek met handtekening van mijn favoriete schrijfster! Toen ging ik wel ff uit mijn dak zo cool, toen bleek dat het verhaal begon in de straat bij mij om de hoek was ik helemaal in de wolken. Dat vind ik echt heel leuk, de persoonlijke tint erin. Van mijn zus krijg ik altijd iets om warm van te worden of te blijven (volgens mij heeft ze dat zelf niet eens door), denk aan paardrijhandschoenen, thermoskan, kersenpitkussentje enz.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:46

Ik zou het niet waarderen als iemand met baksels en hapjes aan komt op mijn verjaardag.

Ben zelf wel in staat om dat te maken en vind het een beetje overkomen alsof het normaal niet goed genoeg is wat ik zelf aan mijn gasten voorschotel.

Had dan niet zo'n lompe opmerking gemaakt maar happy wordt ik er niet van.

Zelfgemaakt zoals Lente als voorbeeld geeft vind ik dan wel weer super leuk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:49

Eten meenemen zou ik wel erm.. opvallend.. vinden, maar ach.. mond dichthouden en niet zeuren. Wie weet is wel hartstikke lekker. En de zoveelste douchelotion komt toch ook maar weer in de kast te staan.

Skessa_

Verjaardagen, housewarming en baby cadeautjes meestal rond de 15 euro.
Soms iets meer, soms wat minder.

Voor ouders en zusje vaak wat meer. Mijn beste vriendinnetje neem ik meestal een keer mee uit eten of we gaan een dagje samen wat leuks doen. Andersom ook zo.

Bruiloften geen idee, die heb ik al zo lang niet gehad :')

Oh zoiets vind ik juist ook super leuk Lente!
Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 17-06-16 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Voor mijn ouders en mijn broers pak ik groots uit, dat worden altijd dure luchtjes of iets anders wat ze graag willen hebben. Mijn neefje en nichtje verwen ik ook graag.

Verder ben ik gierig, ik geef het toe. Liefst koop ik iets van max 20 euro. Overigens koop ik altijd nog een cadeau naast dat ik meestal 2 taarten bak. Ik vind een taart niet echt cadeau-achtig. Het is vooral eigenbelang zodat ik weet dat ik goed te eten krijg.

Mijn schoonzus (zus van vriend) is zwanger, die krijgt leuke pakjes van Primark en uit China. Maar als mijn andere schoonzus zwanger zou zijn (vrouw van broer) zou ik toch wel kwalitatief beter spul halen. Dat is toch meer eigen, eigen bloed.

Overigens is mijn gierigheid al eens tegen me gekeerd. Ik heb mijn beste vriendin een furby gegeven, samen met mijn beste vriend. Maar andersom heb ik van hen een duur concertkaartje gekregen. Toen voelde ik me best wel banketstaaf.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-06-16 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Zelf verwacht ik helemaal niets, een gezellige avond is voor mij voldoende.
Onlangs hebben wij ons 12½ jarig huwelijk gevierd, een klein feestje voor familie en goede vrienden. 1 vriendin heeft het echt niet breed en toch heeft ze ons een kadobon gegeven, ik kan dat dubbel en dwars waarderen.
Wat ik geef is afhankelijk of het inderdaad een verre kennis is of goede vrienden/familie.
Bij de meesten is in de loop van de tijd eigenlijk al de afspraak ontstaan om elkaar niets meer te geven, bos bloemen voor de gastvrouw en verder niets. Omdat het vaak over en weer geven is en de meesten niets weten te bedenken als kadootje. Dus is geld dan vaak het makkelijkste maar vaak ook weer het lastigste om te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:54

Scheelt dat de vriendengroep waar ik in zit redelijk 'Amerikaans' ingesteld is. Zelf sterke drank meenemen en een versnapering is ook goed :) En daarnaast zou ik het erg leuk vinden als anderen het ook doen op mijn verjaardag :D (dat doen ze ook, heerlijk zelfgemaakt suikerbrood/bladerdeeghapjes) Vandaar dat ik de reactie van die jongen (in dezelfde vriendengroep) helemaal niet snapte. Een beetje zoals Yontheke in smileys omschrijft :)