rare actie of logisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:02

Ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon normaal hoor :o

Je zegt haar dat ze de takken mag weghalen, en dat heeft ze toch gedaan? :)

Eleionomae

Re: rare actie of logisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:08

Ik vind het ook niet zo gek. De buurman van mijn ouders is met pensioen en heeft ook 'last' van de weelderige tuin van mn ouders (ze wonen in een wijk met alleen maar keurige aangelegde perkjes en daar houden mijn ouders niet van :+ ) dus daar snoeit de buurman regelmatig de overhangende takken en legt ze bij mijn ouders op de oprit. Mijn ouders blij want het scheelt hun werk en de buurman blij want hij heeft er daarna geen last meer van.
Nu hoeft mijn vader alleen maar de takken in de auto te gooien en weg te brengen :)

Overigens is dat echt een top buurman want hij maakt ook hun goten elk jaar schoon en past ook op de katten als mijn ouders weg zijn en ik het niet kan doen :)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:15

Ik vind het ook geen rare reactie. Zij heeft last van [b]jouw[b] boom. Jullie komen overeen dat zij alvast de ergste takken mag snoeien, ik zou het dan denk ik ook bij de buren neerleggen, het is immers jouw boom.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:19

Ze had de takken ook in eigen kliko kunnen gooien.
Maar ik zou mij er niet druk om maken.

Wij delen een heg met de buurman.
Als de heg gesnoeid wordt door mijn stiefvader gooi ik het blad in onze kliko.
Soms past het niet. Afgesproken dat ik dan de kliko van de buurman pak en het blad in doe.
Ik let wel op dat de kliko dan aan de weg staat en anders doe ik dat.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:28

Ik had het ook kunnen doen. En dan niet om asociaal te doen, maar om juist sociaal te doen: misschien had je er nog wat mee willen doen (fruittakken kan je aan knaagdieren geven) en stel je voor dat ik ze dan had weggegooid. Absoluut niet als statement of gemenigheid. Vind het heel sociaal dat ze zelf de takken wilde snoeien. Het was immers jouw boom.
Misschien was haar kliko ook wel vol, ik heb dat af en toe wel met vier cavia's en een tuin.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:31

JPS schreef:
Niet teveel over nadenken of invullen en gewoon zelf opruimen. Er steekt vast niks kwaads achter en dat moet je er ook niet van maken dan. Overlegd, gesnoeid, opgeruimd en klaar.

Hier ben ik het roerend mee eens!
Heb helaas ervaring met narigheid met buren door snoeiwerkzaamheden; mijn buren haalden zonder overleg de haag tussen onze tuinen in weg _-:( En dat werd heel vervelend. Het is na een paar jaar eindelijk bijgelegd en daar ben ik zo vreselijk blij om. Echt hoor, twee takken op je oprit is het druk maken niet waard.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 08:41

Dank voor alle reacties! Ik merk dat ik zelf zo denk, als je zelf rommel maakt dan ruim je het zelf op. Zij snoeit dus zij ruimt op. Ik had er niet aan gedacht dat er mensen zijn die nog iets met de takken zouden kunnen/willen. Ik snap ook wat jullie zeggen,jouw boom, jouw afval. Ik zal mijn zusje eens vragen of ze haar konijnen er blij mee wil / kan maken.

Voor mij is zo'n situatie nieuw, bij mijn ouders hadden we niet zulke grote bomen en ik heb niet eerder in een woning met tuin gewoond. Dus niet echt een benul van de etiquette hier omheen.

Van het najaar iig flink laten snoeien, ik neem aan dat zo iemand ook wel een idee heeft van hoe af te voeren. Moet zeggen dat ik er nu toch ook wel hard over denk om em helemaal eruit te laten halen, boel gedoe, zo'n boom.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:53

Als je m omzaagt wil ik wel een stuk stam voor m'n gerbils tegen de prijs van de verzendkosten _O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:53

Maar ook een boel schaduw en das wel lekker. Snoei afval kan je ook bij de stort van de gemeente kwijt. Al doende leert men ;-)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:27

overhangende takken mag je zonder overleg zelfs snoeien. de buurvrouw is dus heel netjes geweest door eerst met jou te overleggen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 09:44

Ik was eerlijk gezegd ook verrast dat ze het overlegde, had het niet gek gevonden als ze gewoon weggehaald had waar ze last van had. Neemt niet weg dat nu ik de takken op mijn oprit vind ik wel blij ben dat ik er vanaf wist.

Dit is trouwens de boom waar het om gaat, zoals je ziet momenteel ook wel echt enorm. Vorig jaar was hij veel minder breed. Nooit gerealiseerd dat dat zo snel gaat.

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:49

Ik had ze denk ik langs het pad/tuin gelegd, niet perse massaal op de oprit. Maar goed je heb zelf gezegd dat ze die mocht snoeien. Dus zo'n rare actie vind ik dat niet. Ook niet dat ze op je oprit lagen, al was het tijdstip voor jou misschien niet handig, maar ja. Dat kon zij niet weten dus.

Zou er verder maar niet te lang bij stil staan, evt. volgende keer gewoon even aangeven waar ze ze beter neer kan leggen ipv op je oprit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:51

benangelique schreef:
overhangende takken mag je zonder overleg zelfs snoeien. de buurvrouw is dus heel netjes geweest door eerst met jou te overleggen

Dat "zonder overleg" is niet correct!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:00

nou...heb het gelezen en alle reacties ook...jij vast ook. Mijn conclusie?

in de tijd die nodig was voor het openen van dit topic en het lezen van alle reacties had je ook die 2 takken weg kunnen werken vermoed ik :D :D :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:12

Boras schreef:
benangelique schreef:
overhangende takken mag je zonder overleg zelfs snoeien. de buurvrouw is dus heel netjes geweest door eerst met jou te overleggen

Dat "zonder overleg" is niet correct!

ik zie het inderdaad
https://www.juridischloket.nl/wonen/bur ... nde-takken

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:20

Ik vind het ook normaal dat jij de rommel opruimt, een gft bak is zo vol.

Hier hebben we een gemeenschappelijke haag met de buren. Of volgens de buurman is ie van hun. Ook best, want hij belt 2 keer per jaar aan met de vraag of hij de dag erna de tuin in mag om te komen snoeien. In het begin nam hij dan ook zijn eigen gft bak mee. Nu zet mijn man de onze vast klaar, we zijn al lang blij dat de buurman komt snoeien. :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:31

Joanieke schreef:
Als je m omzaagt wil ik wel een stuk stam voor m'n gerbils tegen de prijs van de verzendkosten _O-

ik ook :D, takken van fruitbomen zijn de ratjes gek op

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:52

Vind het ook geen rare actie, zou om bovengenoemde redenen het ook prettig vinden om mijn eigen takken terug te krijgen en anders gaan ze de kachel wel in :D

Hier gebeurt dat ook wel, haalt de buurman eraf waarvan hij hinder heeft en kiept de resten over de heining, ruimen wij het op :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:54

Wat voor boom is het? Niet alle fruitbomen zijn geschikt voor knaagdieren :) daar moet je wel even op letten als je ze aan je zusje voor haar konijnen geeft.
Laatst bijgewerkt door Century op 16-06-16 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 13:56

Heel precies weet ik het eerlijk gezegd nog steeds niet :o Het lijken een soort kleine pruimen te zijn, ik denk aan een kerspruim, maar de bloesem ziet er anders uit dan op de foto's op google.
Laatst bijgewerkt door Amable op 16-06-16 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:57

Laat eens zien?
Ben ben benieuwd...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 14:09

De boom staat een paar posts hierboven, dit is de bloesem:

Afbeelding

En dit is de vrucht:
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:15

Lijkt verdacht veel op de kerspruim :Y)

Zou ik de takken niet aan de konijnen geven.
Kersenhout mogen ze wel, pruimenhout niet...dus bij twijfel niet doen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:17

mini pruimen?

Onlangs hebben onze buurmannen ook een paar flinke takken van onze kastanje afgehaald. Met overleg. "Uh die takken mogen er wel af he? Ze raken ons dak".
"Je doet maar :P Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel".
Niks van gehoord, geen takken gezien is al netjes geregeld. ;) Maar had ik de takken op mijn oprit gehad dan had ik ze zelf gewoon weggewerkt hoor, geen probleem! Mijn boom, mijn zooi! Denk dat ze in hun kachel zijn beland. :=
Laatst bijgewerkt door Chasey op 16-06-16 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:18

dan denk ik dat het voor de ratjes ook niet goed is