Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zou mijn kinderen echt niet meer met zo'n iemand in een ruimte laten....datb is traumatiserend voor zo'n kind! Hij is dan de hele dag bang. Stel je voor dat je de hele schooldag op je hoeden moet zijn....vreselijk. is er geen andere klas die zelfde is als die van hem (groep 3a en groep 3b bijvoorbeeld) dat je kind tijdje in andere klas kan om weer rustig naar school te gaan en plezier te kunnen ervaren op school zonder de continue angst?
Maar dat de oplossing er niet een moet zijn die in de ogen van volwassenen iets oplost (zoals sorry zeggen) maar in de ogen van je kind (probleem verwijderen).
dit is te schandalig voor woorden en je hebt alle recht kwaad te zijn!
. Het is voor mij alleen wat lastig in woorden te vertellen hoe en wat. Van binnen ben ik uiteraard boos, teleurgesteld en is er onbegrip. Boos dat dit gebeurd is en de verwonding, teleurgesteld dat dit zo ver heeft moeten komen vanaf de aanpak tot en met dit en dat het zo lang duurt,onbegrip dat de juf er niks aan gedaan heeft en waarom deze aanpak tegen zo jong kind gebruikt is. En daarom wil ik ook antwoorden en zal ik de vragen stellen. En daarom wil ik ook niet dat per direct de stagiair weggestuurd word, maar dat hij ervan leert. En eventueel gaat leren hoe hij het wél moet aanpakken en dat ook hij hulp kan vragen aan leraren op school waarvan er enkele al 30 jaar of meer in het vak zitten.
Mind schreef:IJsco_Love ik heb hem vandaag niet gezien, en gisteren dus de directeur gesproken. Dus hij staat sowieso vandaag niet voor de klas, of dit definitief is weet ik nog niet. Momenteel is dit de enige groep 1, hij zit nog geen jaar op school. Dus naar een andere klas, met andere onbekende juf/meester en kindjes is niet echt een optie voor hem. Er waren geen blauwe plekken, maar bloed uitstortingen als een soort vorm van striemen leek het nog geen 2 mm breed maar wel lang alsof hij vast gepakt is met een hand en dat een langere periode. Mijn zoon word ook wel eens door mij vast gepakt hoor, het is geen heilige zoals elk ander kind niet is, maar nooit heb ik in zijn leven dit veroorzaakt of welke blauwe plekken of verwondingen dan ook. Ik trap niet snel in beloftes hoor, alleen in acties. En de agent blijft ook dicht bij de zaak staan en vraagt elke keer weer naar een update. Dus ook hun nemen dit zeer serieus gelukkig. De school zijn reputatie doet mij weinig. Meer moeders weten hier ook van want die hebben gezien hoe mijn zoon reageerde en de wond. Daarin ben ik heel makkelijk en kijk ik niet wie er bij staat, dat vind ik niet belangrijk. Die meester stagiair is niet van zijn klas, maar een klas hoger als zijn klas. Daarom snap ik ook niet waarom die "ingreep" en dit niet bij de juf van hem neer gelegd heeft die kon komen kijken praten met de kinderen. Immers kent die de kinderen vele malen beter als een stagiair/meester van een andere klas. Ik wil ook dat hij in mijn bij zijn excuses maakt aan mijn zoontje, en niet alleen even een snelle sorry, maar ook uitlegt waarom hij excuses maakt aan mijn zoontje. En beloofd dit nooit meer te doen en dergelijke. Dat is meer op het 'niveau" van mijn zoontje, en wij lossen het buiten dat met elkaar als volwassenen op. Dank je wel !
Maar wat jij zegt over oplossen met e zoontje, dat hij daar ook mee praat op zijn niveau en zo bedoel ik inderdaad 
dat veranderd een hoop aan de zaak. Dan kan je kind zich in elk geval in de klas weer veilig leren voelen 
(zonder te kijken dus)
ik dacht altijd dat dat het zelfde was 
IJsco_Love schreef:Dan nog even domme vraag van mijn kant: wat is verschil tussen een bloeduitstorting en blauwe plek?ik dacht altijd dat dat het zelfde was
Succes vanmiddag! Hopelijk levert het iets op.
pmarena schreef:Ik ben eigelijk ook wel benieuwd naar het verhaal van de kant van de stagiair, of die überhaupt het idee heeft dat hij iets fout gedaan heeft
Is hij zich van geen kwaad bewust en heeft hij in zijn beleving alleen een herrieschoppertje sorry laten zeggen dan kan ik me voorstellen dat hij geen reden ziet om zijn excuses aan het ventje aan te bieden....