Een beetje ten einde raad...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:14

Ik ga mee met de reactie van Vjestagirl.
Kijken hoe je zaken kunt oplossen op een manier die voor iedereen bevredigend is.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:16

sincere dank je wel. We gaan ook zeker bespreken wat ze gaan doen met die stagiair. Een simpele sorry volstaat nu niet meer.

Winged nog maar heel kort, dat speelt ook mede mee in mijn keuze hem niet van de school te halen. Na de zomer vakantie krijgt hij een andere juffrouw.

pmarena Het ging niet over dezelfde stagiair geloof ik, met zekerheid zeggen kan ik dit niet omdat ze die informatie niet mogen geven. Dat er een melding was gekomen mocht de agent wel melden. De agent heeft dit vermoedelijk vertelt om te laten weten dat ik er niet alleen in ben en dat ze dit serieus nemen.

Saskia9 Zoals hierboven te lezen is wil ik hem er niet zomaar van af plukken. School vakantie is er bijna, dan krijg hij een andere juf en vermoed dat de stagiair er dan sowieso ook niet meer is, als hij al niet weggestuurd is. Plus zijn bekende en vriendjes daar.

Vjestagirl Ik heb ook gezegd en besproken met mijn moeder dat ik én excuses wil én de garantie dat dit niet nogmaals gebeurd bij welke leraar of lerares dan ook of stagiair én ik wil bespreken dat hij dus begeleiding krijgt om dit te verwerken want hij zit er zeker mee. En ook dat de school ook mee werkt in het verwerken en oplossen hiervan. Een simpele sorry voldoet immers niet na 2 weken meer. Ik wil ook dat de lerares beseft dat dit niet normaal is, en dat dit gemeld moet worden aan de directeur want dit is niet iets kleins en wil dus ook excuses van haar waarom dit zo lang moet duren voor er ingegrepen word. Helemaal uit het onderwijs eis/wil ik ook niet, wel dat hij dit beseft dat het absoluut niet kan en dat dit in de eventuele toekomst nooit meer mag gebeuren. Als hij kinderen van 4-5-6 jaar al niet aan kan, dan moet hij gaan nadenken hoe hij het anders moet doen. en dat wil ik hem ook bijbrengen. En ook mee eens, de juf van mijn zoon had in moeten grijpen, even bij de directeur moeten melden en direct moeten oplossen en daarin heeft zij gefaald. Met deze gevolgen dus van dien..

2Ijsjes Ik hoop het ook, dit duurt al 2 weken te lang...

Dyphusion Ik hoop ook dat de huisarts kan helpen, want ook als moeder zijnde kan je maar zo veel doen en heb je wel eens hulp nodig. Ik wil ook dat de school waar de stagiair op zit dit weet, mede omdat als er in de toekomst herhaling volgt dit bekent is.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:17

Wat heftig!
Maar is de stagiair nu nog steeds gewoon in de klas?! :oo zou mijn kinderen echt niet meer met zo'n iemand in een ruimte laten....datb is traumatiserend voor zo'n kind! Hij is dan de hele dag bang. Stel je voor dat je de hele schooldag op je hoeden moet zijn....vreselijk. is er geen andere klas die zelfde is als die van hem (groep 3a en groep 3b bijvoorbeeld) dat je kind tijdje in andere klas kan om weer rustig naar school te gaan en plezier te kunnen ervaren op school zonder de continue angst?

Ik zou aan alle bellen tegelijk trekken...Goed dat je al met de wijkagent praat hierover. Laat je niet afschepen door de directeur, haar prioriteit is vaak toch de reputatie van de school. Deze stagiair hoort echt onmiddellijk van zijn stage te worden geschorst en van de opleiding getrapt...Ik pak mijn kinderen als ze echt stront vervelend zijn ook wel eens bij de arm maar daar krijg je echt geen blauwe plekken van hoor! Jouw kind wás niet eens zo vervelend, hij moest alleen sorry zeggen. Voor blauwe plekken veroorzaken moet je echt heel, heel hard knijpen...
Deze jongen hoort nooit van zijn leven voor de klas te komen als hij zijn onmacht over het kind sorry te laten zeggen afdoet met zulk fysiek geweld, en het vervolgens niet eens inziet. Ik zou zéker ook melding maken bij de onderwijsinspectie!!! Scholen doen dit zelf erg weinig, uit angst voor slechte reputatie.

Pas er vanmiddag ook op dat ze jou niet laten beloven niks te zeggen. De directie kan bang zijn dat jij het aan andere ouders door verteld, maar dat mogen ze je absoluut niet verbieden!

Eis een heldere oplossing en laat je niet afschepen met excuses. Jouw kind heeft niks aan excuses als hij vervolgens weer bij die meester in de klas gezet wordt, dat is traumatiserend voor het kind. Hou hem desnoods thuis van school tot er oplossing is. Als je leerplichtambtenaar aan telefoon krijgt kun je gelijk vertellen waaróm hij niet op school is. Als school weigert de meester de laan uit te sturen zou ik mijn kind thuis houden tot de vakantie.

Dit moet je niet als volwassenen oplossen maar als kind van jouw zoontjes leeftijd. Daarmee bedoel ik niet met elkaar op de vuist gaan :+ Maar dat de oplossing er niet een moet zijn die in de ogen van volwassenen iets oplost (zoals sorry zeggen) maar in de ogen van je kind (probleem verwijderen).

Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe op de school vanmiddag. Heel veel sterkte!!!! :(:)

En als ze het je moeilijk maken denk dan even aan alle bokkers die achter je staan en bijt terug naar de directie :+ dit is te schandalig voor woorden en je hebt alle recht kwaad te zijn!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:23

Eens met Vjestagirl. De stress van de volwassenen kan ook een grote impact hebben op een kind.
In ieder geval is de ervaring voor het kind traumatiserend geweest. (let wel: iets 'kleins' kan een trauma veroorzaken) Dat zegt niet direct iets over de intentie van volwassenen.
Hopelijk komen jullie er uit en kan het vertrouwen van je zoon snel worden hersteld.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:24

Ik vind het een lastige situatie. Ik snap jou absoluut, het voelt niet goed. Je zoontje zo naar school brengen moet niet en kan absoluut anders. Schooltijd hoort een leuke tijd te zijn en moet niet in angst gebeuren.

Maar ik ga wel mee met wat Vjestagirl zegt. Ga eens om de tafel zonder excuses te eisen (dat kan altijd nog), maar stel vragen. Waarom heeft de stagiair hem zo hard aangepakt? Heeft hij wel in de gaten gehad dat hij hem fysiek pijn deed (ik kan me namelijk voorstellen dat een 18-jarige man/jongen niet altijd in de gaten heeft dat hij fysiek zoveel sterker is dan een 5-jarige)? Heeft hij wel enig idee wat voor impact het op je zoontje heeft? Heeft hij al met je zoontje gepraat? Laat hem vooral zelf nadenken over zijn acties, zonder dat je hem meteen beschuldigt van kindermishandeling. En laat het hem vooral ook aan je zoontje uitleggen. Daar bereik je namelijk veel meer mee.
Zelfde geldt voor de juf. Vraag waarom het zo lang heeft geduurd. Waarom de directeur niet/nauwelijks op de hoogte was. Waarom ze niet met je zoontje en de stagiair heeft gepraat. Waarom ze niets terugkoppelt.

Mijn ervaring met mensen: ga je meteen beschuldigen en het hard spelen, bereik je alleen maar dat mensen in de verdediging schieten omdat ze zich aangevallen voelen en gaan ze er niet over nadenken.
Door doorvragen en zelfreflectie eisen (zonder in je emotie te schieten!), bereik je veel meer. Laat je ze nadenken over hun gedrag tegenover kinderen en leidt dit hopelijk tot verbetering.
Werk vooral aan het vertrouwen terug krijgen. Bij hard tegen hard gaat je dat niet lukken.
Ben je hier niet van overtuigd? Dan is het wijzer om een andere school te zoeken of het inderdaad uitzingen tot het volgende schooljaar, met het risico dat het zich herhaalt.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:29

IJsco_Love ik heb hem vandaag niet gezien, en gisteren dus de directeur gesproken. Dus hij staat sowieso vandaag niet voor de klas, of dit definitief is weet ik nog niet. Momenteel is dit de enige groep 1, hij zit nog geen jaar op school. Dus naar een andere klas, met andere onbekende juf/meester en kindjes is niet echt een optie voor hem. Er waren geen blauwe plekken, maar bloed uitstortingen als een soort vorm van striemen leek het nog geen 2 mm breed maar wel lang alsof hij vast gepakt is met een hand en dat een langere periode. Mijn zoon word ook wel eens door mij vast gepakt hoor, het is geen heilige zoals elk ander kind niet is, maar nooit heb ik in zijn leven dit veroorzaakt of welke blauwe plekken of verwondingen dan ook. Ik trap niet snel in beloftes hoor, alleen in acties. En de agent blijft ook dicht bij de zaak staan en vraagt elke keer weer naar een update. Dus ook hun nemen dit zeer serieus gelukkig. De school zijn reputatie doet mij weinig. Meer moeders weten hier ook van want die hebben gezien hoe mijn zoon reageerde en de wond. Daarin ben ik heel makkelijk en kijk ik niet wie er bij staat, dat vind ik niet belangrijk. Die meester stagiair is niet van zijn klas, maar een klas hoger als zijn klas. Daarom snap ik ook niet waarom die "ingreep" en dit niet bij de juf van hem neer gelegd heeft die kon komen kijken praten met de kinderen. Immers kent die de kinderen vele malen beter als een stagiair/meester van een andere klas. Ik wil ook dat hij in mijn bij zijn excuses maakt aan mijn zoontje, en niet alleen even een snelle sorry, maar ook uitlegt waarom hij excuses maakt aan mijn zoontje. En beloofd dit nooit meer te doen en dergelijke. Dat is meer op het 'niveau" van mijn zoontje, en wij lossen het buiten dat met elkaar als volwassenen op. Dank je wel !

senna21 we bespreken niks met mijn zoon erbij, ik heb het er verder ook niet over want dit zou een nóg grotere impact hebben op hem. We hebben erover gesproken en ik heb belooft dat ik dit ging op lossen aan hem. Hij weet ook, en komt ook, dat hij altijd met mij mag praten als hij ergens mee zit en dat mama altijd luistert naar hem.

Amanda De excuses wil ik vooral voor mijn zoontje, dat die beseft dat ook een volwassene sorry moet zeggen als hij of zij wat fout doet. En dat hij ook beseft dat dit niet (ver moed ik althans!) de bedoeling was. De vragen komen er sowieso ook hoor, wil ook weten waarom en hoe dit kon gebeuren en waarom juist déze aanpak is gekozen en niet naar de juf bijvoorbeeld is gelopen die hem vele malen beter kent en misschien een betere oplossing had. Zover ik weet heeft hij niet met mijn zoon nog gepraat, de school wil eerst met mij om de tafel voor ze dat doen begreep ik. De stagiair is in zijn 20en jaren, ik geloof midden 20 dus rond 25. En daarom wil ik ook een gesprek om te zien waarom hij dit gedaan heeft, en of hij beseft hoe dit een kind van 5 kan beinvloeden. Ik wil dus niet dat hij direct weg van ze opleiding gestuurd word, maar er van leert en het in de toekomst beter leert doen. De andere vragen zal ik ook zeker aan de juf stellen absoluut ! Ten slotte is zij vind ik verantwoordelijk voor mijn zoon die bij haar in de klas zit. De uiteindelijke misschien niet, maar tijdens de les uren vind ik het wel. Ik ben een rustig persoon en zal zeker niet binnen stormen en gelijk wijzen en doen, dat is mijn aard absoluut niet. Ik ben vrij nuchter en rustig, maar stof het zeker niet in de doofpot en wil dus ook weten hoe het precies zit en kan dat dit nog niet opgelost is nadat er meerdere malen in 2 weken om gevraagd is.

Daihyo

Re: Een beetje ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:31

Dat klinkt al een stuk minder heftig dan je eerdere bericht +:)+
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Succes in ieder geval. En kijk uit dat je niet in de emotie schiet. Dan komt het wel goed in het gesprek :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:33

Heb je je zoontje al gevraagd wat hij wil wat betreft klas of andere school? Verder zou het kunnen helpen voor hem als die meester sorry zegt tegen hem? Misschien een rare gedachte maar jij hebt hem daar netjes mee opgevoed en misschien helpt het hem wel. moet die .... stagiair er wel op een normale manier aan mee willen werken..

Edit: zie dat je dit zelf ook al zegt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:34

Je hebt al super veel tips gekregen van andere bokkers, en ik kan je daar zelf helaas niet veel tips over geven.
Wel raad ik EMDR aan voor je zoon als deze hulp gaat krijgen. Deze behandeling werkt geweldig voor traumas en kinderen. Ik heb enige vorm van ervaring met deze behandeling (heb hem zelf gekregen) Als je vragen hebt mag je daar een PB over doen.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:38

Amanda ben heel rustig hoor kwa persoon en emoties :). Het is voor mij alleen wat lastig in woorden te vertellen hoe en wat. Van binnen ben ik uiteraard boos, teleurgesteld en is er onbegrip. Boos dat dit gebeurd is en de verwonding, teleurgesteld dat dit zo ver heeft moeten komen vanaf de aanpak tot en met dit en dat het zo lang duurt,onbegrip dat de juf er niks aan gedaan heeft en waarom deze aanpak tegen zo jong kind gebruikt is. En daarom wil ik ook antwoorden en zal ik de vragen stellen. En daarom wil ik ook niet dat per direct de stagiair weggestuurd word, maar dat hij ervan leert. En eventueel gaat leren hoe hij het wél moet aanpakken en dat ook hij hulp kan vragen aan leraren op school waarvan er enkele al 30 jaar of meer in het vak zitten.

MarjanB Ik heb op "zijn niveau" gevraagd wat hij wilde met het gesprek destijds. Hij wil gewoon op school blijven bij zijn vriendjes en de juf. Hij kan zelf met juf heel goed op schieten en de juf is ook lief voor de kinderen en hij leert ontzettend goed op school. Hij gaf zelf ook aan dat de stagiair hem au had gedaan en zelf geen sorry had gezegd terwijl mijn zoon zegt aan gegeven te hebben dat hij hem pijn deed. Daarom wil ik ook de oprechte excuses aan mijn zoon voor wat hij gedaan heeft want hij snapt niet dat hij altijd sorry moet zeggen maar de stagiair niet. Dat is ook niet uit te leggen aan hem waarom dit niet gebeurd is daarom denk ik dat het ook erg zal helpen als dit wel alsnog gebeurd. Niet alleen ik heb hem daarmee opgevoed, ook de school. De school geeft de kinderen dit ook mee, ook al gebeurd het onbewust of per ongeluk dan nog zeg je even netjes sorry.

maava EMDR ga ik even opzoeken dat is mij niet bekent, hoor er graag meer over!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:38

Ben het deels eens met vjestagirl.
Maar je bent er gelijk op af gegaan en hij wist dus wat hij fout deed.
Mij lijkt dat hij ook op eigen initiatief zijn excuses had kunnen komen aanbieden.
Leermoment of niet, ik vind dat nogal kwalijk.
Gerrum het ventje compleet van slag :(
Succes met je gesprek.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:40

LukieBradley ben ik ook mee eens hoor! Als je in je 20e jaren zit dat weet je prima lijkt mij dat dit te ver gegaan is en had je zelf even kunnen komen naar zo nodig de juf of moeder om dit op te lossen. Dat had hij al kunnen doen op het moment dat hij mij aansprak en toegaf dat hij dit gedaan heeft. Dank je wel

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:41

Helaas ervaring met dit verhaal, maar dan veel erger. School deed niks, de inspectie zei toen zelf tegen de school dit kind blijft thuis. Ze is 3 maanden thuis geweest incl zomervakantie. Daar na ging ze naar een andere school, ga op zoek naar een andere school als je zoon angstig blijft.Heb je wel een foto gemaakt van zijn arm?
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 15-06-16 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:43

marleen_usar Buiten dit om heeft hij heel veel plezier op school en goede ervaringen. Ik wil hem in plaats van daarvan wegtrekken, me geven dat problemen er zijn om op te lossen. Er af halen kan altijd nog, maar wil hem niet zomaar ergens weghalen terwijl het buiten dit om enorm veel plezier daar heeft en naar zijn zin. De politie is erbij betrokken, dus niks doen is geen optie meer voor de school.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:46

Dit is gewoon schandalig hoe hier gehandeld word.arm kind,heel begrijpelijk dat hij zich niet meer prettig voelt daar op school.ik zou hem direct van school halen.

Ik had persoonlijk niet meer rustig kunnen blijven..

Heel veel sterkte voor jou en je kleine man :(:)

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:47

Laurapalmer rustig blijven is wel de beste manier. Want ook ik wil begrijpen waarom dit gebeurd is en een oplossing vinden. Zoals eerder aangegeven door amanda heeft er fel op in gaan geen zin, zo los je niks op. Dat ik dan niet boos ben is het niet, want van binnen ben ik heel boos. Maar ik wil voor mijn zoontje die dit niet begrijpt het oplossen. Zodat hij weer met vertrouwen en plezier naar school gaat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:49

Poeh ik zou witheet zijn!
Ik zou ook zelf contact opnemen met de pabo waar de staigere vandaan komt, dat die ook meteen weten wat er is gebeurt. Ik vind wel dat de juf zich er ook wel makkelijk vanaf wou maken en ruim 2 weken erover doen om excuses te maken is belachelijk..

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:52

chocobroodje Ik wil ook zeker dat dit gemeld word aan zijn school. Reden hierboven aangegeven. 2 weken vind ik ook veel te lang,zeker voor een kind van die leeftijd. Blijkt ook wel dat hij er mee zit dat dit te lang duurt. Dit had ook direct die middag opgelost kunnen worden, helaas heeft de juf daarin gefaald.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:53

heb je fotos gemaakt van de bloeduitstortingen? Te zot dit en ik zou denk ik de leerplichtambtenaar inschakelen...aangeven dat je kind nu al zolang met tegenzin naar school gaat, terugval heeft in zijn ontwikkeling (qua zindelijkheid), en dat je wilt dat er heel snel iets gebeurt. Ik vind trouwens vastpakken sowieso not done...je hoort jezelf als leerkracht onder controle te hebben...als het is om 2 vechtersbazen uit elkaar te trekken, ja. Als een kind meerdere keren wegrent kan ik het me ook voorstellen (en dan nog pak je zachtjes vast en alleen met het doel wegrennen te voorkomen) maar een kind vastpakken omdat er 10 minuten daarvoor iets voorgevallen zijn wat de kids uberhaupt zelf alweer vergeten zijn? Is gewoon mishandeling imo. Die vent hoort niet voor de klas thuis!!

Sterkte...vreselijk om je kind zo te zien veranderen door 1 bal gehakt. Hoop dat er snel een oplossing komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:54

Ik ben eigelijk ook wel benieuwd naar het verhaal van de kant van de stagiair, of die überhaupt het idee heeft dat hij iets fout gedaan heeft :=

Is hij zich van geen kwaad bewust en heeft hij in zijn beleving alleen een herrieschoppertje sorry laten zeggen dan kan ik me voorstellen dat hij geen reden ziet om zijn excuses aan het ventje aan te bieden....

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:57

Mind schreef:
IJsco_Love ik heb hem vandaag niet gezien, en gisteren dus de directeur gesproken. Dus hij staat sowieso vandaag niet voor de klas, of dit definitief is weet ik nog niet. Momenteel is dit de enige groep 1, hij zit nog geen jaar op school. Dus naar een andere klas, met andere onbekende juf/meester en kindjes is niet echt een optie voor hem. Er waren geen blauwe plekken, maar bloed uitstortingen als een soort vorm van striemen leek het nog geen 2 mm breed maar wel lang alsof hij vast gepakt is met een hand en dat een langere periode. Mijn zoon word ook wel eens door mij vast gepakt hoor, het is geen heilige zoals elk ander kind niet is, maar nooit heb ik in zijn leven dit veroorzaakt of welke blauwe plekken of verwondingen dan ook. Ik trap niet snel in beloftes hoor, alleen in acties. En de agent blijft ook dicht bij de zaak staan en vraagt elke keer weer naar een update. Dus ook hun nemen dit zeer serieus gelukkig. De school zijn reputatie doet mij weinig. Meer moeders weten hier ook van want die hebben gezien hoe mijn zoon reageerde en de wond. Daarin ben ik heel makkelijk en kijk ik niet wie er bij staat, dat vind ik niet belangrijk. Die meester stagiair is niet van zijn klas, maar een klas hoger als zijn klas. Daarom snap ik ook niet waarom die "ingreep" en dit niet bij de juf van hem neer gelegd heeft die kon komen kijken praten met de kinderen. Immers kent die de kinderen vele malen beter als een stagiair/meester van een andere klas. Ik wil ook dat hij in mijn bij zijn excuses maakt aan mijn zoontje, en niet alleen even een snelle sorry, maar ook uitlegt waarom hij excuses maakt aan mijn zoontje. En beloofd dit nooit meer te doen en dergelijke. Dat is meer op het 'niveau" van mijn zoontje, en wij lossen het buiten dat met elkaar als volwassenen op. Dank je wel !

Ja dat is wat ik bedoel met oplossen voor het kind. Met elkaar wel als volwassenen natuurlijk maar dat ook voor de kind is opgelost. Sorry, Nederlands is niet mijn moedertaal en soms met typen en verder nadenken over het onderwerp tegelijk wordt ik er niet duidelijker op :+ Maar wat jij zegt over oplossen met e zoontje, dat hij daar ook mee praat op zijn niveau en zo bedoel ik inderdaad :j

Fijn dat de meester van andere klas is, had ik nog niet begrepen O:) dat veranderd een hoop aan de zaak. Dan kan je kind zich in elk geval in de klas weer veilig leren voelen :-)
Dan is van klas veranderen ook niet van toegevoegde waarde inderdaad, want behalve dat de juf ongelofelijk laks is met het vinden van een oplossing en dit voor jou naar is, is zij voor je zoontje waarschijnlijk niet gelinkt aan incident (hij wou ook gewoon op schoot bij haar).
Dus denk dat het heel veel scheelt dat de stagiair niet in zijn klas is. Dat hij ingreep ipv de juf zie je bij mijn kinderen op school trouwens ook hoor. Er hebben maar paar leerkracht pleinwacht en degene die dichtste bij incident staat grijpt in, ook stagiairs. Ik vind dat niet zo gek, je mag er vanuit gaan dat die een conflict tussen kleuters ook wel kunnen oplossen :+ (zonder te kijken dus)

Dan nog even domme vraag van mijn kant: wat is verschil tussen een bloeduitstorting en blauwe plek? #) ik dacht altijd dat dat het zelfde was :+

Succes vanmiddag! Hopelijk levert het iets op.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:00

Sorry maar verander alsjeblieft van school! ( heb alleen op gelezen (haastig) )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:00

IJsco_Love schreef:
Dan nog even domme vraag van mijn kant: wat is verschil tussen een bloeduitstorting en blauwe plek? #) ik dacht altijd dat dat het zelfde was :+

Succes vanmiddag! Hopelijk levert het iets op.

Blauwe plekken zijn blauw (/groen/geel/paars/zwart), bloeduitstortingen zijn rode vlekken. Blauwe plekken zitten dieper en doen vaak vrij veel pijn, bloeduitstortingen zitten hoger in de huid en doen vaak minder pijn

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 11:02

IHN ja heb direct foto gemaakt, dit vond ik wel nodig indien er ontkent word of dergelijke. Nu wil die vriendin/moeder die erbij stond toen ik naar school ging met mijn zoontje en de meester ons aansprak zonodig dit ook bevestigen. Die heeft de verwonding gezien en gehoord dat de stagiair dit toegaf. Dus mochten ze dit willen zeggen dat de stagiair dit ontkent, dan kunnen ze die moeder bellen en het vragen. Ook die past regelmatig op mijn zoontje op, elke maandag, als ik ga werken. En ook buiten dat zien we elkaar en onze kinderen spelen veel. Dus ook die kent mijn zoontje en ziet dat hij anders is als anders. Ik blijf ook duimen dat het gesprek goed gaat vandaag, als in dat ze serieus wat gaan doen.

pmarena Daarin ben ik misschien wel het meest benieuwd ook. Beseft hij het en waarom deze aanpak? En waarom geen sorry gezegd en waarom niet naar mij toegekomen en of de juf wat er gebeurd was en mijn zoon nu die verwonding had. De stagiair stond toen ook bij het hek, en zag de verwonding dus ook. En ook de reactie van de andere moeder, dus ik denk dat hij wel beseft (hoop ik!) wat hij gedaan heeft.

Ijsco_Love Ik denk ook niet dat hij haar linkt aan wat er gebeurd is hoor. Anders is hij zeker niet het type dat dan bij haar op schoot wilt en toenadering zoekt. Daarom ben ik ook blij dat hij bij haar zich fijn voelt, ondanks "mijn' probleem met haar op dit moment. Dat wil ik ook gescheiden houden. Dat hij ingrijpt bij dingen snap ik hoor, en vind ik ook geen probleem. Maar duidelijk kon hij mijn zoontje niet aan en heeft hij fysiek in moeten grijpen. En dan had hij dus de keuze moeten maken van nee ik doe dit niet ik loop naar zijn juf. Of desnoods een andere juf die ervaring heeft. Blauwe plek is vaak door stoten of dergelijke, dit waren echt dunne lijnen van 5-10 cm lang van nauwelijks 2 mm bloeduitstortingen. Vergelijk het beetje met striemen van zweepslagen zo dun en lengte. De vorm was ook anders als een blauwe vaak ronde plek. Ook waren het geen blauwe plekken maar rode.

01San van school veranderen vind ik geen optie, zoals je kon lezen in mijn andere posts. Daar los je het probleem niet me op, en leert het kind dat je weg loop voor problemen plaats van het op lost.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:08

pmarena schreef:
Ik ben eigelijk ook wel benieuwd naar het verhaal van de kant van de stagiair, of die überhaupt het idee heeft dat hij iets fout gedaan heeft :=

Is hij zich van geen kwaad bewust en heeft hij in zijn beleving alleen een herrieschoppertje sorry laten zeggen dan kan ik me voorstellen dat hij geen reden ziet om zijn excuses aan het ventje aan te bieden....

Als dat kind er striemen van heeft heb je hem echt niet alleen sorry laten zeggen...Als hij dat idee wel heeft moet hij zich nodig even achter de oren krabben...