"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:26

Jolien87 schreef:
Goof schreef:
Overigens had mijn vriend laatst het idee om het gewoon midden in de groep kinderen op de grond te gooien en te kijken wie er als overwinnaar naar boven zou komen }> }>

Nu stel ik me een groep meeuwen voor die je zojuist brood hebt gevoerd.

:') Hier wel eens zien gebeuren. Kinderen vliegen er vol op en trekken ze nog kapot ook :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:27

Nientsje schreef:
[ [url=m/f0Z7eX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aww, die wilde ik al plaatsen -O-

Palmera

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:29

Ik zou die mekkerende koters gewoon eerst de zware boodschappentassen naar de auto laten dragen. :)* Voor wat hoort wat. :+

DominiqueDG

Ik ben echt de grootste zeur ever als het om kinderen gaat, vind ze vooral niet leuk. :o Maar de kids die bij AH om spaarplaatjes vragen, daar kan ik me niet druk om maken.

Vind het zelfs wel aandoenlijk en geef ze altijd met veel plezier weg.

Anoniem

Ik ben waarschijnlijk de enige die zich hier niet aan stoort. _O-
Vind ik het netjes? Nee... Deed ik dat vroeger zelf? Nee, daar was ik te schijterig voor.
Maar ik loop ze gewoon voorbij. :j

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:30

Ik heb 4 kinderen en hun sparen ook vaak met de o zo geweldige acties die de Plus heeft ( Hier geen AH in de buurt). Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen van hun 4 ooit betrapt heb om voor bij de winkel te bedelen, ze weten ook donderse goed dat ik daar niet van gediend ben en misschien laten ze het daarom ook wel.

Maar ik moet er ook bij vertellen, wij wonen achteraf en ze mogen van mij ook niet naar het dorp om daar rond te gaan hangen :o

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:30

Palmera schreef:
Ik zou die mekkerende koters gewoon eerst de zware boodschappentassen naar de auto laten dragen. :)* Voor wat hoort wat. :+

:=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:31

Die flippo's zaten in zakken chips van Smiths (voordat het Lay's werd), die werden niet los uitgedeeld.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:33

Is dat eigenlijk iets typisch Nederlands? Ik zie hier vaker topics over. In Belgie zie ik ook wel eens acties maar in alle dorpen en steden waar ik kom nog nooit een kind er voor horen bedelen. Wel soms moeders die speciaal voor hun oogappel op fb rondvragen. Of heb ik echt oogkleppen op :').

Gwahir

Ik kan me er niet druk om maken, die kinderen zijn gewoon helemaal in de ban van het sparen, leuk toch als ze zo blij zijn met een paar plaatjes? :)

Andra_S

Bij mij in de AH is dit vreemd genoeg nog geen rage. Of misschien kom ik er op tijdstippen dat de kinderen alweer thuis zijn.

Bij eerdere rages vroeg ik wel eens: "Maar daar ben jij toch al veel te groot voor?"
Levert leuke blikken op.

Of de plaatjes tevoorschijn halen, en zeggen: "Dat is dan een euro vijftig."
Levert nog leukere blikken op.

lein82

Ik heb een kind die de plaatjes spaart en nee, hij mag niet gaan 'bedelen' bij de ah. Ik vind het verschrikkelijk als die kinderen daar staan te bedelen.

Hier hebben ze vorig jaar een paar keer een 'ruildag' georganiseerd aan het einde van de actie. Alles ging op een hoop en onder begeleiding van medewerkers van de ah werden de albums dan volgemaakt. Ze kregen nog drinken en snoepjes ook. Was heel leuk gedaan!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:35

Toen ik op de basisschool zat gingen we altijd ruilen als je iets dubbel had zodat je het alsnog had zonder te bedelen *\o/*

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:35

Kwanyin schreef:
Is dat eigenlijk iets typisch Nederlands? Ik zie hier vaker topics over. In Belgie zie ik ook wel eens acties maar in alle dorpen en steden waar ik kom nog nooit een kind er voor horen bedelen. Wel soms moeders die speciaal voor hun oogappel op fb rondvragen. Of heb ik echt oogkleppen op :').

Hier in de boerendorpjes zie ik het eigenlijk niet, maar als ik eens in een groter dorp ben of in de stad dan heb je ze overal.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:36

Die ruilmiddagen hebben ze volgens mij ook wel bij de Plus. :)
Ik doe mijn boodschappen meestal onder schooltijd dus heb zelden last van schooiertjes maar toen ik ze nog wel eens in het weekend of na schooltijd haalde werd ik er echt gestoord van soms.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:36

Hier zie je t gelukkig heel weinig
Mijn kinderen zouden dit ook later nooit mogen van mij vind het behoorlijk irritant en zou niet willen dat mijn kids later zo andere mensen lastig vallen
Van mij zouden andere kinderen dan ook niks krijgen
Kinderen die vragen....

Hier bij de jumbo zijn t juist de volwassenen veelal 65+ die overal om vragen en als je dan zegt dat je ze zelf spaart voor familie of kids dan krijg je nog n boze blik ook
Heb dan vaak de neiging om als een kindje toevallig voorbij loopt te vragen spaar je ze? "Asjeblieft doe er wat leuks mee"

Kinderen oke bedoel ouders weten ook niet wat hun kinder de hele dag uit spoken zeker niet als je dicht bij n winkel woont
Maar volwassenen doe ff lekker normaal

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:38

lor1_1984 schreef:
Ik doe mijn boodschappen meestal onder schooltijd dus heb zelden last van schooiertjes maar toen ik ze nog wel eens in het weekend of na schooltijd haalde werd ik er echt gestoord van soms.

Hier heb je geen Plus, maar bij zijn opa wel en die bedelt er lustig op los :') (bij de buren, ik heb hem nog niet erop kunnen betrappen dat hij in de winkel zelf bedelt)
Laatst bijgewerkt door lein82 op 14-06-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:38

Goof schreef:
Overigens had mijn vriend laatst het idee om het gewoon midden in de groep kinderen op de grond te gooien en te kijken wie er als overwinnaar naar boven zou komen }> }>

Heel goed idee _O- _O-

Maar ik vind het schijt irritant die kinderen. En als ze vragen of ze het mogen hebben zeg ik altijd nee die zijn voor mijn eigen kinderen. En dat levert hele leuke gezichten op zowel bij de kinderen als de rondlopende volwassenen, aangezien ik 19 ben en eruit zie als 14 ofzo :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:39

lein82 schreef:
lor1_1984 schreef:

Hier heb je geen Plus, maar bij zijn opa wel en die bedelt er lustig op los :')

Ik spaar die dingen altijd voor de kleinkinderen van mijn huishoudelijke hulp dus hoe lief ze het ook vragen ze krijgen het niet. :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:40

Dat, ja. :')

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:43

Ik vraag het aan degene voor me in de rij als deze ze niet wilt.. vraag ik of ik ze dan mag.. das iets totaaal anders toch dan bedelen bij de deur :+

Mijm schoonmoeder spaart momenteel de spirals van deen :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:43

ik heb het in België nog nooit gezien en ik woon door de week in hartje brussel :p dus volgens mij is het echt iets typisch nederlands

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:45

Ach ik kan er niet druk om maken. Die van mij mag er later heus ook wel staan als ik boodschappen moet doen, maar... dan niet schreeuwend erom zeur en overlast bezorgen ... maar gewoon eventueel vriendelijk vragen. Is het een nee jammer dan, is het een ja dan heb je geluk.
Kindjes die vragen worden overgeslagen .... kindjes die zwijgen zullen ook nooit wat krijgen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:47

Dat laatste zinnetje ben ik t niet mee eens
Geef kids eerder wat als ze gewoon rustig zijn en niks vragen
Maar ligt ook aan de manier van vragen

Ik ben eerder geneigd om iemand wat te geven die "achteraan" staat

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:52

Hier staan ook hele groepen kinderen voor de deuren.
Ik zeg altijd 'ja, en ik hou ze zelf.' Stomme kinderen. :Y)