Pipowagen blijkt lekkende gatenkaas, wat is mijn recht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:42

Ik vind het ook netjes van die Meneer.
Het is een leuk ding, maar als je eerder op de ladder was gaan staan had je die gaten ook gezien.

Little_Gift

Re: Pipowagen blijkt lekkende gatenkaas, wat is mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:50

Kom op jongens, hoe naïef kan je zijn?! Een verkoper die niet wist hoe zijn verkoopswaar eraan toe was?! Geen enkele die dat niet weet joh! En de reactie "Ja en wat moet ik daar nou mee?" zegt toch ook al genoeg toen TS belde!

Er kan zo nog heel wat mis zijn met de keet die hij er niet bij vermeld heeft... trouwens TS: heb je de onderkant gezien? Weet je wat er allemaal ONDER de keet gaande is? Want die onderkant staat op de grond... voor hetzelfde geld....

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:53

Hup, nieuw dakleer erop en klaar. Het is een leuk ding. Even prikken met een schroevendraaier in het hout aan de binnenkant. Als die er met gemak in verdwijnt dan is het hout rot. Zo niet, dan kan ie met een beetje gemak weer 10 a 15 jaar mee voordat er weer een nieuw dakje op moet.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:04

Ik zou kijken of hij hem terug neemt en dan bij een "echt" bedrijf kijken voor een nieuwe keet. Waarbij je garantie en service en zekerheden hebt :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:12

Ben benieuwd of hij hem überhaupt terug neemt als je dit voorstelt, zelfs als hij nog geld van je krijgt...dit soort zwarte handel staat niet bepaald bekend om hun 'service en klantgerichtheid'.

Heb je de prijzen van dergelijke wagens vergeleken bij andere aanbieders?

Hoop dat jullie toch tot een goede oplossing kunnen komen, want het idee van zo'n pipowagen in het weiland is natuurlijk wel heel leuk :j.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:13

Ik zou het inderdaad ook terug doen, en dan voor een zeecontainer of iets dergelijks gaan. Deze krijg je ook verzekerd, een pipo-wagen niet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:17

Jongens, als die man het had geweten was hij toch nooit akkoord gegaan met niet het gehele bedrag in 1x te krijgen?
Zou die als hij wekelijks keetjes binnenkrijgt en verkoopt die dingen met een loep gaan bekijken?
Vind het nog wel aannemelijk dat door het transport het oude dakleer stuk is gegaan. Onder bomen door of wat en hupsakee weer een scheur erbij.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:23

Toch had de TS eerst moeten checken wat de status van het dak was. Dan had je kunnen weten of het aan het vervoer heeft gelegen. Want als er verder geen waterschade is in de keet, zijn het dus nieuwe gaten?

Zoals Piezze zegt, takken kunnen veel schade veroorzaken.

Stuk zeil erover tegen de regen, service om het te laten maken en een (harde) leer voor de volgende keer.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:24

Je hebt het over een ventilatiegat wat je dicht hebt gestopt. Kan het niet zijn dat het water aan de buitenkant wel in het gat kan komen maar niet verder. Dat daardoor het water tussen dak en plafond is gekomen en daarom alles nat is ipv ventilatie gat?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:45

Als het een beetje fatsoenlijke dakdekker is droogt hij de boel eerst voordat hij opnieuw gaat branden, dus daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:10

Dan nog, als het transport is en het was de verkoper zelf die transport uitvoerde, lijkt dat mijn inziens dan nog steeds op hem verhaald te kunnen worden. Normaal ben je namelijk verzekerd voor dat soort transportschade bij aankoop.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:13

Nou bij echt oude vergane zooi? De verzekering is gek.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:25

Zelf zou ik zorgen dat de meneer die hele wagen terug neemt.
Je kan wel gaan lopen plakken en branden maar wie zegt dat er niks rot is?
Ben bang dat dit een heel lang getouwtrek kan gaan worden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:45

Op de foto van de binnenkant zien de schrootjes er niet echt heel recent geverft uit met alle scheuren en barsten (van het vastzetten ofzo) die er in zitten.
Die scheuren kunnen wel weet ontstaan zijn door het gehobbel op de weg uiteraard.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het dakleer al lek was en door het scheuren van het hout, het nu ook door de schrootjes komt, waar het eerst op de schrootjes bleef omdat het gewoon goed aangesloten vastgemaakt is.

Als het dakleer bij het stransport stukgegaan is door takken kun je dat vaak nog wel zien aan de gaten door opgestroopt leer, of de vormen die 1 kant op lijken te gaan.

Als het al heel lang lekt kun je dat ook zien aan het hout als je door de gaten in het leer kijkt. Is het rot, groen, staan er paddestoelen op etc.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:47

SANEX schreef:
Vandaag heeft het nog weer flink geregend en morgen ook, dus dat vocht sluiten ze nu op.
Maar goed hij bied een oplossing dus ik moet het er maar mee doen denk ik. Ik had zelf beter moeten kijken, iets te dure les voor een volgende keer. Aan de binnenkant stop ik de gaten wel dicht met Alabastine en dan verf of lak ik het wel opnieuw, in de hoop dat het een aantal jaren mee kan nog.

Met dat dichtstoppen en aflakken zou ik even wachten tot het allemaal goed droog is (en je gecontroleerd hebt op houtrot), anders maak je de gevolgschade nog groter doordat je inderdaad het vocht insluit

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 22:53

Jeetje wat een reacties ineens.

Ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren, maar reageer gewoon even op wat ik voorbij heb zien komen.
Allereerst, ze zijn vanavond niet geweest omdat het stortregende hier. Niet te doen. We hebben nu een afspraak voor morgenavond gemaakt, afhankelijk van het weer.

Ben vandaag nog weer in de keet geweest, mijn profesorisch geplakte ventilatiegatafdichting werkt nog steeds :D Verder was het vandaag overdag prima weer dus de keet was droog. Ik heb enkele vochtvreters in de keet gezet, en idd een zeil over het dak gespannen.

De onderkant ziet er overigens wel goed uit, evenals de bodem aan de binnenkant. Dat heb ik toen gelijk bekeken. Was iets waar ik makkelijk bij kon. In een van zijn andere keten kon je echt gore donkere plekken en kringen op het plafond zien waardoor je gelijk zag dat die lek was (geweest), die zag ik hier niet. De schrootjes waren redelijk netjes, wel die gaatjes en scheurtjes maar ik heb nooit de connectie gelegd dat die tot boven op het dak zouden lopen. Dacht meer dat daar dingen opgehangen waren, omdat het echt als speelkeet voor kinderen in gebruik is geweest.

Waarom ik niet op het dak ben gaan kijken ? Geen idee, niet bij nagedacht stom genoeg. Van de zijkant leek het dakleer netjes, heb er niet bij nagedacht om een ladder te vragen en hij noemde een aantal keer "gebeurt niks mee, niks mis mee, heb je jaren plezier van" etc. Best naïef, maarja dat is achteraf, ik ga altijd van het goede van de mens uit ;)

Het plafond is aan de binnenkant verder wel sterk, heb erop geduwd en in geprikt en het is niet zacht of pulverig ofzo. Op de lekplekjes na, maar het is ook daar niet zodanig dat je het zo in kan duwen ofzo.

m.b.t de hobbelige oprit, dat was zijn verweer, die oprit is helemaal niet hobbelig, aan het einde richting mijn land loopt het iets af, maar het is echt geen stuiteroprit ofzo. En mbt bomen, die zijn niet op het dak gekomen, althans niet bij mij. De keet staat naast een bosje van snoeiafval dat is gaan groeien, daarvan zijn enkele takken opzij geduwd bij het plaatsen. Maar dat is niet op het dak, maar door de voorkant van de keet zijn ze opzij geduwd. Zijn ook geen zware takken, van die paasboomdingen.

Dus dat de beschadigen bij mij zijn ontstaan lijkt mij heel onwaarschijnlijk, het zijn ook meer putten dan scheuren bovenop, net of er scherpe dingen in zijn gekomen, of dat van binnenuit dingen zijn opgehangen (het lijkt van binnen uit vaak op schroefgaatjes) die door het dakleer naar buiten zijn gegaan.
Of hij hier daadwerkelijk wel of niet iets van wist laat ik in het midden, ik kan niks bewijzen en ik had inderdaad moeten kijken op het dak.

Bij ons in de buurt zijn die dingen niet makkelijk te krijgen, er is nog een die ze wel bedrijfsmatig aanbied, maar dan ben je gelijk zo'n 600 euro extra kwijt en dan komt het transport er nog bovenop. Deze keet vond ik al aardig qua prijs, ik wil nog een schuilstal of zeecontainer op mijn land plaatsen en de omheining moet nog in orde dus ook daar moeten centen naar toe.

Ik wacht af hoe het gaat met het dakdekken. Ik heb me maar neergelegd bij deze oplossing. Ik denk dat het mijn mazzel is geweest dat ik nog een deel geld moet betalen (limiet op bankpas toch nog ergens goed voor :P ). En
Hij had ook z'n kont tegen de krib kunnen blijven gooien maar komt nu toch ergens mee.

Ik ga het pipokeetje verder mooi opknappen, zowel de binnenkant als buitenkant opnieuw verven, en dan maar hopen dat het dak niet teveel vocht heeft gevangen en al te snel wegrot.
Hij hoeft ook niet poepieluxe, het gaat erom dat ik mijn spullen en voer droog en afgesloten kan opbergen en dat we er in of ervoor kunnen zitten ( ik heb ook al een picknicktafel aangeschaft, wordt nog heel knus in het landje ) of kunnen schuilen bij een van onze vele Hollandse stortbuien.

Ik was eerst heel erg boos en teleurgesteld, vanmiddag heb ik de overdrachtsakte van mijn land getekend dus nu ga ik maar vooruit kijken naar hoe ik van dit land mijn eigen mooie en gezellig plekje kan maken

Dit is mijn 'weilandje' trouwens (1.63 ha) . Ergens daar naast de schaapjes ligt een rijbak met zand, die moet alleen even opnieuw omgelegd worden, is enigszins heel lichtelijk overgroeid :+

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:57

Ik zie wel heel veel geel op de wei, gele bloemen zijn meestal giftig, is het boterbloem?
leuk stukje, klinkt al heel gezellig met je pipowagen en tafel ed

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:06

Ts, wanneer het dak aan de buitenkant gemaakt is stop dan niet meteen de gaten aan de binnenkant dicht, dan rot het pas echt weg. Goed luchten en die vochtvreters nog even laten staan, wat betreft de bodem, heb je daar ook met een schroevendraaier in gestoken van de onderkant??

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:13

Hou je ook de vergunningen in de gaten. Op agrarische grond mag je niet zomaar een keet neer zetten of een bak aanleggen. Dat de wagen op wielen staat en dat het dan mag is een fabeltje. Die wielen zeggen niks.
Het is zonde als je er geld in steekt en het blijkt niet te mogen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:16

WendyLotte schreef:
Hou je ook de vergunningen in de gaten. Op agrarische grond mag je niet zomaar een keet neer zetten of een bak aanleggen. Dat de wagen op wielen staat en dat het dan mag is een fabeltje. Die wielen zeggen niks.
Het is zonde als je er geld in steekt en het blijkt niet te mogen.

Tlijk mag dat in friesland wel :Y)
keet is toch verplaatsbaar dus waarom zou dat niet mogen?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:21

Vraag dat maar aan de provincies...... Hier mag dat dus niet. Agrarische grond, dus mag dat niet. Ik heb het ook niet verzonnen. Heb het ook al eens geprobeerd. Dik 1,5 jaar en toen kwam de brief met dwangsom als het niet meteen werd weg gehaald.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 12:54

Even snel antwoord want ben aan het werk. De dame voor mij heeft de bak er 30jaar lang gehad, hij is nu overgroeid doordat haar paarden dood of verkocht zijn (oudere dame) dus laatste jaar niet meer in gereden, maar daarvoor altijd actief in geweest. Momenteel staan mijn pony's nog op 2 percelen verder met dezelfde bestemming, en daar staat op zicht vanaf de weg al jaren een trailer als schuilstal. Ik ga er dus vanuit dat momenteel e.e.a nog gedoogd wordt :-D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:55

Dan kun je je altijd beroepen op gedogen, wat stond er in de koopakte, worden schuilstal en rijbak daar in genoemd, zo ja, dan sta je sterker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:02

Hoop dat het goed komt met je keet.

Maar wat een paradijsje heb je daar zeg, heerlijk!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:17

Mooi voor mekaar daar TS, ben best jaloers nu :P