De start van je biologische klok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jij had wel/geen kinderwens..

-25 en heb nog steeds geen kinderwens
241 (22%)
-35 en heb nog steeds geen kinderwens
180 (17%)
+35 en heb nog steeds geen kinderwens
106 (10%)
Ik wil al sinds of voor de pubertijd kinderen
104 (9%)
Ik kreeg een kinderwens rond 18 jaar
52 (4%)
Ik kreeg een kinderwens tussen 20-25
152 (14%)
Ik kreeg een kinderwens 25-30
110 (10%)
Ik kreeg een kinderwens na mijn 30ste
35 (3%)
Ik weet niet wat ik wil
74 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1054

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:04

Ik ben 34 en mijn eierstokken rammelen helemaal niet. Erger nog, ik vind kinderen bijna verschrikkelijk. Misschien komt het door alle nichtjes en neefjes van mijn vriend. Want serieus, dat is de beste anticonceptie :+

Ik zwijmel trouwens wel weg, bij pas pas geboren en/of jonge puppies/hondjes, kittens, veulens en alles wat pluizig lief en schattig is. <3
Maar baby's daarentegen -O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:04

Bij mij kwam het rond mijn 19de, helaas ging zwanger worden (toen) niet makkelijk en werd ik pas met 23 moeder. Inmiddels ben ik moeder van 7, en hopen we nog meer kinderen te krijgen. Tot mijn 19de heb ik altijd gezegd absoluut geen kinderen te willen, maar ineens was het er toch wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:16

Kwanyin schreef:
juval schreef:
ik wilde nooit kinderen, vond ze maar eng.. tot ik 27 werd en de knop om ging.. ik denk door dat er een collega zwanger was.. dat wilde ik ook!! dus pil gestopt en 2 mnd later was ik zwanger.. oeps, zo snel had ik niet verwacht, en mijn toenmalige vriend al helemaal niet ;)
Maar goed, die kriebels gingen niet meer weg, ik vind het zwanger zijn helemaal leuk! ik voelde me 9 maanden geweldig (ondanks wat misselijkheid, maagzuur, pijnlijke polsen etc).
Inmiddels heb ik 4 kindjes, en nu is mijn gezin wel compleet.
alhoewel ik het zwangerzijn echt wel mis en heel graag nog een keer over zou doen (draagmoeder aangeboden hahaha)

Dus van geen kinderen willen tot na je 27ste 4 kinderen en er nog wel 1tje op de wereld willen zetten, jouw "kinderen zijn een hel"-mannetje in je hoofd is met een knuppel bewusteloos geklopt zeker :D :') .

haha.. ja ik denk het... tot mijn oudste dochter geboren was had ik nog nooit een baby vastgehouden of verschoond. Er waren in mijn familie/kringen ook helemaal geen kleine kinderen. Maar de knop ging echt om, heel bijzonder toch wel.. nu zou ik echt niet meer zonder willen. (en nee, het is niet elke dag een roze wolk... soms zijn het zeker ook wel donderwolkjes :) )

MarlindeRooz

Re: De start van je biologische klok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:20

Ik wist niet dat je zoveel van een mens kon houden tot ik mijn vriend leerde kennen... Ik kan me voorstellen dat je van een kind nog veel meer houdt en dat het prachtig is! <3 Ik ben ook gek op kinderen, zou ze ook graag willen. Maar het moet wel in je leven passen natuurlijk. En ik ben nog maar 20 en eerstejaars student.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:01

MarlindeRooz schreef:
Ik wist niet dat je zoveel van een mens kon houden tot ik mijn vriend leerde kennen... Ik kan me voorstellen dat je van een kind nog veel meer houdt en dat het prachtig is! <3 Ik ben ook gek op kinderen, zou ze ook graag willen. Maar het moet wel in je leven passen natuurlijk. En ik ben nog maar 20 en eerstejaars student.

De liefde voor je kind is heel intens en kun je je totaal niet voorstellen totdat dat kind er is :D
Ik vind dat heel intensief want elke keer als er iets fout dreigt te gaan ben je 10 jaar van je leven kwijt :') Het besef dat er van je kindje maar één is en dat dat niet vervangen kan worden is tegelijkertijd het mooiste en het vreselijkste dat er bestaat.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:21

@phormicola: wel, dat gevoel heb ik met mijn metekindje. Het meisje is het mooiste, liefste meest wonderbaarlijke dat ik ooit gezien heb. Ik was er bij bij haar geboorte en zie haar wekelijks. Je wil niet weten hoe vaak ik al huilend wakker geworden ben na een droom dat er met haar iets gebeurde.

Zij is ergens - in bepaalde lijnen - van hetzelfde vlees en bloed, niet mijn eigen kind, maar ik hou zo immens van haar dat ik doodsbang ben dat er met haar ooit wat gebeurd.

Wat moet dat dan zijn als het kind van je zélf is...

Brr, levenslange zorgen :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:23

Ik heb geloof ik geen biologische klok ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:31

24 en sinds pubertijd geen kinderwens , ik heb 7 tante zeggers waarvan ik er 2 vaak zie. De andere 5 jaren niet of soms

Ik wil geen kinderen , en word elke maand gestraft/gepijnigd met menstruatie dat is al erg genoeg :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:36

Zie mijn onderschrift.... No way dus, ben nu 36 en heerlijk kindloos gelukkig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:38

Ik ben geboren met een kinderwens :+ was al sneu dat mijn moeder oud was en ik de laatste baby in huis was :+ jong tante geworden en ik wou jong moeder worden. Maar goed.... Tijd vliegt en voor je het weet doe je langer over de studie, woon je lang thuis en nou ja... Leven ging anders dan gepland. :+ maar was ook wel prima zo.

Nu wel moeder en moeder natuur speelt een gemeen spel met mij want zwangerschap zorgt voor (hopelijk tijdelijke) invaliditeit helaas. Dus mijn droom van groot gezin is nu wel voorgoed voorbij (en dat moet ik nog wel goed even een plekje geven), hooguit nog een tweede. Als mijn lichaam niet zo tegen zou werken zou ik nu al best weer zwanger willen zijn :o eierstokken klapperen nog steeds als een malle! Moederschap vind ik echt geweldig!

T klopt wat mensen zeggen, toen ik mijn bul kreeg was ik al trots, toen mijn kind zich voor het eerst omdraaide was ik echt intens trots en had ik de tranen in mijn ogen en een snik in de stem _O- toen kwam het besef; ik ben zo'n geval geworden, een weekdier. Ik jank zelfs bij zielige kinderen in de reclame :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-06-16 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:43

Deze maand 21 en nog altijd geen kinderwens.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:38

27 en sinds ik mijn vriend heb leren kennen een kinderwens.
Buiten het feit om dat het lastig wordt met mijn gezondheid ben ik echt als de dood dat ik ongeleide projectielen op de wereld zet :=
Als ik op een willekeurige openbare plek rondkijk naar kinderen word ik niet echt happy van hoe merendeels zich gedraagt zeg maar. En wat nou als ik opeens ook als moeder zijnde dat prima vind en het niet meer zie? :oo

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:47

Altijd al een kinderwens gehad! Nu 23 en hopelijk eind 2016 beginnen met insemineren :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:04

Ik mis nog wat polletjes.

Ik had geen kinderwens en werd toch zwanger op mijn 38ste

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:13

Poll niet ingevuld, mijn optie staat er niet bij.

Als kind en tiener wilde ik later altijd wel moeder worden.
Inmiddels bijna 36 en de eierstokjes liggen stil, zonder dat ik moeder ben.
Wel 2 bonuskinderen van mijn man, van nu 16 en 19. En mijn man was ook heel helder in zijn standpunt, die wilde niet terug naar de luiers.
Tsja, de relatie vorderde en mijn eierstokken rammelen niet. Dus 2 jaar geleden de sprong gewaagd en in het huwelijksbootje gestapt.

Geen idee of deze bewuste keus nu mijn eierstokken voor goed heeft doen stilzwijgen, maar voorlopig hoor ik ze niet.
Zou momenteel ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om voor kinderen te zorgen...
Heb een leuk ingericht leven en heb niet het gevoel iets te missen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:20

Vorige week 30 geworden maar zowel ik als mijn man weten het eigenlijk niet zo goed.
Af en toe heb ik zoiets van het lijkt me wel leuk maar als ik dan neefjes en nichtjes zie ben ik dan ook wel weer blij aan mijn ongebonden leven waar ik kan gaan en staan.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:45

Ik had nooit iets met baby's of kinderen. Speelde niet met poppen en hield niet van babysitten. Ik was niet verzorgend aangelegd, had sowieso niet zoveel met mensen ;)
Toen mijn broer vader werd vond ik zijn kindjes wel leuk maar daar hield het ook echt mee op.
Tot ik mijn man ontmoette, ik was onder de indruk van de manier waarop hij met mijn neefjes omging. En realiseerde me; Sh*t, dát is blijkbaar wat ik zoek: een man die goed voor zijn kinderen kan zorgen. Heel primitief gevoel eigenlijk.
We hebben er twee en ik vind mezelf als moeder best goed gelukt. Ik ben trouwens óók verpleegkundige, en dus dag in dag uit bezig met voor mensen te zorgen :') Zo zie je maar haha

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:44

Haha klijntje hier t zelfde, idd ook verpleegkundige en de hele tijd met zorgen bezig voor andere. Wilde wel kinderen maar pas wat later. Inmiddels hebben we 1 zoontje

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:54

Wegens medisch redenen altijd gezegd: ik wil geen kinderen. Nu 26 en een adoptie procedure opgestart...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:26

Ook altijd gezegd geen kinderen te willen, desondanks op mijn 23e bevallen van mijn dochter. Daarna heel erg lang alleen geweest en had inmiddels een megazelfstandig kind in huis, echt no way dat ik opnieuw in de luiers zou gaan.
Vent ontmoet, samenwonen en binnen notime zwanger.... Over kleine 6 weken uitgerekend :')
Inmiddels zelf 34 trouwens.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:32

Ik ben 26 en heb echt helemaal NIETS met kinderen, baby's etc.. Zelf ook totaal geen kinderwens. Mijn vriend daarentegen heeft wel een enorme kinderwens, hij is nu 33, dus voor hem een leuke leeftijd om kinderen te krijgen, we zijn nu bijna 7 jaar samen. Ik zou alleen echt dood ongelukkig worden van een kind.

Mijn schoonouders proberen me enorm te pushen om aan kinderen te beginnen, maar hoe harder ze gaan pushen hoe minder ik het wil.
Daarnaast ben ik nu net heel hard bezig met carrière maken en verre reizen maken en dat gaat echt niet samen met een kindje en ik zou het er niet voor willen opgeven.

I know, allemaal excuses om mijzelf er van te overtuigen dat het een prima keuze voor mij is om geen kinderen te willen krijgen.

Misschien gebeurd er nog iets daarbinnen als mijn jongste broer kinderen krijgt. (mijn oudste broer kan helaas geen kinderen krijgen om medische redenen)

Rofah schreef:
Als ik op een willekeurige openbare plek rondkijk naar kinderen word ik niet echt happy van hoe merendeels zich gedraagt zeg maar. En wat nou als ik opeens ook als moeder zijnde dat prima vind en het niet meer zie? :oo

Dit dus ook! :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:37

hier geen biologische klok,nooit gehad en nooit gekomen,inmiddels heb ik de leeftijd dat de biologische klok bijna zich vanzelf uitschakeld ( *\o/* *\o/* )

ik kan echt zeggen dat ik nog nooit maar 1 kriebel heb gehad wat mij vertelde dat ik een kind wilde...ook al hebben zoveel mensen gezegd 'wacht maar af komt vanzelf wel' of 'wacht maar tot mensen om je heen kinderen krijgen'

maar noppes.. :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:39

Azmay schreef:
Ik ben 23 en roep mijn hele leven al dat ik geen kinderen hoef, hoewel ik kinderen van anderen best leuk vind vind ik het ook zeer prettig als ze weer gaan. Tot nu toe nog niemand die me van gedachte heeft kunnen doen veranderen .....

Im with stupid, dit had ik geschreven kunnen hebben :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:45

Ik word dit jaar 32, maar heb het juist andersom. Eerder wel een kinderwens ( tussen de 20 en 25 gok ik?) en vriendlief niet. Nu finaal andersom. Ik moet er niet aan denken, en vind mijn leventje wel prima zo. Moet veel teveel opgeven voor een eventuele koter ( en dan steeds dat walgelijke 'maar je krijgt er zoooooo veel voor terug' van anderen dan :n )
Vriendlief ziet een kindje wel zitten weet ik, dus we wisselen elkaar braaf zo af in de relatie door de jaren heen :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:34

c_alsemgeest schreef:
Wesco schreef:
Ik ben 32 en moet niet aan kinderen denken.

Idem :')

Club van de 32 oprichten?