Geen pijl te trekken op deze vent!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:13

assie schreef:
Of... gewoon met wat humor een briefje aan hem geven. Zoals je vroeger op de basisschool deed.

"Wil jij verkering met mij?"
En dan met een vakje ja en een vakje nee.

Eitje :D

_O- Trauma's

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:20

Kuggur schreef:
Wat is "het gesprek"....?
Ik heb het gevoel dat als zo´n gesprek nodig is je in feite wel weet hoe het met je relatie zit.

Misschien ben ik :o?
Maar inderdaad: wat is 'het' gesprek?

Trouwen? Samenwonen? Kinderen?
Of hebben we het hier over: wil je verkering?

Als je 10 maanden langs elkaar heen geleefd hebt zonder te weten wat de ander zoal bezighoudt en zelf 'het' (wat het ook is) niet durft te vragen, dan klinkt dat voor mij niet echt als eem match made in heaven zeg maar.

Anoniem

Re: Geen pijl te trekken op deze vent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:21

Is het ook niet. Op de een of andere manier houd ik me toch met hem bezig, terwijl ik heel goed weet dat dit geen goede partij is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:22

Dan zou ik zeggen: zoek een nieuwe hobby :P
:o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:24

Joman schreef:
Is het ook niet. Op de een of andere manier houd ik me toch met hem bezig, terwijl ik heel goed weet dat dit geen goede partij is.

Hoezo geen goede partij? Uit jouw verhaalkomt ie op mij heel duidelijk over. Leuk voor de tussentijd, lekker scharrelen, maar geen relatiemateriaal

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:26

Ts. Ik herken mezelf wel erg in je verhaal. Ik vond het ook altijd doodeng en deed daarom net alsof ik dat eeuwige daten wel prima vond. Maar daardoor kom je ook juist in dit soort situaties terecht. Bij mij lag het er aan dat ik mezelf stiekem ook niet leuk genoeg vond om een relatie mee te beginnen. Dus ik zocht onbewust ook types uit die maar wat wilden lanterfanteren en elke keer deed het dan weer meer pijn als het niks bleek te worden.

Ik ben daarmee aan de slag gegaan en kwam er zo achter dat ik best heel leuk ben. Toen kwam ik een kerel tegen die binnen 1 weekend zei dat hij mij als vriendin wou. Nu 3 jaar later hebben we huisje, boompje, beestje en baby.

Niet dat het jou ook zo moet vergaan. Maar ga eens na wat je zelf wilt. Wil je graag een relatie, iemand die 100% voor jou gaat? Waarom accepteer je dit dan? Geef aan wat jij wilt en nodig hebt, gaat hij er in mee: hartstikke leuk! Doet hij dat niet: jammer, maar niet de geschikte vent voor jou.

Het is jou leven, neem geen genoeg met een beetje relatie.

Tenzij je het zelf prettig vind om te scharrelen.. maar dan snap ik je vraag niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:37

Rocamor schreef:
Joman schreef:

Hoezo geen goede partij? Uit jouw verhaalkomt ie op mij heel duidelijk over. Leuk voor de tussentijd, lekker scharrelen, maar geen relatiemateriaal

Ja, wellicht is het voor een buitenstaander ook duidelijk. Daarom vind ik het ook wel fijn dit hier even te kunnen uitleggen. Een derde kijkt er anders tegenaan, met een objectievere blik.
Overigens heeft hij mijn familie ontmoet en heeft hij meerdere keren gezegd dat ik echt mee moet gaan naar zijn familie in het buitenland eind volgende maand.
Vandaar dat ik moeite heb met de signalen die worden afgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:37

Sentido schreef:
Ts. Ik herken mezelf wel erg in je verhaal. Ik vond het ook altijd doodeng en deed daarom net alsof ik dat eeuwige daten wel prima vond. Maar daardoor kom je ook juist in dit soort situaties terecht. Bij mij lag het er aan dat ik mezelf stiekem ook niet leuk genoeg vond om een relatie mee te beginnen. Dus ik zocht onbewust ook types uit die maar wat wilden lanterfanteren en elke keer deed het dan weer meer pijn als het niks bleek te worden.

Ik ben daarmee aan de slag gegaan en kwam er zo achter dat ik best heel leuk ben. Toen kwam ik een kerel tegen die binnen 1 weekend zei dat hij mij als vriendin wou. Nu 3 jaar later hebben we huisje, boompje, beestje en baby.

Niet dat het jou ook zo moet vergaan. Maar ga eens na wat je zelf wilt. Wil je graag een relatie, iemand die 100% voor jou gaat? Waarom accepteer je dit dan? Geef aan wat jij wilt en nodig hebt, gaat hij er in mee: hartstikke leuk! Doet hij dat niet: jammer, maar niet de geschikte vent voor jou.

Het is jou leven, neem geen genoeg met een beetje relatie.

Tenzij je het zelf prettig vind om te scharrelen.. maar dan snap ik je vraag niet ;)

Dank! Helder verhaal :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:40

Ik denk dat in dit geval meer is dat jij niet zo into hem bent, anders had je die vraag allang gesteld.

Mijn vriend vroeg mij heel ouderwets na het tweede afspraakje of ik verkering met hem wilde haha, nou t was wel duidelijk iig :P

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:42

Joman schreef:
Rocamor schreef:

Ja, wellicht is het voor een buitenstaander ook duidelijk. Daarom vind ik het ook wel fijn dit hier even te kunnen uitleggen. Een derde kijkt er anders tegenaan, met een objectievere blik.
Overigens heeft hij mijn familie ontmoet en heeft hij meerdere keren gezegd dat ik echt mee moet gaan naar zijn familie in het buitenland eind volgende maand.
Vandaar dat ik moeite heb met de signalen die worden afgegeven.

Mooie gelegenheid om te vragen of hij familie in het buitenland ontmoeten wel vindt passen bij de aard van jullie relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:46

Hahaha die vraag kreeg ik van hem toen we naar mijn familie ging. Mijn antwoord was; we gaan alleen maar eten. Handige Harry ik ;)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:15

Maar als hij dit vroeg,is familie ontmoeten passend bij onze relatie...heb je dan al niet je antwoord?of was dat meer onzekerheid van zijn kant?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:21

Komop TS! Je bent een volwassen vrouw! YOU CAN DO THIS.

Verschillende signalen maken je alleen maar onzeker. Na 10 maanden mag je best eens vragen hoe hij jou nu eigenlijk ziet en wat jij van jullie twee verwacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:33

Laurapalmer schreef:
Maar als hij dit vroeg,is familie ontmoeten passend bij onze relatie...heb je dan al niet je antwoord?of was dat meer onzekerheid van zijn kant?

Was echt onzekerheid van zijn kant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:33

xMyrth schreef:
Komop TS! Je bent een volwassen vrouw! YOU CAN DO THIS.

Verschillende signalen maken je alleen maar onzeker. Na 10 maanden mag je best eens vragen hoe hij jou nu eigenlijk ziet en wat jij van jullie twee verwacht :)

Hahah yes, thanks!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:36

Ik mis nog steeds even waarom je niet gewoon vraagt aan hen wat jullie nu hebben :? Een relatie, welke dan ook (familiair, vriendschappelijk, scharrel, liefdes) draait toch helemaal op communicatie?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:38

Volgens mij ben jij degene waar geen peil op is te trekken in deze relatie, TS. Als je duidelijkheid wil zul je het toch echt gewoon moeten vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:40

verootjoo schreef:
Ik mis nog steeds even waarom je niet gewoon vraagt aan hen wat jullie nu hebben :? Een relatie, welke dan ook (familiair, vriendschappelijk, scharrel, liefdes) draait toch helemaal op communicatie?

Op de een of andere manier heb ik moeite met me kwetsbaar opstellen. In hoeverre je dit al kwetsbaar zou kunnen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:42

Fenrir schreef:
Volgens mij ben jij degene waar geen peil op is te trekken in deze relatie, TS. Als je duidelijkheid wil zul je het toch echt gewoon moeten vragen!

Klopt. Ik ben ook bijzonder vaag.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:51

Ach het is niet voor iedereen makkelijk om over gevoelens te praten!!anders toch een whats appje proberen?heel veel succes ts :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:58

Zet je facebookstatus om naar "heeft een relatie met...", en als hij accepteert dat zijn naam daar mag komen staan, dan weet je het. Zo gaat dat in moderne tijden :D .

Nee serieus TS, je hebt gewoon simpelweg 2 opties. Of je blijft gewoon doordoen zoals je nu doet, twijfelen, dubbele signalen krijgen, bang zijn om een antwoord te krijgen dat je niet wilt, je kop in het zand steken...

of gewoon de waarheid aandurven, als je het zelf niet durft geef je gsm aan een vriendin en vraag of ze in jouw plaats een bericht wil sturen "hoi schat, sorry dat ik hier opeens zo mee afkom, maar ik wil het toch graag weten: hoe moet ik onze relatie nu zien? Wil je alleen mij of zie je nog anderen? Want ik vind jou wel leuk, maar als ik een losse fladder voor je ben dan weet ik dat ik mijn pijlen ook op anderen ga moeten richten. Kus x "

En je weet het. En als hij dan zegt dat hij twijfelt, of jou inderdaad niet als relatiemateriaal ziet ookal had je dat graag gehoopt, dan weet je het tenminste en ondanks het dan misschien pijn doet zit je niet straks 3 jaar in een "relatie" met iemand die je dan zegt "jamaar ik heb nooit gezegd dat...", terwijl je al die tijd op zoek had kunnen gaan naar wie wel Mister Right is. En eerlijk, als ik je hier zo hoor praten en alleen al het feit dat je na 10 maanden nog zo slecht communiceert met elkaar dat je het niet weet..zoals iemand hier ook al zei...vrees ik wel dat het sowieso al vrij duidelijk is dat zelfs als jullie beide toch exclusief voor elkaar zouden willen kiezen jullie nog een boel te leren hebben op gebied van praten in jullie relatie, toch een van de allerbelangrijkste basisvoorwaarden om een relatie goed te doen slagen....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:05

Joman schreef:
verootjoo schreef:

Op de een of andere manier heb ik moeite met me kwetsbaar opstellen. In hoeverre je dit al kwetsbaar zou kunnen noemen.

Dan lijkt me dit toch een mooi moment om het te leren :) je zult er je hele leven wat aan hebben.
Communicatie is echt heel belangrijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:55

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jezelf zou willen. Echt verkering of gewoon zo doorgaan?

en die tien maanden zijn jullie ook exclusief voor elkaar?
en hoe oud zijn jullie?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:02

Sorry hoor maar als je dit al niet durft te vragen hoe zie je dan je toekomst met hem als er belangrijkere zaken langskomen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:25

Joman schreef:
lieveli schreef:
Jezus wat vermoeiend.

En wat is precies vermoeiend?

Dat passieve gedrag en onzekere gehuppel. Misschien ben je niet toe aan een relatie als je jezelf liever laat piepelen dan te zeggen waar het op staat. En je hebt al eerder zo'n topic geopend. Ga je dit om de zoveel maanden doen?