Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kitobeer schreef:Hier lopen ze de lildl binnen nemen koopwaar gaan aan de kassa staan en zeggen dan doodleuk geen geld te hebben. Ze vragen een overschrijving en ze komen er nog mee weg ook. Ze zitten aan een rand van het bos in containers en slopen de bosdraad terwijl ze eigenlijk een avond klok hebben. Meerdere inbraken al gepleegd.
Ik zou zeggen koop een grote hond. Ik heb sinds 3 jaar een hond en ben blij dat ik de dag van vandaag met mijn hond door de stad kan . Hier zitten 400 vluchtelingen in onze kleine stad . Bijna allemaal mannen. En ze zitten echt niet in onze cultuur . Dus ze kijken erg neer op westerse vrouwen.
Ze hebben op een gegeven moment ene rondleiding door de stad gedaan. En ik had echt zoiets van moet dat nou. Ik kwam met mijn akita buiten en ik dacht meteen als ze maar niet gaan denken dure hond dure spullen .
Ik zou er ook niet gerust in zijn.
[***] schreef:Ik snap best dat TS bang is. Vluchtelingen zijn ook mensen ja maar uit een hele andere cultuur dan wij in het westen. Als er tussen die 40 een paar moslim mannen zitten met weinig respect voor vrouwen is alleen het bos ingaan geen goed idee meer denk ik.
Desalniettemin worden hier goede tips gegeven over hoe kennis te maken met de nieuwe buren.
Anne_GTI schreef:Ga erheen en nodig ze uit voor het midzomerfeest om daar actief aan deel te nemen. Als je dat een te grote stap vindt is gewoon een potje voetbal al voldoende om kennis te maken.
kitobeer schreef:Het zat er gisteren weer tegen 3 zwaar gevechten in het vluchtelingen kamp. Politie en ambulance is moeten ter plaatsen komen.
Ik vind dat iedereen hier wel heel positief is hoor.
Beetje voorzichtigheid zal zeker geen kwaad kunnen.
Laurapalmer schreef:Waarom het geloof er bij wordt gehaald?omdat het een leefwijze is die nogal botst met het leven in het westen.en omdat we het nu over vluchtelingen hebben die voornamelijk moslim zijn.dat christenen er ook wat van kunnen ben ik wel met je eens
Als je nooit geen ramp scenario's bedenkt,heb je geluk als iets slaagt.mocht het dan niet lukken dan ben je pas echt verloren aangezien je niet van de gevaren bent uitgegaan..