moonsparkle schreef:Hey ik woon ook in Almere! Na 6 jaar konden wij een huis huren, na 2 jaar hebben wij gekocht. Als je wel wilt huren kijk dan heel goed naar de buurt op verschillende tijdstippen. Het voordeel van huren is dat je wel altijd zo weer weg kunt. Ik zie bijvoorbeeld bij mn ouders in het appartement heel veel jonge stellen die willen verhuizen naar het huis echt niet kwijt raken. Wij hebben nu dan ook gekocht met oog op de toekomst, door een starterslening. Deze zijn in Almere verkrijgbaar en zeker de moeite waard om naar te kijken als je denkt dat je later wat meer zal verdienen. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, pb gerust
Ik denk juist dat bij kopen het bekijken van de buurt relevanter is, bij huren ben je zo weer weg, bij kopen moet je het toch weer zien te verkopen.

Ik woon toevallig in een koophuis in een hele fijne buurt in almere, geen overlast e.d., durf avonds nog prima over straat, maar heb ook wel andere plekken hier in de buurt gezien waar ik echt liever niet zou wonen.