Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Koop je jurk/pak 2ehands of ga naar een kleermaker met een foto, vaak scheelt dat in geld. En er zijn ook heel veel mooie jurken die niet officieel trouwjurk zijn, maar bijv. op deze site http://www.jjshouse.com/nl/ staan veel mooie jurken die een stuk betaalbaarder zijn (ook in wit verkrijgbaar). Een fotograaf zou ik zelf niet op bezuinigen, maar ook deze zijn in verschillende prijsklassen te vinden. 

maar die was dan ook prachtig om te zien
. Wij zijn denk ik uiteindelijk rond de 3 a 4000 euro kwijt geweest. pjer schreef:Wij gingen op vakantie naar Las Vegas en zijn daar stiekem getrouwd. Dat hadden we wel van te voren geregeld al zodat we in een helikopter vliegend over de stad getrouwd zijn. De piloot was de getuige en de dominee paste er ook nog bij en toen zat de heli volWe hebben op de dag zelf nog snel trouwkleding gehuurd, dat kan daar, maar anders hadden we gewoon normale nette kleding aangehad.
Na afloop van de vakantie hebben we de familie ingelicht. Mijn familie vond het gaaf en echt bij ons passen, mijn mans familie was minder blij. Daar hebben we nog een fikse ruzie mee gehad omdat ze er bij hadden willen zijn. maar ja de reden dat we dit zo deden was vooral omdat we beiden geen zin hadden in het voor banketstaaf staan in een apenpakkie voor de hele familie.. We hebben dus ook tot nu toe (9 jaar getrouwd nu) geen feest gegeven en iederjaar word er over gemekkerd.
Ik zou je dus vooral aanraden om te doen waar je je zelf goed bij voelt
.
Dat doe ik niet, hoor. Hartstikke lief, maar ze zijn er bij
Sowieso zou ik het uitnodigen van Pietje omdat Klaasje ook is uitgenodigd al niet eens aan beginnen.
Verder enkel familie die we regelmatig zien (waardoor een aantal nichten, neven, nonkels en tantes welkom waren en een veel groter aantal niet. Verder vrienden die we er absoluut bij wilde. Op de zakenrelaties na hebben we de kring heel klein gehouden. Daar hebben we scheve gezichten voor gehad maar wie betaald, bepaalt imo. Daar is ook wrevel door ontstaan maar dat kan me weinig schelen; ik zie die mensen toch nooit en nu zeker niet meer. Opgeruimd staat netjes.
Een van mijn nonkels en tante was bv niet welkom, de peter van mijn moeder (die veel verder van me af staat puur kwa bloed) dan weer wel. Hoewel het bewuste koppel doet alsof ik de kwaaie hond ben heeft dat zijn redenen en dat weten ze ook best.
Maarrrrr het is niet alleen het feest, het is de bruidsjurk enz (als je dat wil, ik wilde dat wel dus daar heb ik veeel te veel geld aan uit gegeven maar ach.... hij was zoooo mooi..
) Yucca schreef:Kies vooral iets wat bij jullie past en laat je niet meesleuren in de 'normale' gang van zaken. Als fotograaf maak ik heel wat bruiloften mee en de meeste passen min of meer in een vast stramien. (Ik ben natuurlijk ook niet bij de kleinere bruiloften aanwezige, gezien het budget haha, maar vooruit).
Ik zou vooral kiezen voor een klein gezelschap, zeker overdag.
Daarnaast niet een hele dag 'feest', maar bijvoorbeeld trouwen eind van de middag of zelfs in de avond.
Laat iedereen op de fiets komen en ga lekker een stukje fietsen met een picknick. Of laat iemand midden in een mooi gebied klaar staan met champagne (sabreren is gaaf!) en wat lekkere hapjes. Of ga een ijsje eten met jullie gasten bij jullie favoriete ijssalon.