Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
frankiej schreef:even over de genoemde bijtelling: als je een grijs kenteken ouder dan 15 jaar koopt en je houdt geen km administratie bij, dan heb je bijtelling over de boekwaarde/dagwaarde van de auto en niet over de cataloguswaarde. Dat scheelt echt enorm!
maar dat rekensommetje moet je zelf maken. Hoeveel verwacht je zakelijk te rijden, wat verwachte je als kosten?
om die 700 voor de fietsendrager te besparen, wil je:

Mist schreef:Liannetje86 schreef:Als je er 1 van 2001 op het oog hebt, is de bijtelling op zich wel aantrekkelijk.
de bijtelling blijft hetzelfde hoor of het een nieuwe is of eentje van 15 jaar
)
en met een 4x4 trekauto heb je toch iets meer onderhoud en onbetrouwbaarheid (= kosten) dan een oude vw golf oid speurneusc schreef:ja hoor een eenmanszaak mag ook 100 auto's op zijn naam hebben ook al is het een eenmanszaak, en je mag ook iemand inhuren die je spulletjes bezorgd in jouw auto dus je man kan er gewoon mee rijden. Je krijgt dan wel bijtelling op je naam (trouwens ook als jij er in rijdt) omdat je boven de km. gaat komen die je zakelijk mag rijden doordat je hem ook prive gebruikt.
Mist schreef:Waarom zou je een auto nemen van 15jr oud voor de zaak ? mijn klanten stellen het niet op prijs als ik niet op kom dagenen met een 4x4 trekauto heb je toch iets meer onderhoud en onbetrouwbaarheid (= kosten) dan een oude vw golf oid
LadyMadonna schreef:Mist schreef:Waarom zou je een auto nemen van 15jr oud voor de zaak ? mijn klanten stellen het niet op prijs als ik niet op kom dagenen met een 4x4 trekauto heb je toch iets meer onderhoud en onbetrouwbaarheid (= kosten) dan een oude vw golf oid
Ik kom niet bij klanten, ik kom op beurzen, groothandels, en braderieën...
janderegelaa schreef:speurneusc schreef:ja hoor een eenmanszaak mag ook 100 auto's op zijn naam hebben ook al is het een eenmanszaak, en je mag ook iemand inhuren die je spulletjes bezorgd in jouw auto dus je man kan er gewoon mee rijden. Je krijgt dan wel bijtelling op je naam (trouwens ook als jij er in rijdt) omdat je boven de km. gaat komen die je zakelijk mag rijden doordat je hem ook prive gebruikt.
Bij mijn weten kan een eenmanszaak geen auto op naam van de zaak zetten. Je mag hem wel op je eigen naam hebben en dan op de balans zetten.
janderegelaa schreef:Het ligt eraan wat voor een auto het is. Een mooie V70 kan altijd.

M_i_R schreef:janderegelaa schreef:Het ligt eraan wat voor een auto het is. Een mooie V70 kan altijd.
Eensch
Wij hebben ook een V70 uit '98. Executive lijn dus met leren bekleding ed, stoelverwarming, airco, alles zit er op. Je moet gewoon niet de goedkoopste versie van 15 plus uitzoeken maar een beetje een chique ding. Wat je vervolgens allemaal mag aftrekken maakt het idd zeer aantrekkelijk om zo lekker rond te rijden!