De Michelin cross climate is idd de nieuwe 'all season' band van Michelin. Doet het erg goed!
Prijs is wel aan de hoge kant, maar je krijgt wel echt waar voor je geld
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
loez schreef:Conti komt altijd goed uit de ANWB test omdat conti daar grote inspraak op heeft. Zowel zomer als winter.
loez schreef:Alleen klopt als puntje bij paaltje komt de M+S niet helemaal. Dit is een Amerikaans begrip wat ook op veel zomerbanden staat. Het sneeuwbergje op de band is het meest van beland voor Duitsland.
De Michelin cross climate is idd de nieuwe 'all season' band van Michelin. Doet het erg goed!
Prijs is wel aan de hoge kant, maar je krijgt wel echt waar voor je geld
loez schreef:Conti komt altijd goed uit de ANWB test omdat conti daar grote inspraak op heeft. Zowel zomer als winter.
Ook de winterband produceert enorm veel geluid blijkt in de praktijk en gaan zowel zomer als winterbanden enorm gauw cuppen.
Nope, ik ben absoluut geen fan van Conti. Elke zomer en winter (met name winter) komen er klanten binnen met de ANWB test waarbij conti op 1 staat en ze dus perse conti eronder willen.
Als wij dan alles tot in detail uitleggen en laten zien gaan ze vaak met een Michelin oid de deur uit bijvoorbeeld. Conti is in aanschaf ook duur. Voor dat geld rij je ook Michelin en dat rijdt velen malen prettiger!
Zo lijkt het. VW's worden af fabriek afgeleverd op Goodyear... Maar omdat VW onder Pon valt en Conti ook, worden ze als de wiedeweerga omgezet op conti's helaas
hotchocolat schreef:Ik heb nog een set zo goed als nieuwe (misschien 1000km mee gereden) winterbanden staan.
Al is het op velg vaak gewoon fijner, makkelijker en goedkoper. Voor de lease worden alle banden 2x per jaar gewisseld voor een jaar of 5 en daarna als de auto's verkocht worden, worden de banden vaak ook nog gewoon gewisseld.
Ik had Michelin energy savers onder mijn Opel Corsa. Wat een waardeloze banden.. Snel slijten, sneller droogtescheurtjes e.d. Hebben het niet lang uitgehouden, terwijl ik echt niet raar rijd.
beste banden kwa kwaliteit en prijs. Gewone zomerbandjes in de maat 215/50 17 zouden ongeveer €125 per band moeten kosten (met montage dan(en als zomerband)).