Leerkrachten basisonderwijs gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel dagen per week sta je voor de klas?

1 dag
Geen stemmen
2 dagen
2 (12%)
3 dagen
5 (31%)
4 dagen
1 (6%)
5 dagen
8 (50%)

Totaal aantal stemmen: 16

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:00

Supervixen schreef:
Ik werk 4 dagen per week als leerkracht in groep 3 op een openbare school met 6 groepen. Inmiddels sta ik al 14 jaar voor de klas. Mijn hart ligt bij de middenbouw en groep 3 vind ik het leukst.
Daarnaast heb ik een paard, heb ik de opleiding tot vakfotograaf gevolgd, ga ik graag naar concerten, loop ik hard en hou ik van de natuur.

Dit jaar ben ik gestart met de nieuwe veilig leren lezen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Wij zijn dit jaar ook gestart met de KIM-versie. Ik vind het, net als de oude versie, een zeer geode method. Het was echter zeer veel werk om dit, in m'n eentje, in te voeren. Erg veel individuele toetsen om af te nemen. Dit moest ook nog binnen de groep gebeuren en zie maar eens een klas met groep 3 kinderen stil te houden voor 25-30 keer 1 minuut lezen..... niet te doen. Daarnaast ook nog aan het begin van elke kern een ouderbrief aanpassen, de kopieerbladen uitzoeken, doorlezen en uitprinten, het extra leeswerk (woordjes en woordenschatkaartjes) uitprinten, lamineren en op maat snijden.
Gelukkig heb ik hier het aankomend jaar wel profijt van, dan is het er gewoon allemaal al.
Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie resultaten met de KIM versie zijn. (mag ook via pb hoor ;-))

Supervixen

Re: Leerkrachten basisonderwijs gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:27

Die woordkaartjes gebruik ik niet, wij werken volgens woorden in de weer. Ik doe daarom ook lang niet alle woordenschatlessen. Ouderbrieven heb ik ook niet. Het toetsen loop ik ook tegenaan. Ik neem ze niet allemaal af. Wel de woordleestoetsen en spelling. Nu ook begrijpend lezen gedaan. Af en toe helpt het als ik een stagiaire heb. Als extra leeswerk heb ik materiaal van de oude vll gebruikt en ik gebruik ook veel kopieerbladen van de oude vll als extra werk. Het creatief schrijven vind ik echt een top aanvulling.
Bij mij zijn de resultaten beter dan met de oude vll. Afgelopen kern had niemand in mijn klas onvoldoende op leestempo en dat is eigenlijk nog niet voorgekomen sinds ik gr 3 heb op deze school. Zelfs mijn allerzwaksten niet.
De ankerverhalen van kern 1 t/m 6 vond ik niet zo leuk. Spreekt onze populatie wat minder aan. Veel moeilijk woordgebruik of lastige grapjes.

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:42

Supervixen schreef:
Bij mij zijn de resultaten beter dan met de oude vll. Afgelopen kern had niemand in mijn klas onvoldoende op leestempo en dat is eigenlijk nog niet voorgekomen sinds ik gr 3 heb op deze school. Zelfs mijn allerzwaksten niet.

Dit was bij mij ook het geval. Echter vraag ik mij dan af: komt dit doordat ze daadwerkelijk beter zijn dan vorig jaar of is de normering omlaag gegaan. Binnenkort worden de DMT's afgenomen, dan weet ik het zeker.
Zijn deze bij jullie al afgenomen? Hoe zijn ze in vergelijking met voorgaande jaren?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:58

Ik werk 5 dagen in het onderwijs. Sta voor groep 3.
Verder vervang ik de bouwcoördinator en waarschijnlijk ga ik het overnemen.
Op zaterdag geef ik paardrijles. Heb een eigen pony dus al met al best een actief leven.

Komend schooljaar start ik met Lijn 3. Daar is ook al heel wat werk vooraf aan gegaan.
Nu nog 5 weken knallen en dan lekker vakantie.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:03

Ik sta ook voor de klas. Dit jaar groep 4 gehad, voorgaande vier jaar veelal 7/8. Na de zon er 1 dag gr 6 en 1 dag 7/8. Niet meer dan twee dagen ivm mijn eigen kids.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:17

neocoon schreef:
Supervixen schreef:

Dit was bij mij ook het geval. Echter vraag ik mij dan af: komt dit doordat ze daadwerkelijk beter zijn dan vorig jaar of is de normering omlaag gegaan. Binnenkort worden de DMT's afgenomen, dan weet ik het zeker.
Zijn deze bij jullie al afgenomen? Hoe zijn ze in vergelijking met voorgaande jaren?

Avi's waren ook beter in januari. Dmt hetzelfde ongeveer, maar ik denk dat deze ook voldoende gaan worden.

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:55

Supervixen schreef:
neocoon schreef:

Avi's waren ook beter in januari. Dmt hetzelfde ongeveer, maar ik denk dat deze ook voldoende gaan worden.

Ik ben erg benieuwd naar het gemiddelde van je groep.
Kaart 3, 2 en 1
Bij mij hadden ze gemiddeld voor kaart 1 bij de M toetsen: 44,9 woorden (niveau I) , voor kaart 2: 25,4 (niveau II).
Bij de E toetsen had mijn groep gemiddeld voor
kaart 1: 59,8 (niv.I),
kaart 2: 46,0 (niv.1)
kaart 3: 27,9 (niv. IV)