Supervixen schreef:Ik werk 4 dagen per week als leerkracht in groep 3 op een openbare school met 6 groepen. Inmiddels sta ik al 14 jaar voor de klas. Mijn hart ligt bij de middenbouw en groep 3 vind ik het leukst.
Daarnaast heb ik een paard, heb ik de opleiding tot vakfotograaf gevolgd, ga ik graag naar concerten, loop ik hard en hou ik van de natuur.
Dit jaar ben ik gestart met de nieuwe veilig leren lezen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Wij zijn dit jaar ook gestart met de KIM-versie. Ik vind het, net als de oude versie, een zeer geode method. Het was echter zeer veel werk om dit, in m'n eentje, in te voeren. Erg veel individuele toetsen om af te nemen. Dit moest ook nog binnen de groep gebeuren en zie maar eens een klas met groep 3 kinderen stil te houden voor 25-30 keer 1 minuut lezen..... niet te doen. Daarnaast ook nog aan het begin van elke kern een ouderbrief aanpassen, de kopieerbladen uitzoeken, doorlezen en uitprinten, het extra leeswerk (woordjes en woordenschatkaartjes) uitprinten, lamineren en op maat snijden.
Gelukkig heb ik hier het aankomend jaar wel profijt van, dan is het er gewoon allemaal al.
Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie resultaten met de KIM versie zijn. (mag ook via pb hoor
)