Wat is dat toch met jongeren en stelen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 20:45

RubyRed schreef:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, een paar jaar geleden ook meegemaakt dat een verkoopster op een halve meter afstand bleef staan en keek naar alles wat ik deed. Dat is echt niet lekker ontspannen winkelen.

Dankje. Precies hoe ik mij voel

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:02

Ik snap ts juist heel goed.
Bij ons hebben ze aparte winkelmandjes voor scholieren en sinds een paar weken ook een jeugdkassa.
Als de mandjes op zijn mag je gewoon de winkel niet in...
Ik vind het allemaal wat ver gaan.
Ik snap dat er soms wat gestolen wordt maar je kan een 18 jarige toch niet weigeren omdat de groene mandjes op zijn en hij dan mogelijk een dief is..
Overigens kijken ze je daar ook goed op de vingers.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:04

Yenni schreef:
Ik wil toch even inhaken op het feit dat de meeste mij een aansteller vinden.. als ze naast of achter je staan zonder wat te vragen en je de ogen in je rug voelt voel ik mij bekeken ja.

Als ze mij zouden willen helpen in de winkel vragen ze meestal of ik het kan vinden. Maar vaak zeggen ze niets.

Is het zo raar dat ik mij bekeken voel dan? Ik ben toch ook gewoon klant..

Vorige week in het kruitvat was ik naar wat nagellakjes aan het kijken en staat erop eens een verkoper naast mij..

Als je mij een aansteller vind geen probleem ieder zijn mening maar mij vraag is meer of mensen tips hebben. En stel je niet zo aan heb ik niet zoveel aan.

En ja ik ben best wel onzeker.

Tip: ga internetshoppen :Y)

Irisjeeh1999

Re: Wat is dat toch met jongeren en stelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:09

Internetshoppen is heel leuk en handig, de spanning tijdens het wachten op je pakketje is ook erg leuk, een kadootje van jezelf voor jezelf. Maar toch, je wil de kleding toch zien en de stof kunnen voelen? Als ik kleding koop pas ik het liever in een winkel, zodat ik eventueel de goede maat direct kan pakken ipv weer een week te moeten wachten. En je ziet het meestal direct als er iets kapot is..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:15

Yenni schreef:
Qua uiterlijk vind ik niet hoor. Ben altijd netjes gekleed geen gekke kledingsmaak ofzo.

En een dief heeft natuurlijk wel gekke kleren aan :+

Mijn ervaring uit supermarkt en drogist is ook om alles in de gaten te houden. Doe ik niet alleen bij jou, doe ik bij iedereen. Kleding/uiterlijk zegt niks over of je jat, uitstraling en vooral houding wel.

Grote kans dat jij al onzeker rondloopt omdat je je bekeken voelt, gaan ze ook meer op je letten. Prettig is het niet, maar wel logisch.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:23

Ts, nogmaals als jij onzeker wordt omdat je denkt dat je al gelijk als potentiële dief wordt gezien, ga jij je ook onbewust anders gedragen. Onzekerder, misschien wat zenuwachtiger en tadaaa daar heb je het al: je maakt jezelf per ongeluk verdacht.

Want grote kans is dat ze alleen maar even keken (wat normaal is, doen ze bij iedereen hoor ;) ) en je het groter maakt in je hoofd en daardoor kan je gedrag afwijkend zijn en voor hun een trigger dat ze extra moeten opletten.

Als de verkoper ineens naast je staat, mag je ook zelf groeten hoor :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:30

vuurneon schreef:
Ts, nogmaals als jij onzeker wordt omdat je denkt dat je al gelijk als potentiële dief wordt gezien, ga jij je ook onbewust anders gedragen. Onzekerder, misschien wat zenuwachtiger en tadaaa daar heb je het al: je maakt jezelf per ongeluk verdacht.

Want grote kans is dat ze alleen maar even keken (wat normaal is, doen ze bij iedereen hoor ;) ) en je het groter maakt in je hoofd en daardoor kan je gedrag afwijkend zijn en voor hun een trigger dat ze extra moeten opletten.

Als de verkoper ineens naast je staat, mag je ook zelf groeten hoor :D

Precies dit! Absoluut niet als commentaar, ik begrijp je gevoel, maar als je volgende keer naar een winkel gaat met het gevoel: ''ik begrijp dat mensen achterdochtig zijn en wil ze zoveel mogelijk helpen waar mogelijk!", dan zal je niet alleen beter omkunnen met hun (misschien ietwat ongepaste) gedrag, maar ga je hun reactie minder snel uitlokken. Daarmee wil ik niet beweren dat je dat doet hoor :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:08

Wat betreft jongeren die vaker in de gaten worden gehouden.. Dat is net als die discussie over die donkere rapper die regelmatig door de politie wordt aangehouden. Mensen vinden het niet kunnen.. maar als een bepaalde bevolkingsgroep statistisch gezien vaker de fout in gaat dan is het toch logisch dat die groep ook beter in de gaten wordt gehouden? Dan wordt de pakkans gewoon groter, simpele wiskunde en heeft niks met jou te maken.
Maar inderdaad, als jij daardoor zenuwachtig wordt dan straal je dat onbewust ook uit en wordt je júist nog meer in de gaten gehouden.
Als je de medewerker gewoon even groet en je verder gewoon op je boodschappen richt dan gaan ze waarschijnlijk gewoon verder met hun klusjes.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:43

Vergeet daarbij niet dat nagellak en make-up een zeer gewilde buit zijn voor jonge meiden, dus dat een verkoper een oogje daarop houdt is helemaal niet zo vreemd :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:53

Yenni schreef:
Ik wil toch even inhaken op het feit dat de meeste mij een aansteller vinden.. als ze naast of achter je staan zonder wat te vragen en je de ogen in je rug voelt voel ik mij bekeken ja.

Als ze mij zouden willen helpen in de winkel vragen ze meestal of ik het kan vinden. Maar vaak zeggen ze niets.

Is het zo raar dat ik mij bekeken voel dan? Ik ben toch ook gewoon klant..

Vorige week in het kruitvat was ik naar wat nagellakjes aan het kijken en staat erop eens een verkoper naast mij..

Als je mij een aansteller vind geen probleem ieder zijn mening maar mij vraag is meer of mensen tips hebben. En stel je niet zo aan heb ik niet zoveel aan.

En ja ik ben best wel onzeker.

Ik vind je geen aansteller hoor! Vond het vroeger ook vreselijk om zo bekeken te worden en ik vind het nog steeds ergerlijk als ze om me heen zoemen. Gelukkig is er online winkelen :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 18:35

Phormicola: dankjewel!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:47

Ik zou dat ook niet leuk vinden als ze mij aansteller noemen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:05

Ik snap dat het vervelend is, maar ik zou persoonlijk meer geïrriteerd zijn dat het uberhaubt nodig blijkt te zijn door mensen die hun grijpgrage handjes niet thuis kunnen houden. De medewerker doet enkel wat ie moet doen.. Ik wordt ook schijt beroerd van de zoveelste medewerker die me komt vertellen dat honden niet zijn toegestaan (ik heb een hulphond) ik zie ze van verre al aankomen met precies dezelfde blik op hun gezicht.. Maar ze doen enkel hun werk, en vaak omdat juist andere mensen zo idioot zijn Jun huis tuin en keukenfikkie mee te nemen. Vandaag ook weer, rijd de action in (scootmobiel) met hulphond op de plank. En iemand loopt daar met z'n hondje in een (mensen) buggy. De hond ziet mijn hond en begint me toch een tirade aan blaf gedrag... Die van mij negeert het, dat heeft ie geleerd maar vervolgens komt er wel een medewerker vertellen dat we eruit moesten. Ik mocht na overleg blijven maar ja.. Anderen verpesten het, in jouw geval door stelen van anderen..