Anoniem schreef:Houdt er bij capabel wel rekening mee overigens dat er wel een hoop zelfstudie ook bij komt kijken én dat je wel zelf je stage moet regelen en dus ook x aantal uur stage uren moet maken. Ik zou dan dus wel kiezen voor een opleiding waar ook daadwerkelijk wat werk in is. Dat werk is dan misschien wat minder leuk, maar je moet nu wel met alles je kleintje ook in de overweging meenemen, en de kleine heeft er geen boodschap aan dat mamma diertjes zo leuk vind als dat geen brood op de plank brengt. Dat klinkt niet leuk maar dat is nu eenmaal wel zo. En datzelfde geldt voor je vriend; kan ie school niet leuk vinden, hij heeft dalijk wel een gezin om zorg voor te dragen. Punt. Als z'n werk ophoudt, hij geen ander werk kan vinden en geen uitkering kan krijgen om wat voor reden dan ook, dan zijn je opties heel karig.
Ik zat net iets te lezen over een opleiding bij Capabel (persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen), spreekt me wel aan dus ga daar even een brochure van aanvragen (en het is iets waar best veel werk in te vinden is volgensmij)
"Als Persoonlijke begeleider specifieke doelgroepen werk je met mensen die niet zelfstandig kunnen functioneren in de maatschappij. Denk bijvoorbeeld aan ouderen, dak- en thuislozen, asielzoekers, verslaafden of mishandelde vrouwen."