officieel mbo en werken, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IsabelHx

Re: officieel mbo en werken, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:03

En iets in de zorg?
Verpleegkunde oid? toch ook wel fysiek. En ook afwisselend. Ook qua onderwijs omdat je veel practica lessen hebt!

kiwiwitje

Re: officieel mbo en werken, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:12

Misschien heb je er helemaal niks aan, want ik kan niet inschatten wat de opleiding aan ''niveau's '' heeft maar..
Ik heb een aantal jaar geleden op het zelfde punt gestaan als jij met je paardenopleiding.
Ik deed MBO niv 4 dierverzorging. Opleiding viel tegen, mentor/coach in eerste en 2e jaar die nieuw waren waar wij niks mee konden, in een deel 1e en tweede jaar geen rekenen gehad omdat de docent meerdere leerlingen had aangerand en aan de drank bleek te zitten. bla bla.
Na overleg met school besloten te stoppen met de opleiding halverwege het 2e jaar. Omdat ik op Niv. 4 zat, kon ik met 3 weken stage, proeven van bekwaamheid en een paar vakopdrachten binnen een maand mijn diploma ophalen. Wel op Niv 2. Maar ik had een diploma en kon werken. Vervolgens een paar jaar in de horeca gewerkt, en nu sinds een jaa ongeveer mijn eigen bedrijfje in Reptielen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 23:13

IsabelHx schreef:
En iets in de zorg?
Verpleegkunde oid? toch ook wel fysiek. En ook afwisselend. Ook qua onderwijs omdat je veel practica lessen hebt!

Weet niet, het lijkt mij een verschrikkelijk beroep :')
Respect voor mensen die het kunnen, maar al dat aanstellerige gedoe, au'tje hier pilletje daar is echt niks voor mij. Er zijn ook wel mensen die echt erge dingen hebben, maar dan ben ik even kort door de bocht gezegd meer voor natuurlijk selectie :')

(veel mensen zullen hier anders over denken, en dat begrijp en respecteer ik! Dit is gewoon mijn mening en de reden dat verpleging niks voor mij is)

Maar bedankt voor het mee denken!

Ik begin nu een beetje in de richting van een mbo 4 management opeiding te zoeken van max 1 jaar, zoals op de capabel dus inderdaad voor zorg is, maar dan wil ik graag meer bedrijven/management kant op, nu nog vinden :D