Nieuwe partners en kinderen enzo? Ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gekoppaard

Re: Nieuwe partners en kinderen enzo? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 21:41

@schuur, zeker ziet hij dat wel in. Maar we moeten wel dealen met de situatie. Zijn ex zal niet veranderen, hij doet dat wel maar dat kan niet van nu op morgen. Ik wil mijn gevoelens juist zsm veranderen omdat ik het vreselijk vind en het idd niet eerlijk vind to van het kind en ik laat nu niets blijken maar dat kost soms wel veel energie en andere keren is het gevoel juist goed, dus ook mijn gevoel fluctueerd. Als deze situatie makkelijk op te lossen was dan deed ik het zeker. Ik ben wel eens benieuwd of andere mensen mijn gevoel hebben ervaren en mij tips kunnen geven hoe hiermee om te gaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:00

Beste TS, ik weet dat het laatste wat jij wilt, is dat je negatieve gevoelens voor het kind hebt. Zeker omdat je zelf een liefdevolle relatie met je zoon hebt! Dit is niet jouw schuld en jij kan er niets aan doen!
Het doet mij pijn om te lezen dat er mensen zijn die gewoon doordouwen omdat iets niet naar hun zin is en daarbij niets of niemand ontzien..
Best zorg je dat er zo snel mogelijk' iets op papier staat en het is al een topoplossing van jou dat je aangeeft als het je te veel wordt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:16

Je komt hier ook niet uit door voor de kinderen dan maar verschillende regels te hanteren, en vervelende tekst over en weer te gooien. Je komt hier wel uit als je met elkaar om de tafel gaat zitten met zijn drieën en samen te bedenken hoe jullie vanaf hier verder gaan. Want je hebt nu te maken met twee gezinnen, met vier ouders, die het voor de kinderen op zijn minst goed moeten kunnen regelen.

Er zijn stiefouderplannen/stiefoudercoaches. Misschien eens contact opnemen met een in de buurt?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:00

Probeer je negatieve gevoelens op je vriend uit te werken ipv op zijn dochter ;-) mss gaat hij dan vlugger veranderen :-p...

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:28

@ prrrr... er is nooit gezegt dat er vervelende tekst over en weer wordt gegooit. Zoals gezegt heb ik geen contact met de moeder. Zij heeft ook duidelijk aangegeven niet in gesprek te willen en ook de mediator wilt zij alleen aangaab. Ze zweeft zelf ook een beetje denk ik gezien het wel en dan weer niet oppas gebeuren. Alleen voel ik me niet meer geroepen om naar iemands anders grillen mijn leven aan te passen. Been there done that and paid my price.

@ maximus: dat probeer ik zeker en ik ben er ook eerlijk over t.o. hem. En dat is voor ons beide niet makkelijk maar wel nodig.

@ schuur: thnx voor je reactie. Heb t gevoel dat je wel begrijpt in welk schuitje ik zit.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:49

Nare tekst komt dus in elk geval wel bij haar vandaan... maar als ze niet wil overleggen heeft ze daar vooral haar kind mee. Jammer is dat, maar jij bent wel de laatste die dat kan veranderen. Je vriend zou dat op moeten pakken.