Volwassen en een... hoogslaper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:11

Eef_Bam schreef:
"fietsen" in een hoogslaper schijnt ook niet ideaal te zijn := , geeft toch eerder kraakgeluiden.

Dat kan ook op de vloer. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:12

Je hebt hoogslapers waar je aan beide kanten eruit kan, dus op zich is dat niet altijd een belemmering.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:15

nu meer dan tien jaar een hoogslaper gehad en na onze laatste verhuizing hebben we de poten er onderuit gelaten zo klaar waren we er mee. Er staat dus nu een 'bakje' bed op de grond. Wat ben ik blij wanneer we straks weer een normaal bed hebben. Ik vind het onpraktisch en helemaal als je ziek bent is het een verschrikking. Opmaken is echt een pokkeklus en de afmetingen zijn bovendien vaak beperkt tot max. 140 cm. als je de ruimte hebt om het niet te hoeven doen, zou ik het lekker laten en een normaal bed uitzoeken :))

Azmay

Re: Volwassen en een... hoogslaper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:18

Overigens heb ik nu een bed met lades van Ikea en dat scheelt ook erg veel ruimte. Ben er erg blij mee :j

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:18

Chasey schreef:
Eef_Bam schreef:
"fietsen" in een hoogslaper schijnt ook niet ideaal te zijn := , geeft toch eerder kraakgeluiden.

Dat kan ook op de vloer. :')

Of het bureau dat nu handig onder die hoogslaper kan staan! +:)+

Ik zou het doen alleen vanwege de nostalgie :D maar ik ben dan weer altijd een 'aapje' geweest als kind, klom overal op haha

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:22

Voor je studententijd is het een prima oplossing, lijkt me :j
Wij hebben zelf geen hoogslaper, maar wel een slaapvide met een schuin dak (1,30m op het hoogste punt). Vind het prima te doen. Idd wel warm in de zomer, maar dat is met een ventilator best goed te handelen.
Zou wel goed nadenken over hoe je de ruimte onder je hoogslaper gaat inrichten. Vind zelf een zithoek onder een hoogslaper toch vaak wat beklemmend aanvoelen. (Ook afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk.)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 12:28

xSwanHeart schreef:
Voor je studententijd is het een prima oplossing, lijkt me :j
Wij hebben zelf geen hoogslaper, maar wel een slaapvide met een schuin dak (1,30m op het hoogste punt). Vind het prima te doen. Idd wel warm in de zomer, maar dat is met een ventilator best goed te handelen.
Zou wel goed nadenken over hoe je de ruimte onder je hoogslaper gaat inrichten. Vind zelf een zithoek onder een hoogslaper toch vaak wat beklemmend aanvoelen. (Ook afhankelijk van hoe groot je bent natuurlijk.)

Zat te denken aan leeshoek met konijnenhok. Zithoek lijkt me idd niet prettig en al helemaal niet voor mijn lange vriend

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:30

kun je niet je bed onder doen en dan een soort verdieping erop als loungehoek maken? Heb je toch de extra ruimte maar het gemak van beneden slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:01

Ik ken echt gigantisch veel studenten met een hoogslaper, vaak scheelt het zó veel ruimte in kamers die 3x3 zijn. Zou persoonlijk wel voor een schuine trap gaan, een trap die recht omhoog komt is vaak best wel lastig om te beklimmen, en vooral om weer vanaf te komen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:03

Brainless schreef:
Mijn zoon heeft er 1 gehad.
Ideaal qua ruimte besparing... maar wat een ramp qua verschonen/matras luchten/keren.
Ook als hij ziek was legde hij maar van ellende een matras/luchtbed op de grond.
Want even snel opstaan en naar de wc lopen/rennen is er niet bij.

Als je er met z'n 2en in ligt moet de 1 altijd over de ander heen klimmen.
Maar ook als degene bij de trap eruit wil, gaat dat niet zo heel galant.
Dat is vervelend als de ander nog even kan slapen.

Als de hoogslaper in een hoek staat zeg maar kan je overwegen om aan de voeten van de persoon tegen de muur een laddertje te zetten en dan ook aan de open lange zijde. Dan is dat probleem van over elkaar kruipen al opgelost... ik denk maar mee :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:20

xPabloBokt schreef:
Daenerys schreef:
Het lijkt me vreselijk om een tweepersoons hoogslaper te verschonen/op te maken :=

Dit :+

Inderdaad :+

Mijn vriend zou het liefst ook een hoogslaper hebben. Wilde er vroeger als kind 1, maar kreeg er nooit 1, dus nu wil hij er alsnog 1 :+
Oh, we zijn 30+, even ter info haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:22

Wij hadden jaren een zelfgemaakte tweepersoons hoogslaper. Heerlijk! Alleen het opmaken was inderdaad een uitdaging, hij zat erg dicht onder het plafond. Die van ons stond in een hoek en we hadden een ladder bij het voeteneind. Hij was ongeveer 1.80 hoog.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:26

Mijn zus en zwager hebben een tijdje wegens ruimtegebrek (smal vreemd huis in Utrecht binnenstad) zo'n hoogslaper van de Ikea gehad voor 2 personen.

Wat een onding!
* je kan niet fatsoenlijk de boel opmaken, je moet echt op handen en voeten over de matras kruipen om de boel netjes om de matras te doen.
* je moet als je hem tegen de muur zet telkens over elkaar heen kruipen als er 1 uit wil
* als je ziekjes bent is het klimmen absoluut een no go. Telkens in en uit bed moeten, of als je misselijk bent en snel richting toilet wilt.
* mocht je een wekker/telefoon/leesboek naast je bed kwijt willen moet je zorgen voor een plank oid aan de kant, want een nachtkastje is geen optie. Met kans op stoot en valgevaar.
* de ruimte er onder is zeeeeeer beperkt!

Al met al: nooit aan beginnen als ik hen mag geloven.

Vind zelf het idee wel super slim maar zou dat geklim al snel zat zijn.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:10

Vind dat veel van jullie het wel een groter drama maken dan het is, eigenlijk :o
Ja, het opmaken is niet ideaal, maar nou ook weer niet zo'n groot probleem. Laken is even prutten, maar dat heb je snel genoeg door en het dekbed + kussens kan je gewoon beneden doen.
En over het algemeen doe je er toch niet iedere 3 dagen een nieuw laken op, toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:13

Stoft het niet mega onder het bed? Ik mocht van mijn longarts nooit op onderste bed van een stapelbed slapen omdat de stof door bewegen van de bovenste zo lekker naar beneden komt: kan mij voorstellen dat als je een bureau eronder hebt, het lekker snel stoffig is?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:17

xSwanHeart schreef:
Vind dat veel van jullie het wel een groter drama maken dan het is, eigenlijk :o
Ja, het opmaken is niet ideaal, maar nou ook weer niet zo'n groot probleem. Laken is even prutten, maar dat heb je snel genoeg door en het dekbed + kussens kan je gewoon beneden doen.
En over het algemeen doe je er toch niet iedere 3 dagen een nieuw laken op, toch?

Mwah, 1x per week zeker wel.
Ik heb echt 0,0 behoefte om ieder weekend weer op bed te klimmen en te moeten klooien met lakens, dekens, dekbedden etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:17

xSwanHeart schreef:

1x per week in de winter en in de zomer 2x per week (en 1x per week de molton).
Is wel lekker met iemand die veel zweet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:22

Ik zou heel veel hout kopen... en een heel houten paleis maken. :+
Een gesloten trap aan beide kanten... en en en :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:16

LZP >> HTT

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:49

EstherMe schreef:
kun je niet je bed onder doen en dan een soort verdieping erop als loungehoek maken? Heb je toch de extra ruimte maar het gemak van beneden slapen :)

Dit idee vind ik dan weer super goed en ga ik onthouden. _/-\o_

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:02

Ik ken ook veel mensen met een hoogslaper op hun studentenkamer. Zijn vaak dingen die echt in de kamer getimmerd zitten, ik vind het altijd wel wat hebben.
Ik weet niet hoe groot je kamer is en wat je allemaal kan en mag doen, maar met 3 meter hoogte heb je wel wat opties. Ik zou denken aan het timmeren van een soort vliering en daar dan los je matras op leggen. Dan houd je nog wat ruimte over om spulletjes neer te leggen. Met een plafond van 3 meter kan je dat ding op 2 meter hoogte hangen en hou je nog genoeg ruimte onder het plafond over om rechtop te zitten.

Als je voor een hoogslaper gaat zou ik wel kijken naar mogelijkheden om hem aan de muur te bevestigen. Staat wat steviger en voorkomt ook het ergste gekraak.

Ik ken ook nog iemand met een éénpersoons hoogslaper en beneden nog een tweepersoons slaapbank. Als ze alleen is fungeert de bank gewoon als bank, als er iemand blijft slapen heeft ze toch een tweepersoons bed. Zij heeft het zo omdat een éénpersoonsbed toch wat minder licht wegneemt en de boel wat ruimtelijker laat.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:25

Bij mijn vriend was het bed op de badkamer. Zat een hekje om heen en een soort vlizotrapje naar boven. Ruimte was langer dan de matrassen dus je hoefde niet over elkaar heen, ik vond het super knus en heb daar heerlijk geslapen :j en het kraakte ook niet :)