Vriendschappen waar je partner moeite mee heeft.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Vriendschappen waar je partner moeite mee heeft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:15

Nee ik denk ook dat het vriendinnetje niet zo weerbaar is. Sowieso zou ik niet gaan huilen als mijn vriend me iets flikt, maar hem keihard aanpakken. Maar dat ben ik.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:15

Sidera schreef:
Sorry ff voor mijn beeld :P Jouw vriendin noemen we even Vera, die is bevriend met jongen Jut die tot voor kort samenwoonde met Jul. En nu zegt Vera allemaal lelijke dingen over Jul tegen Jut en vice versa? En Jut liet Jul huilen voor de grap?

Lijkt me toch dat dan zowel Jut niet echt een gezellig type is als dat Vera haar mening beter voor zich kan houden tenzij er direct naar gevraagd wordt... Vaak is in zulke situaties eigenlijk meer het probleem dat Jut dan Jul al niet zo leuk meer vind en actief op zoek gaat naar personen die dat ook vinden heb ik het idee. Anders stoot het wel natuurlijk af of zou je er binnen die vriendschap er niet over hebben. Vind trouwens op zich het helemaal niet gek als je mensen met het geslacht waar ze op vallen goed bevriend zijn met elkaar en elkaar 3x per week zien. Als dat niet kan is er sowieso een probleem met het vertrouwen onderling lijkt me

En of jij wel bevriend wil blijven met Vera is natuurlijk een kwestie die super persoonlijk is. Als je dat echt heel naar van dr vind moet je dat misschien eens met haar bespreken? Zeker als ze verder zo'n leuk iemand is is het misschien ook wel zonde om een hele vriendschap weg te gooien voor iets wat vrij ver van jouw situatie staat. Tenzij je het echt onoverkomelijk vindt natuurlijk

Ik snap dan alleen ff niet wat jouw vriend voor rol heeft in het verhaal? :o? :P
Hoezo ligt Vera in de clinch met jouw vriend?

Lieveli haar vriend /partner , vind het gedrag van Vera onacceptabel en zou graag willen dat lieveli niet meer met Vera om gaat.
Vera vind het raar en vind dat lieveli haar vriend hun vriendschap niet kan verbieden. Maar lieveli vraagt even advies hierover

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:20

Zal wel aan mij liggen, ik snapte deze opmerking van jou niet:
"Maar zij snapt dus echt niet dat ik geen vriendschap kan hebben met iemand die dus in de clinch ligt met mijn vriend."

Dat bedoel je dan als hypothese neem ik aan.
Daarnaast had je OP zo veel hij's en zij's en vriendjes en vriendinnetjes dat ik het even wilde checken,
En ik snap dat je het al eens hebt besproken inhoudelijk, maar misschien moet je aangeven dat het een kwestie is die je zo aan het hart ligt dat je het idee hebt dat het je echt uit elkaar drijft omdat je overweegt de vriendschap te eindigen, aangezien je het daadwerkelijk zo erg vind

Ik zou trouwens nooit een vriendschap opzeggen omdat mn partner die persoon niet mag, ik vind dat echt niet netjes naar je vrienden. Ik heb in de regel lange vriendschappen en als mn partner ze niet zou mogen dan zien ze mn vrienden toch lekker niet :P En als mn vrienden met partner zouden zwart maken zou ik ze vragen daarmee op te houden. Ik vind het altijd wat gek wanneer mensen zo samensmelten dat ze alleen nog maar met hun partner (en diens wensen) bezig zijn. Lijkt me dan heel rot als je uit elkaar gaat en je ook alleen nog maar gemeenschappelijke vrienden hebt. Dat zal vast anders liggen voor een hoop andere mensen

Ah 01San, dankje :') nu snap ik het....
Dan vind ik de situatie nog gekker eigenlijk, rekening houden met elkaar is altijd belangrijk maar als jij wel gewoon met je vriendin (de vera in mijn verhaal) bevriend wil blijven is het toch ook niet echt aan jouw vriend om dat te veranderen? In ieder geval, succes met de situatie. Hopelijk vliegt het een beetje over met de tijd!
Laatst bijgewerkt door Sidera op 30-05-16 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:23

Het gaat hier niet om samen smelten het gaat hier om iemand die continu blijft stoken, porren en negatieve dingen uiten over "jou" bij jouw vriend (even voorbeeld) en een vriend die dat geen probleem vindt. :)
Denk dat het grootste probleem dan niet meer zozeer is of je die persoon al dan niet mag maar meer dat je het stoken in de relatie en dat je vriend dat toe laat niet kan accepteren.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:26

Ja, maar dat vind ik dus zoals ik in een vorige post al zei dan gewoon dom van die jongen, en dat vind ik zijn verantwoordelijkheid om stop te zetten :P Niet die van de TS of van het vriendinnetje van de jongen.

Stoken heb je ook eigenlijk echt wel een gewillig oor voor nodig anders werkt het alleen maar averechts

edit; Daarnaast denk ik echt wel dat stoken in een relatie altijd heel nasty is hoor, moet je gewoon niet doen, maar je moet het ook niet toelaten als iemand dat over je partner doet, dat was mn punt alleen maar.
Laatst bijgewerkt door Sidera op 30-05-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:28

Klopt. Maar dan kan je je toch wel voorstellen dat vriendinnetje (die wellicht wel beter weet maar nog niet klaar is om los te laten) daar wat pissig om wordt? :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:32

Ja dat snap ik heel goed :') Maar dan vind ik ook de vraag niet helemaal eerlijk: mag je tegen het stoken van je relatie zijn is in mijn ogen ook wel weer wat anders dan überhaupt vriendschappen hebben die anderszins ook niet zo klikken met je partner

En ja absoluut, ze mag ook boos worden op dr vriend lijkt me, alleen de TS dr rol en diens vriend vind ik net iets minder intuïtief

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:40

Mijn ex had vriendinnen, maar toen ik kwam, bleek het niet zo tussen vriendinnen en mij te klikken.
Een van hen, is het contact jaren verbroken geweest omdat zij geen gelegenheid voorbij liet gaan, eens flink op mij te foeteren. Nu wij exen zijn, is dat contact weer aangehaald, na x jaar.
De andere nam het op een gegeven moment voor mij op, daar scoorde ze dan wel weer mee bij mij.

Maar ik hoorde dat haar man toch ook wel moeite heeft met die vriendschap.

Wat ik ervan heb geleerd is:
Je moet volmondig je partner op 1 zetten, als je dat niet doet, komen er scheve gezichten.

Soms heb je hele close vrienden, geestelijk ben je dan enorm met elkaar verwant.
Als je elkaar niet wat loslaat, is het voor de nieuwe partner, heel erg moeilijk.

Een vriendin van mij heeft een broer die bij ieder wissewasje eerst zijn zus belt....dat werkt niet.

Dus plaats degene met wie je een relatie hebt op 1.
En als iemand haar zwart maakt bij jou, dan is het byebye tegen de zwartmaakster.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:40

Sidera schreef:
Zal wel aan mij liggen, ik snapte deze opmerking van jou niet:
"Maar zij snapt dus echt niet dat ik geen vriendschap kan hebben met iemand die dus in de clinch ligt met mijn vriend."

Dat bedoel je dan als hypothese neem ik aan.
Daarnaast had je OP zo veel hij's en zij's en vriendjes en vriendinnetjes dat ik het even wilde checken,
En ik snap dat je het al eens hebt besproken inhoudelijk, maar misschien moet je aangeven dat het een kwestie is die je zo aan het hart ligt dat je het idee hebt dat het je echt uit elkaar drijft omdat je overweegt de vriendschap te eindigen, aangezien je het daadwerkelijk zo erg vind

Ik zou trouwens nooit een vriendschap opzeggen omdat mn partner die persoon niet mag, ik vind dat echt niet netjes naar je vrienden. Ik heb in de regel lange vriendschappen en als mn partner ze niet zou mogen dan zien ze mn vrienden toch lekker niet :P En als mn vrienden met partner zouden zwart maken zou ik ze vragen daarmee op te houden. Ik vind het altijd wat gek wanneer mensen zo samensmelten dat ze alleen nog maar met hun partner (en diens wensen) bezig zijn. Lijkt me dan heel rot als je uit elkaar gaat en je ook alleen nog maar gemeenschappelijke vrienden hebt. Dat zal vast anders liggen voor een hoop andere mensen

Ah 01San, dankje :') nu snap ik het....
Dan vind ik de situatie nog gekker eigenlijk, rekening houden met elkaar is altijd belangrijk maar als jij wel gewoon met je vriendin (de vera in mijn verhaal) bevriend wil blijven is het toch ook niet echt aan jouw vriend om dat te veranderen? In ieder geval, succes met de situatie. Hopelijk vliegt het een beetje over met de tijd!

Geen dank!
Ik dacht ik hou even jouw Vera aan :D , voor het makkelijke lezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 20:38

Sidera schreef:
Ja dat snap ik heel goed :') Maar dan vind ik ook de vraag niet helemaal eerlijk: mag je tegen het stoken van je relatie zijn is in mijn ogen ook wel weer wat anders dan überhaupt vriendschappen hebben die anderszins ook niet zo klikken met je partner

En ja absoluut, ze mag ook boos worden op dr vriend lijkt me, alleen de TS dr rol en diens vriend vind ik net iets minder intuïtief

Wij spelen hier dus geen rol in. Ik bemoei niet. Ik heb gezegd wat ik er van vond, zij vond dat raar, that's it.

Serieus, typ ik echt zo vaag? Hoe kan iemand lezen dat mijn vriend niet wil dat ik met dit vriendinnetje omga. Mis je dan echt zo veel?

In kindertaal.

Pietje en Annie hebben verkering. Sinds Annie is verhuisd gaat Pietje veel om met Trijntje maar Annie en Trijntje vinden elkaar niet aardig en maken elkaar het leven zuur.

Mijn vraag is nu: Is het echt zo gek om je vriendschappen te verbreken als je partner daar moeite mee heeft. Nou, nu moet het wel lukken toch?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:23

lieveli, in kindertaal, je bent nogal grof. Ik doe nergens onrespectvol naar je, en inderdaad heb ik je misschien niet goed begrepen dat gaf ik al aan. Daarnaast had ik ook al je verhaal met namen verteld dus dat had je ook simpelweg kunnen beamen. Het zou je sieren om dan niet zo uit te halen naar een complete vreemde.

Ik wens jou en je vriend het beste in de ballenbak van ikea.
Ik denk dat je verder lekker moet richten op je eigen leven en vrienden en bepalen welke Trijntjes je zelf in je leven wil ipv dat aan anderen te vragen

Ik ben blijkbaar niet de enige die het niet helemaal volgde, want San had deze lezing van je verhaal.
Citaat:
Lieveli haar vriend /partner , vind het gedrag van Vera onacceptabel en zou graag willen dat lieveli niet meer met Vera om gaat.
Vera vind het raar en vind dat lieveli haar vriend hun vriendschap niet kan verbieden. Maar lieveli vraagt even advies hierover

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:29

Wow, lange tenen. En nee, je bent niet de enige. Maar tot jouw rare vertaling ging het allemaal prima. En je snapt het blijkbaar nog steeds niet, hoe dan? Het hele idee van dit topic was onderzoeken of anderen meer aan hun partner hangen, of aan hun vriendschappen.

Ik vraag dus nergens advies aan anderen. Maar ik heb inderdaad geen geduld met mensen die wat trager van begrip zijn dus zet me vooral op foei. :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:40

Die vraag heb ik ook al 3x beantwoord... speaking of traag van begrip

Je moet - naar mijn mening - aan allebei niet hangen, en ja automatisch een vriendschap beëindigen vind ik dus ook gek en totaal geen blijk hebben van een goede vriend kunnen zijn

Ben het verder eens met Ayasha

Ayasha schreef:
Ik zou een vriendschap waarin de "vriend" zich zo negatief zou uiten over mijn partner sowieso verbreken. Zeker als mijn man daar ook moeite mee zou hebben. Ik zou niet bevriend kunnen zijn die mijn levenskeuze blijkbaar zo afkeurt. Als mijn man op zo'n manier over mij zou laten praten, zou ik daar evemin erg happy van worden. ik zou hem overigens niet verbieden met haar om te gaan, wel zou ik uiten dat ik het niet fijn vind dat er zo over mij gepraat wordt en dat hij dat blijkbaar oké vindt. Geeft mij nl het ide dat hij het met haar eens is dan als hij er niet tegen in gaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:44

Ga even met een schepje jezelf ontlasten. En ja, ik ben het ook met haar eens. Maar mijn vriendin dus niet en ik vind dat gek. :)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:53

Het ligt voor mij erg aan de reden, en de mate ervan. Zo wilde een van mijn exen dat ik geen enkele vriend of vriendin meer zag omdat ie met allemaal wel moeite had.. tja..

Mijn man en ik zijn eigenlijk heel erg vrij daarin, en maken de keuze niet voor elkaar of beinvloeden die niet voor de ander.
Mijn regel is wel dat als een vriendin van mij een probleem met hem heeft, dat er dan wel gewoon beleefd gedaan wordt in elkaars bijzijn, b.v. verjaardagen. Ik ga niet in het midden zitten met een naar gevoel omdat een van beide of allebei graag op elkaar afgeven zonder rekening te houden met mijn gevoelens.

Ik heb met de kerst een gemeenschappelijke 'vriend' de deur uit gesmeten omdat die het nodig vond om op mijn man af te geven vanaf het moment dat hij binnen kwam. Nou was er al wat langer wat onenigheid van die vriend zijn kant, of afkeur, en ik had hem al gewaarschuwd dat ik onze kerst niet liet vergallen, en het dus voor hem de keuze was om te komen en beleefd te zijn, of niet te komen.

Hij besloot om toch te komen en toch de kerst te vergallen, dan vind je jouw meningen over een ander dus belangrijker dan je vriendschap met mij.. en is het klaar.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 30-05-16 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:54

Ik ben het dus absoluut niet met jou eens lieveli.
De crue zit hem in dat je zo'n vriendschap dan niet zou beëindigen omdat je partner dat wil maar omdat je dat zelf intrinsiek zou willen

maar gelukkig dat jij ook trashtalk over anderen zo erg lijkt te vinden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:58

Drifter, ik snap je exact.

Sidera schreef:
Ik ben het dus absoluut niet met jou eens lieveli.
De crue zit hem in dat je zo'n vriendschap dan niet zou beëindigen omdat je partner dat wil maar omdat je dat zelf intrinsiek zou willen

maar gelukkig dat jij ook trashtalk over anderen zo erg lijkt te vinden

Oke. Ik vind het vervelend dat je het zo moeilijk hebt, maar ik denk dat we al uitgepraat waren toen je vroeg of mijn vriend en ik veilige seks hebben. Wil je doorgaan of zullen we elkaar lekker met rust laten?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 01:29

Mijn vriend doet nog regelmatig drankje mrt zijn oud date en ik ben ook behoorlijk bevriend nog met de mijne... vind dat dat moet kunnen... maar no way als er vuil dan gepraat wordt... wil je bevriend zijn met mij dan respecteer je mijn relatie en de persoon met wie ik die heb. En ik verwacht dat ook van de vrienden/vriendinnen van mijn vriend.

Ik hoef zijn vrienden niet te mogen, en zij mij niet. Maar accepteer dat ik bij mijn vriend hoor en "laat mij met rust" en betrek mij niet in de vriendschap door over mij te praten etc..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:04

Ah sorry voor de verwarring , was er niet helemaal bij 8)7

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:17

Ik snap er nog steeds niks van maar jouw vriend vind het eigenlijk niet kunnen dat die vriendin van jou zich in een relatie van een ander mengt. (snap ik em zo?) en dan wil hij dus dat jij niet meer met haar omgaat omdat zij iets doet wat hij niet goedkeurt?

Als ik het zo begrijp dan zou ik tegen die vriendin zeggen dat ik het niet goedkeur (wat ik ook echt niet doe als het zo is) en dat ik daar niks over wil horen/in mee genomen wil worden. Dan geef je aan dat je het niet vind kunnen maar kan je wel je vriendschap behouden. Als je er zelf ook niet mee kan leven dan is het antwoord simpel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 10:27

Oh nee het is een gemeenschappelijke vriendin.

Maar als mijn vriend een vriend met mensen om zou gaan waarmee ik ruzie heb, zou hij voor mij kiezen. En andersom ik ook voor hem.

Mijn vriendin vindt dat dus onzin en gaat om met een jongen terwijl zijn vriendin dat slecht trekt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:34

lieveli schreef:
Oh nee het is een gemeenschappelijke vriendin.

Maar als mijn vriend een vriend met mensen om zou gaan waarmee ik ruzie heb, zou hij voor mij kiezen. En andersom ik ook voor hem.

Mijn vriendin vindt dat dus onzin en gaat om met een jongen terwijl zijn vriendin dat slecht trekt.

Ok dus je vriend wil eigenlijk ook zelf die vriendschap verbreken. Ik zou dat zelf ook enorm afkeuren dat je vriendin zo in zo'n relatie mengt. Ze hoeft zelf geen bijbedoelingen te hebben maar als het haar gebeurt zou ze dat ook niet grappig vinden. Lastige situatie maar denk dat ik zelf zou zeggen dat ik het niet vind kunnen en dat ik wat afstand neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:38

MarjanB schreef:
Ik snap er nog steeds niks van maar jouw vriend vind het eigenlijk niet kunnen dat die vriendin van jou zich in een relatie van een ander mengt. (snap ik em zo?) en dan wil hij dus dat jij niet meer met haar omgaat omdat zij iets doet wat hij niet goedkeurt?

Als ik het zo begrijp dan zou ik tegen die vriendin zeggen dat ik het niet goedkeur (wat ik ook echt niet doe als het zo is) en dat ik daar niks over wil horen/in mee genomen wil worden. Dan geef je aan dat je het niet vind kunnen maar kan je wel je vriendschap behouden. Als je er zelf ook niet mee kan leven dan is het antwoord simpel.

Haar vriend heeft er toch niets mee te maken......

Lieveli heeft een vriendin.
Die vriendin "mengt" zich in een relatie van een ander stel.

Lieveli vind het niet zo netjes van haar vriendin. en vraagt onze mening.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:38

Volgens mij heeft ts haar vriend hier helemaal niks mee te maken maar gaat het om een situatie van een vriendin van ts die stookt in de relatie van een vriend. (dus niet de vriend van ts, maar een vriend van die vriendin) Of lees ik dan zo fout? Het lijkt niet zo ingewikkeld..

Niet dat ik ooit een vriend heb gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat ik dan bevriend met iemand zou blijven. Ik merk het al bij gewone vriendinnen, zwart praten en stoken heb ik echt een hekel aan, dan ben ik er erg snel klaar mee.

Ik denk dus zelfs dat ik niet meer om zou gaan als een vriendin van mij dit bij anderen zou doen, of ik zou het op een heel laag pitje zetten.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:44

Verbieden zal niet lukken. Maar ik ben wel van mening dat de jongen in kwestie de vriendschap zal moeten beperken, als zijn vriendin daar om vraagt. Weigert hij dit, dan weet je gewoon dat het op de klippen gaat lopen.
Ik zou daar in elk geval niet van gediend zijn, en goed nadenken of ik de eer aan mezelf wil houden, en de relatie beeindigen. Mocht ik zo'n situatie terecht komen.