Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sidera schreef:Sorry ff voor mijn beeldJouw vriendin noemen we even Vera, die is bevriend met jongen Jut die tot voor kort samenwoonde met Jul. En nu zegt Vera allemaal lelijke dingen over Jul tegen Jut en vice versa? En Jut liet Jul huilen voor de grap?
Lijkt me toch dat dan zowel Jut niet echt een gezellig type is als dat Vera haar mening beter voor zich kan houden tenzij er direct naar gevraagd wordt... Vaak is in zulke situaties eigenlijk meer het probleem dat Jut dan Jul al niet zo leuk meer vind en actief op zoek gaat naar personen die dat ook vinden heb ik het idee. Anders stoot het wel natuurlijk af of zou je er binnen die vriendschap er niet over hebben. Vind trouwens op zich het helemaal niet gek als je mensen met het geslacht waar ze op vallen goed bevriend zijn met elkaar en elkaar 3x per week zien. Als dat niet kan is er sowieso een probleem met het vertrouwen onderling lijkt me
En of jij wel bevriend wil blijven met Vera is natuurlijk een kwestie die super persoonlijk is. Als je dat echt heel naar van dr vind moet je dat misschien eens met haar bespreken? Zeker als ze verder zo'n leuk iemand is is het misschien ook wel zonde om een hele vriendschap weg te gooien voor iets wat vrij ver van jouw situatie staat. Tenzij je het echt onoverkomelijk vindt natuurlijk
Ik snap dan alleen ff niet wat jouw vriend voor rol heeft in het verhaal?![]()
![]()
Hoezo ligt Vera in de clinch met jouw vriend?
En als mn vrienden met partner zouden zwart maken zou ik ze vragen daarmee op te houden. Ik vind het altijd wat gek wanneer mensen zo samensmelten dat ze alleen nog maar met hun partner (en diens wensen) bezig zijn. Lijkt me dan heel rot als je uit elkaar gaat en je ook alleen nog maar gemeenschappelijke vrienden hebt. Dat zal vast anders liggen voor een hoop andere mensen
nu snap ik het....
Niet die van de TS of van het vriendinnetje van de jongen.
Maar dan vind ik ook de vraag niet helemaal eerlijk: mag je tegen het stoken van je relatie zijn is in mijn ogen ook wel weer wat anders dan überhaupt vriendschappen hebben die anderszins ook niet zo klikken met je partnerSidera schreef:Zal wel aan mij liggen, ik snapte deze opmerking van jou niet:
"Maar zij snapt dus echt niet dat ik geen vriendschap kan hebben met iemand die dus in de clinch ligt met mijn vriend."
Dat bedoel je dan als hypothese neem ik aan.
Daarnaast had je OP zo veel hij's en zij's en vriendjes en vriendinnetjes dat ik het even wilde checken,
En ik snap dat je het al eens hebt besproken inhoudelijk, maar misschien moet je aangeven dat het een kwestie is die je zo aan het hart ligt dat je het idee hebt dat het je echt uit elkaar drijft omdat je overweegt de vriendschap te eindigen, aangezien je het daadwerkelijk zo erg vind
Ik zou trouwens nooit een vriendschap opzeggen omdat mn partner die persoon niet mag, ik vind dat echt niet netjes naar je vrienden. Ik heb in de regel lange vriendschappen en als mn partner ze niet zou mogen dan zien ze mn vrienden toch lekker nietEn als mn vrienden met partner zouden zwart maken zou ik ze vragen daarmee op te houden. Ik vind het altijd wat gek wanneer mensen zo samensmelten dat ze alleen nog maar met hun partner (en diens wensen) bezig zijn. Lijkt me dan heel rot als je uit elkaar gaat en je ook alleen nog maar gemeenschappelijke vrienden hebt. Dat zal vast anders liggen voor een hoop andere mensen
Ah 01San, dankjenu snap ik het....
Dan vind ik de situatie nog gekker eigenlijk, rekening houden met elkaar is altijd belangrijk maar als jij wel gewoon met je vriendin (de vera in mijn verhaal) bevriend wil blijven is het toch ook niet echt aan jouw vriend om dat te veranderen? In ieder geval, succes met de situatie. Hopelijk vliegt het een beetje over met de tijd!
, voor het makkelijke lezen Sidera schreef:Ja dat snap ik heel goedMaar dan vind ik ook de vraag niet helemaal eerlijk: mag je tegen het stoken van je relatie zijn is in mijn ogen ook wel weer wat anders dan überhaupt vriendschappen hebben die anderszins ook niet zo klikken met je partner
En ja absoluut, ze mag ook boos worden op dr vriend lijkt me, alleen de TS dr rol en diens vriend vind ik net iets minder intuïtief
Citaat:Lieveli haar vriend /partner , vind het gedrag van Vera onacceptabel en zou graag willen dat lieveli niet meer met Vera om gaat.
Vera vind het raar en vind dat lieveli haar vriend hun vriendschap niet kan verbieden. Maar lieveli vraagt even advies hierover
Ayasha schreef:Ik zou een vriendschap waarin de "vriend" zich zo negatief zou uiten over mijn partner sowieso verbreken. Zeker als mijn man daar ook moeite mee zou hebben. Ik zou niet bevriend kunnen zijn die mijn levenskeuze blijkbaar zo afkeurt. Als mijn man op zo'n manier over mij zou laten praten, zou ik daar evemin erg happy van worden. ik zou hem overigens niet verbieden met haar om te gaan, wel zou ik uiten dat ik het niet fijn vind dat er zo over mij gepraat wordt en dat hij dat blijkbaar oké vindt. Geeft mij nl het ide dat hij het met haar eens is dan als hij er niet tegen in gaat.
Sidera schreef:Ik ben het dus absoluut niet met jou eens lieveli.
De crue zit hem in dat je zo'n vriendschap dan niet zou beëindigen omdat je partner dat wil maar omdat je dat zelf intrinsiek zou willen
maar gelukkig dat jij ook trashtalk over anderen zo erg lijkt te vinden
lieveli schreef:Oh nee het is een gemeenschappelijke vriendin.
Maar als mijn vriend een vriend met mensen om zou gaan waarmee ik ruzie heb, zou hij voor mij kiezen. En andersom ik ook voor hem.
Mijn vriendin vindt dat dus onzin en gaat om met een jongen terwijl zijn vriendin dat slecht trekt.
MarjanB schreef:Ik snap er nog steeds niks van maar jouw vriend vind het eigenlijk niet kunnen dat die vriendin van jou zich in een relatie van een ander mengt. (snap ik em zo?) en dan wil hij dus dat jij niet meer met haar omgaat omdat zij iets doet wat hij niet goedkeurt?
Als ik het zo begrijp dan zou ik tegen die vriendin zeggen dat ik het niet goedkeur (wat ik ook echt niet doe als het zo is) en dat ik daar niks over wil horen/in mee genomen wil worden. Dan geef je aan dat je het niet vind kunnen maar kan je wel je vriendschap behouden. Als je er zelf ook niet mee kan leven dan is het antwoord simpel.