Dode vrouw gevonden, hoe verwerken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dode vrouw gevonden, hoe verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:51

Net 50 minuten met mijn vader en zijn vriendin gesproken. Ga nu nog 3 uur proberen rusten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:52

Fijn :).. Succes en sterkte

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 05:55

Heftig zeg, sterkte. Hopelijk heb je nog een beetje geslapen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:24

Wat vreselijk, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Schrijf de dag op, niet alleen hoe het chronologisch ging en wat je die dag aan het doen was maar ook wat je voelde. Je kan dit over een tijdje als je met mensen hebt gesproken nog eens teruglezen en het kan helpen dingen een plek te geven.
Ik heb dit ooit gedaan in een heel emotionele situatie, omdat ik op het moment zelf gewoon niet helder kon denken maar wel met heel veel gevoelens zat. Als ik het nu teruglees weet ik wat op dat moment heel gevoelig lag maar ervaar ook dat dit nu wel een plek heeft gekregen.
En blijf praten met mensen. Goed dat je die hulpverlening gaat inschakelen, maar ook daarna is het fijn je verhaal kwijt te kunnen bij iemand. Vooral ook veel sterkte gewenst.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:31

Sterkte :(:) Meld dit ook even op je werk bij je leidinggevende.
Zeg dat deze gebeurtenis je meer heeft aangegrepen dan je had voorzien.Ik weet niet hoe groot het bedrijf is maar bij de grotere bedrijfen zijn ook vaak bedrijfsartsen die je daar over kunt raadplegen.

Blijf er in ieder geval niet mee zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:39

2 uurtjes slaap gehad. Ben al weer aan het werk. Heb het nu al gemeld aan een collega van de vakbond en deze gaat nu contact opnemen met de politie voor directe slachtofferhulp te vragen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:37

Als het via je werk is moet het werk je ook Hulp bieden. Als het goed is moet er ook een vertrouwenspersoon zijn.
Praten blijft de sleutel tot verwerken. Met wie moet je kijken waar je je prettig bij voelt. De collega's die er ook bij waren is dat een optie? Of andere collega's, familie / vrienden?
Het beeld zal je altijd bij blijven, maar het zal een plekje krijgen en daardoor op de achtergrond verdwijnen en minder emoties oproepen.

Mocht je niet met slachtofferhulp in contact komen en je wilt professionele hulp kun je ook altijd naar huisarts, maatschappelijk werken of psycholoog gaan. Net wat je zelf prettig vind. Als je het maar probeert te verwerken en niet probeert te verstoppen met medicatie.