Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:JoycexEnya schreef:
Dan nog kan je nadenken om het thuis te doen en niet waar iedereen de dupen voor is
Huh? Denk je nou serieus dat mensen die al zo ver heen zijn überhaupt dit denkvermogen nog hebben en dat allemaal nog overzien

Lalidan schreef:moonsparkle schreef:Als je helemaal uitbehandeld bent en er is geen zicht op verbetering voor iemand dan kan die ook. Er gaat alleen veel tijd overheen want er is natuurlijk geen weg terug. De documentaire de levenseindekliniek is voor sommige hier misschien interessant.
Theoretisch is de mogelijkheid er. Bij fysieke aandoeningen werkt het vrij goed. Bij psychische problematiek ligt het veel, véél moeilijker. Slechts in zeldzame gevallen word het gedaan. Maar voor heel veel gevallen is die weg veel te lang en veel te moeilijk, om het nog maar niet te hebben over artsen die gewoonweg echt tegenwerken. Dat zou in mijn ogen echt beter moeten kunnen. Deze mensen willen echt dood, anders spring je echt niet voor een trein. Wat een wanhoopsmoed heb je daar voor nodig.....
De documentaire is zeker een aanrader.
Caesar schreef:Met iemand leven die zo depressief is dat hij suïcidale neigingen heeft is niet te leven. De angst om niet te weten in welke situatie je terecht komt als je even weg bent. Nee, mensen die het echt niet meer zien zitten zien ook de goedbedoelde hulp en woorden niet meer. Die zijn echt te ver heen. Als je dat van dichtbij hebt gezien / meegemaakt, dan noem je dan niet meer egoïstisch.
@Kipje; gek genoeg zie je dat vaker voorkomen in families, dat er meerdere leden uit een familie zelfmoord plegen. Lijkt wel alsof dat dan ook aangeboren is, de gevoeligheid dan. Net als verslavingsdrang. Heftig hoor!
Michelleex schreef:Cyn, jij neemt me ook de woorden uit m'n mond!
Mooi omschreven, depressie is ook een zeer onderschatte ziekte.
Helaas zelf ook ervaring mee gehad, je wereld wordt plots erg klein hoor.
Toothless schreef:Ik heb dinsdag 10 mei om 10 voor 10 iemand voor de metro zien springen op Station Amsterdam Sloterdijk...
Ik dacht eerst dat het een aanslag was door de klap, maar toen er geen explosie kwam besefte ik me dat er iemand zo het spoor op gelopen was en jeetje mina wat had ik een paniek, ongeloof en angst in me zitten die hele week...
Het erge was nog dat hij niet eens meteen overleden was maar later pas aan zijn verwondingen, krijg er nog de rillingen van als ik eraan denk... Heel veel sterkte TS
ook voor jou sterkte. Het mag dan welliswaar geen kennis/familie lid zijn geweest maar toch leef je mee met dit persoon 

Maureen_M schreef:Toothless schreef:Ik heb dinsdag 10 mei om 10 voor 10 iemand voor de metro zien springen op Station Amsterdam Sloterdijk...
Ik dacht eerst dat het een aanslag was door de klap, maar toen er geen explosie kwam besefte ik me dat er iemand zo het spoor op gelopen was en jeetje mina wat had ik een paniek, ongeloof en angst in me zitten die hele week...
Het erge was nog dat hij niet eens meteen overleden was maar later pas aan zijn verwondingen, krijg er nog de rillingen van als ik eraan denk... Heel veel sterkte TS
Wat vreselijk voor je zegook voor jou sterkte. Het mag dan welliswaar geen kennis/familie lid zijn geweest maar toch leef je mee met dit persoon
Caesar schreef:@Kipje; gek genoeg zie je dat vaker voorkomen in families, dat er meerdere leden uit een familie zelfmoord plegen. Lijkt wel alsof dat dan ook aangeboren is, de gevoeligheid dan. Net als verslavingsdrang. Heftig hoor!
ik kan me er gelukkig geen enkele voorstelling van maken maar word dus wel erg verdrietig bij de gedachte dat mensen zich zo erg voelen.