Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:49

Marije_jiplover schreef:
karuna schreef:
De vraag van mij is dan wat zie je als jonge vrouw in een oude vent behalve de centen?

Wat een negatieve benadering zeg!
Kan me voorstellen dat je er vanwege je eigen ervaring anders tegen aan kijkt dan ik, maar ik vind dat je hier wel een dik vooroordeel te pakken hebt.

Ik teer niet op de centen van mijn man. Heb zelf een goedbetaalde fulltime baan wat momenteel zelfs ons hoofdinkomen is.
Mijn man en ik hebben veel gemeen, we zijn beiden buiten mensen, houden van kamperen, lekker eten, lekker koken.
Dàt is wat we in elkaar zien en daar hebben centen helemaal geen donder mee te maken!

Vandaar dat ik me afvraag wat zie je in een veel oudere partner? Wat maakt dat die leuker is dan leeftijdsgenoten. Ik ken helaas alleen maar de gevallen waarin het de veel jongere vrouw te doen is om de status, belangrijkheid of de centen van de man. -O-

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:49

tja ik was 14 en mijn vriend werd op die moment 19,
8 jaar later zijn we trouwens nog steeds samen ^^

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:50

Is 21 jaar verschil veel :o

Carr_friesje

litilaura schreef:
Gevoelsmatig vind ik tot een leeftijd of 50 nog alles oké zolang het legaal is. Maar ik vind iemand van 60 met iemand van laten we zeggen 75 vreemd. Met als reden iemand van 60 is op gemiddeld 3/4 van zijn leven en iemand van 75 nadert het einde. Maar dat geeft allemaal natuurlijk geen garanties want je kunt op je 30e natuurlijk net zo goed een hartaanval krijgen. Hoe denken jullie erover? Zou het overigens niet veroordelen leven en laten leven zolang beide personen maar gelukkig zijn. Maar persoonlijk zou ik dat op latere leeftijd niet prettig vinden zo'n verschil

Niks mis mee in mijn ogen. :)
Kijk, als ik straks 60 ben is mijn partner ook al 73, dus dat maakt niks uit vind ik.

Ligt er ook maar net aan hoe je beide in het leven staat.

Fearn

Ik vind het vooral niet meer kunnen als diegene je vader of moeder had kunnen zijn. en dan heb ik het over de gemiddelde leeftijd dat mensen kinderen krijgen, rond de 30 jaar dus.

Persoonlijk trouwens zou ik de grens stellen op ongeveer 5 jaar.. ik ben bijna 20 maar zie me ook écht niet lopen met een 40 jarige :')
Laatst bijgewerkt door Fearn op 22-05-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

litilaura schreef:
Gevoelsmatig vind ik tot een leeftijd of 50 nog alles oké zolang het legaal is. Maar ik vind iemand van 60 met iemand van laten we zeggen 75 vreemd. Met als reden iemand van 60 is op gemiddeld 3/4 van zijn leven en iemand van 75 nadert het einde. Maar dat geeft allemaal natuurlijk geen garanties

Je zegt het zelf al, het geeft geen garanties.
Mijn schoonmoeder was 64 toen haar man van 66 overleed. Ze was 68 toen ze een vriend kreeg die 9 jaar jonger was.
Hij overleed op 68 jarige leeftijd. Zij was toen dus 77.
Nu is zij 79 en heeft sinds een jaar weer een vriend van een paar jaar jonger.
Hoop dat ze nog vele mooie jaren samen hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:52

tammiebels schreef:
Is 21 jaar verschil veel :o

Ligt eraan, wel als jij 31 bent en je partner 21 jaar jonger :+

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 14:56

Dat hoop ik van harte voor haar nuscaniels fijn dat de telkens opnieuw de liefde vindt :)

Ik vind daar zoals gezegd niks mis mee, maar ik vind het leuk om samen met mijn partner plannen te maken maar als je partner al een stukje ouder is dan weet ik persoonlijk niet of ik dat zou durven. Ik vind het knap dat je schoonmoeder waarschijnlijk volop in het leven staat en gewoon geniet samen met haar partner.

Ik ben zelf overigens 19 maar probeer me daarin te verplaatsen en nogmaals niet veroordelend bedoeld. Ik vind dit juist een super interessant onderwerp met mijn achtergrond uit de ouderenzorg.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:56

karuna schreef:
Vandaar dat ik me afvraag wat zie je in een veel oudere partner? Wat maakt dat die leuker is dan leeftijdsgenoten. Ik ken helaas alleen maar de gevallen waarin het de veel jongere vrouw te doen is om de status, belangrijkheid of de centen van de man. -O-

Nou, beiden een flinke rugzak waardoor ik heel snel volwassen heb moeten worden en hij een beetje is blijven hangen midden 20 :P
En misschien heel onbewust toch een volwassen mannen/vaderrol die iemand heeft moeten missen.

Maar voor de rest.. Mij vent heeft geen status, is niet belangrijk en hij heeft ook de centen niet om een golddigger voor te zijn. :P dus dat valt hier al af.

We kunnen het gewoon ontzettend goed met elkaar vinden en staan gelijkwaardig in het leven.
Moet er niet aan denken om met iemand van mijn leeftijd te lopen.
De meesten van mijn leeftijd studeren nog, gaan elk weekend uit om zich het lazarus te zuipen, doen 'stoere' dingen met vrienden en maken zich alleen maar zorgen over de dag van morgen.

Door gebrek aan vrienden, etc. heb ik dat hele uitgaans stadium gewoon overgeslagen en ben ik nogal een burgelijk typje.
Ik heb een fulltime baan van 40u, draai een heel huishouden en pak zo af en toe wel eens een festival mee.
Dus dat strookt echt niet met de rest van mijn leeftijdscategorie. :+

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:58

Mijn vader heeft ook een vriendin die jonger is dan ik. Tja ik vond het eerst wel een beetje shocking maar ja ik ga niemand vertellen wat wel en niet te doen.

litilaura

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 15:01

Ik kwam overigens zelf ook een beetje op dit onderwerp omdat er tussen mij en een man waarmee ik date behoorlijk leeftijdsverschil zit, en ik daar momenteel totaal geen problemen mee heb maar ik bang ben dat het over 20 of 30 jaar mocht je samen blijven wel een probleem kan vormen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:01

karuna schreef:
De vraag van mij is dan wat zie je als jonge vrouw in een oude vent behalve de centen?

Ik vind dit een hele oppervlakkige gedachtengang. Ik ben 34 en mijn lief bijna 55. Ja, hij zit er financieel warmer bij dan ik. Daar heeft hij ook al 20 jaar langer keihard voor gewerkt met resultaat. ;)
Maar dat zijn niet die dingen waar ik naar vraag als ik een prachtige, intelligente, interessante en passionele man leer kennen. En ik denk dat dat in de meeste gevallen zo is.

Liefde en verliefdheid zijn niet leeftijdsgebonden. Iedereen moet doen wat gelukkig maakt. :)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:03

vuurneon schreef:
Ligt eraan, wel als jij 31 bent en je partner 21 jaar jonger :+

Op moment van leren kennen 20 en 41

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:08

@TS Ik vraag me dat ook wel eens af.
Wat als manlief met pensioen is en ik nog vele jaren moet blijven werken?
Maar ach, zover kan ik niet in de toekomst kijken.
Wie weet wat er nog allemaal gebeurd.

@Karuna: in mijn leeftijdscategorie ben ik niet die man tegengekomen waarbij de klik was als die met mijn huidige partner.
Ik val niet op mensen van een bepaalde leeftijd of geslacht, maar op mensen met wie de chemie klopt, soulmates, zoiets.
En dat gebeurde dus tussen mijn huidige partner en mij. En toevallig is hij een man van 18 jaar ouder.
Het had ook een vrouw van 3 jaar jonger geweest kunnen zijn, maar dat was dus niet zo :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:12

Palmera schreef:
karuna schreef:

Ik vind dit een hele oppervlakkige gedachtengang. Ik ben 34 en mijn lief bijna 55. Ja, hij zit er financieel warmer bij dan ik. Daar heeft hij ook al 20 jaar langer keihard voor gewerkt met resultaat. ;)
Maar dat zijn niet die dingen waar ik naar vraag als ik een prachtige, intelligente, interessante en passionele man leer kennen. En ik denk dat dat in de meeste gevallen zo is.

Liefde en verliefdheid zijn niet leeftijdsgebonden. Iedereen moet doen wat gelukkig maakt. :)

Denk dat de geldkwestie voornamelijk zou gelden als een 25 jarige met een 75+er zou trouwen...

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:12

Wat maakt 2,5,7,10,12,17,20,22,25 of meer jaar nou uit?
Als je maar gelukkig bent!
Mijn vent is ook een behoorlijk stuk ouder dan mij.
Who cares?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:16

Tja als je als jongere vrouw een ouwe vent pakt erf je alles (als je getrouwd bent) als hij sterft :+

Nee even serieus ik zag ook nooit wat in leeftijdsgenoten. Vond die altijd wat kinderachtig. Ik was 18 toen ik mijn huidige man leerde kennen. Paar keer uit geweest en voor gesteld aan mijn ouders en achteraf bleek dat hij een heel stuk ouder was dan ik. Welgeteld 22 jaar ouder. Tja toen waren we eigenlijk al verliefd op elkaar. Inmiddels zijn we 8 jaar samen, waarvan 4 jaar getrouwd en sinds 9 maanden trotse ouders van een zoontje.

Zolang het legaal blijft en ouders er geen moeite mee hebben vind ik dat er geen probleem is. Dat er over geroddeld word en dergelijke houd je altijd maar zolang jijzelf als persoon gelukkig bent met een oudere partner wie is een ander dan om daar over te oordelen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:17

Zo lang het echt is, is het goed
Ik ben 24 mijn vriend 44 en we zijn heel gelukkig samen <3

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:19

Dat heb ik ook Marije. In mijn leeftijdscategorie en +5 jaar heb ik gewoon met niemand anders zo'n klik dan met diegene.

Ik ben ook van de chemie, dat heb ik nodig. Dan kan iemand nog zo knap zijn, maar als die chemie er niet is dan hoeft het voor mij niet :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:23

Hier volgende week 2 jaar samen met mijn 8 à 9 jaar oudere vriend. (Ik ben geboren in januari, hij in oktober dus praktisch gezien is er een kleine periode 9 jaar verschil ;) ) Ik ben dolgelukkig met hem. Persoonlijk zie ik me dan ook niet samen met een leeftijdsgenoot. Als we samen zijn, merk ik geen leeftijdsverschil. Ik ben dan ook wel - al zeg ik het zelf - mentaal volwassener dan mijn leeftijdsgenoten en voel me vaak niet op mijn plek. In het begin was het voor mijn ouders wel lastig, maar nu ze hem erg goed kennen zijn ze denk ik wel blij met onze relatie. Het lastige was dat we ook een periode een langeafstandsrelatie hadden waardoor de situatie wel moeilijker was..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:24

Ik heb een relatie gehad met een iemand van 20 jaar ouder. En ik heb het echt NIET leuk gehad. Ik was 23 toen ik bij hem weg ging. En heb er geen dag spijt of twijfel van gehad.

Ik heb nu een relatie met een jongen die 1.5 jaar ouder is en ik heb het zoveel leuker. We liggen veel meer op 1 lijn. Doen samen veel meer leuke dingen die ons samen interesseren.
In m'n vorige relatie had ik dat gewoon niet. Toch omdat je beide in een andere fase van je leven zit.

Maar het kan natuurlijk vreselijk veel schelen wat voor persoon het is. Ik weet dat mijn ex gewoon echt een naar persoon is. Hij kon mij niet accepteren Hoe ik was en wilde me veranderen. Ik wilde wel stappen en hij niet. Dingen die ik nog aan het ontdekken was en ervaren van het leven had hij al gehad.

Dat "probleem" heb ik nu absoluut niet in m'n huidige relatie. Zoveel fijner.

Minimus schreef:
Where to start...

Op het moment zit ik in een tweestrijd betreffende dit onderwerp, want ik ken nu sinds anderhalf jaar een hele leuke gozer. Ik noem 'm even A. Maar hij is 42 en ik 23 -O- Verder voelt alles wel echt heel natuurlijk alleen zitten we beide een beetje met het leeftijdsverschil.

Ergens zeg ik van ja, leeftijd is een getal. Maar anderzijds merk ik wel het generatie verschil, heel duidelijk. Hij heeft zijn leven al geleefd bij wijze van spreken en ik kom net om de hoek kijken. Ik weet nog niet hoe we dit gaan oplossen.

Mijn mening? Dat ligt denk ik aan het koppel. En het leeftijdsverschil speelt denk ik ook een rol. Misschien dat 10 jaar nog niet zo erg is, maar 19/20 jaar misschien wel. Ofnouja, niet erg, maar het generatieverschil is misschien wel heel erg aanwezig.

Ben wel benieuwd naar geslaagde of niet geslaagde verhalen though :j

Ik begrijp je helemaal Sanne met wat je zegt dat hij een soort van z'n leven al heeft geleefd. Dat probleem bleef ik toen in m'n vorige relatie houden en het werkte daardoor gewoon niet.

Maar ik denk dat ik wel weet over wie je het hebt. Dat is wel een super toffe gozer! Ik lig met veel ook op 1 lijn met hem. Maar meer qua visie op bepaalde dingen.

Je kan me altijd pb'en of appen hierover hè! O:)

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:42

Ik was 19 toen ik mijn vriend van toen 32 heb ontmoet, we schelen 12.5 jaar.

Vroeger was mijn maximale leeftijdsverschil 5 jaar, maar dat is in de loop der jaren ook omhoog gegaan haha.

Ik merk wel verschil van generatie, maar daar hebben wij geen problemen mee. Ik geniet ervan als ik hem liedjes van vroeger zie meezingen, daarna kijkt hij mij raar aan van 'ken jij dit niet??' Ook op onze 1e date hadden we het over vakantie. Ik was nog nooit zonder ouders op vakantie geweest, daar moest hij ook even over nadenken tot het kwartje viel. 'Ohja, jij bent nog maar 19 en woont bij je ouders'.

Na een halfjaar ben ik bij hem ingetrokken en we zijn nu 4 jaar verder. Iedereen accepteert ons samen en vind het ook kloppen, wij samen.

Waar we wel moeite mee hebben zijn elkaars vrienden, hij heeft niks met mijn vriendinnen, en (de vriendinnen van) zijn vrienden hebben het alleen maar over baby's. Wat dat betreft zitten we in een andere levensfase maar verder heb ik er nooit last van.

Het zit trouwens ook in de familie, mijn moeder en 2 broers hebben een partner die ouder dan hun zelf is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:51

Ik en mijn man schelen 11 jaar. Toen ik hem leerde kennen was ik 20 en hij 31.

Inmiddels gaan we scheiden (morgen) en dat heeft euh....helemaal niets met zijn leeftijd te maken :+
In de loop van bijna 10 jaar zijn er misschien een handjevol momenten geweest waarin het vervelend was dat er een 'kloof' bestond, maar een echt probleem is het nooit geweest.

Wat je wel gaat krijgen, als jongere partner, is dat de oudere op een gegeven moment wel echt oud-oud gaat worden en jijzelf nog niet. Het hangt van de rest van de relatie af hoe je dat ervaart.
Voor dat het fout begon te gaan tussen ons vond ik dat geen probleem, daar kijk je niet naar als je van iemand houd, ik vond het zelfs mooi om te zien wanneer ik het wel zag. Maar hoe slechter het ging, hoe vervelender ik het begon te vinden, vooral omdat hij het zelf zo vreselijk vond en er vaak over zeurde. Dan is iemand al snel niet meer zo aantrekkelijk natuurlijk :)
Dat is overigens natuurlijk niet de reden waarom het mis ging tussen ons, maar was meer een bijwerking.

Dat leeftijd 'alleen maar' een nummer is ben ik het niet helemaal mee eens, maar het hangt heel erg af van de status van de relatie. Hoe beter deze is, hoe meer het maar een nummertje is :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:55

veel hangt af van de leeftijd van de jongste partner, ik heb nog geen enkele evenwaardige relatie gezien tussen een 20'er en een 40+er eigenlijk.
mijn man is 10 jaar ouder, was ik 16 zou dat een veel groter verschil zijn dan als je 20 of 25 bent.

Mijn man is overigens momenteel jonger in en fitter dan ik :')
(jonger in zijn hoofd dus)
En ik zie daar niet zo snel verandering in komen dus dat hoeft niet zo te zijn phormicolla

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:59

Tuurlijk niet, ik zeg toch niet de absolute waarheid :+ Dat is hoe ik het zelf heb ervaren. Zoveel mensen, zoveel ervaringen.