Idee voor Webshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leuk idee?

Jaaaaaa
10 (50%)
Ik kijk wel het paard uit de boom
2 (10%)
Geen behoefte
8 (40%)

Totaal aantal stemmen: 20

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 16:35

Fish_n_Chips schreef:
3: Ik denk dat mensen dan bij hun vrienden gaan lobbyen: "'Like' mijn review zodat ik korting krijg!". Liever zou ik zien dat er bijvoorbeeld elke maand of elk halfjaar een kortingsbon verloot wordt onder de reviewers.

Ook een leuk idee

Zoe_97

Re: Idee voor Webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:41

Afterparty is voor de klanten leuk. Maar lijkt me voor de ondernemer minder meuk. Hiermee ga je mensen krijgen die niet betalen. En al beginner kan dat zwaar in het budget hakken.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 17:41

Zoe_97 schreef:
Afterparty is voor de klanten leuk.

Voor iedereen :D

Gelukkig is dat probleem van Afterpay. Het is hun taak om te zorgen dat klanten betalen, en ze geven verkopers garantie dus mocht een klant niet betalen dan ben je als webshop verzekerd.

Shelber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:14

Hey,,

leuk zeg!!! hier mijn input:

1. gratis verzending
2. zelfde dag bezorging
3. zakje snoep bij de bestelling
4. vrolijke bedankkaart bij de bestelling
5. verassing bij de bestelling
6. bestel voor 12 uur savonds dan krijg je het morgen
7. lage tarieven
8. later kunnen betalen
9. ruim assortiment
10. geen betaalkosten
11. goede voorraadstatus
12. goede garantie
13. gratis retourneren
14. leuke verpakking van de zending
15. altijd grappige boodschap op de doos schrijven das echt leuk

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:24

Oeps autocorrect heeft blijkbaar meer zin in een feestje dan in afterpay :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:38

f4bjheu schreef:
Zoe_97 schreef:
Afterparty is voor de klanten leuk.

Voor iedereen :D

Gelukkig is dat probleem van Afterpay. Het is hun taak om te zorgen dat klanten betalen, en ze geven verkopers garantie dus mocht een klant niet betalen dan ben je als webshop verzekerd.

Wat ook de rede is dat jij als webshop behoorlijk extra moet betalen als je wilt dat Afterpay een betalingsmogelijkheid is. Dat kost echt flink wat geld, daarom zie je het ook amper bij kleine webshops.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:55

1: Ik heb liever bezorging op een tijdstip dat mij uitkomt.
2: Niet via facebook. Dan gaan andere facebookers geheid zien waar ik wat heb besteld, en dat gaat ze niets aan.
3: Nee, daar zou ik echt geen zin in hebben.
4: Geen behoefte aan achteraf betalen zolang je een goed retourbeleid toepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:18

Geen facebook, wel Paypal, bezorging de volgende dag op een zelf te kiezen tijdstip en bij voorkeur ook via een zelf te kiezen verzender (sommige mensen hebben grote problemen met DHL, anderen raken steeds hun spullen kwijt als de post ze verkeerd bezorgt).

Wat misschien ook interessant is als je kleding gaat verkopen: een van de belangrijkste redenen waarom de grote Zalando's en andere kleding- en schoenenreuzen het zo ontzettend lastig vinden om winst te maken is omdat mensen wettelijk gezien 14 dagen de spullen in huis mogen houden voor ze ze weer terugsturen. Je weet dus pas na 14 dagen of iets daadwerkelijk verkocht is of dat je het geld weer terug moet sturen.
Nog vervelender is dat mensen webwinkels daarom ook behandelen als gewone winkels: daar neem je 2 of 3 maten van hetzelfde shirt mee het pashok in plus nog 2 of 3 dingetjes waarvan je niet zeker weet of de kleur je wel staat. Dat laten mensen bij de webwinkelvariant gewoon thuisbezorgen en na 14 dagen besluiten ze dat ze het toch niet willen en komt alles weer terug.
Als ik dus 2 maten van dezelfde rijbroek van Harry's Horse bestel plus een geimporteerd halster en een dekje van een merk dat weer van een andere leverancier komt en ik besluit de hele zooi weer terug te sturen, dan kost dat ontzettend veel werk, helemaal als je zelf geen magazijn hebt en alles weer aan de verschillende leveranciers terug moet sturen. En ook als je wel je eigen magazijn bent, dan ben je alsnog ontzettend veel tijd kwijt aan verzenden plus ontvangen, betaling verwerken plus weer terugstorten voor 0,0 euro. Als je echt bedrijfsmatig rekent en ook de doos plus je tijd meerekent dan maak je dus doordat je een webshop bent op een (groot!) deel van de klanten zelfs echt verlies.

Waarschijnlijk weet je broer dat al aangezien hij al een webshop draaiend houdt, maar een webshop in bepaalde technisch gadgets voor mensen/nerds 8-) die van tevoren precies weten wat ze waarvoor bestellen (ik noem maar wat) is iets compleet anders dan een paarden/kledingshop waar je ineens met vage maten werkt en foto's die misschien net iets anders afkleden en waarbij mensen
dus echt willen passen voor ze bepalen of ze iets kopen. En dan is dat recht van retour best wel killing zijn voor een kleine webwinkel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:22

f4bjheu schreef:
Het leek hem leuk om iets van een webshop als hobby te beginnen. Hij kan dan eerlijkere prijzen aanbieden omdat het gewoon een hobby is.

Schattig, maar het kost wat het kost. En je kunt het "hobby" noemen, een webshop hebben is gewoon werk, óók als je het naast een andere bron van inkomen doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:29

De TS had blijkbaar haar al eerste posts verkeerd geschreven, want de broer blijkt helemaal geen hobby te zoeken, maar de webshop als een betaalde baan te zien aangezien hij al een andere professionele webshop heeft met KvK-registratie en co.
Dus iets professioneler als de wat meer Penny-achtig klinkende berichtjes van de TS deden vermoeden. 8-)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:33

xyzutu2 schreef:
Dus iets professioneler als de wat meer Penny-achtig klinkende berichtjes van de TS deden vermoeden. 8-)

Je moet ergens beginnen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:37

Een goed begin is het halve werk (en dat gold bij dit topic met anderhalve pagina aan verwarring zeker :+ ).
Wat voor webshop heeft je broer nu? En hoeveel kan/wil hij op voorraad hebben?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:49

Hij verkoopt nu een soort van robot accessoires, ik snap nooit helemaal precies wat.

Hij wil in het begin dropshippen en dan rustig groeien. Hij zegt dat opslag en verzending meestal wordt uitbesteed aan "fulfillment" bedrijven, zelfs bol.com doet dat. Je moet dan echter wel weten wat populaire producten zijn. Vandaar ook zijn interesse in jullie meningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:55

Misschien kun je daar een apart topic voor openen met een poll bovenin?
Hier in dit topic krijg je op die laatste vraag namelijk geen antwoord.

Ik was al 'bang' dat hij in de technische hoek zou zitten; daar komen retouren namelijk veel minder vaak voor dan in andere sectoren waarbij dingen gepast/in het echt bekeken moeten worden voor de consument bepaalt of hij het houdt of niet. In de technische wereld kijk ik gewoon op de batterij van mijn computer wat de specificaties zijn en bestel exact dezelfde. In de paardenkleding/tuigwereld moet alles eerst gepast worden.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 22:11

Ja ik weet dat ik hier geen antwoord daarop krijg, maar ik dacht één ding tegelijk.

Hij heeft inderdaad minder ervaring met retouren hoewel techniek ook wel eens stuk kan zijn. Hij heeft dan wel weer meer ervaring met klanten helpen als ze vragen hebben over het product. Dus voor en nadelen.

Maar retouren is een van de grootste redenen waarom hij wilde weten of mensen Afterpay willen. Zodat je eerst kan passen.
Laatst bijgewerkt door f4bjheu op 21-05-16 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:25

Tja.. Een webshop met eerlijke prijzen of idd oneerlikke concurrentie..

Je kan (en volgens mij mag het ook niet maar dat weet ik niet zeker) iets niet zomaar voor maar 5 cent boven inkoopsprijs verkopen. Je krijgt daar geheid gezeik mee met andere retailers van bijv. HH; naar mijn weten ligt HH bijvoorbeeld ook bij divoza en EJ. Die gaan dat echt niet pikken als zij al jaren lang klant zijn bij HH :+

Verder mbt het dropshippen.. Als iets uit buitenland komt.. Hoe regel je dan de verzendkosten.. En nog belangrijker; hoe regel je de retouren? Wij (vriend en ik) hebben zelf een vrij grote webshop draaiende en hoewel het bij ons (gelukkig) niet vaak voorkomt, wil het wel eens voorkomen dat men de verkeerde maat of kleur besteld. Nu zitten wij met onze artikelen met bepaalde merken in een wat hogere prijsklasse, dus geld wat je 'binnen haalt' kan je niet gelijk uitgeven. Echter zal je leverancier wel betaald willen krijgen op tijd natuurlijk, en steeds vaker zie je dat leveranciers éérst betaald willen krijgen alvorens de artikelen worden afgestuurd. Wij doen ook b2b met onze artikelen en nieuwe klanten of klanten die niet heel vaak bestellen krijgen ook de order pas uitgeleverd als deze betaald is.

Opslag en verzending uitbesteden is pas leuk als je daar genoeg volume voor draait.

En wat ik al zei.. Eerlijke prijzen.. Of een ander plat willen concurreren 'omdat er zoveel marge op de producten zit en dan is het wel zo eerlijk om de prijzen omlaag te gooien'.. Laat me je dan nog 1 ding vertellen.. Zoveel marge zit er niet op ruiter artikelen.. Dat wordt pas leuk als je, jawel, volume gaat afnemen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:29

Je kunt altijd eerst passen. :+
Ook als ik mijn rijbroek koop bij Agradi en daarvoor meteen met Paypal oid betaal, dan heb ik vervolgens 14 dagen om te passen en als ik het niets vind dan krijg ik mijn geld weer terug. Tot het einde van die 14 dagen is mijn geld in feite nog steeds van mij, ook al staat het bij de verkoper 'in bewaring' op de bankrekening.

Aangezien kleding vaak geretourneerd wordt zou ik ook vooral kijken naar de retourservice: kun je gratis retourneren? Want dat is voor veel mensen wel een vereiste om spullen te kunnen passen (en dus ook allemaal weer terug te kunnen sturen).

Als je een paardenwebsite begint dan zou ik vooral investeren in hele goede beschrijvingen van de producten. Die ontbreken namelijk bij bijna alle sites. Dan staat er bij een rijbroek bijvoorbeeld alleen 'maat M' maar geen matentabel om te kunnen kijken hoe groot maat M in centimeters is als je kijkt naar lengte binnenbeen, lengte buitenbeen, taille en heupen. Dat doet Zalando dan wel weer voorbeeldig.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor hooinetten: niet 'met kleine mazen' maar 'met vierkante openingen van 3 cm breed'.
En dan heb je alsnog het nadeel dat mensen bij jou alle details opzoeken en het vervolgens ergens anders goedkoper bestellen. 8-)

Als je iets zoekt waar interesse naar is dan zou je eens kunnen kijken naar spijkerbroeken die geschikt zijn om mee te rijden, zoals van Ariat, Wrangler en Cruel Baby. Rijden in spijkerbroeken is in maar deze echte rij-spijkerbroeken zijn in NL geimporteerd zo duur dat mensen ze in de VS bestellen (bij shepler bijvoorbeeld). Maar omdat ze in NL duur zijn zou daar wel iets aan de marge gesleuteld kunnen worden bij een goedkoop eenmansbedrijf. Hetzelfde geldt voor Ariat laarzen/schoenen. Goed merk dat goed bekend staat, maar door het importeren in NL wel erg duur.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:31

Ik snap niet helemaal waarom je zoiets zou willen beginnen. Er zijn al zoveel ruiter webshops....
Als ik de kans had zou ik eens in (bijvoorbeeld) duitsland gaan praten met de leveranciers/winkels daar.
Ik zou het interessant vinden als iemand de produkten van bijvoorbeeld Krämer hier zou gaan verkopen.

Interessante prijzen maar lastig te bestellen omdat die weer een eigen (duits) betaal systeem hebben.
Bijvoorbeeld weide-afzet benodigdheben zijn daar veel goedkoper maar dan moet ik eerst via een betaalsite geld op een rekening gaan sorten om vanuit daar te kunnen betalen.
Ik zou het fijn vinden als een Nederlands bedrijfje (webshopje) als tussen persoon zou dienen.
Ik bestel bij de tussenpersoon en betaal gewoon via ideal.

Dat zou fijn zijn : scheelt op veel vlakken een hoop geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:38

WendyLotte schreef:
Ik snap niet helemaal waarom je zoiets zou willen beginnen. Er zijn al zoveel ruiter webshops....
Als ik de kans had zou ik eens in (bijvoorbeeld) duitsland gaan praten met de leveranciers/winkels daar.
Ik zou het interessant vinden als iemand de produkten van bijvoorbeeld Krämer hier zou gaan verkopen.

Dat doet Krämer zelf al: https://www.kramer.nl/ :+

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:04

Leuke link! Die sla ik ook even op. :j

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 23:35

Anoniem schreef:
Je kan (en volgens mij mag het ook niet maar dat weet ik niet zeker) iets niet zomaar voor maar 5 cent boven inkoopsprijs verkopen. Je krijgt daar geheid gezeik mee met andere retailers van bijv. HH; naar mijn weten ligt HH bijvoorbeeld ook bij divoza en EJ. Die gaan dat echt niet pikken als zij al jaren lang klant zijn bij HH :+

Dat is ook niet de bedoeling volgens mij. Hij wilt/kan/verwacht niet alle grote webshops de grond in te jagen of te bedreigen. Hij wil een kleiner assortiment compenseren door soms wat onder de prijs te gaan zitten, wat kan omdat hij geen pensioenen van werknemers hoeft te financieren.

Anoniem schreef:
Verder mbt het dropshippen.. Als iets uit buitenland komt.. Hoe regel je dan de verzendkosten.. En nog belangrijker; hoe regel je de retouren?

Dit zijn inderdaad dingen waar hij nu over nadenkt.

Mag ik vragen of jullie wel eens een b2c paardenwebshop hebben overwogen? En wat jullie bevindingen waren?

WendyLotte schreef:

Ja dat zei ik ook al tegen hem. Hij zegt dat ie eerst rustig aan wilt beginnen en dat het extra kostbaar en lastig is om meteen vol daarop te richten maar dat een onderscheidend assortiment zeker één van de belangrijkste dingen is. Hij wilt heel klein beginnen en dan rustig al lerend proberen uit te breiden en dan kan hij met assortimentkeuzes links gaan waar andere webshops misschien rechts zijn gegaan. Zelf kijk ik ook veel naar Showmaster, Claridge, Mark Todd Collection, Premier Equine (en dan niet alleen de original event boots), Hubertus en HG

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:53

xyzutu2 schreef:
Je kunt altijd eerst passen. :+
Ook als ik mijn rijbroek koop bij Agradi en daarvoor meteen met Paypal oid betaal, dan heb ik vervolgens 14 dagen om te passen en als ik het niets vind dan krijg ik mijn geld weer terug. Tot het einde van die 14 dagen is mijn geld in feite nog steeds van mij, ook al staat het bij de verkoper 'in bewaring' op de bankrekening.

Aangezien kleding vaak geretourneerd wordt zou ik ook vooral kijken naar de retourservice: kun je gratis retourneren? Want dat is voor veel mensen wel een vereiste om spullen te kunnen passen (en dus ook allemaal weer terug te kunnen sturen).

Als je een paardenwebsite begint dan zou ik vooral investeren in hele goede beschrijvingen van de producten. Die ontbreken namelijk bij bijna alle sites. Dan staat er bij een rijbroek bijvoorbeeld alleen 'maat M' maar geen matentabel om te kunnen kijken hoe groot maat M in centimeters is als je kijkt naar lengte binnenbeen, lengte buitenbeen, taille en heupen. Dat doet Zalando dan wel weer voorbeeldig.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor hooinetten: niet 'met kleine mazen' maar 'met vierkante openingen van 3 cm breed'.
En dan heb je alsnog het nadeel dat mensen bij jou alle details opzoeken en het vervolgens ergens anders goedkoper bestellen. 8-)

Als je iets zoekt waar interesse naar is dan zou je eens kunnen kijken naar spijkerbroeken die geschikt zijn om mee te rijden, zoals van Ariat, Wrangler en Cruel Baby. Rijden in spijkerbroeken is in maar deze echte rij-spijkerbroeken zijn in NL geimporteerd zo duur dat mensen ze in de VS bestellen (bij shepler bijvoorbeeld). Maar omdat ze in NL duur zijn zou daar wel iets aan de marge gesleuteld kunnen worden bij een goedkoop eenmansbedrijf. Hetzelfde geldt voor Ariat laarzen/schoenen. Goed merk dat goed bekend staat, maar door het importeren in NL wel erg duur.

Ik bestel vaak meerdere maten en ik het niet altijd veroorloven om zoveel geld te missen. Zeker omdat het terugstorten vaak nogal lang duurt. Daarom vind ik Afterpay altijd fijn. Ik snap trouwens nooit waarom mensen PayPal gebruiken als je ook ideal hebt.

Ik vind ook super irritant hoe slecht dingen soms beschreven worden, van die eenvoudige dingen vaak |o
Hopelijk doet die broer dat er juist wel in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:39

Met Paypal ben je automatisch verzekerd. Dus als een artikel niet aankomt of het is beschadigd of wat dan ook, dan krijg je het bedrag terug. En als je iets terug moet sturen en er zijn verzendkosten aan verbonden, dan betaalt Paypal die. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen nog ideal gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:33

Ik snap ook juist niet waarom mensen Ideal gebruiken; :+ als je geen handige app hebt zit je eindeloos te klooien met cardreaders en pasjes.
PayPal is super; aankopen uit het buitenland zonder van dollars naar euro's om te hoeven rekenen, je hoeft geen creditcard te hebben, verzekering, verzending en terugsturen zijn allemaal geregeld, en allemaal met twee klikjes geregeld. Ik heb juist steeds vaker dat ik bestellingen afkap als je niet blijkt te kunnen betalen met Ideal; bij Bol vind ik het ook een supergroot nadeel dat dat niet kan (en daarom bestel ik ook steeds minder bij Bol).