Geen brood kunnen eten in de middag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_com

Re: Geen brood kunnen eten in de middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:45

Ik heb 6 jaar lang restjes van de avond ervoor meegenomen :+
Na 2 jaar had ik de mevrouw in de kantine zover dat ik haar magnetron mocht gebruiken, lang leve warm middag eten :D

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:50

Hier hetzelfde! Ben altijd opgelucht als ik van anderen hoor dat ze het ook niet lusten. Dan ben ik toch niet zo raar.

Maar iig, nam ik vroeger (op de basischool) wel eens van die noodles mee en een termofles heet water om ze mee te maken. Good noodles zijn heel goedkoop maar iets minder lekker, dus ik nam altijd welke van een toko.
Verder heb ik ook niet veel tips, maar dat idee van die quiche ergens hierboven vind ik heel goed
Laatst bijgewerkt door Eef01 op 21-05-16 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:51

Ik houd ook echt niet van brood, maar dan met name zachte boterhammen. Wat dan als je een hard bolletje neemt? Zo een die je bijv vers uit de vakjes kunt halen bij de supermarkt. Zijn ook niet duur. En dan bijv filet americain erop met ei en peper & zout, of tonijn salade, of broodje gezond (sla, ham, kaas, tomaat,ei). Dat smaakt al meteen heel anders!

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:06

Ik lust wel brood, maar niet van die vieze boterhammen die je meeneemt in zon trommeltje, dat vind ik echt heel vies. Ik neem meestal een appel of een banaan mee, iets van ontbijtkoek, krentenbol (dat vind ik dan weer wel lekker), salade, tomaatjes, dat soort dingen :) en je hebt van die hele fijne bakjes die heel goed afsluiten en ook echt niet open gaan, met een soort clipjes aan het deksel

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:52

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:00

Ik doe zelf altijd nog een extra plastic zakje om mijn saladebakje. Ik heb zo'n speciaal ding ervoor, waar je ook apart groentes en apart de dressing mee kan nemen, maar hij lekt dus :+ Vorkje in een kleine boterhamzakje draaien, samen met bakje in zo'n ikea ziplock zakje en je tas blijft schoon :D
Ik eet ook echt geen brood. Laats toch maar meegenomen, maar dan eet ik gewoon niet. Met heeeel veel moeite om toch maar iets op te krijgen 1 dubbele boterham gegeten, en dan ook nog mer zoveel beleg erop dat een ander er bijna een week mee zou doen _O-
School neem ik inderdaad ook gewoon crackers mee, kaas of ham los mee in een aluminiumfolie, komkommer of sla erbij mee, alles samen in een hema bakje waar het precies in past, en je hebt ten minste een smakelijke lunch.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:25

Pff, vervelend lijkt me dat. Mij mag je 's nachts wakker maken voor lekker brood. Pain de Triomf van de AH vind ik echt hemels!

Elke dag een salade lijkt me dan ook saai. Misschien afwisselen met bakje gemengd fruit. Bakje yoghurt.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:33

liga evergreen of andere repen? maaltijd vervanger?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:49

Misschien rare vraag maar wat eet je 's ochtends? :+

Maar nee de enige ben je niet, en ik gelukkig ook niet. Wordt altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik brood niet lekker vind. "Lekkere" broodjes ook niet (pistoletjes, kaiser broodjes etc)? Het helpt voor mij al een hoop als ik het bij de bakker haal ipv bij de supermarkt. Wat ik nu vooral lekker vind is er brie op doen. Maar zoek toch nog naar iets anders.. Lust alleen geen crusli e.d., salade vind ik heerlijk maar totaal niet praktisch om mee te nemen en vind wraps teveel moeite en kost teveel om elke dag te doen.
Ik heb voor mn verjaardag een mixer gehad en ben dol op shakes maken, dus ik ga proberen of ik het niet op die manier (gedeeltelijk) kan vervangen. En dan eventueel eierkoeken erbij voor 'vast' voedsel. Mis alleen dan zo de vezels die je met brood wel hebt dus daar moet ik nog iets op vinden..

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:43

Nog een tip!!!
2 snicker ijsjes eten! Geloof me! Dan ziet je echt vol.

Het is dan niet het gezondste! Het moet ook eenmalig zijn! Maar lekker is het zeker!!

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:54

Cup a soup! Met heet water in een termofles en (als je het lekker vindt) bolletjes of brood om er in te dippen. Mijn vervanger samen met: restjes van t avond eten, yoghurt met mueslie , wraps ( <3 ) , krentenbollen. Wellicht heb je hier iets aan.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:05

Kijk eens op pinterest voor verschillende ideeën.

Wat ook lekker is verschillende soorten muffins maken. Er zijn recepten waar maar heel weinig suiker in gaat. Je kunt ze van volkoren meel maken of er havermout bij in doen om ze gezonder/vullender te maken. Heerlijk met verschillende soorten fruit erin. Denk aan appel kaneel, citroen, aardbeien, banaan, bosbessen, etc. Je kunt ze ook erg goed invriezen.

Het basis recept wat ik vaak gebruik is http://www.zoetrecepten.nl/recepten/muf ... sisrecept/

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:06

Wow herkenbaar ...
Op dit moment eet ik meestal 500 ml plantaardige yoghurt met 300 gr aardbeien en 150 gr frambozen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:48

Tip voor als je salade wilt gaan doen. Bij de action kun je een geweldige saladedoos kopen. Deze heeft het bestek in de deksel geklikt, en er zit een koelelement in en je kunt in een potje je dressing doen. Prima avond van te voren al klaar te maken. Ideaal!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:35

Ik heb van sistema een broodtrommel met 3 vakken. Twee kleinere en een grote. Voor de dressing of saus heb je potjes die erin passen :)
Voedzame dingen genoeg
Kijk eens naar het concept: bento box.

Je hebt ook boxen met een koelelement erin zodat je dingen koel en vers kan houden :) en goed afsluitbare zodat je ook yoghurt enzo mee kan nemen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:36

Cabelona schreef:
Kijk eens op pinterest voor verschillende ideeën.

Wat ook lekker is verschillende soorten muffins maken. Er zijn recepten waar maar heel weinig suiker in gaat. Je kunt ze van volkoren meel maken of er havermout bij in doen om ze gezonder/vullender te maken. Heerlijk met verschillende soorten fruit erin. Denk aan appel kaneel, citroen, aardbeien, banaan, bosbessen, etc. Je kunt ze ook erg goed invriezen.

Het basis recept wat ik vaak gebruik is http://www.zoetrecepten.nl/recepten/muf ... sisrecept/

Je kan ze ook van banaan maken bijvoorbeeld, of ei :) hoeft er geen suiker bij :) lekker hartig :)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:05

Kan je niet een voedsel voorraad van koeken en pannenkoeken en breakers in je kluisje aanleggen? :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:18

Wil je ook een beetje gezond eten? Of maakt dat je dan niet veel uit? (Koude pannenkoeken, worstenbroodjes e.d. lijkt me niet heel gezond om iedere dag mee te lunchen).
Je hebt bij de jumbo volkoren wraps, gewone wraps is ook altidj erg lekker. Je kunt er simpel wat kipfilet op doen of ander beleg wat je op brood zou smeren.
Ik eet ook niet graag brood, wissel veel af. Op het werk neem ik vaak couscous salade mee, wat kwark/yoghurt met havermout. Maar ik denk dat dat voor jou minder handig is aangezien zuivel beter in de koelkast bewaard kan worden. Koude pasta salade (met bv ei en tonijn, gerookte kip etc. etc.) is ook erg lekker en makkelijk te maken en voor meerdere dagen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:29

ChantalSmook schreef:
Wil je ook een beetje gezond eten? Of maakt dat je dan niet veel uit? (Koude pannenkoeken, worstenbroodjes e.d. lijkt me niet heel gezond om iedere dag mee te lunchen).
Je hebt bij de jumbo volkoren wraps, gewone wraps is ook altidj erg lekker. Je kunt er simpel wat kipfilet op doen of ander beleg wat je op brood zou smeren.
Ik eet ook niet graag brood, wissel veel af. Op het werk neem ik vaak couscous salade mee, wat kwark/yoghurt met havermout. Maar ik denk dat dat voor jou minder handig is aangezien zuivel beter in de koelkast bewaard kan worden. Koude pasta salade (met bv ei en tonijn, gerookte kip etc. etc.) is ook erg lekker en makkelijk te maken en voor meerdere dagen?

Je hebt ook inimini koelelementjes en zelfs bakjes met ingebouwd koelelement. Dus dat is makkelijk op te lossen :) Of een thermosbeker :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 12:32

Ohhh helemaal vergeten om te reageren. Ik doe dat even zometeen, heb nu net les :')
Maar zie al heeeeel veel voorbij komen :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:36

eclair98 schreef:
Er zijn speciale bakjes voor bijv. Salades te krijgen en ook voor yoghurt!

Ja van sistema. Oa te koop bij blokker. Ideaal. Kun je bovenin muesli doen

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:39

Zo herkenbaar dit...

Ik vind het vooral sneu voor mn moeder. Die maakt iedere ochtend de boterhammetjes. En het is echt niet dat ik ze niet lekker vind hoor! Maar het smaakt gewoon niet

Misschien gewoon de gedachte dat het zo lang in een verpakking zit ofz of in mn vieze tas heeft gezeten :') idk

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:43

Dorine92 schreef:
eclair98 schreef:
Er zijn speciale bakjes voor bijv. Salades te krijgen en ook voor yoghurt!

Ja van sistema. Oa te koop bij blokker. Ideaal. Kun je bovenin muesli doen

Alleen lekt de saladevariant dus bij mij -O- yoghurt weet ik niet, daar heb ik cheap-ass beker voor waar je apart muesli in mee kan neme. En die lekt niet :')