Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tja, ik kan de reactie van je vader daar wel in begrijpen eigenlijk.
troi schreef:Overigens snap ik wel dat de nieuwe vriendin flink baalde dat haar kind niet bij jullie mocht slapen, je kan een jong kind echt niet op een zolder laten slapen. Misschien een bijna volwassen kind wel maar een jong kind niet. Misschien de volgende keer voorstellen dat jij je bed wilt opgeven en voor die ene keer op zolder gaat? Probeer elkaar er doorheen te helpen, samen sta je sterk vergeet dat niet.
) Appelmoes_11 schreef:Bijna alle studenten in de leeftijd 17 - 25 die ik ken slapen tot diep in de middag uit als ze geen colleges/werk hebben. Als TS vakantie heeft, is dat haar goed recht toch? Veel jongeren hebben die behoefte.
maar als ik vakantie heb lig ik ook makkelijk tot 3 uur smiddags in bed, graag zelfs
Cayenne schreef:Appelmoes_11 schreef:Bijna alle studenten in de leeftijd 17 - 25 die ik ken slapen tot diep in de middag uit als ze geen colleges/werk hebben. Als TS vakantie heeft, is dat haar goed recht toch? Veel jongeren hebben die behoefte.
Serieus? Ik ken dus helemaal niemand die dit doet, ook niet in die leeftijd

Citaat:Mijn vader heeft de afgelopen jaren na mama nog best wat vriendinnetjes gehad maar het liep toch steeds weer uit op niets.
Vorig jaar had hij een hele leuke en daar ging het super goed mee tot een half jaar terug en toen was dat ook weer voorbij.
Sinds een maand of 5 heeft mijn vader weer een vriendin
.Citaat:Papa's vriendin en haar kinderen zoude bij ons komen slapen en ik en mijn zusje hebben aangegeven haar niet bij ons op de slaapkamer te willen omdat ze gewoon vreselijk snurkt en we hebben onze slaap nodig . Daarna is paps vriendin weer boos geworden en nu komt ze dus niet meer want ze wilt niet dat haar dochter zich ongewenst gaat voelen
Druppie7711 schreef:Met mijn studifinanciering kan ik makkelijk rond komen alleen kan ik gewoon niet sparen. Ik betaal altijd netjes mijn vasten lasten kan geld apart zetten als ik weet dat aan het einde van de maand bijvoorbeeld mijn caviavoer op is maar het geld wat ik overhoud ""moet"" op. Dan zie ik dit dan zie ik dat daar zit mijn probleem ook geef ik eerlijk toe.
kiki1976 schreef:Misschien zie ik het verhaal anders.
Maar ik zie een vader die van de ene relatie in de andere relatie stapt. Hij kent deze dame nu 5 maanden en wilt de stap nemen om te gaan samenwonen, en sleurt zijn kinderen hierin mee.Citaat:Mijn vader heeft de afgelopen jaren na mama nog best wat vriendinnetjes gehad maar het liep toch steeds weer uit op niets.
Vorig jaar had hij een hele leuke en daar ging het super goed mee tot een half jaar terug en toen was dat ook weer voorbij.
Sinds een maand of 5 heeft mijn vader weer een vriendin
Ik zie een vader die momenteel even zijn eigen kinderen vergeet door zijn verliefdheid. Maar ik zie ook een nieuwe vriendin die snel aangebrand is als het om haar eigen kinderen gaat..Citaat:Papa's vriendin en haar kinderen zoude bij ons komen slapen en ik en mijn zusje hebben aangegeven haar niet bij ons op de slaapkamer te willen omdat ze gewoon vreselijk snurkt en we hebben onze slaap nodig . Daarna is paps vriendin weer boos geworden en nu komt ze dus niet meer want ze wilt niet dat haar dochter zich ongewenst gaat voelen
Je angst om op straat komen te staan mocht deze relatie ook op niets uitlopen kan ik me heel goed voorstellen.
Maar dit bespreekbaar met je vader.
Ga een gesprek aan (probeer te spreken zonder verwijten) of zet het op papier als je het lastig vind om te vertellen. Stel eventueel voor dat jullie anders in dit huis blijven wonen (mits dat lukt en je de baan krijgt). Dan heeft je vader ook een plek om op terug te vallen. Misschien ziet je vader wat in deze oplossing en wil hij hier jullie de eerste tijd ook in steunen.
Dat nu naar je moeder gaan geen optie is voor jouw en je zus kan ik begrijpen.
MarliesV schreef:Met 19 op jezelf is voor de ene een bijna natuurlijke stap en voor de ander een onoverkomelijke stap. Niet iedereen is even ver op die leeftijd.
Natuurlijk is het eerst even uitzoeken hoe en wat, vooral financieel. Maar genoeg topics hier op bokt die je daar bij kunnen helpen.