Hoe een goed feest geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:51

Paris_ schreef:
1 tip voor als je ook mixjes wilt aanbieden.. Zet geen flessen safari/bacardi/wodka etc + flessen frisdrank zo op tafel.
Dan zijn de flessen drank 3x zo snel op dan de frisdrank, sommigen hebben het stukje 'mixen' een beetje gemist... :')

Heb zelf via marktplaats 2 biertaps op de kop getikt, hele simpele kleintjes voor 10L vaten. Die kun je gewoon bij Makro (of zelfs de slijterij?) halen.
Met pap afgesproken dat ie z'n bier voorlopig alleen uit die vaatjes tapt :') zodat ik over een tijdje 2 lege vaten heb.
Daar mix ik dan zelf de drank in, sticker erop met wat erin zit & dan kunnen ze mooi een kant en klaar mixje tappen. :D.
Werkt prima en niemand hoor je erover, heb dit nu al op een paar feestjes voorbij zien komen.

Dat klinkt echt als een goed idee!

IsabelHx

Re: Hoe een goed feest geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:14

Ik zou gewoon zelf een stuk of 8 flessen wijn en wat kratjes bier kopen en op je fb event (voor alleen genodigden haha) zetten dat ze zelf sterke drank mee moeten nemen als ze dat willen.
Ik zou zelf geen bijdrage vragen, maar dat is mijn mening

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:25

Koop zelf wat kratten bier in, flessen wijn en snacks. Vraag je gasten om zelf ook drank mee te nemen. Verkijk je niet op wat 60 mensen drinken!

Ik had vorig jaar een feestje met pierenbadje én super soakers. Was een groot succes

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:33

Oei een paar kratjes bier en een paar flessen wijn zou je het hier ook niet mee redden. := Misschien zijn mijn vrienden en ik alcoholisten, maar wij rekenen minimaal een half krat bier per man en een hele fles wijn per vrouw.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:37

Jodie_ schreef:
Oei een paar kratjes bier en een paar flessen wijn zou je het hier ook niet mee redden. := Misschien zijn mijn vrienden en ik alcoholisten, maar wij rekenen minimaal een half krat bier per man en een hele fles wijn per vrouw.

Ja dat reken ik inderdaad ook wel voor een goed feestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:41

Jodie_ schreef:

Wij ook hoor :=

Byob is een leuk principe maar het werkt alleen als je de mensen die komen ook echt goed kent en als je weet dat ze ook echt dingen meenemen. Wij werken liever met een pot, dat iedereen 5 euro entree moet betalen en dat de organisator daar dan gewoon meer dan genoeg drank van haalt.

Verder idd afspreken dat je lege kratten bier/wijn/fris nog weer terug mag brengen naar de supermarkt als je iets over hebt. Bij ons in de supermarkt mocht dat altijd.

Drugs zou ik echt goede afspraken over maken met de mensen die komen. Duidelijk aangeven dat het niet gewenst is (op een jointje in de tuin na) als je het niet wilt. Mensen die het dan toch doen ook echt wegsturen. Ik ben dol op drugs en vind het lachen als mensen om me heen het gebruiken, maar als je het niet wilt hebben mag je daar best stellig over zijn.

Buren goed inlichten, en dan niet alleen de directe buren maar ook andere omwonenden.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:43

Het is ook leuk om een paar van die ouderwetse wegwerp camera's te kopen en overal neer te zetten. Na afloop laten ontwikkelen en de geweldige foto's bekijken! *\%/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:51

Jodie_ schreef:

Dat is hier ook wel de standaard idd :Y)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:56

Haha ik was al even bang dat wij zo erg waren :)) als we geen sterke drank hebben rekenen we soms nog wel eens een heel krat per man, en dan komen we vaak een heel goed eind, meestal houden we dan eens 2 kratjes over en ach die gaan dan in een weekend wel weer op. Sterke drank gaat eigenlijk ook altijd wel op, als het er staat drinken mensen het ook sneller.

Verder ons laatste feestje (mijn vriend en ik zijn de dag na elkaar jarig in februari) hebben we buiten een tent neergezet, goed dicht gemaakt, heaters gehuurd, goede boxjes, een grote biertafel en statafels, en verder zijn wij gek op drankspelletjes, dus mexxen, Stef stuntpiloot, 'ik heb nog nooit' etc, is bij ons eigenlijk altijd wel garantie voor een topfeest.

Oh en wat ik aaaaaltijd maak is jelloshots of anders dranksnoepjes, is hier altijd echt een hit, heb ze 1 keer niet gemaakt en toen was de helft teleurgesteld. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:15

Skittleswodka SAY WHAT!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:17

Of een grote bak, van allerlei stukken fruit erin mikken en sterke drank erbij. :)) Ook een groot succes :')
Kan ook met van die gummybeertjes maar die vind ik niet te vreten. _O-

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:29

Of een Vodka Watermeloen!

Afbeelding

Afbeelding

Oké ik merk dat mijn bijdrage aan dit topic vooral over drank gaat :')

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:36

Die meloen :') Lifehack hahaha, zeer nuttige bijdrage thanks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:38

lieveli schreef:
Skittleswodka SAY WHAT!

Ksssssjjjt Lee! Jij mag voorlopig helemaal niet nadenken over skittleswodka

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:39

Jodie_ schreef:
Of een Vodka Watermeloen!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oké ik merk dat mijn bijdrage aan dit topic vooral over drank gaat :')

Dat is dus intens smerig. Als in, echt niet te vreten :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:40

Oh my god vind je?! Ik vind het zoooo lekker. <3 Wel zonde van je watermeloen en je drank als je het smerig vond haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:41

Emmaa_ schreef:
lieveli schreef:
Skittleswodka SAY WHAT!

Ksssssjjjt Lee! Jij mag voorlopig helemaal niet nadenken over skittleswodka

Nee da's slecht voor de beeheeheeeebie

:D

TS een hoop tips zijn al gegeven. Ik weet niet hoe lang en met hoeveel je het feest wil geven, maar misschien is een frituur in de tuin een idee? Wellicht dat alle drank beter valt als er een beetje vulling is :') en dan heb je iig de stank van de fritur niet in huis en hoef je later op de avond enkel knabbels tevoorschijn te halen. En misschien rondvragen of iemand in de buurt een makro/sligro pas heeft! Kan ook een hoop schelen. En je buurt/buren tijdig informeren inderdaad :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:49

Ik heb van de winter een kersttruienfeest gegeven :+
Wij hadden ook een bijdrage gevraagd. We vroegen 10 euro per persoon. Ze hadden geregeld dat ze konden blijven slapen, kregen avondeten, snacks, drank en ontbijt. We hebben wel lidlbier en wijn gegeven en 2 flessen sterke drank voor ongeveer 25 man. Maar alles meer dan voldoende.
We hebben peer/wijnpong neergezet en dat gingen we dan ook spelen en hadden muziek, lekker eten etc. Het was een succes :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:50

Goeie! Wij hebben altijd overal chips en nootjes staan, en wat ik zelf ook ideaal vind is van de Aldi van die gehaktballetjes en kipspiesjes voor in de magnetron. Binnen een minuutje klaar maar dan hebben mensen toch wat warms te eten, plus ik heb zelf een bloedhekel aan frituren vanwege de stank en het gedoe met die pan schoonmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:51

Ja wij doen ook nooit frituren hier in huis :') omdat er niks open kan hier en omdat het schoonmaken echt een kútwerk is maar bij m'n schoonouders doen we wel in de tuin frituren! Lekkere patatjes en niet de stank, win win win win! :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:52

Oh ja, mixjes doen wij ook vaak in emmers :j Gewoon een soeplepel er in hangen en op het aanrecht zetten (wordt vaak wel een beetje geknoeid, maar valt meestal erg mee).
En bier, wijn en fris wel voor het pakken maar sterke drank verstopt. Anders krijg je in de loop van de avond inderdaad volle glazen wodka met een scheutje jus :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:54

Sanned schreef:
Anders krijg je in de loop van de avond inderdaad volle glazen wodka met een scheutje jus :')

Bij ons wel weer garantie voor een mooi feestje :))

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:55

Jodie_ schreef:
Sanned schreef:
Anders krijg je in de loop van de avond inderdaad volle glazen wodka met een scheutje jus :')

Bij ons wel weer garantie voor een mooi feestje :))

Hahaha dat dan weer wel :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:09

Oooh leuk topic dit :D

Wat betreft byob ben ik het wel met Emma eens, dat werkt alleen als je iedereen goed genoeg kent om te weten dat ze daadwerkelijk wat meenemen. Hier zorgen we meestal voor bier en wijn in overvloed, sterke drank of meuk om te mixen mogen ze zelf meenemen. Maar nou drinken de meesten hier ook wel gewoon bier of wijn, arme studenten enzo :') Beerpong werkt ook altijd goed hier! Uit m'n hoofd heb je iig bij de America Today kant-en-klare setjes, maar ook vast wel bij de Xenos oid.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:25

Jodie_ schreef:
Haha ik was al even bang dat wij zo erg waren :)) als we geen sterke drank hebben rekenen we soms nog wel eens een heel krat per man, en dan komen we vaak een heel goed eind, meestal houden we dan eens 2 kratjes over en ach die gaan dan in een weekend wel weer op. Sterke drank gaat eigenlijk ook altijd wel op, als het er staat drinken mensen het ook sneller.

Verder ons laatste feestje (mijn vriend en ik zijn de dag na elkaar jarig in februari) hebben we buiten een tent neergezet, goed dicht gemaakt, heaters gehuurd, goede boxjes, een grote biertafel en statafels, en verder zijn wij gek op drankspelletjes, dus mexxen, Stef stuntpiloot, 'ik heb nog nooit' etc, is bij ons eigenlijk altijd wel garantie voor een topfeest.

Oh en wat ik aaaaaltijd maak is jelloshots of anders dranksnoepjes, is hier altijd echt een hit, heb ze 1 keer niet gemaakt en toen was de helft teleurgesteld. :')

HEB JIJ STEF STUNTPILOOT?! daar zijn wij met de groep vrienden al zooo lang naar op zoek! Zou ik mogen weten hoe je daar aan gekomen bent :D