Hoe sparen jullie voor een nieuw huis/kinderen/pensioen etc.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Hoe sparen jullie voor een nieuw huis/kinderen/pensioen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 01:31

Wij hadden een trouwdatum geprikt, hebben toen gekeken wat de kosten ongeveer zouden worden en hoeveel we dan per maamd moesten sparen. :+ Zo zijn wij begonnen met sparen. Inmiddels trouwen we over 9 dagen, hebben we over 5 dagen een nieuwe auto en krijgen we over 2 weken de sleutel van ons eerste koophuis. Hoe gek kan het lopen?!
Auto was niet gepland, maar er zijn een paar dure onderdelen aan het overlijden. Zoveel dure onderdelen vervangen is de auto niet waard.
Wij wonen momenteel 3 maanden bij vrienden zodat we knoerthard kunnen sparen voor alles. Zoals het er nu naar uitziet gaat het helemaal goed komen :)

Wij hadden iig een duidelijke deadline nodig om te beginnen met sparen.

Steenbok12

Re: Hoe sparen jullie voor een nieuw huis/kinderen/pensioen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 19:33

Wauw wat een reacties! Fijn om jullie verhalen te lezen. Ik ga er vanuit dat mocht mijn relatie goed blijven gaan ik toch eerst samen ga wonen in mijn appartement dus dan zijn de vaste lasten met z´n tweetjes in eens toch een stuk beter te overzien en gaat sparen dubbel zo makkelijk. Mijn vriend zal tegen die tijd ook al klaar zijn met zijn opleiding. Ik ga beginnen met een strakkere begroting en eens uitrekenen wat een reëel spaar bedrag is over een jaar of 3-4. Pensioen is als ik er zo over nadenk inderdaad iets wat nu niet de noodzaak heeft en langere termijn geschoven kan worden, eveneens kinderen.