luister jij naar je gevoel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:33

Mijn gevoel heeft mij nog nooit in de steek gelaten dus wanneer hoofd en gevoel het niet met elkaar eens waren luister ik absoluut naar mijn gevoel.

Zo ook een keer bij een sollicitatie.
Ik was aangenomen maar mijn gevoel schreeuwde nee en kon dit erg goed onderbouwen.
Mijn hoofd nam andere argumenten aan.
Uiteindelijk gevoel gevolgd en goed terecht gekomen bij een andere werkgever.

Zelfde met mijn paard.
Ze brak haar been.
1.5 jaar hebben we gestreden en gewonnen.
Als mijn gevoel 1 dag een negatief antwoord had gegeven had ik een hele andere keuze gemaakt.

Mijn gevoel is mijn gids in het leven :j .

Paardennamen

Re: luister jij naar je gevoel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:04

TS heeft het eigenlijk over intuïtie of je zesde zintuig.

Jaren geleden reed ik achter een auto die ontzettend irritant reed. 60, 70, 75, hup terug naar 65 enzovoorts. Op een gegeven moment een mooi moment om hem in te halen. Maar iets hield me tegen. En wat bleek: voor de auto stak ineens van rechts een andere auto over. Als ik ingehaald had, had ik die auto nooit gezien en dus nooit meer kunnen ontwijken...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:57

Ik luister vrij veel naar mn gevoel. Als mn gevoel zegt dat ik rechts moet gaan, dan doe ik dat 9/10 keer. Tenzij ik bijna te laat voor iets ben en links is bv korter.
Maar ook dan zul je altijd zien dat er oponthoud is en ik toch beter rechts had kunnen gaan.

Maargoed, gevoel zit er ook af en toe naast en das t risico. Maar meestal luister ik ernaar ja. Of probeer ik te achterhalen wat het onderbuik gevoel veroorzaakt.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:47

Mijn gevoel is permanent in paniek, dus nee :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:03

Paardennamen schreef:

Jaren geleden reed ik achter een auto die ontzettend irritant reed. 60, 70, 75, hup terug naar 65 enzovoorts. Op een gegeven moment een mooi moment om hem in te halen. Maar iets hield me tegen. En wat bleek: voor de auto stak ineens van rechts een andere auto over. Als ik ingehaald had, had ik die auto nooit gezien en dus nooit meer kunnen ontwijken...

Dat is geen gevoelskwestie hoor. Ook het verstand zegt dat je beter niet kunt inhalen als er een zijweg kruist.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:13

oomens schreef:
Paardennamen schreef:

Dat is geen gevoelskwestie hoor. Ook het verstand zegt dat je beter niet kunt inhalen als er een zijweg kruist.

Nooit gezien, dus ben zeer dankbaar voor mijn gevoel :)
Was trouwens geen gewone kruising, meer iets waar je vanaf de hoofdweg niet vanaf mag en vanaf dat weggetje niet de hoofdweg op mag.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:19

elenaMM77 schreef:
Mijn gevoel zegt zo vaak:
Ga links!!!!

precies daar waar ik rechtsaf naar mijn werk moet gaan..

Ik wil er best naar luisteren, maar om nu iedere week nieuw werk te gaan zoeken zie ik niet zo zitten

Deze is leuk hahhaa :') :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:46

Ik probeer zo veel mogelijk naar mijn gevoel te luisteren maar soms gaat dat een beetje slecht. Maar soms gaat het dan ook om situaties die ik toch niet kan voorkomen. Zo had ik zaterdag enòrme spanning in mijn lijf en moest ik mijn paard uit de wei halen, die vervolgens het hele weiland doorcrostte. Ik had ook nog eens lichtelijk haast en wist dat dit het hem niet ging worden, dit gebeurt altijd als ik spanning heb. Had dus maar hulptroepen ingeroepen.

Ook heb ik wel eens als ik s'ochtend naar de bus loop ik van te voren weet of ik beroerd ga worden in de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:54

Ik luister wel naar mijn gevoel, maar dat betekent niet dat ik altijd doe wat mijn gevoel zegt. Net als dat ik luister naar het advies van een goede vriend met kennis van zaken, het speelt zeker mee maar het is niet het enige waar ik op af ga :)