Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ianrowan2009 schreef:Dat jou vriend de reactie geeft van nou doei, op jou vraag meer ruimte te krijgen is dan ook zij. Reactie waaruit ik kan opmaken dat het eigenlijk weinig nut heeft op dat moment te praten. Hij zal denk ik niet te tijd nemen om eens echt een gesprek te beginnen en op een eerlijke en open manier naar elkaar te luisteren. Dit is zijn "makkelijke" manier van omgaan met en daar is hij dan al 6 jaar goed mee weg gekomen. En omdat er nu niet vanuit jou kant meer gereageerd wordt zie je pas echt wat voor energie hij in het redden van de relatie stopt.
Loretteeee schreef:Het zijn niet zozeer gezamenlijke vrienden. Het zijn mijn oude klasgenootjes. Waar hij ook bij mee ging de laatste jaren. Natuurlijk is hij wel ingeburgerd daar. Wat er in die groep gaat gebeuren weet ik ook nog niet. Dat zal de tijd leren.
Misschien heb ik het niet goed verteld.. Gister avond zou ik de enige zijn die nog langs kwam, de rest kon allemaal niet.. Toen hij ook nog een berichtje stuurde dat hij ook nog langs zou wippen heb ik privé tegen m'n vriendin gezegd dat ik dat niet zie zitten dus dat ik wel een andere keer langs kom. Ook in vogelvlucht verteld hoe het zit. Zij begreep dit al te goed en heeft toen in de groep gegooid dat het niet door ging omdat ze zelf onverwachts weg moest. Later op de avond kreeg ik van haar nog een appje dat hij haar heeft lopen appen of hij nog een drankje kon komen doen. Volgens mij had ze dit afgewezen.
Ik ben het aardig beu, uitmaken blijft natuurlijk een lastig verhaal.. En omdat we nu de 4e dag ingaan dat er radiostilte is heb ik voor mezelf stappen ondernomen.. Ik heb hem laten weten dat ik de gezamenlijke rekening stop ga zetten. Alle berekeningen erbij en netjes verteld vind ik. Binnen 3 weken is hij gestopt.
Er zullen vast mensen zijn die dit geen goede stappen vinden. Dat zal best. Voor mezelf is dit stap 1 van de zoveel. Ik heb nog nooit eerder een relatie uit gemaakt en ik doe het op dit moment op deze manier...
Ik zie zelf ook in dat het beter is als we zonder elkaar door gaan. voor 80% gaan mijn gedachtes ook zo. De rest van de gedachtes twijfelen heel erg. Hij zal vast nog wel kunnen veranderen, en het is zo zielig... Nee, op dit moment moet ik mezelf staande zien te houden en even door te pakken. Ik denk echt dat dit de beste oplossing is.