Korting ná aankoop...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 20:39

Ik ga sowieso geen dingen doen als jurkjes nieuw kopen en dan weer terug brengen, ik vind winkelen al stressig genoeg ;)

En je hebt gelijk Vjestagirl, zoiets zou niemand doen. Maar ik 'piep' niet hoor. Ik vroeg mij uit nieuwsgierigheid af of mensen dit doen en wat de (re)actie daarop is, omdat zo genoemde vriendin dit wél zou doen. Ik heb dit nog nooit gedaan. Maar het schijnt de gebeuren onder het mom 'niet geschoten altijd mis'. Ik zou dan ook absoluut niet piepen als het antwoord nee zou zijn ;)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:49

Wanneer je iets hebt gekocht, vond je het op dat moment het geld waard wat je ervoor betaald hebt.

Ik persoonlijk vind het belachelijk dat men bijv. een week later in de uitverkoop, geld terug gaan eisen of ruilen en weer terug kopen. Als winkelier zou ik hier niet in meegaan en consumenten moeten ophouden met steeds meer te eisen tot het brutale af,de ikke ikke ikke maatschappij.

Zo kan je net zo goed heel het jaar door sale hebben, gaan alle retailers op hun gat en kunnen we niks meer kopen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:49

xEmily schreef:
mariekerocky schreef:
Je kan ook de jurkjes met korting kopen en dan diezelfde jurkjes terugbrengen met de bon van de jurkjes zonder korting :D

Zien ze dat niet bij het scannen? Of scannen ze niet meer bij terugbrengen? Of werkt dat hele systeem niet zo?

Nee toch? De code die gescand wordt op de kaartjes veranderd volgens mij niet als er korting op geldt. En op de bon staat gewoon dat je de volle prijs hebt betaald.

bowena_84

Re: Korting ná aankoop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:00

Iets (terug)kopen en weer ruilen gaat mij persoonlijk ook te ver, en vind ik ook nog eens te veel moeite, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Of het netjes is laat ik er even buiten maar kan me ergens wel voorstellen dat mensen het proberen. Nogmaals onder het mom niet geschoten altijd mis. Ik heb het hier echter NIET over eisen(!) maar over informeren. Als het antwoord dan nee is moet je imo gewoon tevreden zijn want zoals al gezegd word je vond de verkoopprijs de moeite waard.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:13

Ik zeg ook niet dat jij het eist ;) . Dit is een voorbeeld wat ik geef wat ik tegenwoordig steeds meer hoor en zie.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:17

Snap ik shoes, was dan ook geen aanval op jou post :) Ik snap wat je zegt! Maar ik probeer te zeggen dat ik me wel kan voorstellen dat mensen het proberen :) Eisen gaat alleen ook mij te ver.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:22

Doen wij wel altijd als het prijsverschil dusdanig groot is.

Heeft vaker een aantal tientjes gescheeld hoor ;)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:28

Ik heb in mijn werk dagelijks contact met winkeliers en consumenten. Hierdoor zie ik de laatste jaren een tendens in hoe consumenten meer eisen gaan stellen of dingen proberen om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Gelukkig is niet iedereen zo en zijn er nog genoeg mensen die fatsoenlijk en realistisch denken/reageren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:29

Fatsoen en realistisch denken? Acties zijn er omdat ze de spullen dan nóg steeds met winst verkopen, alleen wat minder :+

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:33

mariekerocky schreef:
bowena_84 schreef:
Oké, maar daar zit het probleem denk ik, de kaartjes zitten er niet meer aan. Ik heb ze woensdag van kaartjes verlost en ze hangen al fris in de kast.
Dingetje is natuurlijk dat als ik die shorts vandaag niet was gaan ruilen ik nooit van de korting geweten had.

Is dit dan een gevalletje niet geschoten altijd mis? Vragen kost niets toch? En als het antwoord nee is, even goede vrienden. Ondanks dat het een pittig bedrag was, is bij de Primark shoppen toch altijd leuk voor de beurs, dus ik blijf toch wel trouwe klant ;)

Edit: De bon heb ik trouwens wel nog!

Je kan ook de jurkjes met korting kopen en dan diezelfde jurkjes terugbrengen met de bon van de jurkjes zonder korting :D

Serieus? Waar ligt hier de grens van netjes vragen of je korting kunt krijgen en gewoon de boel oplichten? >;)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:38

En mijn excuses als ik fel overkom :D Door mijn werk heb ik hier nogal een passie voor. Ben best een moraalridder wanneer het over normen en waarden gaat....
Laatst bijgewerkt door shoes op 13-05-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:44

Volledig begrijpelijk shoes :j Maar ik snap de andere kant ook! Tenminste als het 'netjes' gebeurt ;)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:48

xSlvna schreef:
Fatsoen en realistisch denken? Acties zijn er omdat ze de spullen dan nóg steeds met winst verkopen, alleen wat minder :+

Daar heb je actieperiodes voor, dus voor de actieperiode gekocht is niet de week erna verwachten dat je het verschil alsnog terug krijgt.

En aan de sales verdienen de retailers niet veel aan hoor. Producten hebben ze immers voor de volledige inkoopprijs ingekocht, hoge huurprijs van een pand, personeelskosten etc. Houden ze nog maar heel weinig winst aan over. Tevens zijn de magazijnen doorgaans niet zo groot waardoor ze juist collecties in de opruiming moeten doen om ruimte te maken voor het komend seizoen.

Retailers hebben het nu echt heel moeilijk, vandaar zo veel leegstand in de winkelstraten.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:11

sorry hoor, maar ik snap de ophef niet zo...heb het gehad bij action dat ik gewoon lachend liet vallen: goh...had ff wat later moeten komen en zonder te vragen het verschil terugkreeg. Heb het ook regelmatig dat ik iets wil kopen en dat er gezegd wordt: als je 2 dagen wacht is ie in de aanbieding.
Verkopers weten echt een week tevoren wel of iets afgeprijsd wordt...kunnen ze ook ff meedenken met de klant..terugbrengen zou ik niet doen tenzij het om veel geld gaat en ik het echt een paar dagen ervoor heb gekocht...dat is gewoon gebruik maken van de mogelijkheden...en ik ben echt geen oplichter ofzo...ben er weleens achter gekomen dat ik 3 zakken voer bij welkoop niet betaald had (lagen wel op de kar maar had ze kennelijk gemist) en ben teruggegaan im alsnog te betalen...tube tandpasta van 60 cent idem dito...ik ben geen dief. Maar met zoiets heb ik echt geen moeite hoor...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:13

Dan heb je het over de ZZPer die een winkeltje op de hoek heeft, of met een enkele werknemer. Maar ketens als Primark? Meh... die kunnen dat wel verdragen gok ik. :o

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:15

Heb het wel bij Kwantum ofzo gedaan en kreeg ook gewoon geld terug. Ze kunnen weigeren, maar dan zeg je gewoon dat je het terug wil brengen + geld terug en koop je direct een nieuwe met korting. Dus dan is het net zo makkelijk om gewoon het verschil te betalen als winkel. Als het buiten de retourdatum valt ga ik niet terug maar anders wel. Ligt ook aan het bedrag, voor 1 euro ga ik niet terug

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:24

xSlvna schreef:
Dan heb je het over de ZZPer die een winkeltje op de hoek heeft, of met een enkele werknemer. Maar ketens als Primark? Meh... die kunnen dat wel verdragen gok ik. :o

Primark heeft grotere panden, meer personeel, veel meer kosten. Dus wees daar niet zo zeker van.

Mag ik uit gezonde interesse vragen wat de reden is dat je zo'n onderschrift hebt? :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:28

Gewoon, mensen doen vaak bot omdat ik niet uitgebreid typ. Als ik (zoals nu zeg) "een grote winkelketen heeft er, gok ik, minder last van", maken anderen er al gauw van dat ik steel van grote winkelketens omdat het grote winkelketens zijn. Zoiets... :)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:45

Bij de leenbakker zeiden ze het zelfs tegen mij. Had meubels gekocht maar wilde ze pas 2 maanden later ophalen. Hij zei als het binnen nu en 2 maanden in de actie komt, moet je gewoon langskomen met je bon. Kreeg het verschil dan terug was iets van 500 euro korting!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:18

Had ik in de klanten maar alleen maar om dit soort dingen kwamen. Er worden echt véél gekkere dingen gevraagd.... Ruilen en het verschil terug krijgen heeft ook te maken met een stukje service vanuit de winkel.