Oh jee; luxe probleem...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:42

Huertecilla schreef:
goeroe schreef:
Wellicht een veel te vlugge conclusie, maar het klinkt alsof julllie mogelijk niet helemaal op één lijn liggen voor wat betreft de gewenste mate van bereikbaarheid/beschikbaarheid. Als dat zo is lijkt het mij een open en eerlijk gesprekje waard. Daarbij doe je er denk ik goed aan om de technische argumenten achterwege te laten, aangezien het daar eigenlijk niet om gaat. Maar dit had je zelf allang bedacht toch? ;)

Dat is al HEEL lang helder allemaal.

Als het echt zo helder is dan zijn er nog drie mogelijkheden:
1. Het ontbreekt de gever aan IQ, EQ en/of een werkend geheugen;
2. De gever wil je (gedrag) veranderen;
3. De gever wil je irriteren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:43

Ik heb een iphone, de nieuwste zelfs, en die ik laat ik ook best wel eens thuis, zet ik wel eens uit, heb niet door dat de accu leeg is gegaan etc. Heb nog nooit meegemaakt dat mensen het kwalijker vinden dat ik niet bereikbaar ben omdat ik die telefoon heb. Mensen vinden het wel eens vervelend dat ik niet bereikbaar ben misschien maar of ik nu een nokia 3310 heb of een smartphone heeft daar weinig mee te maken? Smartphones kunnen ook gewoon uit ik snap je probleem niet helemaal?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 13:46

Billy schreef:
Ik snap niet waarom jij dat als druk ervaart en als een inbreuk op je leven.....

Dat hoeft ook niet.
Je kan ook gewoon accepteren/respecteren dat dit voor heel wat mensen zo IS.

Net als die omnipresente cameras; 'als je niets te verbergen hebt...'
Prima als je dat vindt.
Echter ik en heel veel anderen ervaren dat WEL als een inbreuk op privacy doch zijn door de mening van de meerderheid gedwongen tot het ondergaan.
Idem nu die fokking foon.

Ik ga niet van nummer veranderen dus wellicht redt die bel me. Bel me niet dan dus _O-

en dan gaat de foon naar de dochter van de geefster :)* *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 13:48

liedje89 schreef:
Smartphones kunnen ook gewoon uit ik snap je probleem niet helemaal?

Dat heb ik net toegelicht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:51

liedje89 schreef:
Ik heb een iphone, de nieuwste zelfs, en die ik laat ik ook best wel eens thuis, zet ik wel eens uit, heb niet door dat de accu leeg is gegaan etc. Heb nog nooit meegemaakt dat mensen het kwalijker vinden dat ik niet bereikbaar ben omdat ik die telefoon heb. Mensen vinden het wel eens vervelend dat ik niet bereikbaar ben misschien maar of ik nu een nokia 3310 heb of een smartphone heeft daar weinig mee te maken? Smartphones kunnen ook gewoon uit ik snap je probleem niet helemaal?

Het onbereikbaar zijn en als reden geven dat je telefoon aan de lader lag, is een heel acceptabel excuus. Ook omdat zo'n ding nu eenmaal sneller laadt, als hij uitgeschakeld is.

(Huertecilla, zelfs als je Nokia er vandaag mee ophoudt, is er dus nog hoop, ook met een smartphone kun je perfect onbereikbaar zijn zonder dat iemand je dat kan aanrekenen!) :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:52

Tja, je kunt ook tegen de gever (m/v) zeggen dat je het erg waardeert dat ze jou zo'n mooi cadeau geven, maar dat dit niet aan jou besteed is. Dat je graag het cadeau zou willen teruggeven of ruilen voor iets anders. Het is goed bedoeld en daar ben je dankbaar voor, alleen zal het cadeau bij jou niet tot zijn recht komen. Is dat een idee? Ik snap je wel, hoor. Ik heb ook wel eens een goedbedoeld presentje gehad dat ik echt helemaal niet wenste te krijgen.

Citaat:
Het onbereikbaar zijn en als reden geven dat je telefoon aan de lader lag, is een heel acceptabel excuus.

Persoonlijk vind ik dat je helemaal niet een "acceptabel excuus" nodig hebt om de telefoon even uit te zetten. Je kunt ook gewoon zeggen dat je even niet wílde opnemen, zonder daar een "geldige" reden voor te hebben. Toch?

Selina

Re: Oh jee; luxe probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:54

Wij hebben m'n opa een keer een mobiel gegeven. Hij heeft er eenmaal naar gekeken en toen nooit meer aangeraakt. Ach, we voelen ons niet gepasseerd, als hij niet bereikbaar wil zijn, dan kunnen we daar ook niet veel aan veranderen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:59

Heeft die lieve goedbedoelende derde zich dan voor een karretje laten spannen? Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Klopt het dat je zoekt naar manieren om te voorkomen dat de discussie over beschikbaarheid en vertrouwen zich verplaatst naar de lieve goedbedoelende derde? Dat lijkt me nog niet zo eenvoudig zonder aan je eigen normen en waarden voorbij te gaan. :(:) Ik denk haast dat teruggeven de best passende oplossing is. Als de gever een vrouw is kun je misschien iets met de vergelijking van een nieuwe stofzuiger voor moederdag? :+ Het cadeau zelf roept niet de gewenste associaties op, maar dat maakt het gebaar natuurlijk niet minder gewaardeerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:05

Agossie schreef:
Ik heb ook wel eens een goedbedoeld presentje gehad dat ik echt helemaal niet wenste te krijgen.

En dat goedbedoeld maakt het soms gewoon moeilijk.
Heel lief maar, is toch een soort van nee, want en dat is het de toon welke de muziek maakt.

Het lost zich met wat aandacht wel op. Die vermaledijde mobiele bereikbaarheid is gewoon een punt wat zich regelmatig herhaalt.
Nog even en je moet opletten welke kleding je krijft: Bij Zara zijn ze al heel ver met een 'chip' met gps tracker in de draad gevlochten.
Volgende is luidspreker in de ene en camera in de andere boordknoop :roll:

@goeroe; gewoon even wat van gedachte wisselen met de vrouwelijke perceptie. Levert nog nieuw en onverwacht inzicht op ook +:)+
Die perceptie is blijkbaar heel wat harder dan de mijne.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:09

Huertecilla schreef:
liedje89 schreef:
Smartphones kunnen ook gewoon uit ik snap je probleem niet helemaal?

Dat heb ik net toegelicht.

Volgens mij doe je gewoon veel moeilijker dan nodig. Een telefoon is niet meer dan een plastic ding waar je mee kunt bellen en/of internetten, je hoeft je helemaal niet druk te maken over of je in de ogen van een ander wel genoeg of niet genoeg gebruik maakt van zo'n ding? Ook niet als zei jou dat ding hebben gegeven? Als mensen je een cadeau geven wat lief bedoeld is dan kan je ze gewoon bedanken en zelf beslissen hoeveel gebruik je er van wil maken?

Wellicht ligt het trouwens aan je omgeving maar imo creëert het hebben van een meer geavanceerde telefoon niet perce meer of minder verwachtingen. Mijn vader is ook van een soort belbaksteen naar een smartphone gegaan maar hij neemt hem nog steeds nooit op. Ik snap ook niet waarom mensen die verwachting zouden hebben. Enkel als je steeds smoesje gaat gebruiken als "mijn telefoon heeft toch geen bereik" of "de accu van mijn telefoon is altijd leeg" en dat mensen dan denken dat je wel graag bereikbaar wilt zijn maar dat niet lukt zorgt volgens voor de verwachting dat je beter bereikbaar wordt met een nieuwe telefoon? Aan verwachtingen hoef je bovendien niet altijd te voldoen, dan leert je omgeving wellicht ook iets over aannames maken?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:10

Ik heb niet alles gelezen maar heb je een prepaid kaartje? Daar heb ik laatst ook een nano kaartjes voor aangevraagd. Voor 9.50 krijg je een normale, een min en een nanochip. Kun je alle telefoons gebruiken.

Als jij geen whatsapp wil is dat jou keus, moet je die gewoon niet op je telefoon zetten. Ik ben alleen bereikbaar als er wifi is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:10

Je kan diegene toch ook gewoon in natura bedanken om je dankbaarheid uit te drukken. :j :o?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:18

magriet schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar heb je een prepaid kaartje? Daar heb ik laatst ook een nano kaartjes voor aangevraagd. Voor 9.50 krijg je een normale, een min en een nanochip. Kun je alle telefoons gebruiken.

Met hetzelfde bestaande nummer?

DAT zou wel makkelijk zijn.

Die Nokia doet nl. tot bijna 4 dagen met de batterij bij continue aan staan en dat wil ik niet kwijt. Ik neem nl. GEEN laders etc. mee.

Al met al had ik liever een kleine aluminium portefuille gekregen :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:23

Wat vind je zo hard aan mijn opmerking? Mits je het op de juiste toon weet te brengen denk ik dat het juist helpt om het onvermijdelijke gesprek minder beladen te maken. Ik denk dat bijna iedereen wel eens zo'n 'stofzuiger voor moederdag' heeft ontvangen en zich kan voorstellen hoe dat voelt. De negatieve associatie met het cadeau maakt niet dat je het gebaar (laat staan de persoon) niet waardeert. Je wilt natuurlijk voorkomen dat de gulle gever die twee zaken met elkaar verwart. En dat doe je denk ik juist door beide zaken heel expliciet uit te spreken. Je kunt wel proberen waardering voor het cadeau zelf te veinzen, maar daarmee val je waarschijnlijk toch door de mand waardoor juist misverstanden kunnen ontstaan. Bovendien ben je dan niet eerlijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:27

Ik had ook een groot simkaartje en ben naar de vodafonewinkel gehobbeld en heb daar een microsimkaartje gekregen, kostte niks. En ja heb nog steeds hetzelfde nummer.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:28

HC je kan gewoon naar de telefoonwinkel gaan en die knippen er voor een kleine bijdrage zo een stukkie af van je huidige simkaart. Problem solved :j
Zolang je geen internet aan hebt staan op je nieuwe Blackberry gaan die batterijen zoieso wel 1 dag mee, het zou me niks verbazen als het langer is dus je hoeft echt niet steeds laders mee te nemen! En wat betreft bereikbaarheid; je moet zo bereikbaar zijn als je het wilt. Ik ben dan wel 20 en zou in de 'bloei van mijn sociale leven' moeten zitten maar ik reageer soms gerust twee dagen niet op een berichtje hoor. Mijn vrienden weten dat en zoeken er dus ook niks achter. En als je geen whatsapp wilt, lekker niet downloaden toch? Het zit niet standaard op een telefoon dus als je het niet download dan is het er ook niet :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:32

Citaat:
Het punt is wat te doen met zo'n goed bedoeld cadeau wat je niet wil?

Jij bent toch juist altijd zo voor eerlijke en volledige communicatie? Nou, volgens mij is dat ook het antwoord op jouw vraag.

Bedanken voor het goed bedoelde cadeau maar dat jij hem om jouw redenen niet kan aannemen. Volgens mij is het niet zo ingewikkeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:44

Piekosjj schreef:
HC je kan gewoon naar de telefoonwinkel gaan en die knippen er voor een kleine bijdrage zo een stukkie af van je huidige simkaart. Problem solved :j

Hier gratis doch past niet probleemloos in de BB; ook te dik blijkbaar.

Even om een perspectief van mijn telefoongebruik te schilderen:
Mijn vorige pre-paid nummer is vervallen wegens te lang niet gebruikt.
Momenteel zit ik op 5 Euro per maand.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:12

Je kan de smartphone toch gewoon zonder simkaart/prepaid kaart zonder tegoed, gewoon alleen thuis via wifi gebruiken, en dan je gewone telefoon houden om te bellen en smsen?
Dan kun je thuis gewoon whatsappen als jij daar zin/tijd voor hebt.
Meest gebruikte reden die ik in de omgeving zie waarom mensen anderen een smartphone kado doen is zodat ze zelf gratis berichtjes kunnen sturen :+
En wie weet raak je uiteindelijk toch gehecht aan de smartphone.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 15:13

8nnemiek schreef:
Meest gebruikte reden die ik in de omgeving zie waarom mensen anderen een smartphone kado doen is zodat ze zelf gratis berichtjes kunnen sturen :+

:)*

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:18

Koop een mooi lijstje, doe de BlackBerry er in en hang hem aan de muur. :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:19

Gewoon die nieuwe aannemen en geen whatsapp op installeren?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:20

Qua bereikbaarheid, hier ook 4G maar meestal geen/slecht bereik.
Het is dus geen garantie als je "in the middle of nowere" woont.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:23

Hee een Nokia 5140, die heb ik hier ook nog in een laatje liggen volgens mij :P

Ik heb er ook nog een GPS module bij, dat is wel geinig te paard hoor. Zie je de hoogte en je snelheid, max. gereden snelheid enzo en dat allemaal zonder dat het een cent kost om die gegevens te krijgen :)

Leuk telefoontje hoor :j

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:25

Het simkaart probleem is makkelijk op te lossen door hem te laten knippen in de winkel of een goedkope nieuwe prepaid te halen. Nummerbehoud is gewoon mogelijk. Denk dat het wel een tripje telefoon winkel waard is. :)

Whatsapp hoef je ook niet per se te installeren he? En internetten kan je ook doen op alleen de wifi. Hoef je ook geen abbo daarvoor af te sluiten. Lekker goedkoop en toch bereikbaar en gebruik je de telefoon.