iets laten aanbranden, hoe stank weg halen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:23

Neuh, stokbrood in de oven laten verkolen... dat is toch best moeilijk..

Een paar weken geleden heb ik wel bakpapier in de oven aangestoken, het enige waar ik aan kon denken was het redden van mijn pizza (is gelukt). meurt wel hoor, brandend bakpapier Misselijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 12:25

nee hoor, niet moeilijk Knipoog gewoon de magnetron laten aanstaan erbij *LOL* Hoe kun jij bakpapier in de oven aansteken?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:29

Jaaaa, die was héél makkelijk. We hadden 2 pizza's en de onderste was nog koud in 't midden. Die legde ik dus op de bovenste plaat en daar lag bakpapier op. Ik lette niet goed op en het papier kwam tegen de grill aan.
Even later dacht ik: mmm, pizza! Maar 't stonk nogal. Toen ik de oven opentrok zag ik allemaal vlammetjes, dus ik met zo'n schep m'n pizza redden, kwam dat ding er niet af. Zusje geroepen die een pan water pakte. Ondertussen fikte mijn pizza zowat af, dus ik pissig en grijp zo die pizza eraf, daarna was het bakpapier al bijna helemaal afgefikt en toen hebben we alsnog de pan met water eroverheen gegooid. En de pizza leefde nog en die kon ik daarna lekker oppeuzelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 12:48

dan zal ik nog eens wat bloopers citeren hier Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 12:52

uit het topci van de vorige pagina
Lielle"]
Ik heb twee echte drama's gehad, naast veel dingen die niet helemaal geworden waren wat de bedoeling was:

Bij een zeer chique uitgebreid diner met 6 vrienden:
strawberry bombe covered with chocolate (aardbeien pudding met chocolade)
dit was een soort opgesteven aardbeien mousse die bij het storten uit de vorm langzaam maar zeer zeker steeds verder begon uit te dijen en vrolijk over de rand van de schaal liep om een soort plas van aardbei te vormen. Gelukkig had ik nog tijd om iets anders te maken Haha!

zelfgemaakte ravioli
het deeg maken ging goed, maar de vulling was te nat en droop dus over de plakken heen. De randen wilden niet op elkaar blijven, zodat ik uiteindelijk een paar natte zakjes Haha! ondefinieerbaar spul had, dat ik niet in kokend water durfde te gooien. Dus maar in de magnetron geprobeerd, waarna het dus aan de buitenbant uitgedroogd was en binnenin nog steeds een smurrie. Mijn vriendje heeft braaf twee happen geproefd maar toen ik voorstelde om maar een pizza in de oven te gooien was hij toch wel erg gelukkig.

en jullie?
[/quote]

[quote="Lielle"]
en een heel oudje:

2 liter water bij de soesjesmix doen ipv 2 dl, en verbaasd zijn dat hij geen mooie soesjes worden Haha! Bloos
[/quote]

[quote="Lielle"]
Een prachtige quiche die mijn vriendje had gemaakt, uit mijn vingers laten vallen zodat ik
a) weer boodschappen kon gaan doen
b) gesneuvelde ovenschaal en quiche kon opruimen
c) een nieuwe quiche kon klaar maken

/toevoeging
het stomste hiervan was nog wel dat ik nadat de overschaal uit de pannenlappen glipte, ik de scherven met mijn blote handen wilde gaan opruimen! Dan ben je echt blond.

Onlangs de sinaasappelcompote zodanig laten aanbranden dat ik de pan kon weggooien!
[/quote]

[quote="Lielle"]
[quote="abby"]vorige week liet ik bij het afgieten van de rijst voor het gemak de pan helemaal los. Alle rijst in de gootsteen, heet water over mijn handen en op mijn bord nasi zonder rijst. Was nog best te eten ook, maar met rijst toch lekkerder.
[/quote]

Je wil niet weten hoe vaak me dat is overkomen! Vaak kon ik nog wel een deel redden, en viste ik de bovenste laag rustig weer uit de gootsteen. Pasta en aardappels gaan tegenwoordig in het vergiet, juist om deze reden.
[/quote]

[quote="Lielle"]
[quote="Wmijn schreef:
Grootste fiasco is natuurlijk in dit verband dat je je rijst laat droog koken op een grote pit.. Dan zit alles vast aan de bodem en met een beetje pech is het nog zwart ook *spreekt uit ervaring*

drie keer raden waarom ik hier niet aan begin.................
[/quote]

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:04

Weet je wat een goeie oplossing is: een stoomoven. Daar bakt niets in aan en 't wordt allemaal nog sneller gaar ook (rijst bijv). Je kunt daarin ook geheel veilig je prakjes opwarmen. Enige probleem is dat er al een aantal keer een golf water uit kwam zetten en dat ding zit op ooghoogte, dus dan krijg je een vloedgolf op je bast (goeie oefening voor de reflexen).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:26

Zet een schaaltje met gemalen koffie op een paar plaatsen neer en laat dat een nacht staan. De stank trekt dan in de koffie. OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:38

super idee!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:44

Oh hahaha Tong uitsteken
Ik heb een keer een broodje zo in de pan laten afbakken, zodat er nu een heel mooie boterham afbeelding in zit Bloos

Of stukjes biefstuk van meer dan 25 gulden laten verkolen, toen m'n vader heel even vroeg erop te letten terwijl hij een boodschap bij de winkel ging halen, oeioeioei Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:10

kijk, ik ben dus niet de enige Haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:03

Kaarsje aan helpt volgens mijn vader altijd
En de afzuigkap aan Tong uitsteken

Succes met de stank, het enige wat bij ons soms aanbrand is de boter...
Of van die voer broodjes... of...Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 17:16

afzuigakp heb ik niet Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:21

Lielle schreef:
afzuigakp heb ik niet Knipoog

Ook maar niet aanschaffen (krijgt direct beelden van steekvlam die in afzuigkap slaat als Lielle pan met olie op vuur zet Scheve mond )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 17:23

hm, mijn imago neemt angstwekkende vormen aan Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:01

update:
de ergste stank is weg (na heel veel luchten, kaarsen, luchtverfrisser, koffie en een grote schoonmaak) maar er hangen nog steeds wat restantjes Frusty Morgen de nieuwe pannenset Haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:12

Haha! Succes ermee dan Tong uitsteken
Enne, wat heb je vanavond gekookt? Of is het haal-eten geworden? Knipoog

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:42

Mèn, ik wil niet weten wat jullie allemaal doen als je aan het koken bent. Ik lig wel behoorlijk dubbel van de acties die hier beschreven worden

De tip van zo min mogelijk apparaten aanschaffen waar iets mis mee kan gaan is trouwens wel een goede. Het scheelt al de helft wanneer je alleen maar een paar gaspitten hebt om op te koken Schijnheilig

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 08:53

Heb dit topic al een paar keer met de glimlach gelezen...

En zal ook maar toegeven nu, dat ik zelf ook nogal eens van die blunders uithaal (hoewel het nu al een tijdje geleden is...).
Enkele voorbeeldjes:

- worstenbroodje in de combimagnetron: duw ik i.p.v. het knopje 'air'
(hetelucht) het knopje 'micro+air' in (combinatie magnetron + hetelucht),
zet de timer op 15 minuutjes (dan zijn die dingen meestal lekker warm
en beetje knapperig)... en na 5 minuten begon ik al wat te ruiken... rook
uit de oven en een zwart verkoold worstenbroodje...

- macaroni opgezet om te koken...ga even wat anders doen (onder het
idee van 'aan macaroni kan ik toch niet veel verpesten als ik er neit bij
bij blijf'), kom ik na de normale kooktijd van de macaroni terug, ook al
zo een vreemd geurtje: was het water verdampt en plakte de hele
macaroni vast in de pan, lekker zwart vanonder, dus ook niet meer
eetbaar

- een cake willen bakken en dan na de baktijd een platte keiharde schijf
in de bakvorm vinden (heb er nog altijd geen idee van wat er toen is
missgegaan)

Zijn enkele blunders...
Heb er wel wat van geleerd: 'kok, blijf bij je vuur' Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:10

1 woord Tong uitsteken:P:P

Schijnheilig BlonT Schijnheilig

Doe je goed Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:43

Tip: Bij dingen die je kookt... beetje zout of olie in het water doen, dat voorkomt het plakken aan de bodem en natuurlijk regelmatig door roeren Tong uitsteken

Ik heb bij mijn weten alleen van die stomme acties als, het weglopen bij een pan met olie of boter omdat ik vergeten was dat ik hem al aan had gezet... ahum... en dus wat sterke geur me attendeert op de pan Haha!
Maar niks beyond repair...

Wel enge dingen met frituurpannen, waarvan de thermostaat stuk ging en ik na 4 minuten een geheel verkoolde kroket eruit haalde Scheve mond

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:18

orri schreef:
Wel enge dingen met frituurpannen, waarvan de thermostaat stuk ging en ik na 4 minuten een geheel verkoolde kroket eruit haalde Scheve mond

Wij hebben dit wel eens beter gedaan Knipoog wij hebben een kookplat, en koken dus opelectriciteit en niet op gas. Nou dan is het heeeeel makkelijk, om PER ONGELUK het verkeerde vakkie aan te zetten Haha!..

Ik ging een keer koken, frietjes om precies te zijn, met een stukkie kip, whopa friet in de frietuur pan (die staat ook altijd op de plaat) die stond lekker te pruttelen, maar onder tussen snapte ik dus niet waarom de boter als maar niet warm werd, kijk ik onder de braadpan Bloos! Bloos! oeps...

Stond ik zomaar de frietuurpan te bakken in plaats van het vlees Haha! Schijnheilig

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:37

Is verhuizen een optie ? *LOL*

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:49

febreze?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:30

Shiloh"]
[quote="orri schreef:

Wij hebben dit wel eens beter gedaan Knipoog wij hebben een kookplat, en koken dus opelectriciteit en niet op gas. Nou dan is het heeeeel makkelijk, om PER ONGELUK het verkeerde vakkie aan te zetten Haha!..

Ik ging een keer koken, frietjes om precies te zijn, met een stukkie kip, whopa friet in de frietuur pan (die staat ook altijd op de plaat) die stond lekker te pruttelen, maar onder tussen snapte ik dus niet waarom de boter als maar niet warm werd, kijk ik onder de braadpan Bloos! Bloos! oeps...

Stond ik zomaar de frietuurpan te bakken in plaats van het vlees Haha! Schijnheilig
[/quote]

Deze met de frietpot heb ik ook gepresteerd Bloos! Frietpot was half gesmolten Haha! ... Total loss gewoon. Verder bok ik op een meter of twee van m'n kookplaats af nu, dus je zou denken dat het wel mee zou vallen met de kookstunts ... THINK AGAIN Haha! .... Met enige regelmaat mag ik dingen van m'n potten afschuren hoor *LOL* Goed excuus is altijd "moet goed doorkookt zijn" Schijnheilig

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:37

Gelukkig dat ik om te bokken op m'n kamer moet zijn... dus ik ga niet zomaar 'eventjes bokken' als ik aan het koken ben.. Anders zouden er veel meer blunders gebeuren denk ik Haha!