Een paar weken geleden heb ik wel bakpapier in de oven aangestoken, het enige waar ik aan kon denken was het redden van mijn pizza (is gelukt). meurt wel hoor, brandend bakpapier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lielle"]
Ik heb twee echte drama's gehad, naast veel dingen die niet helemaal geworden waren wat de bedoeling was:
Bij een zeer chique uitgebreid diner met 6 vrienden:
strawberry bombe covered with chocolate (aardbeien pudding met chocolade)
dit was een soort opgesteven aardbeien mousse die bij het storten uit de vorm langzaam maar zeer zeker steeds verder begon uit te dijen en vrolijk over de rand van de schaal liep om een soort plas van aardbei te vormen. Gelukkig had ik nog tijd om iets anders te maken
zelfgemaakte ravioli
het deeg maken ging goed, maar de vulling was te nat en droop dus over de plakken heen. De randen wilden niet op elkaar blijven, zodat ik uiteindelijk een paar natte zakjesondefinieerbaar spul had, dat ik niet in kokend water durfde te gooien. Dus maar in de magnetron geprobeerd, waarna het dus aan de buitenbant uitgedroogd was en binnenin nog steeds een smurrie. Mijn vriendje heeft braaf twee happen geproefd maar toen ik voorstelde om maar een pizza in de oven te gooien was hij toch wel erg gelukkig.
en jullie?
[/quote]
[quote="Lielle"]
en een heel oudje:
2 liter water bij de soesjesmix doen ipv 2 dl, en verbaasd zijn dat hij geen mooie soesjes worden![]()
[/quote]
[quote="Lielle"]
Een prachtige quiche die mijn vriendje had gemaakt, uit mijn vingers laten vallen zodat ik
a) weer boodschappen kon gaan doen
b) gesneuvelde ovenschaal en quiche kon opruimen
c) een nieuwe quiche kon klaar maken
/toevoeging
het stomste hiervan was nog wel dat ik nadat de overschaal uit de pannenlappen glipte, ik de scherven met mijn blote handen wilde gaan opruimen! Dan ben je echt blond.
Onlangs de sinaasappelcompote zodanig laten aanbranden dat ik de pan kon weggooien!
[/quote]
[quote="Lielle"]
[quote="abby"]vorige week liet ik bij het afgieten van de rijst voor het gemak de pan helemaal los. Alle rijst in de gootsteen, heet water over mijn handen en op mijn bord nasi zonder rijst. Was nog best te eten ook, maar met rijst toch lekkerder.
[/quote]
Je wil niet weten hoe vaak me dat is overkomen! Vaak kon ik nog wel een deel redden, en viste ik de bovenste laag rustig weer uit de gootsteen. Pasta en aardappels gaan tegenwoordig in het vergiet, juist om deze reden.
[/quote]
[quote="Lielle"]
[quote="Wmijn schreef:Grootste fiasco is natuurlijk in dit verband dat je je rijst laat droog koken op een grote pit.. Dan zit alles vast aan de bodem en met een beetje pech is het nog zwart ook *spreekt uit ervaring*
orri schreef:Wel enge dingen met frituurpannen, waarvan de thermostaat stuk ging en ik na 4 minuten een geheel verkoolde kroket eruit haalde
Shiloh"]
[quote="orri schreef:Wel enge dingen met frituurpannen, waarvan de thermostaat stuk ging en ik na 4 minuten een geheel verkoolde kroket eruit haalde