Pauline schreef:Hier in Den Haag gaan ze lekker alleen naar het zwembad om de hoek. Ze zijn 8 en 11. Deze week was ik in een zwembad in Eindhoven en verbaasde me daar over de sfeer die er hing in negatieve zin. Ik was blij dat ik er bij was. Als kinderen een bad goed kennen is het al veiliger dan bij een nieuw bad.
Hoe bedoel je de sfeer, mijn ervaring gisteren was dat kinderen van jaar of acht die alleen waren andere kinderen pesten en moedwillig pijn deden, mijn zoontje werd terwijl hij met zijn bal aan het spelen was ineens in zijn ogen geschoten met waterpistool en dat meerdere keren terwijl hij stop hou op riep, gingen ze door tot ik ineens langs ze stond, even later was een meisje in de zandbak aan het spelen dus ook nergens mee aan het bemoeien gingen ze met drie ineens van dichtbij heel hard waterballonnen op haar rug gooien tot ze huilend in het zand lag. Toen heb ik dat meisje getroost en toen een badmeester die paar 100 meter verderop was gewaarschuwd, die sprak dat groepje aan, toen hij net weg liep van dat groepje gaven die jongens nog grote mond ook. Dus blijkbaar is dat normaal, zou het dus niet prettig idee vinden als me kind daar alleen is zonder volwassen waar hij hulp aan kan vragen of op terug kan vallen.