leeftijd kinderen zonder volwassenen naar buitenzwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: leeftijd kinderen zonder volwassenen naar buitenzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:00

Hier in Den Haag gaan ze lekker alleen naar het zwembad om de hoek. Ze zijn 8 en 11. Deze week was ik in een zwembad in Eindhoven en verbaasde me daar over de sfeer die er hing in negatieve zin. Ik was blij dat ik er bij was. Als kinderen een bad goed kennen is het al veiliger dan bij een nieuw bad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:00

Volgens mij was ik 10 of 11 toen ik alleen mocht. Vind 7/8 wel piepjong := .

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 07:25

Pauline schreef:
Hier in Den Haag gaan ze lekker alleen naar het zwembad om de hoek. Ze zijn 8 en 11. Deze week was ik in een zwembad in Eindhoven en verbaasde me daar over de sfeer die er hing in negatieve zin. Ik was blij dat ik er bij was. Als kinderen een bad goed kennen is het al veiliger dan bij een nieuw bad.

Hoe bedoel je de sfeer, mijn ervaring gisteren was dat kinderen van jaar of acht die alleen waren andere kinderen pesten en moedwillig pijn deden, mijn zoontje werd terwijl hij met zijn bal aan het spelen was ineens in zijn ogen geschoten met waterpistool en dat meerdere keren terwijl hij stop hou op riep, gingen ze door tot ik ineens langs ze stond, even later was een meisje in de zandbak aan het spelen dus ook nergens mee aan het bemoeien gingen ze met drie ineens van dichtbij heel hard waterballonnen op haar rug gooien tot ze huilend in het zand lag. Toen heb ik dat meisje getroost en toen een badmeester die paar 100 meter verderop was gewaarschuwd, die sprak dat groepje aan, toen hij net weg liep van dat groepje gaven die jongens nog grote mond ook. Dus blijkbaar is dat normaal, zou het dus niet prettig idee vinden als me kind daar alleen is zonder volwassen waar hij hulp aan kan vragen of op terug kan vallen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:05

Precies, ik zal wel teveel moederkloekje zijn, maar ik zou 11/12 wel n mooie leeftijd vinden. Idd het is meer dat er iemand is als er wat is. 8 jaar vind ik zelf echt te jong.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:46

Sfeer: veel geruzie en gedreig onder jongeren. Voetballen dwars door liggende mensen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:53

Lastig.
Aan de ene kant zeg ik: pas vanaf 10-11 jaar maar van de andere kant... onze dochter ging vorig jaar zomer op de camping ook alleen naar het zwembad toe en was toen 6. Ze had toen haar A en na de vakantie zou ze op mogen voor d'r B.
Nou zou hier alleen of samen met vriendinnetjes naar het zwembad gaan toch al betekenen dat een ouder ze moet brengen en halen want de zwembaden/meren zitten hier nou niet echt op fietsafstand voor jonge kinderen :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:55

Aan zwemmen moet geen limiet zitten vind ik als je minstens je A diploma hebt. Ik zelf zou er wel bij blijven uit extra veiligheid. Sommige volwassenen en oudjes kunnen soms ook maar beter uit het water blijven :')

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:01

Bij het zwembad waar mijn kinderen op les zitten mag je pas vanaf tien jaar zonder ouders komen. Al heb je vijf diplomas onder de tien kom je er niet in en dat wordt heel streng gecontroleerd. Ik vind dat een goede zaak +:)+
Kinderen kunnen wel kunnen zwemmen maar gevaar inzien is veel moeilijker voor ze.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:04

Ik mocht toen ik 11 was voor het eerst met een paar vrienden en vriendinnen naar het buitenzwembad. 7/8 vind ik best jong...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:09

Vroeger was het anders, ik ging alleen naar zwemles en toen ik mijn diploma had gewoon alleen naar het zwembad, zal zo'n zeven jaar geweest zijn. Toen ging je dus ook met mooi weer dagelijks naar het zwembad en was je al heel snel een volleerde waterrat. Nu halen ze een diploma en vervolgens word er vaak alleen in de vakantie gezwommen. Er zijn gewoon veel te veel andere zaken waar kinderen aan moeten voldoen. Partijtjes, clubjes, bijles, computeren, tv kijken enzenz. Blijft weinig tijd over voor zwemmen en ja, dan kan ik me de angst van sommige ouders goed voorstellen. Ik ben wat dat betreft ook blij dat ik in een tijd opgegroeid ben waarbij ik of in het zwembad of op de pony of op school zat. Was het in de avond nog licht dan gingen we op straat spelen, rolschaatsen, verstoppertje enz.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:09

Ik was denk ik ook 8 nou wonen wij op een dorp en het zwembad is een dorp veder en erg ons kent ons. Bovendien was toen de mentaliteit nog wel wat anders en de sfeer veel gezelliger gemoedelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:10

Het ligt ook erg aan het soort zwembad denk ik. Bij ons in het dorp kwamen er vroeger eigenlijk alleen gezinnen met kinderen en ouderen, en er was veel toezicht. Dat bad in het dorp mocht ik vanaf mijn 9e/10e zelf heen met een vriendinnetje :j
Maar ik kan me voorstellen dat in zwembaden die minder overzichtelijk zijn en/of waar veel 'stoere pubers' rondlopen, je beter pas met een jaar of 12 zelfstandig kan gaan.

Zoals TS het zwembad bij hen beschrijft, met pestgedrag en badmeesters die nauwelijks ingrijpen, zou ik 8 jaar ook écht te jong vinden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:11

Toen ik mijn B diploma gehaald had mocht ik van mijn moeder alleen of met een vriendinnetje gaan zwemmen.
Zwembad was bij ons op loop afstand, werd ook niet gebracht en gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:14

Ik heb alleen mijn A , en op mijn 10 a 11de mocht ik alleen .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:31

Olympico schreef:
Ik denk dat 7/8 een goede ondergrens is, verder lijkt het me is de zaak van de ouders om in te schatten wanneer hun kinderen daar aan toe zijn.

Eens met bovenstaande. Het is nog altijd aan de ouders om hun kinderen toestemming te geven.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:11

Bij het binnenbad hier zag je meer jongere kinderen alleen, maar dat was ook een bad met minimaal 2 badmeesters.
Buitenbad hier waren 4 zwembaden, 1 duikbad, hele grote ligweide, klein kinderboederijtje bij en denk max 3 badmeesters. Veel te weinig voor die grote en drukte.
Daar zag je dan ook geen kinderen van die leeftijd alleen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:39

Vergeet niet, wij waren allemaal 8-9 jaar, maar we hadden bijna allemaal een oudere broer of zus die ook in het zwembad lag. En Heiloo was vroeger een echt ons kent ons dorp. Nu met al die sociale huurwoningen is het echt wel achteruit gegaan, maar vroeger kon dat gewoon. Ik word oud :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:55

7/8 vind ik echt erg jong.
Jaar of 10 vind ik pas meer een verantwoorde leeftijd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:15

Ik ging ook vanaf mijn 7 of 8ste al zelf naar de plas. Met toezicht. In een dorpje waarbij iedereen elkaar kende. Fietste ook vanaf de tijd zelf heen en weer tussen school en huis (3km over landweggetjes). Voor die tijd fietste mam mee of fietste ze tegemoet en fietste ik met een groepje mee naar huis.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:22

Het is natuurlijk niet alleen het zwemmen maar ook de weg er naar toe.
Ik denk dat het hier eind groep 7 was

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:44

Ik moest vanaf groep 2/3 al alleen naar school was straat uit en een straat oversteken. Wel rustige buurt. In groep vijf woonden we in dorp maar moest gewoon 2 km fietsen naar school, alleen of met vriendinnen. Voor mijn twaalfde ging ik ook alleen naar de paarden vijf km.
Ik zie met mijn vriendinnen ook wel eens dat hun kids iets niet mogen wat ik vroeger gewoon moest of mocht. Zelf weet ik nog niet wat ik ga doen, de mijne moet nog twee worden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:30

Helemaal alleen of met vriendje van dezelfde leeftijd zou ik zeggen dat ze minimaal 12 moeten zijn.. mijn broertje mag sinds een jaar alleen naar het zwembad (2 km verderop), hij was dus 11 de eerste keer.

Ik ging ook wel eens zwemmen alleen met mijn broertje toen hij 9 was maar dan was een oudere zus dus mee (ik).. Ik was zelf 15/16 toen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:14

Ik mocht ook al alleen vanaf een jaar of 7/8.
Maar ik woon ook in een klein dorp en ging altijd samen met vriendinnetjes, wij hadden ook allemaal oudere broers of zussen die ook in het zwembad waren.
Of er waren juist jongere broertjes of zusjes waarvan er dan weer een paar moeders wel in het zwembad aanwezig waren. Wij hadden echt altijd genoeg toezicht. Ook op de speelvelden e.d. was er altijd genoeg toezicht vanuit het zwembad.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:25

Wij mochten toen we 8/9 waren alleen naar het zwembad. Maar we hadden dan wel elke vrijdag samen met onze ouders gezwommen en we konden dus ook echt goed zwemmen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:32

Mijn dochter van 11 is toevallig afgelopen week voor het eerst zelf naar het (binnen)zwembad geweest met een vriendin. Eerst waren ze naar het zwembad hier vlakbij gefietst maar dat was nog niet open dus toen hebben ze gebeld of ze naar het grote zwembad aan de andere kant van de stad mochten.

Dat mocht wel van mij. Doodspannend natuurlijk ook omdat ze daar nog nooit heen was gefietst maar de dames hebben het super gedaan en enorm veel plezier gehad met zijn tweeën.

Ik zie mijn kind ook echt enorm groeien van dat soort ervaringen en dát gun ik haar nog het allermeest.