Oh neeeeee......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:43

Koper schreef:
Eenden voeren, ook als het geen brood is, is ook slecht voor eenden. Althans voor de vrouwtjes.

Wat daar erg aan is? Als eenden niet meer zelf hun voer hoeven te zoeken hebben ze te veel tijd over en vervelen ze zich. Heb je echt serieus nog nooit een eendengroepsverkrachting gezien?

Gezien niet , alleen over gelezen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:34

A3a1 schreef:
Koper schreef:
Eenden voeren, ook als het geen brood is, is ook slecht voor eenden. Althans voor de vrouwtjes.

Wat daar erg aan is? Als eenden niet meer zelf hun voer hoeven te zoeken hebben ze te veel tijd over en vervelen ze zich. Heb je echt serieus nog nooit een eendengroepsverkrachting gezien?

Gezien niet , alleen over gelezen.

Het is een vreselijk gezicht.

Jonge eendjes bij hun moeder weghalen... hoe kom je erop. Omdat je zelf beter voor ze kan zorgen dan hun moeder. Huh?????? Hoe kóm je er op.

Shirley

Re: Oh neeeeee......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:26

Zelfoverschatting in de overtreffende trap _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:28

En Michael, voel je niet schuldig, kon je ook niet weten :(:)

Gelukkig hebben nu een hoop mensen weer iets geleerd!
Is het toch niet voor niks geweest!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:30

BeSen schreef:
wat is er dieronvriendelijk aan eenden voeren?

Ik vind het echt erg voor je :(:) maar je hoeft je niet schuldig te voelen want je kan er niks aan doen dat je ze niet zag dus je moet je echt niet schuldig voelen erover :)

Er is niks voelbaars aan brood, niet geven dus...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:32

Ts, ik snap je wel, zou me ook ontzettend rot voelen...
Inderdaad beter om de eenden geen brood meer te geven. Is niet voelbaar en heeft dan dus helemaal geen meerwaarde.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:04

Koper schreef:

Jonge eendjes bij hun moeder weghalen... hoe kom je erop. Omdat je zelf beter voor ze kan zorgen dan hun moeder. Huh?????? Hoe kóm je er op.

Ehhhh je haal wat mensen door elkaar.... ik heb geen eendjes bij de moeder weggehaald hoor ;-)

Maar wat maken jullie je druk, er zijn zat mensen die moederloze dieren goed grootbrengen.
Dus waarom zou dit niet goed gaan?
Beter???? Daar zijn de meningen dus al over verdeeld, zoals de meningen over alles verdeeld zijn.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:07

Of het goed gaat of niet, jonge eendjes horen bij hun moeder. Ga anders vrijwilligen bij een vogel/dierenopvang...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 09:14

Eoweyn_x schreef:
Of het goed gaat of niet, jonge eendjes horen bij hun moeder. Ga anders vrijwilligen bij een vogel/dierenopvang...

Juist, ik duik toch ook niet de sloot in als baby eendje net 2 meter van mams is verwijderd? Maak je pas zorgen als je een kuikentje moederziel alleen in een vijver zit op een bedrijfsterrein, helemaal afgelegen en verlaten. En dan nóg zou ik de Dierenambulance bellen! :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:12

Kayleigh_ schreef:
RoyceMack schreef:
Omdat ik dat niet aan kan zien dat ze worden opgevreten die uberschattige flufjes. Ze hebben inderdaad een moeder, maar ik denk toch dat ik ze iets beter kan beschermen dan zij. Heb ooit een kippenkuiken opgevoed en dat ging ook prima. Is inmiddels alweer papa. Dus perse opvoeden door moedereend is niet nodig. valt ook weinig op te voeden als ze dood zijn he.
Ik snap best dat het survival of the fittest is, maar dan hebben die meeuwen maar ff geen eten. Ik kan dat niet aanzien. zeker niet alsik ze gelokt heb. Ik zou het als mijn taak zien.

Of je bent niet ouder dan 11, of je bent niet erg slim... Dit is echt het verstoren van de natuur en het is juist heel slecht voor de kuikentjes om ze weg te halen bij hun moeder. Jouw taak is dus om die beestjes met rust te laten, niet om ze van de moeder te stelen.

Haha, bedankt. Soms help je de natuur een handje. ik vind het best cru dat mensen dat gewoon laten gebeuren dat zoon meeuw aan de haal gaat met een kuikentje dat jij daarheen gelokt hebt. maar goed, ik ben niet ouder dan 11 natuurlijk... onee, niet heel slim. dat is het.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:44

Even heel iets anders. Bij ons in de sloot wordt al jaren geen enkel eendenkuiken groot :( . Elk jaar worden er vele geboren maar binnen no-time zijn ze weer 'op' ;( . Er zijn hier dan ook veel natuurlijke vijanden, veel kraaien, meeuwen en in de sloot zitten ook karpers. Zodoende zijn er niet veel eenden meer over en zou er wel weer wat groot mogen worden. Het bijzondere geval is nu dat er momenteel een moedereend is die samen met een mannetje een vrij groot nest al behoorlijk groot heeft gekregen. Ze hebben er momenteel nog 10 van de 15 en zijn denk ik een week of 4 oud. Nu las ik dat het mannetje normaal niet bij het vrouwtje blijft nadat de eieren zijn uitgekomen. Hebben jullie dit eerder gezien? Ik vind het in elk geval erg leuk dat er nu eindelijk wat groot gaat worden!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:02

Niet leuk om te zien gebeuren, en misschien een rotgevoel omdat je zelf die meeuwen op een idee hebt geholpen, maar op zich is dat wel een beetje wat er hoort te gebeuren. Eenden leggen meerdere malen per jaar een heel treintje pullen, en het zou niet goed gaan als die allemaal volwassen worden. Een à twee overlevers per legsel is al een hele nette score voor een eend.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:16

RoyceMack schreef:
Omdat ik dat niet aan kan zien dat ze worden opgevreten die uberschattige flufjes. Ze hebben inderdaad een moeder, maar ik denk toch dat ik ze iets beter kan beschermen dan zij. Heb ooit een kippenkuiken opgevoed en dat ging ook prima. Is inmiddels alweer papa. Dus perse opvoeden door moedereend is niet nodig. valt ook weinig op te voeden als ze dood zijn he.
Ik snap best dat het survival of the fittest is, maar dan hebben die meeuwen maar ff geen eten. Ik kan dat niet aanzien. zeker niet alsik ze gelokt heb. Ik zou het als mijn taak zien.

RoyceMack schreef:
Haha, bedankt. Soms help je de natuur een handje. ik vind het best cru dat mensen dat gewoon laten gebeuren dat zoon meeuw aan de haal gaat met een kuikentje dat jij daarheen gelokt hebt. maar goed, ik ben niet ouder dan 11 natuurlijk... onee, niet heel slim. dat is het.

Dat is niet de natuur een handje helpen maar helpen de natuur kapot te maken.

Vind ik het zielig gezicht? Absoluut! Maar de meeuwen moet ook eten net als wij mensen dieren eten.
Als iedereen alle vogeltjes gaan redde van de meeuwen en de kraaien enz enz geef ik het een jaar voor de eenden Ed. Een plaag zijn.

En dan? Dan sta je voor je deur naar dat leuke volwassenen eendje(s) te kijken die jij groot gebracht heb. Komen een aantal jagers en knallen alles uit de lucht ivm de overlast

Beetje hard zoals ik het zeg maar het Is de waarheid.

Hoorde laatste bij de vogelopvang dat er weer zoveel jonge eendjes binnen komen omdat de mannetjes de vrouwtjes bij hun jonge weg jagen om te kunnen paren. Er zijn te meer mannetjes dan vrouwtjes momenteel

De natuur alleen een handje helpen als het echt nodig Is. Dus jongen zonder moeder Ed.

Mijn ouders zeiden altijd. De één zijn brood de ander zijn dood. Niet leuk maar zo werkt het

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:03

A3a1 schreef:
Koper schreef:

Ehhhh je haal wat mensen door elkaar.... ik heb geen eendjes bij de moeder weggehaald hoor ;-)

Maar wat maken jullie je druk, er zijn zat mensen die moederloze dieren goed grootbrengen.
Dus waarom zou dit niet goed gaan?
Beter???? Daar zijn de meningen dus al over verdeeld, zoals de meningen over alles verdeeld zijn.

Ik haal niemand door elkaar. Ik quote jouw, geef mijn reactie en daarna, let op, laat ik een witregel voor een andere reactie. Daarnaast: deze eendjes zijn niet moederloos. De moeder is gewoon daar. Oftewel: niet mee bemoeien. Als je eendenkuikens wil dan koop je een stel eenden zodat je met de kuikens aan de haal kunt. Van de natuur moet je afblijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:27

Bij m'n ouders in de straat worden er ook eenden gevoerd. Inmiddels zijn die beesten zo verwend en gewend dat ze gewoon voor het huis gaan zitten wachten op hun brood