Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wat zeker aan het begin, maar soms nu nog steeds na 4 jaar, wel lastige situaties geeft.
Selina schreef:Mijn vriend weet praktisch alles over m'n ex. Nou waren m'n vriend en hij ook even vrienden dus ze kennen elkaar ook. Ik weet ook veel over z'n ex, vraag er wel eens naar hoe bepaalde dingen in hun relatie ging dan. We hebben allebei één ex en daar lig ik dan niet wakker van. Had hij er 6 gehad, was ik misschien wel gaan piekeren van 'goh, Truus kon vast veel beter zoenen' oid.
Had je het al bespreekbaar gemaakt met je vriend?

specialmoon schreef:Op wat voor manier praat hij over zijn exen dan?Selina schreef:Mijn vriend weet praktisch alles over m'n ex. Nou waren m'n vriend en hij ook even vrienden dus ze kennen elkaar ook. Ik weet ook veel over z'n ex, vraag er wel eens naar hoe bepaalde dingen in hun relatie ging dan. We hebben allebei één ex en daar lig ik dan niet wakker van. Had hij er 6 gehad, was ik misschien wel gaan piekeren van 'goh, Truus kon vast veel beter zoenen' oid.
Had je het al bespreekbaar gemaakt met je vriend?
Ja klopt, als het één ex was naja oké dan.
Nee nog niet, ik ben iemand die dan wel eerst goed op een rijtje wil hebben wat ik te zeggen heb voordat er opeens rara uitspraken van mijn kant komen![]()
Maar jullie hebben mij wel overtuigd dat ik het er gewoon met hem over moet gaan hebben.
Ballard_L schreef:mijn ex is mijn zwager, dus mijn man weet alles over hemWat zeker aan het begin, maar soms nu nog steeds na 4 jaar, wel lastige situaties geeft.
Maar TS: heel vervelend dat je er zo erg mee zit! Ik vind dat je je helemaal niet aanstelt hoor. Het is lastig om geconfronteerd te worden met exen, die je misschien nog nooit hebt gezien. Dat kan je inderdaad goed onzeker maken en dat is iets wat je vriend wel in moet zien. Maar bekijk het zo: er is niet voor niets een reden waarom zijn exen, exen zijn
RoyceMack schreef:Ik denk dat je niet in de periode dat je elkaar net leert kennen, over je ex moet beginnen want dat komt over alsof je daar nog dagelijks mee in je hoofd zit. maar als je denkt dat het een toevoeging heeft voor je relatie of de kennis van iemand over jou als persoon. Tja, waarom niet?
Je ex is een deel van je leven en heeft je gemaakt tot wie je nu bent. zodra je daar trots op kunt zijn, kun je het prima over je ex hebben toch? mits je zeker weet dat je niks meer voelt voor je exvriend.
specialmoon schreef:Hihi dat lijkt me vreemd. Wel knap van jullie dat dat wel gewoon lukt.![]()
Dat is inderdaad mijn voornaamste angst, dat ik me aanstel. Ik ken de meeste eigenlijk wel, en één van zijn exen komt ook wel eens bij ons thuis. Of mijn vriend sleept me mee naar haar huis. Wat ik echt verschrikkelijk poedersuiker vind trouwens. Helemaal omdat ik vet veel moeite moet doen hem de deur uit te krijgen en hij dan opeens zonder moeite in de regen op de brommer stapt (daar hebben we ook al een keer ruzie om gehad).
Ze zaten namelijk bij elkaar op de basisschool (heel klein schooltje). Ik kan nog steeds heel goed overweg met mijn ex, maar het is natuurlijk niet voor niks een ex. Mijn ex en zijn vriendin zijn ondertussen goede vrienden. Ze wonen hier in de buurt en hebben vorige vakantie bijvoorbeeld op mijn paarden gepast.
specialmoon schreef:KoudbloedKim schreef:Op wat voor manier praat hij over zijn exen dan?
Gewoon onschuldige dingen? Of vergelijkt hij jou er steeds mee of dat zij dingen beter deden?
Dat verschilt heel erg, het varieert van anekdotes, klagen, vergelijken tot verhalen over seksuele dingen.
RoyceMack schreef:Ik praat zeker wel over dingen die mijn exen deden. zowel in goede als slechte context.
Ik spiegel het nooit bij iets wat mijn partner doet (bijvoorbeeld: ja dat zei mijn ex ook altijd). en ik gebruik altijd de namen van mn exen. Nooit 'mijn ex' maar hun naam. Ik vind het zelf ook prettig om te horen wat de ex van mijn vriend verkeerd deed en wat hij wel voor leuke herinneringen heeft. Ik kan namelijk heel snel leren van andermans fouten, dus ik sla op wat zij verkeerd deed en wat hij niet prettig vond en zorg dat dat mij niet overkomt.
Verder lachen mijn vriend en ik samen als we een foto van mijn ex zien, want hij ziet er echt verslonst uit en daar lachen we dan om. Ik snap oprecht niet hoe ik ooit iets met die gozer heb. maar goed, dat was toen.. Ik heb ook geen contact meer met mijn exen, en mijn vriend zeer zelden met de zijne. en dat vind ik prima.
Ik denk dat je niet in de periode dat je elkaar net leert kennen, over je ex moet beginnen want dat komt over alsof je daar nog dagelijks mee in je hoofd zit. maar als je denkt dat het een toevoeging heeft voor je relatie of de kennis van iemand over jou als persoon. Tja, waarom niet?
Je ex is een deel van je leven en heeft je gemaakt tot wie je nu bent. zodra je daar trots op kunt zijn, kun je het prima over je ex hebben toch? mits je zeker weet dat je niks meer voelt voor je exvriend.
specialmoon schreef:Ik heb al wel meerdere keren aangegeven dat ik het niet fijn vind en er erg onzeker van wordt. Alleen vindt hij kort gezegd eigenlijk gewoon dat ik me niet moet aanstellen en dat dat onderdeel is van zijn leven. Dit snap ik hartstikke goed en ik zou het ook niet erg vinden als ie het zo nu en dan eens over zijn exen of scharrels (wat er een hoop zijn!) wil praten. Alleen al die details en de hoeveelheid, ik wordt er helemaal gek van.
Nu ben ik zelf ook wel een erg sensitief persoon wat het niet makkelijker maakt. Plus dat ik zelf geen exen heb... Wat mij nog meer een vis op het droge maakt.
Hoe zouden jullie zo'n gesprek beginnen?
)

Brainless schreef:RoyceMack schreef:Ik denk dat je niet in de periode dat je elkaar net leert kennen, over je ex moet beginnen want dat komt over alsof je daar nog dagelijks mee in je hoofd zit. maar als je denkt dat het een toevoeging heeft voor je relatie of de kennis van iemand over jou als persoon. Tja, waarom niet?
Ook details over het sexleven van partner en ex?
love_western schreef:RoyceMack schreef:Ik praat zeker wel over dingen die mijn exen deden. zowel in goede als slechte context.
Ik spiegel het nooit bij iets wat mijn partner doet (bijvoorbeeld: ja dat zei mijn ex ook altijd). en ik gebruik altijd de namen van mn exen. Nooit 'mijn ex' maar hun naam. Ik vind het zelf ook prettig om te horen wat de ex van mijn vriend verkeerd deed en wat hij wel voor leuke herinneringen heeft. Ik kan namelijk heel snel leren van andermans fouten, dus ik sla op wat zij verkeerd deed en wat hij niet prettig vond en zorg dat dat mij niet overkomt.
Verder lachen mijn vriend en ik samen als we een foto van mijn ex zien, want hij ziet er echt verslonst uit en daar lachen we dan om. Ik snap oprecht niet hoe ik ooit iets met die gozer heb. maar goed, dat was toen.. Ik heb ook geen contact meer met mijn exen, en mijn vriend zeer zelden met de zijne. en dat vind ik prima.
Ik denk dat je niet in de periode dat je elkaar net leert kennen, over je ex moet beginnen want dat komt over alsof je daar nog dagelijks mee in je hoofd zit. maar als je denkt dat het een toevoeging heeft voor je relatie of de kennis van iemand over jou als persoon. Tja, waarom niet?
Ik ben totaal niet trots op mijn ex. Hij heeft dingen geflikt wat totaal niet door de beugel kan. Mijn eigenwaarde/zelfvertrouwen compleet naar de afgrond geholpen.
Intussen gaat alweer stukken beter met mij. Maar ik vind het wel belangrijk dat toekomstige relatiemateriaal er wel vanaf weet.
Jongen waar ik nu leuk contact mee heb, heb ik het ook in grote lijnen verteld. Vroeg het ook uit zichzelf.
Want door mijn ex ben ik stukken voorzichtiger geworden. En wil het nu ook rustig aandoen. Ging bij mijn ex allemaal veelste snel.
Maar zo heeft die jongen ook al paar heftige dingen verteld. En vind dat juist fijn om te weten. Kun je toch wat beter rekening met elkaar houden.
Brainless schreef:Ja dat zeg je goed : Wel eens...
Maar ik hoop dat hij daar niet dagelijks op terug komt.
Heb een potentiële kandidaat gehad en die had er alleen maar over wat zijn ex fijn vond wat hij deed.
Als ik aangaf; joh dat vind ik niet fijn wil je dat doen?
Was zijn standaard antwoord;
Nou "Annie" vond het anders altijd fantastisch als ik dat deed.
Kan je vertellen dat zoiets niet je plezier ten goede komt en het was daardoor ook snel over met hem.