Net voor de eerste keer de politie gebeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 11:57

zorro schreef:
purny schreef:
Als we over alternatieve oplossingen gaan praten...
Ik ga vandeweek briefjes maken met de vraag of ze het zachter kunnen doen omdat er ook mensen moeten werken.
Mocht dit niet helpen heb ik nog een lieve vader met versterkers en electrische gitaren. Nemen we die even mee en dan zetten we om 8 uur op zondag even de versterkers open :D

Ik zou er niet bijzetten: 'omdat er ook mensen moeten werken', hou het gewoon op een goede nachtrust. Komt even een beetje vriendelijker over. Je kan sommige mensen flink in het harnas jagen door over werken te beginnen.

Ik hoop dat het tweede gedeelte van je bericht een grapje is, want als jij gitaren met versterkers om 8 uur sochtends bewust aan gaat zetten, ben je geen haar beter en heeft iedereen last van jou. Die mensen die de overlast veroorzaken leggen echt de link niet hoor. 'Oh, wat een lawaai, dat doen ze natuurlijk omdat wij dat ook hebben..' beter van niet hoor, dan zijn er wel andere, nettere manieren.

Was idd een grapje

snuffie123

Re: Net voor de eerste keer de politie gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:04

Haha gelukkig!
Ik bedoelde mijn berichtjes ook niet heel vervelend naar jou toe hoor. Want wat zij doen is natuurlijk ook echt niet netjes, maar het zou gewoon kunnen dat ze zich echt van geen kwaad bewust zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 12:06

Het is gewoon te hopen dat er meerdere klachten zijn gekomen en dat zij moeten verhuizen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:32

luuntje schreef:
TS wat irritant.
Zelfs met oordoppen in kan muziek flink door dreunen.

Onze vorige buren maakten ook vaak herrie midden in de nacht.
Buren aan de andere kant durfden de politie niet te bellen, ik wel.

Ook wel 's nachts aangebeld of het stiller kon ivm wakker kind.
Ik werd uitgelachen.
Volgende ochtend om 730 uur op de bel gedrukt toen vond ik het een mooie tijd om wakker te zijn.

Vonden ze niet grappig.

Muhaha, wraak is zoet }> Die vind ik leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 12:35

En dat was ook mijn eerste gedachte bij de versterker. Ik heb snachts last van hun en ik vind mijzelf al vrij tolerant. Ik hoop in ieder geval dat de briefjes gaan helpen al ben ik bang van niet.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:44

Vind het apart dat de politie niet langskomt! Hun zijn daar toch voor om te kijken wie er overlast veroorzaakt?
Als je de volgende keer weer belt gewoon op je strepen staan.

Toen ik overlast veroorzaakte in mijn oude flat, stond er ook snachts gewoon politie voor de deur.

De eerste keer is een waarschuwing, de 2e x een gele kaart en een boete. de 3e keer nemen ze je geluidsapparatuur in beslag.
Blijf vooral ook telkens een melding maken, zo kunnen hun er ook meer mee !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:45

Sammie schreef:
Ik vind de reactie van de politie wel erg apart. Zelf uitvissen waar het vandaan komt. Leuk als je belt voor een inbreker in huis.. :')

'Vraag de beste man even naar zijn naam en bied hem een kop koffie aan. We komen na ons ontbijt wel even langs' :+ :D

TS, wat balen dat het zo vaak voor komt. Maar dan zijn er ook vast meer buren die er last van hebben en op die manier kom je er vaak wel snel achter waar het vandaan komt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-05-16 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:45

Is het echt de muziek of vooral de bas die je hoort/voelt?
Wij hebben een hele lange en complexe 'overlast' situatie met ons studentenhuis.
Onze buren horen niet zozeer de muziek maar voelen de bas in hun bed.
Wij hebben met hen nu de afspraak dat de bas uit/extreem laag blijft na 12 uur. Sindsdien hebben ze in principe geen muziek-overlast meer. En dan hebben wij echt nog wel een leuke avond want de muziek staat dan niet te zacht.

Misschien kan je zoiets nog voorstellen in je briefje, zodat ze niet gelijk met de hakken in het zand gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 12:45

Maar er gaat zoiezo elke keer dat ik geluidsoverlast ervaar een melding naar politie en woningbouw.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:47

purny schreef:
Maar er gaat zoiezo elke keer dat ik geluidsoverlast ervaar een melding naar politie en woningbouw.

:j dossier opbouwen.
Wat ook kan helpen: film/neem het lawaai een keer op met je telefoon.
Dan heeft de woningbouw/politie er meteen een idee van hoe het er aan toe gaat en sta jij sterker wanneer ze straks misschien ontkennen of het bagitaliseren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 12:48

MariekeS_ schreef:
Is het echt de muziek of vooral de bas die je hoort/voelt?
Wij hebben een hele lange en complexe 'overlast' situatie met ons studentenhuis.
Onze buren horen niet zozeer de muziek maar voelen de bas in hun bed.
Wij hebben met hen nu de afspraak dat de bas uit/extreem laag blijft na 12 uur. Sindsdien hebben ze in principe geen muziek-overlast meer. En dan hebben wij echt nog wel een leuke avond want de muziek staat dan niet te zacht.

Misschien kan je zoiets nog voorstellen in je briefje, zodat ze niet gelijk met de hakken in het zand gaan.

Het is het allebei en ook nog een hoop gegil en hard gepraat.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:49

dat is idd ook een goede, opnemen! Schrijf ook alle tijdstippen op.
En mocht je in discussie gaan, neem dat ook op!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:50

Ja dan is het inderdaad niet zo simpel.
Vaak is het ook niet eens de muziek maar de overbelading van de ruimte. Ook als er bijvoorbeeld rokers op het balkon staan te praten is dat hinderlijk.

Zijn het ook elke keer dezelfde geweest? Omdat je eerst niet wist waar het vandaan kwam?
In een appartementencomplex kunnen er natuurlijk meerdere wel eens een feestje houden, waardoor jij altijd overlast hebt.

Zo ben ik ooit om 03u 's nachts wakker gebeld door een boze buurman of de muziek verdorie uit kon en het was in ons huis muisstil...en nou moest ik om 07 werken, kan je vertellen dat ik not amused was ;)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:55

Kan je niet samenspannen met je andere geburen? Hebben zij er ook geen last van?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:56

In mijn oude huis heb ik geregeld de politie gebeld. Voor mijn bovenbuurvrouw en benedenbuurman. Bovenbuurvrouw hield ermee op nadat de politie aan de deur had gestaan. Die heb ik daarna ook nooit meer gehoord. De beneden buurman dat was een apart verhaal. Was ook al een aparte jongen. En die kon je aan het begin van de straat horen. 1x snachts in mn pjama naar beneden gegaan en gevraagd of zijn herrie uit kon en ook verteld dat ik de volgende keer de politie bel. Muziek was een half uur zachter en daarna ging het weer keihard aan. Politie gebeld en blijkbaar was ik niet de enige en was het ook niet de eerste keer. Want de politie had al een keer eerder de deur bij hem ingetrapt , omdat hij de bel niet hoorde vanwege de muziek. Maar daar kon ik dus regelmatig de politie voor bellen en die hebben zijn muziekinstallatie ook wel eens in beslag genomen :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:10

Het scheelt wel als meerdere mensen klachten indienen over de geluidsoverlast.
Maar ja dan moeten de buren dat wel (durven) doen.

Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je muziek zo hard staat je niet beseft dat anderen er last van kunnen hebben.
Of zijn de herriemakers zo leeghoofdig dat de muziek daardoor extra galmt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 10:22

Binnen 2 weken neemt iemand van het thuisteam/complexbeheer contact met mij op