Lastige relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:23

ok…later dus 'mijn' katten. Hopelijk wordt het prettig opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:25

Misschien het weekend naar de Ardennen zonder hem gaan? En gebruiken om even tot jezelf te komen en na te denken?

En als hij daar heel veel moeite mee heeft, is dat misschien juist een reden om dat te doen....

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:29

wat is iedereen kort door de bocht zeg, heeft hij al geprobeerd wat aan zijn jaloezie te doen? Hoeveel hebben jullie hier al over gepraat. 2,5 jaar gooi je ook niet zomaar weg.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:32

safina schreef:
Misschien het weekend naar de Ardennen zonder hem gaan? En gebruiken om even tot jezelf te komen en na te denken?

En als hij daar heel veel moeite mee heeft, is dat misschien juist een reden om dat te doen....

DIt is ook wat ik dacht, als hij het niet leuk vind kan hij ook thuis blijven.
Neem lekker de tijd om alles op een rij te zetten, mensen veranderen in de kern niet.

Als jullie door gaan zouden jullie elkaar wel losser in jullie wensen moeten kunnen laten.
Dat ieder kan doen wat je zelf leuk vindt, apart van elkaar en samen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:33

joyce83 schreef:
Eigenlijk is het dus alleen leuk als jullie samen thuis op de bank zitten en er verder geen risico is voor scheve gezichten behalve eventueel wie mag bepalen wat er op tv komt.

Het is niet leuk als:
- jullie gaan uit eten en jij niet blijft vertellen
- jullie naar familie gaan
- jullie uit gaan
- jullie bij vrienden zijn
- als de oppaskinderen er zijn
- jullie beschikking hebben tot alcohol
etc etc etc.

Dat niet alles even leuk is om samen te doen omdat de een er misschien meer of minder plezier in heeft nou vooruit dat hebben denk ik veel koppels wel. Maar in jouw verhaal lees ik eigenlijk dat bijna alles buiten de deur samen niet leuk is.
Zou je hier nog jaren mee door willen gaan?

+ je schaamt je voor hem
+ je vrienden en familie zijn eigenlijk klaar met hem

Het geeft inderdaad niet om verschillend te zijn van karakter maar het lijkt wel alsof jullie alleen thuis op de bank klikken.
Ik begrijp dat jullie al meerdere keren hebben gepraat na de ruzies. Zit er verbetering in zijn gedrag? Doet hij zijn best om zich een beetje aan te passen naar jou toe of doet hij alleen loze beloftes? Wat vind jij nog oké aan zijn gedrag en wat vind je echt absoluut niet kunnen? Zie je jezelf over 10jaar nog bij hem, zie je hem als vader van je kinderen?

Misschien helpt het om de gebeurtenissen op te schrijven om het voor jezelf wat overzichtelijker te maken. Aan de hand daarvan kan je dan een gesprek met hem aanknopen. Wat zou hij graag anders zien en wat zou jij graag anders willen in de relatie? Kunnen jullie daar beide nog voor vechten of is het kaarsje eigenlijk al gedoofd?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:33

Oh TS, wat een rottige situatie. Maar ook ik denk dat uit elkaar gaan beter is. Zoals ik het lees zijn jullie al heel lang aan het proberen om het beter te maken dan het is, maar is dat nog steeds niet gelukt. Niet alles hetzelfde leuk vinden etc is natuurlijk prima, maar jullie verschillen zo te lezen wel heel veel van elkaar.

Ik snap dat het moeilijk is er na zo'n lange tijd een punt achter te zetten, het is niet niets. Maar zo blijven aanmodderen is ook niets...

Wbt de katten, dat zou ik gewoon proberen netjes op te lossen.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:45

TS, ik snap je gevoel helemaal, heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn ex. Ook hij was vaak boos op wat ik deed en kon het niet met mijn familie en vrienden vinden, ik heb het zover laten komen dat ik afstand genomen heb van mijn vrienden en familie waar ik nu enorm spijt van heb. Mijn vriend kon ook buiten de deur niet gezellig zijn en ook wij zaten als we uiteten waren stil tegenover elkaar..

Ik heb het een maand geleden uitgemaakt en merk dat ik daar ergens wel heel blij mee ben, je loopt (onbewust) toch enorm op je tenen als je bij elkaar bent..

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:48

mystery1980 schreef:
wat is iedereen kort door de bocht zeg, heeft hij al geprobeerd wat aan zijn jaloezie te doen? Hoeveel hebben jullie hier al over gepraat. 2,5 jaar gooi je ook niet zomaar weg.

Dat dacht ik ook. Waarom is hij jaloers? Denkt hij dat je bij hem weg gaat? En is er een reden waarom hij niet van sociale dingen houdt? Ik ben ook niet zo van de feestjes, maar je kan het zelf ook leuk maken. En alcohol, daar moet hij zich dan bewust van worden en niet zo dronken worden...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:48

TS, wat een ontzettende rotsituatie. Of je uit elkaar moet gaan, is aan jullie. Ik denk dat als je je eigen woorden terugleest, je wel weet wat je moet/wil doen.

En denk ook zo: misschien is het ontzettend goed en gezellig samen op de bank, maar een leven samen doorbrengen is meer doen dan alleen binnen op die bank zitten. Daar horen nu eenmaal andere mensen bij. Dat leven speelt zich nu eenmaal ook buiten de muren van jullie huis af. Je kunt niet in jullie bubbel leven, dus als ik dan onderstaande quote lees, dan denk ik alleen maar... meisje... je verdient iemand die zoveel beter bij jou past.

LufPony schreef:
Ik merk nu dat ik me er ook erg voor schaam.. Als ik vrienden van vroeger zie dan durf ik m'n vriend niet eens voor te stellen omdat dat weleens helemaal fout is gegaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:50

Stel anders relatietherapie voor. :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:05

Jeetje meid! :(:)
Als advies wil ik je toch meegeven: kies voor je eigen geluk! En of dat nou bij je vriend is of toch ergens anders, kan alleen jij bepalen. ( in je verhaal vertelde je het eigenlijk al )
Luister naar je onderbuikgevoel! Trekken aan een dood paard moet je echt niet willen. Heeft ook geen zin.
Volgens mij ben jij een hele leuke en spontane meid, die nog helemaal niet klaar is om voor de rest van haar leven te gaan zitten spinnenwebben op de bank.
Nogmaals, kies voor je eigen geluk! Xx

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:14

Klinkt alsof jouw vriend behoorlijk in de knoop zit met zichzelf. En mannen uiten dat vaak niet door hun hart uit te storten, maar door negatief/jaloers/chagrijnig te doen en in zichzelf te keren. Dat gaat uiteraard ten koste van je relatie. Logisch dat je het dan niet meer ziet zitten.

Uiteraard is het niet aan jou om zijn problemen op te lossen. Maar er moet wel iets gebeuren. Heeft je vriend niet iemand in zijn omgeving waar hij (nog) wel naar luistert? Die jij een keer kunt vragen eens een goed gesprek met hem te hebben over wat hem dwarszit? En dat op een beetje constructieve manier, zodat je vriend zich niet aangevallen voelt (want dat zal snel het geval zijn).

Zelf kun je beter even afstand nemen. Weggaan betekent niet dat je direct een definitief besluit neemt, maar het geeft je de gelegenheid om tot jezelf te komen en alles op een rijtje te zetten. Jezelf afvragen of jouw twijfels puur te maken hebben met zijn recente negativiteit of dat het eerder zo is dat jullie qua karakter en levensvisie/-stijl niet bij elkaar passen. Wat er eventueel moet veranderen om weer vertrouwen te hebben in jullie relatie en toekomst samen. Het kan best dat je dan tot de conclusie komt dat het niet werkt. Maar dan heb je er tenminste in alle rust over nagedacht en komt het je vriend ook niet rauw op zijn dak vallen. Bedenk; een relatie goed afronden is niet gemakkelijk maar voor de betrokkenen wel belangrijk om een nieuwe start te kunnen maken zonder al te veel ellendige emotionele bagage en/of nasleep.

Succes en sterkte!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:20

Dit zou ik zeggen tegen jou vriend :evaw:

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:25

Pfoeh, heel erg herkenbaar.
Enkel was het bij mij en mijn vriend omgedraait. Ik was de jaloerse. Niet zo erg als jou vriend, maar we hadden wel ruzie op feestjes omdat ik jaloers was.

Hoe ik hiervan af ben gekomen?
Ik heb eerst afstand gehouden onze vrienden (vriendengroep) en ben een tijdje niet meer meegegaan naar feesten. Lekker met mijn vriend thuis en naar mijn paard, gezellig met mijn beste vriendin chillen als hij naar een feest ging.
Op een gegeven moment ging ik naar bepaalde feesten weer mee en het jaloerse gevoel is nu eigenlijk bijna weg. Soms heb ik er nog wel eens last van, maar dan loop ik naar mijn vriend en heef hem gewoon even een kus of een knuffel, en dan is het wel goed.

Als je er in blijf geloven en gewoon nog verliefd bent op je vriend, en hij op jou, dan komt het wel goed.

Maar laat je niet omver lopen. Het is ook een keer genoeg... achteraf snap ik niet hoe mijn vriend het destijds met mij heeft uitgehouden, maar hij is gewoon heel lief. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:34

Rot voor je TS maar hoe eng het ook is stap uit je comfort zone en zet er een punt achter als je zo niet meer gelukkig bent. Dat is op het begin eng en klote maar uiteindelijk zal het je veel mooiere en betere dingen brengen. Been there, done that ;)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:42

Denk dat je het antwoord inderdaad zelf al weet.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en kan je vertellen dat niet iedereen zo is. Er zijn hele leuke jongens/mannen op de wereld waarmee je het zoveel leuker kan hebben dan je nu hebt... Van het leven moet je genieten, onthoud dat goed!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 17:43

Bedankt voor alle reacties! Ik kan er echt wat mee.

Misschien inderdaad wel goed om met mijn familie weg te gaan en daar even goed nadenken en leuke dingen doen met de rest.
@esaqar wat goed dat je het op die manier hebt kunnen oplossen! Ik vind het voor hem ook echt erg dat hij zo jaloers is. Het maakt het voor hem er ook allemaal niet leuker op. Ik probeer op feestjes etc. ook juist te laten blijken dat ik hem leuk vind alleen wanneer er drank in het spel is dan veranderd hij.

Minder drinken lukt helaas niet.. wanneer hij met vrienden is word hij altijd wel dronken helaas.

En wat betreft de katten is een lastige situatie. Hij heeft de ene kat gekocht en ik de andere. Ik hoop dat ik ze mee mag nemen mijn ouders hebben al aangegeven dat ik plus de katten altijd welkom ben.
Ik kan de katten alleen echt niet uit elkaar halen, wanneer hij de een wil houden dan kan ik de ander niet mee nemen. Ze zijn echt gek op elkaar en kan ze echt niet uit elkaar halen.

Maar ik hoop dat dat wel goed komt als we goed praten.

Nogmaals bedankt! Kan echt wat met jullie reacties. :)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:51

LufPony schreef:
Gister hebben we erover gepraat zoals we al 2,5 jaar na elke ruzie afpreken dat we beide ons best gaan doen.

Beste ts, hier ga jij eigenlijk de fout al in. HIJ is degene die dronken wordt en ruzie maakt, HIJ is degene die zijn jaloezie niet aan de kant kan zetten. HIJ moet daar wat mee doen, niet jullie allebei.
Je zet jezelf onbewust in een ondergeschikte rol op het moment dat je dat deels in je eigen schoot legt in zo'n gesprek, en voor hem maak je het een 'ach schatje het ligt allemaal niet aan jou dus 't heeft geen haast'

Verder is alles hier wel zo'n beetje gezegd, je kunt niet de rest van je leven in huis op de bank doorbrengen om je relatie te sparen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:53

Jij was nog geen 20 toen je hem leerde kennen, mag ik vragen hoe oud hij is?

Eerlijk gezegd denk ik dat je zelf al wel weet dat dit geen gezonde relatie is.
Als hij weigert zijn drankgebruik te minderen zodat hij niet kwaad wordt, zegt me dat ook al genoeg, hij weet dat hij dan heibel maakt en toch doet hij door.

Hij is eigenlijk alleen lief als jullie alleen thuis zijn al vraag ik me dan af, praat hij dan wel of zegt hij dan ook niks?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:04

Veel sterkt ts. Het zal niet makkelijk zijn, maar tijd om aan jezelf te denken nu. Ik heb het gevoel dat jij je heel erg wegcijfert voor hem. Naar wat ik lees ben jij echt een vrolijke, gezellige persoon die graag onder de mensen komt. Je gaat volgens mij weer helemaal openbloeien na deze breuk.
Ik ben ook heel erg verschillend met mijn vriend, maar hij gunt me iedere leuke avond met vrienden van harte. Een relatie waar je niet vertrouwd wordt is al geen gelijkwaardige relatie vind ik. Als ik lees dat jouw vriend zelf niet wil buiten zitten door de buren dan denk ik dat er wel meer bij hem aan de hand is. :(

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:11

@drifter ja het rare is dat ik altijd dacht dat ik niet zo was.. dat ik wel meer voor mezelf op kwam maar het is er lijkt wel ingeslopen in de laatste 2,5 jaar.

@spatter hij is 25 bijna 26. En ja hij praat wel maar altijd over werk of voetbal bijvoorbeeld. Ik ben echt iemand die verteld dat er op de fiets een hommel tegen me hoofd aanvloog ofzo haha maar nee we praten niet heel veel eigenlijk..

@betadine ja je ziet vaker dat mensen best verschillend zijn en als je elkaar respecteert kan dit ook gelukkig.

Ik heb vandaag de hele dag school, ben bezig met mijn eind examen dat werkt ook niet echt lekker mee. Dit weekend zit helemaal vol zo ook met een feest morgen met al onze vrienden. Dit is het feest van m'n vriend zijn voetbal team ze zijn kampioen. Ik had dit eigenlijk in m'n hoofd als een soort laatste kans..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:16

Wat een onzin met dat je niet weet wat je ermee aan moet.

Natuurlijk weet je het en dat zeggen jouw woorden ook.

Weg ermee met die kwal en ga genieten van je leven............

Zoals ik het lees, is het totaal niet en helemaal geen leuke vriend.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-04-16 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:18

Selina schreef:
Lastig, TS. Ik snap wel dat je een relatie van 2.5 jaar niet zomaar aan de kant zet, zeker niet als jullie ook leuke momenten hebt. Maar een relatie heb je met z'n tweetjes, waar je eigen dingen kan doen, maar ook dingen samen en soms ook dingen die je partner wil doen maar jij minder. Nu komt het over alsof jij meer doet dan hij. Het zou zonde zijn als je zo vijf jaar doorgaat en er dan achterkomt dat je het nu eigenlijk al uit had moeten maken. Een relatie beëindigen is nooit leuk, maar soms is de ene vervelende optie toch minder vervelend dan de andere optie..

2.5 jaar is helemaal niets/ stelt niks voor, zeker niet als er veel meer rotmomenten zijn en veel meer ongelukkig zijn dan dat er leuke dingen zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:21

Waar er 2 ruziën zijn er 2 in fout.

Als je je niet meer fijn in de relatie voelt moet je eerlijk zijn zijn naar jezelf en je vriend toe en er beter mee stoppen.
Het eindeloos rekken is in deze situatie voor niemand goed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:23

Dat hij een kattenliefhebber is vind ik wel voor hem pleiten.Want er zijn helaas ook mannen bij wie je geen katten in huis mag hebben! Kun je niet eerst een goed gesprek doen,of relatie therapie, zodat je eerst alles geprobeerd hebt? Uitmaken kan altijd nog als echt niets werkt.