Grote-mensen-leven-vrees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:16

Doubtless schreef:
verootjoo schreef:
Nee man, je leven wordt echt leuker na je studie. Je kan dezelfde dingen doen en hebt niet continu geld tekort :') gewoon studentenleven 2.0.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je hebt eindelijk geld om leuke dingen te doen en leuke dingen te kopen :')

Verder komt je post me heel bekend voor. Ik ben dagelijks verbaasd over de volwassen situaties die ik tegen kom & volwassen beslissingen die ik maak :') Het komt er iig op neer dat we allemaal maar wat doen, ik weet niet of dat helpt :(:) ?

Haha, echt he. Mijn zus (ook net een jaar aan het werk) en ik lachen er weleens mee, de grote ontdekking van het volwassen leven is dat iedereen maar wat doet en hoopt dat niemand ontdekt dat ze maar wat doen :')

Afbeelding

MilesNF

Re: Grote-mensen-leven-vrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:30

Heel erg herkenbaar, ik moest ook heel erg wennen aan die overgang. Vooral de vrijheid die je hebt en de lange vakanties mis ik wel. Aan de andere kant is het wel heel fijn om niet continue het gevoel te hebben dat je nog 'iets' moet en altijd op de kleintjes te moeten letten.

Uiteindelijk ben ik er wel aan gewend geraakt, maar ik moet toch wel zeggen dat ik wel erg goed was in het student zijn. Heb ook een tijdje nog een tweede studie gedaan naast mijn werk.
Ik vond fulltime werken dan ook best pittig, uiteindelijk werk ik dan ook nu 4 dagen. Dat bevalt me wel goed. Goede mix van fijne financiën en voldoende vrije tijd. Echter, de spontaniteit van mijn studententijd, het leren van veel nieuwe dingen en het vrije gevoel is toch minder.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:42

Ik begrijp je gevoel wel! Hoewel ik nooit meer gedaan heb dan een MBO opleiding omdat ik daarna gelijk een vast contract bij m'n stageplek kreeg aangeboden.

Maar inderdaad, het grote mensen leven is lang niet altijd roze geur en maneschijn. Het heeft heel veel voordelen. Maar ook nadelen, maar ja wat in het leven heeft dat niet?

Ik werk nu sinds oktober fulltime nadat ik altijd een 30 uren contract gehad heb. Woon sinds 3 jaar op mezelf in een appartementje in de stad en dat bevalt allemaal prima. Ik heb m'n baan, m'n autootje en m'n huisje. Geen riant inkomen maar genoeg om de rekeningen te betalen en af en toe iets leuks te ondernemen. Natuurlijk mis ik de vele vrije tijd en lange vakanties van school, want nu moet ik het met globaal 3 weken per jaar doen. En even simpel ziek melden omdat je geen zin hebt zit er natuurlijk niet meer in. Maar het heeft ook zoveel voordelen dat 'grote mensen leven'.

Ik vind ook elke verandering eng, maar elke verandering is weer persoonlijke groei! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:52

Zo. Wat herkenbaar. En blij dat ik niet alleen ben.
Dit jaar ben ik ook klaar met studeren, en ga ik aan het werk.
Waar ik terecht kom qua werk maakt mij niet zo veel uit eigenlijk! Enige wat ik wil is mijn brood op de plank krijgen. Ben erg felxibel en ik kan veel werk ook voor mezelf leuk maken omdat ik creatief genoeg ben. Kort om, zelfs van schoonmaken word ik wel blij.

Maar, die stap, dat ik werk ga zoeken, een huurhuis ga zoeken, en écht ga leven.
Slik....
Zelfs hiervoor met een psygologe aan de praat geweest. "Joh, dat loopt wel los!"
En daar ging weer 150 euro, dankjewel, met alleen dát als advies.

Dat ik niet alleen ben, lucht mij al heel erg op.

Bedankt voor het delen, en ook alle anderen die delen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:44

Ik was 18 toen ik ging werken. Viel best mee, kwam vers van school. De eerste weken best pittig, behoorlijk zware baan ook.
Nu ben ik 20, wonen mijn hond en ik in mijn eigen huis, doe ik zelf mijn boodschappen, heb ik mijn eigen auto, ga op dezelfde tijd naar bed en heb een vét burgerlijk leven. := Ik vind het heerlijk en echt... Het loopt wel uit.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:32

Ik herken je gevoel heel erg! Ik krijg/heb ook kriebels van het 'grote mensen leven'. Ik werk nu sinds een jaar en ben net klaar met mijn HBO studie. Ik heb echt een goede, fijne en goedbetaalde baan (en een baan waar heel veel mensen een moord voor zouden doen), maar ik merk dat deze vastigheid mij nu nog niet gelukkig maakt.

Daarom kies ik ervoor om nog een jaarcontract aan te gaan (aanstaand jaar) en daarna weer verder te studeren op de uni. Weliswaar zal ik weer terug moeten naar een hongerloontje en een bijbaantje zoeken, maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Ik wil graag meer leren en niet in hier blijven 'hangen'. En hoe mooi is het om straks (met mijn dan 26 jaar) van de uni te komen, met een hbo-diploma, 2 jaar werkervaring en een master op zak? Dat houd ik mijzelf steeds voor en vertrouw op dat ik in de toekomst ook vast nog wel een goede baan kan vinden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:39

Ik heb denk ik iets vergelijkbaars maar dan andersom. Ben niet zozeer bang voor het grote mensen leven. Maar wat was het makkelijk als puber, je gaat naar school en maakt huiswerk, je ouders nemen je drie weken op vakantie en je hebt je nergens druk over te maken. Heerlijk! Dat is toch wel anders als je groter wordt. Dus af en toe denk ik wel eens.. Poh wat was het makkelijk toen ik jonger was.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:50

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik ben nu aan het afstuderen, wat al een hel opzichzelf is, maar dan ga ik straks werken.
Maar waar? vanaf wanneer? Wat?

Ik doe een universitaire opleiding maar ik heb nog nooit stage gelopen dus ik heb geen idee wat ik eigenlijk precies ga doen, wel in grote lijnen natuurlijk ;).
Ook ben ik een van de laatste in mijn vriendengroep die afstudeert, en een van de enige op WO niveau, maar iedereen verwacht ook nogal wat van wat ik later ga doen.
"Wacht maar als jij straks klaar ben, jij gaat flink verdienen straks."

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:23

tante_trien schreef:
Ik <3 het grote-mensen-leven. Wat een vrijheid. Máchtig. <3

Nou, inderdaad! Vind het "grote-mensen-leven" zoveel leuker dan mijn studententijd. Vrijheid om alles te doen wat ik wil. Heb de middelen om heerlijk te wonen, op prachtige reizen te gaan en leuke dingen te doen. En vind het ook leuk dat ik mezelf weer een stuk beter ken dan pakweg 10 jaar geleden. maak hierdoor steeds betere keuzes in mijn leven en dat komt weer ten goede van mijn levenskwaliteit.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:58

Over dat bijleren, 'k heb het gevoel op die anderhalf jaar werken al veel meer te hebben bijgeleerd dan op zeven jaar universitaire studie :o Mijn job is heel afwisselend en leer echt elke dag wel iets bij. Ook krijgen we de ruimte om ons op interessante kleine projectjes te storten naast ons 'hoofd-werk'.

Misschien verandert dat gevoel nog als 'k wat langer aan de slag ben, maar voor nu is het echt elke dag op 100% meedraaien om zo snel mogelijk bij te leren en mee te zijn :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:10

Dat "iedereen doet maar wat" herken ik. Ik had vroeger, als kind, altijd het idee dat volwassenen en het bedrijfsleven etc alles helemaal op een rij hadden. Nu ik meer van de wereld zie, blijkt dat helemaal niet zo te zijn. Best apart om te beseffen.