Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Little_Gift schreef:Waarom open je dan een topic om raad wat je ertegen kan doen als je dan niets wil doen onder het mom van "leven en laten leven"?
Je wou toch net wel iets doen hiertegen?
VickyS schreef:Ik erger me,al heel lang,aan onze buren.
Wij wonen in een halfopen bebouwing.
Eén van de dingen wat me mateloos irriteert is dat zij regelmatig afval dat komt aanwaaien of voor hun woning word gegooid vanop de weg voor onze woonst of onder onze wagen gooien.
Mijn vriend heeft dit al tweemaal met eigen ogen gezien toen hij passeerde met de wagen of net vertrok.
Alles wordt natuurlijk ontkend.
Ik heb eraan gedacht om een camera te plaatsen maar ik mag hen wettelijk niet filmen zonder toestemming.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Praten met de buren heeft geen zin.
MaritB schreef:VickyS schreef:Ik erger me,al heel lang,aan onze buren.
Wij wonen in een halfopen bebouwing.
Eén van de dingen wat me mateloos irriteert is dat zij regelmatig afval dat komt aanwaaien of voor hun woning word gegooid vanop de weg voor onze woonst of onder onze wagen gooien.
Mijn vriend heeft dit al tweemaal met eigen ogen gezien toen hij passeerde met de wagen of net vertrok.
Alles wordt natuurlijk ontkend.
Ik heb eraan gedacht om een camera te plaatsen maar ik mag hen wettelijk niet filmen zonder toestemming.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Praten met de buren heeft geen zin.
Waarom heeft het geen zin om met de buren te praten?
En wat wil je dan precies filmen? Als je daarna niet met de buren gaat praten heeft dat toch ook geen meerwaarde?
Laibadji schreef:Valt het niet onder sluikstorten? Kan je wettelijk wel mee weg? En waarom moet jij toegeven? Soms kan het helpen als je toch even toont dat er niet met je te sollen valt. Nu weten ze dat ze er mee weg kunnen.
Succes
DatBenIkNou schreef:Ach je kan je ergeren of er iets aan doen. Ik neem in het weekend een plastictas mee als ik de honden uitlaat en verzamel al het zwerf afval in de straat. Paar minuten werk en alles is weer netjes. Ik irriteerde me ook, maar uiteindelijk is dat ook een keuze. Nu voelt het eigenlijk wel lekker,doe een goede daad voor de buurt en mezelf!