Buren gooien afval voor onze woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: Buren gooien afval voor onze woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:47

Jeetje wat een gedoe allemaal TS, niet fijn om zo'n situatie te hebben met je buren. Het speelt ook allemaal al zo lang, daar valt waarschijnlijk niet meer uit te komen met elkaar. Lijkt me moeilijk hoor, om zo te leven, dag in dag uit. Ik geloof dat er in dit geval maar drie opties zijn: alles van je af laten glijden, verhuizen of toch koekje van eigen deeg (maar dat moet je maar net kunnen, ik zou het zelf niet kunnen).

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 09:16

Little_Gift schreef:
Waarom open je dan een topic om raad wat je ertegen kan doen als je dan niets wil doen onder het mom van "leven en laten leven"?
Je wou toch net wel iets doen hiertegen?

Ik ben van dit principe,maar met deze mensen is nu mijn geduld op.
Er gaat een camera komen om hen te betrappen.Zo heb ik bewijs om aan hen te tonen als ze weer ontkennen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:26

Gooi een te koop bord in de tuin en ga ergens anders wonen.
Deze mensen ga je niet veranderen.

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:35

Selka schreef:
Gooi een te koop bord in de tuin en ga ergens anders wonen.
Deze mensen ga je niet veranderen.

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen.

Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Dag in dag uit die irritatie om je heen? Ik was 'm al lang gepeerd. Doei.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 09:43

Zo simpel is verhuizen helemaal niet.Mijn hypotheeklening is nog niet afbetaald.
De buren zijn al op leeftijd.Ik hoop dat ze snel in een pot of onder de grond zitten *\o/*
Laatst bijgewerkt door Merlen op 28-04-16 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:53

Maar dat maakt toch niks uit dat de hypotheek nog loopt? Dat zou betekenen dat iedereen met een hypotheek voor zo'n 30 jaar in hetzelfde huis blijft wonen?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:58

VickyS schreef:
Ik erger me,al heel lang,aan onze buren.
Wij wonen in een halfopen bebouwing.

Eén van de dingen wat me mateloos irriteert is dat zij regelmatig afval dat komt aanwaaien of voor hun woning word gegooid vanop de weg voor onze woonst of onder onze wagen gooien.
Mijn vriend heeft dit al tweemaal met eigen ogen gezien toen hij passeerde met de wagen of net vertrok.
Alles wordt natuurlijk ontkend.

Ik heb eraan gedacht om een camera te plaatsen maar ik mag hen wettelijk niet filmen zonder toestemming.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Praten met de buren heeft geen zin.

Waarom heeft het geen zin om met de buren te praten?

En wat wil je dan precies filmen? Als je daarna niet met de buren gaat praten heeft dat toch ook geen meerwaarde?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:05

Valt het niet onder sluikstorten? Kan je wettelijk wel mee weg? En waarom moet jij toegeven? Soms kan het helpen als je toch even toont dat er niet met je te sollen valt. Nu weten ze dat ze er mee weg kunnen.

Succes

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:10

Ik zou momenteel echt niet meer weten waar ik de tijd kan vinden om alles wat dat zich met zich meebrengt te moeten regelen.Ik heb dit al zeker eens overwogen.Maar wat een gedoe zeg.
Bovendien,waar moeten we naartoe indien onze woonst eerder verkocht is?
De prijzen van de huizen swingen tegenwoordig de pan uit.Ik begrijp echt niet hoe sommige mensen kunnen rondkomen met hun salaris.
Ooit wil ik in het huis van mijn ouders intrekken.Maar dat is nog heel verre toekomstmuziek.Moge ze nog lang leven,mijn ouders.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:14

MaritB schreef:
VickyS schreef:
Ik erger me,al heel lang,aan onze buren.
Wij wonen in een halfopen bebouwing.

Eén van de dingen wat me mateloos irriteert is dat zij regelmatig afval dat komt aanwaaien of voor hun woning word gegooid vanop de weg voor onze woonst of onder onze wagen gooien.
Mijn vriend heeft dit al tweemaal met eigen ogen gezien toen hij passeerde met de wagen of net vertrok.
Alles wordt natuurlijk ontkend.

Ik heb eraan gedacht om een camera te plaatsen maar ik mag hen wettelijk niet filmen zonder toestemming.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Praten met de buren heeft geen zin.

Waarom heeft het geen zin om met de buren te praten?

En wat wil je dan precies filmen? Als je daarna niet met de buren gaat praten heeft dat toch ook geen meerwaarde?

Ik heb al met hen gepraat.Alles wordt ontkend.
Ik wil filmen dat zij hun afval bij mij gooien.Zo heb ik bewijs op beeld en kunnen ze niet meer ontkennen.Ik zeg toch nergens dat ik daarna niet meer met hen ga praten?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:18

Ach je kan je ergeren of er iets aan doen. Ik neem in het weekend een plastictas mee als ik de honden uitlaat en verzamel al het zwerf afval in de straat. Paar minuten werk en alles is weer netjes. Ik irriteerde me ook, maar uiteindelijk is dat ook een keuze. Nu voelt het eigenlijk wel lekker,doe een goede daad voor de buurt en mezelf!

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:19

Laibadji schreef:
Valt het niet onder sluikstorten? Kan je wettelijk wel mee weg? En waarom moet jij toegeven? Soms kan het helpen als je toch even toont dat er niet met je te sollen valt. Nu weten ze dat ze er mee weg kunnen.

Succes

Ik ben er helemaal akkoord mee dat ik niet aan hun zou moeten toegeven,laat staan verhuizen.

Sluikstorten inderdaad.Ook een goeie reden om te zeggen waarom ik een camera ga plaatsen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:22

DatBenIkNou schreef:
Ach je kan je ergeren of er iets aan doen. Ik neem in het weekend een plastictas mee als ik de honden uitlaat en verzamel al het zwerf afval in de straat. Paar minuten werk en alles is weer netjes. Ik irriteerde me ook, maar uiteindelijk is dat ook een keuze. Nu voelt het eigenlijk wel lekker,doe een goede daad voor de buurt en mezelf!

Netjes toch van jou.

Maar in mijn geval gaat het wel verder dan enkel afval.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:42

VickyS, in je Op schrijf je al direct dat praten met de buren geen zin heeft. Daaruit interpreteerde ik dat je niet met hen zou gaan praten.

Excuses dat ik het verkeerd heb opgevat.

Ik snap dat het vervelend is dat je buren afval bij jou voor het huis dumpen. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 16:20

En het is weer zover.
Ik vertrok net naar school om de kinderen af te halen toen ik zag dat er papier voor het huis van de buren lag.Buren waren op dat moment niet thuis.
Bij terugkomst ondertussen buren thuis en je raadt al waar het papier lag;bij mij voor de deur.
Jammer genoeg ben ik er nog niet toe gekomen om een camera gaan te halen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:26

Toen we nog in het vorige huis woonden hadden we ook enorme aso's in de buurt wonen.
Gooiden overal van alles en nog wat neer.
Heb het toen een keer verzameld, voor hun deur neer gegooid en toen aangebeld dat ze wat vergeten waren om in de eigen kliko te gooien, daarna nooit meer gezeur er mee gehad.