Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:36

Wat een veroordelingen hierboven. TS, het is gebeurd, je denkt er overduidelijk over na en het zit je ook dwars. Je wilt graag een toekomst met hem en ik lees dat je je zorgen maakt of je dit stukje wel kunt verantwoorden naar vrienden/familie toe mocht het er ooit van komen. Ik ben het absoluut eens dat dit oneerlijk is voor de zieke vrouw, maar in eerste instantie is dat nog altijd de verantwoordelijkheid van de man uit dit verhaal. Jullie hebben elkaar nu leren kennen en jullie zitten nu nog op een hoogtepunt. Jouw nieuwe liefde is opzoek naar afleiding en spanning in een verschrikkelijke tijd, en dat heeft hij in jou gevonden. Als hij eerlijk is in zijn gevoelens, dan is dit hét moment om het op pauze te zetten. TS, hoe het ook gaat, als zijn vrouw straks overleden is dan gaan jullie geen leuke tijd door. Gegarandeerd dat zijn emoties omslaan en dat jij er op dat moment even niet toe doet, hoe verliefd je ook bent. Als je nu in een volwassen gesprek zegt dat het inderdaad verstandiger is dat jullie elkaar niet meer zien, dan heeft hij positieve, spannende herinneringen aan jou. Als jij probeert te blijven terwijl hij in rouw zit, dan krijgt hij met een beetje pech schuldgevoelens en misschien zelfs irritaties. Als jullie echt zo verliefd zijn als je claimt, dan weet hij zijn weg wel weer te vinden.

Ik ga niet oordelen over wat moreel juist/onjuist is en wat je wel/niet had moeten doen, gebeurd is gebeurd. Ik vind het al lang goed dat je opzoek bent naar de juiste beslissing en ik snap dan ook absoluut niet waarom vrijwel iedereen zo ontzettend alwetend op jouw situatie reageert.
Laatst bijgewerkt door Essia op 25-04-16 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:38

Ik word nu al naar van het topic..
Ik snap dat mensen het als walgelijk zien. Maar hoop echt dat de komende reacties iets fatsoenlijk kunnen zijn.

Niemand verdiend het om op die manier aangesproken te worden. Narya, ania en Ann1992 zijn toch een stuk netter in hun reacties.

mrie

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:41

Go for it girl, het leven is al zo zuinig met dit soort liefdes. En onthoud jij bent niet verantwoordelijk voor het huwelijk en het leven van deze man. Dat is zijn verantwoordelijkheid.
Zorg goed voor jezelf, kijk naar de toekomst, controleer of hij de waarheid spreekt en grijp hem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:42

Jeetje... Ben er even stil van,...

Dit doet mij denken aan het boek "er komt een vrouw bij de dokter"....

Ik kan mij voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is om verliefd te zijn op een man die getrouwd is met een vrouw die ALS heeft... Maar die man belazerd zijn doodzieke vrouw met een affaire achter haar rug om... Het is "tot de dood ons scheid" .... Als hij ook maar een greintje respect had voor zijn vrouw zou hij het of bespreekbaar maken met haar, want ook zij kan begrijpen dat een man behoeftes heeft, een plek om te komen zonder zorgen, of dat hij het doet als ze er niet meer is.... Maar dit is niet goed te praten....

Hij belazerd nu zijn vrouw, hoe kan je hem dan vertrouwen dat hij jou niet zal belazeren?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:45

Er is een keer een aflevering op tv geweest. Volgensmij van achter gesloten deuren. Ging precies hierover. Man had relatie met vrouw die ALS had en op sterven ligt. En gaat vreemd met andere vrouw. Je ziet hierin het perspectief van alle betrokkenen als ik het me goed herinner.
Misschien kunnen jullie het terugkijken en hebben jullie er wat aan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:48

Sommigen veroordelen TS zwaar, ik respecteer iedereen zijn mening.
Maar zoals ik de openingspost interpreteer is de man waarvan de vrouw terminaal is, online op zoek gegaan naar een zogezegde onschuldige relatie??

Ik weet niet TS of ik het een geruststellende gedachte zou vinden dat de man op wie ik verliefd ben er toe in staat is me te bedriegen wanneer ìk terminaal ben?

Mss is het wel nuttig om een pauze in te lassen?
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 25-04-16 23:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:49

mrie schreef:
Go for it girl, het leven is al zo zuinig met dit soort liefdes. En onthoud jij bent niet verantwoordelijk voor het huwelijk en het leven van deze man. Dat is zijn verantwoordelijkheid.
Zorg goed voor jezelf, kijk naar de toekomst, controleer of hij de waarheid spreekt en grijp hem.

ja, en vergeet niet voor die mooie toekomst te bedenken dat als ie het moeilijk krijgt, hij een ander zoekt .. dus hopelijk kom je nooit van je leven eeen tegenslag tegen want dan ben je hem weer kwijt :O

(over walgelijke reacties gesproken) |o

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:51

Geryon schreef:
mrie schreef:

:r :r :r

Synchroon kots... :r

Sorry sommige reacties zijn lomp. Maar dit is wel heel erg respectloos naar zijn vrouw.

Hopen dat je zelf nooit ziek wordt ts. Hij loopt weg voor zijn verantwoordelijkheden.

Once a cheater...

Dus ja wees realistisch en neem afstand. Mocht het echt zo zijn, kan dat later ook nog wel.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:52

Wow, wat een moraalridders allemaal... Er staat nergens dat Ts wil dat hij zijn vrouw verlaat en in welke staat die vrouw is... Hij heeft waarschijnlijk al een hele rouwperiode meegemaakt en ziet zijn vrouw daardoor niet meer als zijn "vrouw" (als in lust en fysieke aantrekkingskracht). Als zijn vrouw al zodanig "weg" is dan is het toch gewoon fijn dat hij hier niet alleen door moet. Als is gewoon wachten op de dood, hoe je het ook draait. Ik kan me goed voorstellen dat hij de zorg voor zijn vrouw beter aan kan wetende dat Ts er is. Ik denk niet dat je deze situatie zwart-wit kunt beoordelen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:56

Knert en Gekvanfleur vinden jullie nou ook dat jullie totaal respectloos zijn? Want als dat zo is dan kan ik jullie post best accepteren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:57

lifaya schreef:
Dit doet mij denken aan het boek "er komt een vrouw bij de dokter"....

Mij ook.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:02

Er staat helemaal nergens dat hij zijn vrouw heeft verlaten of niet meer voor haar zorgt.

Kan mij vanuit hem wel voorstellen dat je af en toe even wilt ontsnappen uit een proces van aftakeling en naderende dood. De vrouw waarmee hij ooit getrouwd is bestaat in die hoedanigheid niet meer. Dat wil niet meteen zeggen dat je je verantwoordelijkheden niet neemt of niet meer van haar houd. SDat een een conclusie die m.i. te makkelijk getrokken wordt.

Leven is nu eenmaal niet zwart/wit al oordeeld dat wel makkelijk.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:03

_suus19_ schreef:
Er is een keer een aflevering op tv geweest. Volgensmij van achter gesloten deuren. Ging precies hierover. Man had relatie met vrouw die ALS had en op sterven ligt. En gaat vreemd met andere vrouw. Je ziet hierin het perspectief van alle betrokkenen als ik het me goed herinner.
Misschien kunnen jullie het terugkijken en hebben jullie er wat aan.

http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... euren.html

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:03

Ik vind mensen heel erg snel oordelen hier.

Wat een poedersuiker zeg. Lijkt me heel erg moeilijk om hier mee om te gaan als je halverwege je 30e echt de man van je leven denkt ontmoet te hebben. En aangezien jullie 15 afspraken verder nog helemaal niks anders dan kletsen gedaan hadden, zie ik het positieve er wel van in op een één of andere manier. Al had ik zelf denk ik wel mijn grens getrokken hier. Je weet hoe dat gaat met zoenen. Van het één komt het ander en dat gaat gewoon een keer 'mis' en dan zul je je beiden enorm rot voelen over de situatie. En dat terwijl het natuurlijk al zo gevoelig is.

Persoonlijk zou ik contact houden maar niet meer afspreken, of uitsluitend om te praten. Zowel voor zijn vrouw als voor jullie lijkt mij dat beter. Wat er daarna allemaal volgt zie je dan wel weer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:04

Zo moeilijk. Verstand en gevoel. Maar ts, wat als je verder met hem gaat? Kun jij, kunnen jullie dan elkaar en de naasten recht in de ogen kijken???
Wat zou je willen als jij zijn vrouw was?
Je zult de afweging zelf moeten maken, alleen. Sommige beslissingen doen pijn, maar je weet dat het de juiste is.
Wijsheid gewenst.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:15

senna21 schreef:
Zo moeilijk. Verstand en gevoel. Maar ts, wat als je verder met hem gaat? Kun jij, kunnen jullie dan elkaar en de naasten recht in de ogen kijken???
Wat zou je willen als jij zijn vrouw was?
Je zult de afweging zelf moeten maken, alleen. Sommige beslissingen doen pijn, maar je weet dat het de juiste is.
Wijsheid gewenst.

Eens :j

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:17

Ehm, waarom gaan er hier mensen vanuit dat de man in kwestie zo ongeveer op tinder zit te swipen op zoek naar een niet zieke vrouw?

Wellicht was deze man opzoek naar iemand om mee te praten, waar hij zijn verhaal bij kwijt kon en stuitte toen toevallig op TS. Ik weet uit ervaring dat vrienden en familie hun leven ook doorgaat en na verloop van tijd niet meer op jouw "narigheid en gezeur" zitten te wachten.

Verder ga ik mensen niet veroordelen, ik vind dat zo makkelijk vanaf internet veilig vanachter je computer. Ik weet niet hoe je je voelt TS, maar probeer bij jezelf te blijven en je principes die je had. Anders kan je straks jezelf niet meer in de spiegel kijken. Sterkte met wat je gaat beslissen en probeer alle kritiek niet te hard bij je binnen te laten komen.

Ik denk alleen wel dat de klap bij hem en jou het grootste gaat zijn als zijn vrouw is overleden, dan komt de wat heb ik gedaan stem pas binnen. En hij zal ondanks alles ook kapot zijn van het verlies. Sterkte met de situatie!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:21

fransje23 schreef:
Kan mij vanuit hem wel voorstellen dat je af en toe even wilt ontsnappen uit een proces van aftakeling en naderende dood. De vrouw waarmee hij ooit getrouwd is bestaat in die hoedanigheid niet meer. Dat wil niet meteen zeggen dat je je verantwoordelijkheden niet neemt of niet meer van haar houd. Dat is een conclusie die m.i. te makkelijk getrokken wordt.

Leven is nu eenmaal niet zwart/wit al oordeeld dat wel makkelijk.

Hier ga ik in mee. Zeker wanneer je iemand ontmoet waarbij de chemie verder gaat dan fysieke aantrekkingskracht alleen. Juist het met elkaar kunnen praten en elkaar begrijpen maakt een verbondenheid welke bijna niet te breken is. Daarbij: het gevoel van verliefdheid is niet aan of uit te zetten.

Wel breekt mijn hart voor de vrouw achter wiens rug het allemaal om gaat. Hoe moeilijk het ook is, ik zou afstand nemen. Mocht het zo zijn dan komen jullie vanzelf weer bij elkaar.
En nu ik dit lees denk ik "eigenlijk is dat ook wachten op...".

Heel moeilijk TS zeker omdat het absoluut niet zo zwart-wit is als door sommige posters wordt geschetst.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:29

Helaas TS, ook ik ga mee met de overgrote meerderheid hier die vindt dat dit echt niet kan.

En jullie weten zelf ook dat het niet ok is, anders zou je niet telkens grenzen stellen. En die vervolgens weer verleggen.

Ook zonder seks bedriegt deze man zijn vrouw. Zo simpel is het. En jij weet ervan en doet er aan mee.
Stel dat jij die vrouw was. En je hoort ervan ... enig idee hoe dat moet voelen?

Ik begrijp echt niet dat je een manier zoekt om dit te rechtvaardigen. Want dat is wat jullie nu doen. En op deze manier ben je wel degelijk aan het wachten tot zij er niet meer is.
Onbegrijpelijk ....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:40

De vrouw die ALS heeft en niet meer zo lang te leven heeft.
Dat was eens wel een gezonde vrouw waar deze man veel van heeft gehouden.
Hij is zelfs ooit met haar getrouwd en gezien zijn leeftijd hebben ze veel jaren samen gehad.
Het is niet een vrouw die ALS heeft, het is een vrouw die al een heel leven achter zich heeft waarvan een groot deel met de man waarop jij verliefd bent.

Geen idee wat ik ervan moet denken.
Eerste reactie is ook, zoiets doe je niet, die man is een zwakkeling en is respectloos naar z'n vrouw.

Jij en die man moeten er samen mee kunnen leven.
Jij bouwt jouw liefde op het verdriet van een ander die totaal machteloos is.
Geen idee hoe je daar mee moet leven, gewoon vergeten, doen alsof het er niet is geweest?
Ook geen idee hoe deze man in jullie relatie zich vrij kan voelen als zijn vrouw eenmaal is overleden.

Het is maar net wat jij het zwaarste laat wegen, hoe je verder gaat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:55

Hoi ik snap heel goed wat er gebeurd en ik begrijp ook echt dat die man verliefd kan worden. Dat het niet iets is waar hij trots op kan zijn staat ook als een paal boven water . Dat jij verliefd word op die man kan je ook niet helpen maar dan denk ik dat hij toch meer verantwoordelijkheid op dat vlak heeft als jij, hij is getrouwd met deze vrouw. Tis vreselijk als ze het zou weten dus misschien maar beter als ze het niet weet om extra pijn te voorkomen. Zoenen is natuurlijk ook vreemd gaan, maar misschien zorgt het er ook wel voor dat hij zich staande kan houden in deze vreselijke tijd. Het zou ok naar mijn idee het beste zijn om toch helemaal te wachten tot deze vrouw er echt niet meer is hoe hard dat ook klinkt. En dan ook nog de periode daarna rustig aan doen voor haar familie enzo. Het blijft een hele lastige situatie waarbij toch meer rekening gehouden moet worden met deze vrouw. Oftewel hier toch mee stoppen en sterk zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:01

ingeb0rg schreef:
Ehm, waarom gaan er hier mensen vanuit dat de man in kwestie zo ongeveer op tinder zit te swipen op zoek naar een niet zieke vrouw?

Wellicht was deze man opzoek naar iemand om mee te praten, waar hij zijn verhaal bij kwijt kon en stuitte toen toevallig op TS. Ik weet uit ervaring dat vrienden en familie hun leven ook doorgaat en na verloop van tijd niet meer op jouw "narigheid en gezeur" zitten te wachten.

Verder ga ik mensen niet veroordelen, ik vind dat zo makkelijk vanaf internet veilig vanachter je computer. Ik weet niet hoe je je voelt TS, maar probeer bij jezelf te blijven en je principes die je had. Anders kan je straks jezelf niet meer in de spiegel kijken. Sterkte met wat je gaat beslissen en probeer alle kritiek niet te hard bij je binnen te laten komen.

Ik denk alleen wel dat de klap bij hem en jou het grootste gaat zijn als zijn vrouw is overleden, dan komt de wat heb ik gedaan stem pas binnen. En hij zal ondanks alles ook kapot zijn van het verlies. Sterkte met de situatie!

Dat denk ik ook... en daarom lijkt het me beter die man met rust te laten, om hem de korte tijd die hij nog heeft samen met zijn vrouw, in vrede af te laten sluiten, en hem de gelegenheid te geven een rouwperiode te hebben.

Want anders zou jullie relatie na de dood van zijn vrouw wel eens behoorlijk moeizaam verlopen vanwege de schuldgevoelens en de rouw daarbovenop die die man gaat krijgen (als het tenminste een beetje redelijke vent is).

Liefde kan wachten met geven... lust kan niet wachten met nemen. Zo houd je die 2 dingen uit elkaar.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:05

Probeer beide de relatie zover hij er nu is terug te zetten op een heel klein pitje. Verplicht hem om nu te kiezen voor zijn vrouw, en haar bij te staan in de laatste fase van haar leven.

Bij jou kan hij nog jaren zijn, bij haar niet. De kans is groot dat als ze gaat overlijden, de spijt dat hij er niet voor haar was toch tussen jullie in gaat staan. Daar hebben jullie beide niks aan. Daarbij is het niet eerlijk naar zijn vrouw toe dat jullie nu bij elkaar zijn op zo'n manier.

Prima om elkaar eens in de maand als vrienden te zien, maar dan wel in een openbare gelegenheid, zodat het niet "mis" kan gaan en er niet meer kan gebeuren als alleen een gesprek.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:07

Er vanuit gaande dat zijn verhaal klopt, heb je te maken met een man die zijn terminaal zieke vrouw bedondert om bij een online gevonden jongere dame met roze bril te kunnen zijn. Ik vind het respectloos en ik hoop voor jou dat je beter behandeld wordt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:47

Weet je zeker dat zijn vrouw ziek is? Waar ken je hem van? Het zal niet de eerste zijn die een vrouw in bed probeert te krijgen met een 'zielig verhaal'.