Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mrie schreef:Go for it girl, het leven is al zo zuinig met dit soort liefdes. En onthoud jij bent niet verantwoordelijk voor het huwelijk en het leven van deze man. Dat is zijn verantwoordelijkheid.
Zorg goed voor jezelf, kijk naar de toekomst, controleer of hij de waarheid spreekt en grijp hem.
Geryon schreef:mrie schreef:Go for it girl, het leven is al zo zuinig met dit soort liefdes. En onthoud jij bent niet verantwoordelijk voor het huwelijk en het leven van deze man. Dat is zijn verantwoordelijkheid.
Zorg goed voor jezelf, kijk naar de toekomst, controleer of hij de waarheid spreekt en grijp hem.![]()
![]()

_suus19_ schreef:Er is een keer een aflevering op tv geweest. Volgensmij van achter gesloten deuren. Ging precies hierover. Man had relatie met vrouw die ALS had en op sterven ligt. En gaat vreemd met andere vrouw. Je ziet hierin het perspectief van alle betrokkenen als ik het me goed herinner.
Misschien kunnen jullie het terugkijken en hebben jullie er wat aan.
senna21 schreef:Zo moeilijk. Verstand en gevoel. Maar ts, wat als je verder met hem gaat? Kun jij, kunnen jullie dan elkaar en de naasten recht in de ogen kijken???
Wat zou je willen als jij zijn vrouw was?
Je zult de afweging zelf moeten maken, alleen. Sommige beslissingen doen pijn, maar je weet dat het de juiste is.
Wijsheid gewenst.
fransje23 schreef:Kan mij vanuit hem wel voorstellen dat je af en toe even wilt ontsnappen uit een proces van aftakeling en naderende dood. De vrouw waarmee hij ooit getrouwd is bestaat in die hoedanigheid niet meer. Dat wil niet meteen zeggen dat je je verantwoordelijkheden niet neemt of niet meer van haar houd. Dat is een conclusie die m.i. te makkelijk getrokken wordt.
Leven is nu eenmaal niet zwart/wit al oordeeld dat wel makkelijk.
ingeb0rg schreef:Ehm, waarom gaan er hier mensen vanuit dat de man in kwestie zo ongeveer op tinder zit te swipen op zoek naar een niet zieke vrouw?
Wellicht was deze man opzoek naar iemand om mee te praten, waar hij zijn verhaal bij kwijt kon en stuitte toen toevallig op TS. Ik weet uit ervaring dat vrienden en familie hun leven ook doorgaat en na verloop van tijd niet meer op jouw "narigheid en gezeur" zitten te wachten.
Verder ga ik mensen niet veroordelen, ik vind dat zo makkelijk vanaf internet veilig vanachter je computer. Ik weet niet hoe je je voelt TS, maar probeer bij jezelf te blijven en je principes die je had. Anders kan je straks jezelf niet meer in de spiegel kijken. Sterkte met wat je gaat beslissen en probeer alle kritiek niet te hard bij je binnen te laten komen.
Ik denk alleen wel dat de klap bij hem en jou het grootste gaat zijn als zijn vrouw is overleden, dan komt de wat heb ik gedaan stem pas binnen. En hij zal ondanks alles ook kapot zijn van het verlies. Sterkte met de situatie!