Elke generatie zegt weer... die jeugd van tegenwoordig!

Dat vond ik zo grappig om te horen.
Natuurlijk valt dit tijdperk niet te vergelijken met vroeger ivm sociale media...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Citaat:"Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren."
xniieeenke schreef:Sammie schreef:"Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren."
Dit vind ik de meest zielige uitspraak ooit, als ik zo eerlijk mag zijn.
Wij leven nou eenmaal in Nederland en de meeste mensen hebben het prima, het is lastig iets niet meer te hebben wat je altijd hebt gehad. Vroeger waren die dingen er niet, maar was dat er wel op een andere manier, die luxeprobleempjes.
Elk mens mag twijfelen aan dingen, dat heet verlichting.
Ook dit is niet alleen van nu.
Het puberbrein werkt anders dan het brein van een volwassene, en ik weet zeker dat de helft van de mensen of meer hier niks van af weet. Is ooit een serie over op geweest, kijk 't maar als je het met deze uitspraak eens bent.
Zo, dat was mijn negatieve praatje van de dag, ik kan er alleen niet tegen als mensen onterecht worden beschuldigd. (ja er zijn mensen die wel het beeld van deze uitspraak volgen, maar dat zijn er maar weinig)
Verder is ze wel super sociaal en komt ze al haar afspraken na, dus buiten het drinken is ze echt wel aardig hoor!
Ik heb expres geen naam erbij gezet. Dit is nl. een uitspraak van Socrates.Citaat:Dit vind ik de meest zielige uitspraak ooit, als ik zo eerlijk mag zijn.
Over de jeugd van 'tegenwoordig'.verootjoo schreef:Haha, die uitspraak is van Socrates, van zo'n 2500 jaar geleden en werd waarschijnlijk gepost om aan te geven dat dit niet een 'probleem' is van speciaal deze tijd
Sammie schreef:Ik heb expres geen naam erbij gezet. Dit is nl. een uitspraak van Socrates.Citaat:Dit vind ik de meest zielige uitspraak ooit, als ik zo eerlijk mag zijn.Over de jeugd van 'tegenwoordig'.
verootjoo schreef:Haha, die uitspraak is van Socrates, van zo'n 2500 jaar geleden en werd waarschijnlijk gepost om aan te geven dat dit niet een 'probleem' is van speciaal deze tijd
Sammie schreef:Ik heb expres geen naam erbij gezet. Dit is nl. een uitspraak van Socrates.Citaat:Dit vind ik de meest zielige uitspraak ooit, als ik zo eerlijk mag zijn.Over de jeugd van 'tegenwoordig'.
verootjoo schreef:Haha, die uitspraak is van Socrates, van zo'n 2500 jaar geleden en werd waarschijnlijk gepost om aan te geven dat dit niet een 'probleem' is van speciaal deze tijd
Jennyj01 schreef:Ik vind pubers zo passief. Het zit en hangt wat. Gebeurt weinig, doen weinig. Maar mogen ook weinig. Moeten veel stiekum doen en daardoor worden ze ook weer wat stiekum. Alles staat gelijk voor eeuwig vast op het internet. Dan niet te vergeten dat er toch wel behoorlijke prestaties worden verwacht. Dat begint al bij de Cito einde basis school.
Klinkt onwijs oud maar ik ben blij dat ik in een andere tijd kon puberen. En dat al die gênante poleroids in kroegen en cafés inmiddels zo vergeeld zijn dat niemand me meer herkend.
upendo schreef:Jennyj01 schreef:Ik vind pubers zo passief. Het zit en hangt wat. Gebeurt weinig, doen weinig. Maar mogen ook weinig. Moeten veel stiekum doen en daardoor worden ze ook weer wat stiekum. Alles staat gelijk voor eeuwig vast op het internet. Dan niet te vergeten dat er toch wel behoorlijke prestaties worden verwacht. Dat begint al bij de Cito einde basis school.
Klinkt onwijs oud maar ik ben blij dat ik in een andere tijd kon puberen. En dat al die gênante poleroids in kroegen en cafés inmiddels zo vergeeld zijn dat niemand me meer herkend.
Zal ik je een geheimpje verklappen?
Het is raar als pubers knettertjeactief zijn, dingen met hormonen, groeien, haargroei aan alle kanten en al die andere dingen die heel normaal zijn in de puberteit.
Dionnetjuuh schreef:Dus eigenlijk komt het er op neer dat een oudere generatie de jongere generatie, ongeacht de tijd, op de manier van Socrates ziet![]()
Vroegah had je de hippies, die staken zich van hun ouders af, zette jeugd culturen op enzo. Dat gaat nu net zo goed, alleen hebben ze nog geen overkoepelende naam zoals de hippies

Jennyj01 schreef:Nou ik had echt geen tijd om hele vakanties te chillen hoor. Veel te veel te doen. Altijd onderweg. Mijn neefjes zitten hele vakanties op de bank.
De noodzaak is er minder om er dus buiten op uit te trekken. Geef ze eens ongelijk..
Sammie schreef:Dionnetjuuh schreef:Dus eigenlijk komt het er op neer dat een oudere generatie de jongere generatie, ongeacht de tijd, op de manier van Socrates ziet![]()
Vroegah had je de hippies, die staken zich van hun ouders af, zette jeugd culturen op enzo. Dat gaat nu net zo goed, alleen hebben ze nog geen overkoepelende naam zoals de hippies
Oh ja wel.. De telekidsgeneratie (de dertigers van nu), de patatgeneratie (de circa twinters van nu - hebben nooit tegenslag gehad, want opgegroeid met enkel welvaart). De naam van de huidige pubergeneratie ben ik even vergeten, maar die was weinig positief. Teveel gepamper waardoor ze niet om kunnen gaan met tegenslag. En meest recent is de wifigeneratie ook al genoemd. Die is positiever
Mensen hebben de neiging om 'vroeger' te idealiseren. Is ooit een heel interessant stuk over verschenen waarom we dat doen.